Sławomir J. Chmiel Gdańsk,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kamil Markuszewski Mateusz Mikłuszka
Advertisements

Zarządzanie operacjami
Zarządzanie logistyczne

CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
6. Strategie zarządzania
Zarządzanie projektami – pojęcia
zarządzanie produkcją
PROCES - baza systemu Jacek Węglarczyk.
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Wartość czynności doradczych audytu Agata Kumpiałowska
Mapowanie procesów pracy i organizacja stanowisk
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
Bardzo ważnym elementem metodologii projektowania systemów informatycznych jest PMBoK PMBoK (ang. Project Management Body of Knowledge) jest zbiorem standardów.
Efektywność Energetyczna
Zarządzanie projektami
Zarządzanie projektami
Innowacje organizacyjne w usługach
Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny Warszawa, 8 października 2010 r. Procedura Poświadczania Jakości Zastosowania CAF Po co to nam? Jak to będzie.
Jak optymalizować procesy. Jak działać efektywniej
Produkujesz, sprzedajesz, zarządzasz? Zyskaj przewagę! Uniwersytet Ekonomiczny Wrocław, 10 czerwca 2008 Kontrola i analiza procesów biznesowych Mateusz.
Koszty produkcji pod kontrolą z systemem SIMPLE.ERP
Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwie
PREZENTACJA ŚCIĄGNIĘTA ZE STRONY www. zygmunt. legutko. edu
Nie trać czasu na marnotrawstwo
Planowanie i organizacja produkcji
Oprogramowanie do zarządzania produkcją Systemy Zarządzania Produkcją - symulacje procesów wytwórczych By produkowało się lepiej. Wszystkim!
Kryzys pod kontrolą? Ryzyko jako stały element zarządzania firmą II Kongres Dyrektorów Finansowych Sheraton Warsaw Hotel, 28 kwietnia r.
Ogólnokrajowa karta miejska
Zarządzanie projektami
Kluczowe czynniki sukcesu
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
Ogólny plan procesu restrukturyzacji profilu działalności społeczno-gospodarczej spółdzielni socjalnych.
Dr Karolina Muszyńska Na podst.:
Planowanie przepływów materiałów
mgr Marta Mularczyk Kierownik projektu
Koncepcja Just-in-Time
Operacyjne sterowanie produkcją
„Nie ma nic łatwiejszego niż być zajętym i nic trudniejszego niż być efektywnym” R. Alec Mackenzie.
Model łańcucha wartości
Recykling wybranych grup odpadów - projekt
Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Prof. nadzw. PG Dr hab. inż. Piotr Grudowski Politechnika Gdańska Wydział.
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
Procesy wg QAD & DSR Przegląd obecnej oferty wsparcia procesów i przykłady zastosowań Paweł Daszkiewicz Dyrektor Realizacji Usług DSR sp. z o.o.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem i Organizacji Produkcji Kierownik Katedry: prof.
LEAN MANAGEMENT Jacek WĘGLARCZYK.
KALKULACJA KOSZTÓW JAKO ELEMENT RACHUNKU KOSZTÓW
Poznań, – Warsztaty ILIM. „Proste eUsługi dla ukształtowania i wzmocnienia sieci MŚP w Europie Środkowej”  Program dla Europy Środkowej ->
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Logistyk.
Innowacyjne metody zarządzania jakością oprogramowania, Zarządzanie ryzykiem w metodyce PRINCE2 Jerzy Nawrocki
Produkować taniej, sprzedawać rentowniej – co ma do tego IT Piotr Adanowicz Menedżer BCC ds. Rozwoju Biznesu, BCC Partner dedykowany SAP dla branży spożywczej.
„Infrastruktura zakładu opieki zdrowotnej i aparatura medyczna – jak efektywnie dokonywać pożądanych zakupów” KIELCE 20 WRZEŚNIA 2012 WITOLD PONIKŁO.
Ćwiczenie 2 Planowanie zapotrzebowania materiałowego
Typy i formy organizacji produkcji Jednostkowa Seryjna Masowa Niepotokowa - Gniazda technologiczne Potokowa Gniazda przedmiotowe Linie produkcyjne.
Katedra Ekonomiki i Funkcjonowania Przedsiębiorstw Transportowych
Dlaczego firmy nie zarządzają procesami i jak to zmienić? Piotr Szynkiewicz Hospital Management, Warszawa, 21 czerwca 2013 r. Delegowanie odpowiedzialności.
Raport z audytu systemu logistycznego i łańcucha dostaw Firmy X Grudzień 2014 Firma X chce zwiększyć udział w rynku, a bazą konkurencji na której opiera.
Mapowanie procesów.
POMIAR PROCESÓW – GWARANCJA SZYBKIEGO PODNIESIENIA EFEKTYWNOŚCI
Kontrolowanie Mateusz Turczyn.
LOGISTYKA KRAJOWA I MIĘDZYNARODOWA
Zwiększenie efektywności sprzedaży dzięki platformie do delegowania i weryfikacji zadań pracowników w sieci sprzedaży.
Krótkookresowe planowanie produkcji
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Zarządzanie Łańcuchem Dostaw
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
Zapis prezentacji:

Sławomir J. Chmiel Gdańsk, 08.10.2012 Optymalizacja kosztów prowadzenia biznesu dzięki zwiększeniu efektywności operacyjnej Sławomir J. Chmiel Gdańsk, 08.10.2012

Systemy zarządzania organizacją Domena wyższego kierownictwa Domena średniej kadry kierowniczej Zarządzanie strategiczne (robić rzeczy właściwe) Zarządzanie operacyjne (robić rzeczy właściwie) Budowa strategii Zarządzanie projektami Zarządzanie procesami Wdrożenie strategii System Zarządzania Projektami System Zarządzania Procesami System komunikacji System motywacji System wynagrodzeń Budżetowanie i kontroling Inne systemy wsparcia

Projekty i procesy Zakres PROJEKT Wprowadza zmianę. Jest ograniczony w czasie. Jest z zasady niepowtarzalny. Jest obarczony dużym ryzykiem. PROCES Nie wprowadza zmiany, lecz „utrwala” rzeczywistość. Jest (a przynajmniej powinien być) wysoce powtarzalny. Rozpoczął się w określonym momencie, ale moment jego ustania nie musi (i na ogół nie jest) zdefiniowany. Z uwagi na przewidywalność i powtarzalność jest obarczony relatywnie małym ryzykiem. Czas Koszt Zakres Jakość Obszar optymalizacji

Harmonogramowanie - dalekie od optymalnego koszt Kplan Kmin Topt Tplan czas realizacji projektu czas utracony

Marnotrawstwo w fazie planowania projektu Skłonność do przeszacowań wyrasta z„kultury pałki” Szacowanie oparte na doświadczeniach z porażek Tworzenie rezerw przez szczeble zarządzania Zabezpieczanie się przed odgórnymi cięciami Bezkrytyczne korzystanie z norm a przecież: projekt = ryzyko ryzyko = możliwość porażki akceptacja ryzyka = akceptacja porażki

Bezkrytyczne korzystanie z norm czasowych T85% / T50% = 2,5 ÷ 3 mediana estymacja 50% 85% T1 T2 T3 T1 czas najbardziej optymistyczny T2 czas najbardziej realistyczny T3 czas najbardziej pestymistyczny T = (T1 + 4 x T2 + T3) / 6

Marnotrawstwo w fazie realizacji projektu MARNOTRAWSTWO CZASU Brak motywacji do skracania czasu realizacji (następnym razem dostaniesz mniej czasu). Szybsze ukończenie zadania nie przyspiesza projektu (kalendarz). Zaczynanie późnym startem – syndrom studenta. Wielozadaniowość (multitasking). MARNOTRAWSTWO PIENIĘDZY Brak motywacji do oszczędzania (groźba zmniejszenie następnego budżetu). Czekanie kosztuje (z uwagi na koszty stałe projektu). Tańszy dostawca może okazać się drogi. Wielokrotne otwieranie „frontu robót”. Muda, muri i mura

Pierwotne źródła nieefektywności i strat MURI Przeciążenie MURA Nierównomierność MUDA Marnotrawstwo MUDA – czynności i produkty nie wnoszące wartości dodanej: Nadprodukcja Zapasy Braki oraz ich naprawa Zbędne ruchy Błędy w przetwarzaniu Oczekiwanie Transport między operacjami (remedium: mapowanie strumienia wartości, kanban) MURA – nierównomierność (remedium: just-in-time, heijunka) MURI – przeciążenie (remedium: taktowanie procesu, standaryzacja pracy)

Marnotrawstwo w procesach czynności, które dodają wartość dla klienta czynności, które nie dają wartości dla klienta oczekiwanie odlewanie transport przelegiwanie nastawianie maszyn obróbka mechaniczna kontrola jakości malowanie Nadprodukcja produkowanie pozycji, na które brak zamówień Czekanie na wszystkich etapach procesu Zbędny transport między operacjami Złe przetwarzanie zbędne kroki wywołane kiepskim projektem, złym narzędziem, lub zbędnym zawyżaniem jakości Nadmierne zapasy surowców, produkcji w toku i wyrobów gotowych Zbędne ruchy szukanie narzędzi, sięganie po nie, chodzenie przy stanowisku pracy Defekty produkcja wadliwych części lub ich poprawianie i kontrola przelegiwanie malowanie obróbka mechaniczna nastawianie maszyn transport oczekiwanie odlewanie Przeciętnie tylko 5%-20% czynności realizowanych w przedsiębiorstwach powiększa wartość. Z czynności wykonywanych w fizycznym otoczeniu produktu 60%-95% nie dodaje wartości, natomiast w informacyjnym obszarze działania organizacji (biuro, dystrybucja, handel) – nawet 90%

Przykład usprawnienia procesów Przed transformacją Po transformacji Poprawa Czas prac powiększających wartość [dni] 15 Czas niezbędnych prac nie powiększających wartości [dni] 20 8 60% Czas oczekiwania nie powiększający wartości [dni] 62 3 95% Całkowity czas realizacji [dni] 67 28 73% Dystans pokonywany przez dokumenty [m] 9 370 762 – 4267 56 – 92% Liczba etapów procesu 70 23 67% Liczba punktów przekazywania prac 58 10 80% Dotyczy stoczni remontowej marynarki wojennej Puget Sound, USA

Pierwszy krok - parametryzacja procesów START WŁAŚCICIEL KONIEC ZASILENIA elementy których proces potrzebuje aby mógł się zacząć (dokument, decyzja, informacja, umowa, zlecenie, surowiec) MIARY Perspektywy miar wydajność produktywność jakość PRODUKT to co jest wynikiem procesu (produkt, usługa, informacja, decyzja, itd) KLIENCI odbiorcy lub użytkownicy produktu procesu

Dziękuję za uwagę