E-learning narzędziem wspomagającym nauczanie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Platformy e-learningowe Krzysztof Andrelczyk IS, WIMiIP, III rok
Advertisements

ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
VI Konferencja DZB, Głogów - Bądzów, X.2012 r.
Benefity dla Nauczycieli. Partners in Learning ( PIL ) Globalna inicjatywa Microsoft, obecna w 115 krajach, w 36 językach. Portal Partners in Learning.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
E-learning jako element warsztatu informacyjnego współczesnej biblioteki Joanna Rudna Biblioteka WydziałuTechniki Morskiej ZUT.
Internet jako źródło informacji
Wykorzystanie leasingu w realizacji zadań publicznych -komputery dla szkół w gminie Jarocin Tomasz Hodakowski Intel Warszawa 20/09/2010 r.
INNOWACJA W LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
e-learning – Jak włączyć go w proces dydaktyczny
ABC e-learningu.
Co to jest TIK?.
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Platforma MOODLE jako narzędzie zdalnej edukacji
Systemy informatyczne w zarządzaniu e-learning
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Przedmiot: Technologia informacyjna Autor: Olga Łodyga
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
TARGI
Wprowadzenie o obsługi platformy e-learningowej
Kierunek: pedagogika Specjalności: pedagogika resocjalizacyjna edukacja elementarna ze specjalnością dodatkową j. obcy pedagogika socjalna terapia psychopedagogiczna.
E-learning (kurs dla uczniów)
Nauczanie na odległość na platformie „moodle”
WSPÓŁPRACA KANY Z WOJEWÓDZTWEM MAŁOPOLSKIM W DZIEDZINIE DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Stanisława Klimczak Dyrektor Małopolskiego Ośrodka Szkoleniowego w Krakowie.
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Biblioteka pedagogiczna – sieci współpracy jako forma wspomagania szkoły DBP we Wrocławiu Szkolenie WDN Wrocław, Beata Malentowicz.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Zaawansowane metody wykorzystania platformy e-learningowej w prowadzeniu szkoleń on-line PODSUMOWANIE.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
„ Platforma edukacji zdalnej ”. Czym jest edukacja zdalna? "Nauczanie na odległość jest to metoda prowadzenia procesu dydaktycznego w warunkach, gdy nauczyciele.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika Bombol, Krzysztof Kochanek „ E-learning w służbie audiologii " Instytut Fizjologii.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
  Przyjmując za Józefem Półturzyckim definicję UNESCO z 1979 roku,, za kształcenie korespondencyjne uważa się:  Edukację prowadzoną przez pośrednictwo.
Technologie informacyjno-komunikacyjne – wszelkie działania związane z  produkcją i wykorzystaniem urządzeń telekomunikacyjnych i informatycznych oraz.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
Mój region w Europie Wsparcie dla nowoczesnych form świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Działania 4.3. RPO WK-P Rozwój komercyjnych e-usług.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
na rzecz cyfryzacji szkół
Grupa wychowanie przedszkolne grupa ‘C’
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Projekt Kim będziesz?.
Jak poprawić jakość kształcenia w obszarze Business Informatics
Zapis prezentacji:

E-learning narzędziem wspomagającym nauczanie Opracowała: Renata Badowska Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Warszawie Filia w Grodzisku Mazowieckim

E-learning narzędziem wspomagającym nauczanie E-learning to jedna z form kształcenia wykorzystująca wszelkie dostępne media elektroniczne, w tym sieci komputerowe, przekazy satelitarne, telewizyjne i radiowe. Stanisław Szabłowski

E-learning narzędziem wspomagającym nauczanie Edukacja online, znana jest już od ponad trzystu lat, i bierze swe początki z kształcenia korespondencyjnego, zainicjowanego w roku 1700 w Stanach Zjednoczonyc

E-learning narzędziem wspomagającym nauczanie Przykłady e-learningu : kursy e-learningowe udostępnienie poprzez sieć lub na nośnikach danych Internetowe wykłady Dystrybucję treści i komunikację mailową Wykorzystanie listy lub forów dyskusyjnych Wideokonferencje realizowane przez dedykowane aplikacje i sprzęt zaopatrzony w kamery internetowe. Szkolenia grupowe prowadzone na odległość z wykorzystaniem narzędzi do pracy grupowej Wykorzystanie komunikatorów w celu prowadzenia wymiany informacji w trybie synchronicznym Wykorzystanie mechanizmów testujących do zbierania opinii lub oceny prac Wykorzystanie telefonu, iPodów, iPhonów

E-learning narzędziem wspomagającym nauczanie Formy e-learningu: CBT Learning - wykorzystuje CD, DVD inne nośniki, ich odbiorca jest indywidualny Wady: brak kontaktu z tutorem i innymi kursantami, forma głównie oparta na samokształceniu, modyfikacje materiału - niemożliwe WBT Learning - wykorzystuje sieć Internet, zaleta tej formy jest sprawna komunikacja z tutorem i kursantami, co sprawia, że kursy są interaktywne Wady: Bariery technologiczne i finansowe

E-learning narzędziem wspomagającym nauczanie Zalety e-learningu: ruchomy czas pracy nauka we własnym tempie wygoda (nauka np. w domu) urozmaicenie nauki interaktywna forma nauki możliwość powrotu do dowolnej partii materiału w dogodnym czasie relacje miedzy uczestnikami minimalizacja strachu i nieśmiałości

E-learning narzędziem wspomagającym nauczanie Zalety e-learningu: kontakt z mentorem centralizacja procesu nauczania standaryzacja powtarzalna jakość szkoleń łatwość modyfikacji treści indywidualizacja uzupełnienie innych typów szkoleń kontrola realizacji

E-learning narzędziem wspomagającym nauczanie Możliwości e-learningu: perspektywy rozwoju dotarcie do różnych grup indywidualizacja tempa i odbiorcy wsparcie programów unijnych zastosowanie różnych multimediów (dźwięk, film, pokaz, grafika, animacja, zasoby internetu)

E-learning narzędziem wspomagającym nauczanie Wady e-learningu: dodatkowa i spora inwestycja powtarzalna jakość szkoleń brak osobistego kontaktu z mentorem wrażenie odosobnienia czasochłonność realizacji wymagana infrastruktura

E-learning narzędziem wspomagającym nauczanie Zagrożenia e-learningu: brak niezbędnych umiejętności opór przed pracą przy komputerze niewłaściwe nastawienie ucznia niechęć do innowacji niestabilna praca komputera wadliwy kurs brak gratyfikacji

E-learning narzędziem wspomagającym nauczanie 17 elementów dobrego kursu: wstępne informacje o kursie dostępne on-line wstępne szkolenie z nawigacji i obsługi syllabus kursu – nie później niż podczas pierwszych zajęć materiały – atrakcyjne wiele odnośników funkcjonalność kursu podobne funkcje jak w tradycyjnej szkole materiały dostosowane do różnych stylów uczenia się prezentacja w sposób logiczny – łatwość poruszania się po kursie kontakt on-line z prowadzącym

E-learning narzędziem wspomagającym nauczanie 17 elementów dobrego kursu: konieczność zajęć synchronicznych podtrzymywać uwagę i zainteresowanie używać poprawnego języka strony muszą ładować się szybko w kursie powinni brać udział zewnętrzni eksperci reguły kontroli i procedury Kontrolować raporty aktywności

E-learning narzędziem wspomagającym nauczanie Zasady dobrego kursu e-learningowego: minimum długości – maksimum zawartości interakcja ucz obrazem łatwy dostęp do kursu profiluj pod kątem użytkowników zbieraj opinie

E-learning narzędziem wspomagającym nauczanie

E-learning narzędziem wspomagającym nauczanie 9 kroków przy projektowaniu: Motywowanie ucznia Wyjaśnienie Nawiązywanie do wcześniejszej wiedzy Prezentacja treści Wspieranie uczących się Zachęcanie do aktywności Narzędzia do samooceny Ocena przebiegu uczenia się Zachęta do poszerzania wiedzy

E-learning narzędziem wspomagającym nauczanie Przydatność narzędzi e-learningowych : wspomaganie tradycyjnych lekcji pozalekcyjne dostarczanie potrzebnej wiedzy sposób na wprowadzanie na lekcjach zadań problemowych utrwalenie lub kontrola wiedzy przez test przed pójściem na lekcję zaangażować uczniów do wykorzystania różnorodnych, kształcących projektów

E-learning narzędziem wspomagającym nauczanie Przydatność narzędzi e-learningowych do tworzenia i udostępniania własnych elektronicznych środków dydaktycznych platforma może także być pomocna do prowadzenia stacjonarnych lekcji w pracowni komputerowej do wspomagania procesu dydaktycznego za pomocą projektów edukacyjnych

E-learning narzędziem wspomagającym nauczanie Przydatność narzędzi e-learningowych Inne materiały dla uczniów słabych i z zaległościami Dla uczniów wybitnych by mogli rozwijać swoje zdolności dzięki dodatkowej pracy Dla uczniów niepełnosprawnych lub chorych stworzyć zestaw lekcji umożliwiający naukę bez uczęszczania do szkoły Młodzi blogerzy są bardziej twórczy i cenią wartość słowa pisanego wyżej od rówieśników. Dla tych osób pisanie jest ważne w osiągnięciu sukcesu w dorosłym życiu.

E-learning narzędziem wspomagającym nauczanie Czym jest platforma Moodle? Moodle (Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment) – środowisko nauczania zdalnego za pomocą sieci teleinformatycznych, dostępne przez przeglądarkę internetową. Platforma e-learningowa Moodle została stworzona w oparciu o Apache, PHP i MySQL lub PostgreSQL. Można ją uruchomić w systemach operacyjnych Linux, MS Windows, Mac OS X, NetWare 6. Moodle jest rozprowadzany za darmo jako oprogramowanie open source zgodnie z licencją GNU GPL.

E-learning narzędziem wspomagającym nauczanie To najpopularniejsza platforma w Polsce. Daje możliwość korzystania z kursów już dostępnych jak i tworzyć własne. Platforma jest wykorzystywana na uczelniach, w ośrodkach doskonalenia nauczycieli jak i szkołach podstawowych, gimnazjalnych oraz ponadgimnazjalnych.

E-learning narzędziem wspomagającym nauczanie Przykładowe platformy e-learnngowe: http:// www.inwestor-tor.pl – firmy Inwest-tor oferującej szkolenia tworzenia kursów na platformie Moodle http://fdn.pl/e-learning-6 - Fundacji dzieci Niczyje http://moodle.mscdn.pl/moodle/ -MSCDN województwa mazowieckiego http://www.wodnmood.aplus.pl/ - WODN w Skierniewicach http://moodle.iumw.pl/ - Internetowy Uniwersytet Mądrego Wychowania

E-learning narzędziem wspomagającym nauczanie Literatura: A. Barczak [i in.]: Zdalna edukacja, Warszawa, 2009 R. Lorens: Nowe technologie w edukacji, Warszawa; Bielsko-Biała, 2011 M. Plebańska: E-learning, Warszawa, 2011 S. Szabłowski: E-learning dla nauczycieli, Rzeszów, 2009.