Analiza wyników próbnego egzaminu gimnazjalnego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI PRÓBNEGO EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
Advertisements

Nowa” Matura 2015 Języki obce
NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
Jak pisać pracę dyplomową?
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
POZIOM PODSTAWOWY POZIOM ROZSZERZONY CZAS TRWANIA120 MIN150 POZIOM TRUDNOŚCI B1B2(+)
Dziecko dyslektyczne w szkole.
ENCYKLOPEDIE I SŁOWNIKI
Przeszkody w czytaniu ze zrozumieniem (tekst)
Objawy DYSLEKSJI.
z języka angielskiego – czas Present Simple
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego Skala staninowa średnich wyników szkół (w %) z egzaminu gimnazjalnego w 2012 r. Stanin Język polski Historia.
WYNIKI PRÓBNEGO SPRAWDZIANU W KLASACH VI 27 LISTOPADA 2012R. ILOŚĆ UCZNIÓW W KLASACH VI126 ILOŚĆ UCZNIÓW PISZĄCYCH PRÓBNY SPRAWDZIAN124.
EGZAMIN MATURALNY Z WIEDZY O SPOŁECZEŃSTWIE
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
próbnego egzaminu gimnazjalnego przeprowadzonego w grudniu 2013 r.
Wrzesień Rok 2010   Test diagnostyczny składał się z pięciu zadań i sprawdzał umiejętności: • rozumienie ze słuchu • rozumienie tekstu czytanego • umiejętność.
Maksymalnie za część humanistyczną testu można było uzyskać 20 punktów.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części humanistycznej
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Zestaw egzaminacyjny Zestaw egzaminacyjny zawierał zestaw 28zadań (80min), z podziałem na część humanistyczną oraz matematyczną: - j polski13 zadań21.
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
Sprawdzian w klasie szóstej jest:  powszechny  obowiązkowy  warunkiem ukończenia szkoły podstawowej.
Egzamin próbny w gimnazjum
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
Egzamin maturalny z języka obcego - poziom podstawowy Renata Malejewska.
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
INFORMACJE O SPRAWDZIANIE SZÓSTOKLASISTY. Sprawdzian szóstoklasisty jest egzaminem powszechnym i obowiązkowym. W roku 2015 sprawdzian w klasie VI szkoły.
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
18, 19, 20 kwietnia 2016 Podstawę prawną przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego stanowią następujące akty prawne: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r.
Sprawdzian szóstoklasisty
Nowa matura – od roku 2015 Informacje ogólne. Przedmioty obowiązkowe Język polski – część pisemna (poz. podst.) + część ustna Język angielski – część.
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015
Analiza wyników sprawdzianu uczniów klas szóstych Szkoły Podstawowej nr 6 w Ostrowie Wielkopolskim 2015.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2015/2016
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Raport Analiza i interpretacja wyników próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w województwie kujawsko-pomorskim w 2013 r. cz.1 Opracowanie Ewa Ludwikowska.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
DIAGNOZA POZIOMU WIEDZY Z MATEMATYKI UCZNIÓW KLASY I TECHNIKUM INFORMATYKI WRZESIEŃ, ROK SZKOLNY 2016 / 2017.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2016/2017
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
ZESPÓŁ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2017 przedmioty przyrodnicze
P. Świętochowska-Łaziuk, K. Łapa
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
WYNIKI DIAGNOZY WSTĘPNEJ W KLASACH PIERWSZYCH - WRZESIEŃ 2017
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2017
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2017/2018
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
Opracowanie: Agata Hachaj Danuta Zawadzka Bogusław Sitko
TERMINARZ EGZAMINU historia i wos – godz. 9:00
Egzamin ósmoklasisty Język obcy nowożytny.
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
Próbny Egzamin Ósmoklasisty
Egzamin ósmoklasisty Harmonogram:
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
Wyniki egzaminu próbnego
EGZAMIN GIMNAZJALNY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego
Zapis prezentacji:

Analiza wyników próbnego egzaminu gimnazjalnego luty 2013 r.

CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA JĘZYK POLSKI niezrozumienie tematu – niedokładna analiza cytatu – liczne prace nie na temat niespełnienie wszystkich wymogów tematu (dwa przykłady z literatury i własne przemyślenia) zbyt ogólna argumentacja liczne rażące błędy językowe, ortograficzne i interpunkcyjne

błędy stylistyczne (mieszanie czasów!) zaburzona kompozycja pracy – zbyt krótki wstęp lub zakończenie pisownia tytułów (cudzysłów!) błędne przyporządkowanie tytułów lektur do autorów

WNIOSKI analizować na lekcjach tematy rozprawek, konstruować plany przykładowych rozprawek przypomnieć poznane lektury, usystematyzować wiedzę uczniów (lektura – autor) ćwiczyć argumentowanie, wnioskowanie ćwiczyć czytanie tekstów i poleceń ze zrozumieniem przypomnieć podstawowe zasady ortograficzne i interpunkcyjne

CZĘŚĆ MATEMATYCZNA Najczęściej powtarzane błędy: duża grupa uczniów traktuje zadania zamknięte na zasadzie „chybił trafił” zamiast wykonać potrzebne obliczenia w brudnopisie brak zaznaczonych odpowiedzi w zadaniach zamkniętych na karcie odpowiedzi brak podejmowania próby rozwiązania zadania otwartego

niektórzy uczniowie nie znają podstawowych wzorów matematycznych czytanie tekstu bez zrozumienia uczeń myli promień ze średnicą okręgu. uczeń ma trudności w ustaleniu właściwej metody podczas rozwiązywania zadań otwartych.

WNIOSKI Ćwiczyć umiejętność poprawnego czytania i analizowanie zadania tekstowego Powtórzyć podstawowe wzory dotyczące obliczania pól i objętości brył Doskonalić analizę wykresów i odczytywania danych z wykresu  Utrwalić  metodę rozwiązywania układów równań

CZĘŚĆ PRZYRODNICZA Test z części przyrodniczej składał się z 22 zadań obejmujących podstawę programową z chemii, fizyki , biologii i geografii. Sumarycznie uczeń mógł uzyskać 30 pkt. z testu. Test zawierał zadania zamknięte wielokrotnego wyboru lub typu prawda-fałsz . Uczeń udzielał odpowiedzi do zadań dokonując analizy wykresów , schematów doświadczeń , tabel , rysunków , informacji w krótkim tekście lub dokonując prostych obliczeń znając prawa i zależności z chemii lub fizyki .

Z poszczególnych przedmiotów można było uzyskać następującą ilość punktów : chemia 5 zadań- 8 pkt. biologia 6 zadań – 7 pkt. geografia 6 zadań – 8 pkt. fizyka 5 zadań – 7 pkt. Średnia liczba punktów uzyskanych z poszczególnych przedmiotów wynosi: chemia: 6,02 pkt. biologia: 4,43 pkt. geografia: 5,54pkt. fizyka: 4,47 pkt.

WNIOSKI Należy nadal ćwiczyć i utrwalać : analizowanie map i schematów z wykorzystaniem zdobytej wiedzy, wyciąganie wniosków na podstawie schematu i opisu doświadczenia , analizowanie tabel , wykresów i rysunków , podstawowe prawa i pojęcia , wzory zakresu chemii i fizyki oraz dokonywanie obliczeń na ich podstawie, - utrwalać należy czytanie ze zrozumieniem np. w zadaniach typu „podaj nieprawidłową odpowiedź” oraz typu prawda \fałsz.

CZĘŚĆ JĘZYKOWA Poziom podstawowy: Słuchanie: ( 4 zadania), dużą trudność sprawiło uczniom ( po raz kolejny )zadanie dotyczące reagowania językowego, w którym słyszą kilka jednozdaniowych wypowiedzi i muszą dobrać do nich właściwą reakcję. Czytanie: trudne okazało się zadanie w którym muszą właściwie zareagować na opisaną sytuację np. wybrać poprawną odpowiedź na pytanie o znajomość języka angielskiego czy właściwie wskazać drogę,

trudność sprawia dokładne rozumienie czytanego tekstu; zwykle jedno zadanie dotyczy dobierania ofert do potrzeb czy zainteresowań trzech opisanych osób, ale opisy osób i oferty są często bardzo podobne uczniowie muszą doskonalić znajomość słownictwa; trudność sprawia wstawianie podanych słów w tekst z lukami gdzie trzeba rozumieć tekst z którym pracują.

Poziom rozszerzony Słuchanie: ( 2 zadania), najwięcej błędów popełnili uczniowie w określaniu prawidłowych stwierdzeń na podstawie słuchanego tekstu Czytanie: trudność sprawia wstawianie podanych słów w tekst z lukami gdzie trzeba rozumieć tekst z którym pracują, dużą trudność sprawia stosowanie zasad gramatycznych, jedno zadanie dotyczy użycia podanych w j. angielskim słów we właściwej formie, przetłumaczenia polskich fragmentów zdań na j. angielski bądź wyrażenia podanego zdania innymi słowami – wtedy znajomość gramatyki jest niezbędna

Pisanie: około 10% uczniów nie podejmuje w ogóle pisania, teksty około 10% uczniów są nieprzemyślane, trudno w nich znaleźć treści które podlegają ocenie, duży problem stanowi znajomość słownictwa i środków językowych (wyrażenia, które należy stosować w konkretnych sytuacjach)

należy zwracać uwagę na właściwe stosowanie czasów, polecenia e-maila są zwykle tak skonstruowane, żeby używać czasów teraźniejszych, przeszłych i przyszłych, NALEŻY BUDOWAĆ PROSTE ZDANIA Z WYKORZYSTANIEM ZNANYCH STRUKTUR GRAMATYCZNYCH A NIE TŁUMACZYĆ POLSKICH ZDAŃ ZŁOŻONYCH NA JĘZYK ANGIELSKI (uwaga dotyczy szczególnie uczniów mających problemy z pisaniem)

USTERKI TECHNICZNE Jeśli błędnie wpisana zostanie choć jedna cyfra w PESEL-u należy skreślić cały i napisać prawidłowy powyżej Zbyt słabe zaznaczanie kwadratu z właściwą odpowiedzią lub zaznaczenie prawidłowej odpowiedzi krzyżykiem

Złe zaznaczanie odpowiedzi dobrej, jeśli wcześniej pomyłkowo została zaznaczona jako zła i otoczona obwódką, wtedy należy z obwódki zrobić „słoneczko”. Nie można umieszczać na karcie odpowiedzi napisów typu „to jest źle”. NIEDOPUSZCZALNE jest stosowanie niebieskiego długopisu!