Kompetencje cywilizacyjne mieszkańców Podbeskidzia Civilizační kompetence obyvatel Podbeskydí Marek Gramlewicz.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologia informacyjna według MENiS
Advertisements

Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
Rozwój społeczności lokalnych
„Bezpieczeństwo drogowe"
Rola samorządów w budowaniu współpracy lokalnej Jolanta Zientek-Varga Łochów, 9 grudnia 2009 r.
M AYDAY MODEL AKTYWNEGO WSPARCIA PRACOWNIKÓW I FIRM WOBEC ZMIAN STRUKTURALNYCH W GOSPODARCE Seminarium projektów Partnerów Społecznych Ministerstwo Rozwoju.
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
TURYSTYKA. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG IIIA.
Wrocław, dn. 20 maja 2011 r. Obchody Europejskiego Roku Wolontariatu 2011 na Dolnym Śląsku Wydział Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi UMWD Komisja.
o Badanie jest częścią projektu Uniwersytet Partnerem Gospodarki Opartej na Wiedzy współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
WYZWANIA STRATEGICZNE REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI Śląskie Forum Innowacji 2011 Innowacyjny Śląsk.
-GASTRONOMICZNEJ NA DOLNYM ŚLĄSKU
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Fundacja Inicjatyw Badawczo- Szkoleniowych WSP TWP w Warszawie Ul. Drawska Warszawa Tel w Fundacja.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Na produkt finalny – innowacyjny model preinkubacji przedsiębiorczej osób 50+ składają się 3 produkty pośrednie Model prowadzenia doradztwa Model prowadzenia.
Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych w Olecku zaprasza do rozpoczęcia nauki w zawodzie TECHNIK URZĄDZEŃ I SYSTEMÓW ENERGETYKI ODNAWIALNEJ ul. Gołdapska.
Urządzenia wykorzystywane do łączenia się z Internetem.
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Jak można wykorzystać współpracę terytorialną? Korzyści i koszty działań międzynarodowych Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach.
Chcę pomóc swojemu dziecku osiągnąć sukces w szkole
Innowacja pedagogiczna
Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania środowiskowego w organizacjach.
Działania i rezultaty w projekcie transgranicznym - część polska Havířov r.
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
/ wybory samorządowe 2014 rok/. Realizacja programu politycznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej przez udział w sprawowaniu władzy na wszystkich szczeblach.
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Społeczna Odpowiedzialność Biznesu CSR- Corporate Social Responsibility
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
1 Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego Spolupráce v oblasti řízení kvality ovzduší v Moravskoslezském kraji a Vojvodství Slezském Współpraca w zakresie.
STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE. Cele kształcenia Zasadniczym celem kształcenia na kierunku stosunki międzynarodowe jest przygotowanie absolwenta do podejmowania.
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród przedstawicieli spółek giełdowych Warszawa,
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4
Międzynarodowe stosunki kulturalne
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
Wychowanie ekologiczne
Work Based Learning Warszawa, 10 grudnia 2015
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Polskie mediateki Polské mediatéky czas podsumowań shrnutí dr hab. prof. UŁ Mariola Antczak Katedra Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 24 września 2010 r. Sieci teleinformatyczne.
KWARTALNIK DLA RODZICÓW NR /2016. Poznanie najbliższego środowiska Wdrażanie do przestrzegania ogólnych zasad bezpieczeństwa Rozbudzenie zainteresowań.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Propozycje wyzwań i celów strategicznych opracowanych w ramach obszaru badawczego USŁUGI SPOŁECZNE.
Kierunek: Zarządzanie. Jeśli chcesz:  w przyszłości zostać menedżerem średniego lub wyższego szczebla polskich albo międzynarodowych spółek  umieć przygotowywać.
KOMPETENCJE I PERSPEKTYWY ZAWODOWE
Bezpieczeństwo w internecie
SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia
„Między tablicą a smartphone”-
Krzysztof Szymański, Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii
TRENER KADR SEKTORA TURYSTYCZNEGO
Specjalność ANALITYK OTOCZENIA BIZNESU
MARKETING INTERNETOWY
Ocena społecznych oddziaływań technologii jako wyzwanie współczesności
Raport po ocenie 360° - fragment
Specjalność ANALITYK OTOCZENIA BIZNESU
Wybór specjalności na kierunku ekonomia
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

Kompetencje cywilizacyjne mieszkańców Podbeskidzia Civilizační kompetence obyvatel Podbeskydí Marek Gramlewicz

Jeżeli granica zawsze coś dzieli, to pogranicze zawsze coś łączy Motto badań Jeżeli granica zawsze coś dzieli, to pogranicze zawsze coś łączy

Pokud hranice vždy něco rozděluje, tak pohraničí vždy něco spojuje Motto průzkumu Pokud hranice vždy něco rozděluje, tak pohraničí vždy něco spojuje

Operacjonalizacja założenia Współpracę przygraniczną inicjują ludzie a nie firmy.

Operacionalizace předpokladu Pohraniční spolupráce inicjují lidé, ne firmy

Cel badań W praktyce badawczej chodziło o ustalenie: Jakie kompetencje mieszkańców Podbeskidzia należy rozwijać, by stymulować współpracę polsko-czeską?

Cíl průzkumu V průzkumné praxi se jednalo o to, aby určit: Jaké kompetence obyvatel Podbeskydí je třeba vyvíjet, aby stimulovat polsko-českou spolupráci?

Kompetencje - definicja pojęcia Kompetencje to specyficznie pojmowane umiejętności, które przyczyniają się do skutecznej interakcji z otoczeniem.

Kompetence – definice pojmu Kompetence jsou specificky chápané dovednosti, které přispívají k účinné interakci s prostředím

Rodzaje kompetencji Druh kompetencí 1. Aspiracje edukacyjne

Rodzaje kompetencji Druh kompetencí 1. Edukační aspirace

Rodzaje kompetencji Druh kompetencí 2. Duch przedsiębiorczości

Rodzaje kompetencji Druh kompetencí 2. Duch podnikání

Rodzaje kompetencji Druh kompetencí 3. Umiejętność posługiwania się urządzenia technicznymi

Rodzaje kompetencji Druh kompetencí 3. Schopnost ovládání technických zařízení

Rodzaje kompetencji Druh kompetencí 4. Dyscyplina pracy

Rodzaje kompetencji Druh kompetencí 4. Pracovní disciplína

Rodzaje kompetencji Druh kompetencí 5. Wrażliwość estetyczna

Rodzaje kompetencji Druh kompetencí 5. Estetická citlivost

Rodzaje kompetencji Druh kompetencí 6. Zasady etyczne

Rodzaje kompetencji Druh kompetencí 6. Etické zásady

Rodzaje kompetencji Druh kompetencí 7. Partycypacja w życiu politycznym i samorządowym

Rodzaje kompetencji Druh kompetencí 7. Participace v politickém a samosprávném životě

Przebieg badań Badania przeprowadzono w okresie od 10 do 30 maja 2009 roku. Rozdano 550 kwestionariuszy ankiety, próbkę badawczą utworzyła populacja 516 mieszkańców Podbeskidzia. Badaniami objęto mieszkańców powiatów: cieszyńskiego, żywieckiego i bielskiego.

Průběh průzkumu Průzkum byl proveden v období od 10. do 30. května roku 2009. Bylo rozdáno 550 dotazníků, průzkumný vzorek tvořila populace 516 obyvatel Podbeskydí. Do průzkumu byli zahrnutí obyvatelé okresů: těšínského, żywieckého a bielského.

Aspiracje edukacyjne Aspiracje edukacyjne mieszkańców Podbeskidzia budowane były wokół tradycyjnych wartości. Na tym tle dało się zauważyć przewagę postaw proedukacyjnych z silnym elementem nastawionym na dostosowanie kierunku kształcenia do zmian na rynku pracy

Edukační aspirace Edukační aspirace obyvatel Podbeskydí byly tvořeny kolem tradičních hodnot. Na tomto pozadí byla viditelná převaha příznivých edukačních postojů se silným elementem zaměřeným na přízpůsobení směru vzdělávání ke změnám na trhu práce

Umiejętność posługiwania się urządzeniami technicznymi Przeanalizowane zostały następujące kompetencje: Praca z komputerem Praca z urządzeniami biurowymi Posługiwanie się telefonem komórkowym Umiejętność korzystania z Internetu Wniosek: Powyższe kompetencje badana społeczność opanowała najlepiej ze wszystkich innych poddanych analizie.

Schopnot ovládání technických zařízení Zkoumány byly následující schopnosti: Práce s počítačem Práce s kancelářskými technickými zařízeními Ovládání mobilního telefonu Schopnost využívání internetu Závěr: Výše uvedené kompetence byly ze všech analyzovaných nejlépe zvládnuté zkoumaným společenstvím

Dyscyplina pracy W ramach umiejętności związanych z dyscypliną pracy dało się zauważyć specyficzny relatywizm. Polegał on na tym, że występuje społeczne przyzwolenie na zachowania niezgodne z kanonami pracy, mimo iż w badanej społeczności przeważały postawy zgodne z oczekiwaniami pracodawców.

Pracovní disciplína V rámci dovedností spojených s pracovní disciplínou je viditelný zvláštní relativismus. Je založen na existujícím sociálním souhlasu s chování, které nejsou shodná s pravidly práce i přes to, že v zkoumaném společenství převládaly postoje shodné s očekáváním zaměstnavatelů.

Zasady etyczne Postawy badanych wobec norm etycznych miały jednoznacznie charakter rygorystyczny. Na skali anarchii i rygoryzmu postawy respondentów były silnie osadzone w obszarach kojarzonych z potrzebą ich przestrzegania. Był to jednak bardziej postulat, a nie realizowane w praktyce zachowania

Etické zásady Postoje zkoumaných k etickým normám měly jednoznačnou rigorózní povahu. V měřítku anarchie a kázně postoje respondentů byly silně zakořeněné v oblastech souvisejících s potřebou jejich dodržování. Byl to však více návrh než chování realizované v praxi.

Duch przedsiębiorczości Badania wykazały, że społeczność regionu nie jest skłonna do ryzyka wykraczającego poza ustalone przez nich granice bezpieczeństwa. Zarówno w życiu prywatnym, jak i w biznesie preferowali model bezpiecznego realizowania zakładanych celów.

Duch podnikání Průzkum ukázal, že společenství regionu nemá náklonnost k riziku, které přesahuje ním určené hranice bezpečnosti. V soukromém životě a podnikání preferuje model bezpečné realizace předpokládaných cílů.

Partycypacja w życiu politycznym i samorządowym Nadal trwa proces wycofywania się społeczeństwa z aktywności na analizowanym polu. Wniosek: Współpraca samorządowa nie będzie nośnikiem, przez który dojdzie do bardziej ścisłej współpracy międzynarodowej. Nośnikiem na tym polu powinny być organizacje pozarządowe.

Participace v politickém a samosprávném životě Stále trvá proces ustupování společenství s aktivity v analyzovaných oblastech. Závěr: Spolupráce samospráv nebude nosičem, prostřednictvím kterého vznikne úzší mezinárodní spolupráce. Takovým nosičem by měly být mimovládni organizace.

Wrażliwość estetyczna Wrażliwość estetyczna badanej populacji dobrze rokuje współpracy na płaszczyznach: kulturalnej, turystycznej, ekologicznej.

Estetická citlivost Estetická citlivost zkoumaného společenství je dobrým předpokladem pro budouci spolupráci v oblastech: kultury, cestovního ruchu, ekologie.

Zamiast wniosków Wykorzystanie aspiracji edukacyjnych mieszkańców Podbeskidzia do kształtowania wspólnych inicjatyw edukacyjnych o charakterze międzynarodowym rozpocznie proces współpracy między Polską a Czechami

Místo závěru 1. Využítí edukačních aspirací obyvatel Podbeskydí pro formování společných edukačních iniciativ mezinárodní povahy zahájí proces spolupráce mezi Polskem a Českou republikou

Zamiast wniosków Współpraca polsko-czeska odbywać się będzie w pierwszej kolejności na płaszczyznach: wymiany kulturalnej, turystycznej, wspólnych inicjatyw ekologicznych. Da to podwaliny do współpracy w innych dziedzinach

Místo závěru 2. Polsko-česká spolupráce bude v prvé řade probíhat v oblastech: kulturní výměny, cestovního ruchu společných ekologických iniciativ Toto budou základy spolupráce v jiných oblastech

Zamiast wniosków W budowaniu relacji biznesowych należy szczególną uwagę zwrócić na etykę w biznesie, by osiągane wyniki zadowalały obie strony.

Místo závěru 3. V tvoření byznysových vztahů je nutné obrátit zvláštní pozornost na etiku v byznysu, aby dosahované výsledku uspokojovaly obě strany.