. Wnioski z przebiegu Wnioski z przebiegu próbnego egzaminu maturalnego przeprowadzonego w grudniu 2004 roku.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Informacja dla ucznia przystępującego do egzaminu gimnazjalnego
Advertisements

Narada dyrektorów szkół i placówek oświatowo-wychowawczych
NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
Matura czyli co każdy uczeń wiedzieć powinien o zewnętrznym egzaminie maturalnym.
- czyli co każdy uczeń wiedzieć powinien o zewnętrznym egzaminie maturalnym.
Egzaminy zawodowe w roku szkolnym 2013/2014
DOSKONALENIE W ZAKRESIE STOSOWANIA PROCEDUR
SYLWETKA SZÓSTOKLASISTY
1. Egzamin maturalny przeprowadza się jeden raz w roku w sesji: 2 Egzamin maturalny od 2005 roku. wiosennej Harmonogram przeprowadzania egzaminu ustala.
EGZAMIN MATURALNY W 2013 ROKU. HARMONOGRAM CZĘŚCI PISEMNEJ EGZAMINU.
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej.
Egzamin maturalny w 2013 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r.(Dz.U. nr 83, poz.562) z późniejszymi zmianami Procedury.
WYBRANE PROCEDURY PRZEPROWADZANIA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
EGZAMIN GIMNAZJALNY godzina 9.00 i 11.00
Informacje dla uczniów
EGZAMIN MATURALNY ’2005 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 .IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Egzamin gimnazjalny 2010 Procedury przygotowania i organizowania egzaminu w Gimnazjum z Oddziałami Sportowymi.
Co warto wiedzieć o sprawdzianie w szkole podstawowej ? – informacje dla ucznia.
Sprawdzian w szóstej klasie
1 Egzamin maturalny w 2015 roku podstawowe informacje.
Egzamin gimnazjalny dla uczniów klas trzecich w r. szk. 2013/14
OPRACOWANIE NA PODSTAWIE MATERIAŁÓW CKE mgr Małgorzata Smul.
Uczniowie klasy szóstej w dniu sprawdzianu przychodzą ubrani w strój galowy Jeśli uczeń przyniesie ze sobą telefon komórkowy zostawia go w opisanej kopercie.
Egzamin gimnazjalny 2014 część humanistyczna – 23 kwietnia 2014 r.
Matura 2015 Ważne zasady/terminy.
Sprawdzian szóstoklasisty. Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej obejmuje wiadomości i umiejętności ‎ określone w wymaganiach ogólnych i szczegółowych.
1 Zasady przeprowadzenia egzaminu maturalnego w roku szkolnym 2014/2015.
SESJA EGZAMINACYJNA W 2015 ROKU SPRAWDZIAN. PROGRAM SPOTKANIA Podstawy prawne sprawdzianu Terminarz dyrektora Sprawdzian w nowej formule Arkusz egzaminacyjny.
szkolenie dla przewodniczących zespołów nadzorujących część praktyczną
Egzamin gimnazjalny dla uczniów klas trzecich w r. szk. 2014/15 Podstawa prawna: Ustawa o systemie oświaty z 7 września 1991 r. (Dz. U. z 2004 r. Nr 256,
Informacje - matura 2015 Informatory maturalne
Egzamin gimnazjalny Uczeń (słuchacz) zgłasza się na każdą część egzaminu w miejscu i czasie wyznaczonym przez przewodniczącego szkolnego zespołu.
21,22,23 KWIETNIA 2015 r. EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015.
Najwa ż niejsze informacje oprac. Emilia Buczak na podstawie materiałów CKE oraz wewnątrzszkolnego regulaminu maturalnego.
XIII Liceum Ogólnokształcące Szczecin 2015 KOMUNIKATY DLA MATURZYSTÓW.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE W ZAWODZIE. Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie jest przeprowadzany: a. z zakresu danej kwalifikacji wyodrębnionej.
Część pisemna nowa podstawa. Rozpoczęcie części pisemnej egzaminu Około 45 min przed wyznaczoną na egzamin godziną Około 45 min przed wyznaczoną na egzamin.
Sprawdzian 2016 PSP2 im. ORŁA BIAŁEGO w WAŁBRZYCHU Wałbrzych, 01 października 2015.
Egzamin gimnazjalny kwietnia – część humanistyczna
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2015/2016
EGZAMIN GIMNAZJALNY Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Gdańsku, tel. (058) , DataCzęść egzaminu Godzina rozpoczęcia.
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Organizacja egzaminów w 2015 roku.
Egzamin Gimnazjalny ‘2016. WAŻNE TERMINY – EGZ. GIMNAZJALNY – egzaminy g. 9:00 i 11:00 1, 2, 3.06 – termin dodatkowy – informacje o wynikach.
Egzaminy zewnętrzne w roku szkolnym 2009/ Tematyka spotkania Terminowe zgłaszanie uczniów i szkół Zabezpieczenie materiałów egzaminacyjnych przed.
Procedury egzaminu gimnazjalnego 2015/2016 Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 72 im. A. B. Dobrowolskiego w Warszawie.
Sesja egzaminacyjna 2007/2008 przygotowanie i przeprowadzenie sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Jesienna konferencja dla dyrektorów szkół zawodowych Sprawy pozostawione same sobie, zmieniają się ze złych na.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2016/2017
EGZAMIN GIMNAZJALNY.
Egzamin gimnazjalny 2017.
Procedury organizowania i przeprowadzania egzaminu w klasach trzecich gimnazjum obowiązujące w roku szkolnym 2016/2017.
Informacje dla rodziców
egzaminu gimnazjalnego 2017 / 2018
* Egzamin gimnazjalny 2018 Szkolenie rodziców dotyczące warunków przebiegu egzaminu gimnazjalnego *
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2017/2018
Organizacja i przeprowadzenie egzaminów eksternistycznych
PROCEDURY PRZEPROWADZANIA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018.
Egzamin gimnazjalny kwietnia 2018r..
INFORMACJE O EGZAMINIE GIMNAZJALNYM DLA RODZICÓW ROK SZKOLNY2017/2018
NIE WOLNO UŻYWAĆ OŁÓWKÓW!!!!!
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2018/2019
Prezentacja wspomagająca dla: Dyrektorów OE
EGZAMIN GIMNAZJALNY.
Egzamin ósmoklasisty.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2019 EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2019
INFORMACJE DLA RODZICÓW
Procedury przebiegu i organizacji egzaminu gimnazjalnego
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2018/2019
Egzamin ósmoklasisty kwietnia 2019 r.- język polski (godz. 9.00) 16 kwietnia 2019 r.- matematyka (godz. 9.00) 17 kwietnia 2019 r.- język angielski.
Zapis prezentacji:

. Wnioski z przebiegu Wnioski z przebiegu próbnego egzaminu maturalnego przeprowadzonego w grudniu 2004 roku.

. Podstawą przygotowania i organizacji próbnego egzaminu maturalnego były Procedury organizowania i przeprowadzania egzaminu maturalnego od 2005 roku Podstawą przygotowania i organizacji próbnego egzaminu maturalnego były Procedury organizowania i przeprowadzania egzaminu maturalnego od 2005 roku zatwierdzone przez dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.

Uproszczenia proceduralne (odstępstwa) zaproponowane przez OKE we Wrocławiu uczeń podejmuje decyzję o przystąpieniu do egzaminu na poziomie rozszerzonym przed złożeniem przez szkołę zamówienia na arkusze,uczeń podejmuje decyzję o przystąpieniu do egzaminu na poziomie rozszerzonym przed złożeniem przez szkołę zamówienia na arkusze, do zespołów nadzorujących nie są powoływani nauczyciele z innych szkół,do zespołów nadzorujących nie są powoływani nauczyciele z innych szkół, w jednej sali egzaminacyjnej może być przeprowadzony egzamin z kilku przedmiotów, pod warunkiem, że czas przeznaczony na rozwiązanie poszczególnych arkuszy jest jednakowyw jednej sali egzaminacyjnej może być przeprowadzony egzamin z kilku przedmiotów, pod warunkiem, że czas przeznaczony na rozwiązanie poszczególnych arkuszy jest jednakowy

Uproszczenia proceduralne (odstępstwa) zaproponowane przez OKE we Wrocławiu egzamin rozpoczyna się o godz ,egzamin rozpoczyna się o godz , szkoła nie otrzyma list uczniów – protokołów odbioru prac od uczniów, ani pasków kodowych na karty odpowiedzi (prace pozostają w szkole i są sprawdzane przez nauczycieli),szkoła nie otrzyma list uczniów – protokołów odbioru prac od uczniów, ani pasków kodowych na karty odpowiedzi (prace pozostają w szkole i są sprawdzane przez nauczycieli), OKE nie będzie zbierać dokumentacji ze szkół.OKE nie będzie zbierać dokumentacji ze szkół.

Uwagi dotyczące sposobu organizacji i przebiegu próbnego egzaminu maturalnego: 1.W dwóch szkołach egzamin odbywał się w gabinetach języka polskiego i matematyki, z których nie usunięto środków dydaktycznych związanych z przedmiotem prowadzonego egzaminu. 2.W trzech szkołach sale egzaminacyjne nie spełniały warunków określonych w procedurach i instrukcjach – przygotowano zbyt małe pomieszczenia w stosunku do ilości zdających.

Uwagi dotyczące sposobu organizacji i przebiegu próbnego egzaminu maturalnego: 3.W trzech przypadkach odbiór materiałów egzaminacyjnych i transport do sal odbywał się niezgodnie z procedurą przeprowadzania egzaminu pisemnego. 4.W 10% szkół w salach nie było zegarów. 5.14% wizytowanych szkół nie posiadało wewnątrzszkolnej instrukcji przygotowania i organizacji egzaminu maturalnego.

Uwagi dotyczące sposobu organizacji i przebiegu próbnego egzaminu maturalnego: 6.W 23% szkół nie było wymaganej ilości osób w zespołach nadzorujących, a w skład zespołu wchodzili: wychowawcy klas i przewodniczący szkolnego zespołu egzaminacyjnego. 7.W 42% szkół prace egzaminacyjne nie były kodowane.

Uchybienia proceduralne, które miały miejsce w czasie trwania próbnego egzaminu maturalnego: 1.Przewodniczący ZN nie poprosił o sprawdzenie kompletności arkuszy egzaminacyjnych. 2.Uczeń spóźniony został dopuszczony do egzaminu. 3.Na sali przebywała osoba nieupoważniona.

Uchybienia proceduralne, które miały miejsce w czasie trwania próbnego egzaminu maturalnego: 4.W 6% szkół nie sporządzono protokołu przebiegu egzaminu. 5.W 12,5% wizytowanych szkół członkowie zespołu nadzorującego opuszczali salę egzaminacyjną.

Spostrzeżenia: Materiały egzaminacyjne były właściwie przechowywane.Materiały egzaminacyjne były właściwie przechowywane. Nie było braków i usterek w arkuszach egzaminacyjnych.Nie było braków i usterek w arkuszach egzaminacyjnych. Na tablicy, w każdej sali egzaminacyjnej zapisano czas rozpoczęcia i zakończenia egzaminu.Na tablicy, w każdej sali egzaminacyjnej zapisano czas rozpoczęcia i zakończenia egzaminu. Członkowie zespołu nadzorującego nie udzielali żadnych wyjaśnień dotyczących zadań egzaminacyjnych.Członkowie zespołu nadzorującego nie udzielali żadnych wyjaśnień dotyczących zadań egzaminacyjnych.

Spostrzeżenia: Przewodniczący zespołu nadzorującego przekazał prace egzaminacyjne, po zakończeniu egzaminu, przewodniczącemu szkolnego zespołu egzaminacyjnego.Przewodniczący zespołu nadzorującego przekazał prace egzaminacyjne, po zakończeniu egzaminu, przewodniczącemu szkolnego zespołu egzaminacyjnego. Przestrzegany był regulaminowy czas trwania poszczególnych części egzaminu.Przestrzegany był regulaminowy czas trwania poszczególnych części egzaminu.

Wnioski: Uwzględnić w wewnątrzszkolnej instrukcji przygotowania i organizacji egzaminu maturalnego wytyczne CKE i specyfikę szkoły.Uwzględnić w wewnątrzszkolnej instrukcji przygotowania i organizacji egzaminu maturalnego wytyczne CKE i specyfikę szkoły. Szczegółowo zapoznać członków Zespołów Nadzorujących z wewnątrzszkolną instrukcją przygotowania i organizacji egzaminu maturalnego oraz omówić sposób wypełniania protokołów dokumentujących jego przebieg.Szczegółowo zapoznać członków Zespołów Nadzorujących z wewnątrzszkolną instrukcją przygotowania i organizacji egzaminu maturalnego oraz omówić sposób wypełniania protokołów dokumentujących jego przebieg.

Wnioski: Zwrócić uwagę na właściwe przygotowanie sal egzaminacyjnych oraz prawidłowy sposób przekazywania materiałów egzaminacyjnych do sal.Zwrócić uwagę na właściwe przygotowanie sal egzaminacyjnych oraz prawidłowy sposób przekazywania materiałów egzaminacyjnych do sal.

Dziękuję za uwagę