Spójność działań marketingowych warunkiem kreowania markowych produktów turystycznych obszaru - na przykładzie działań promocyjnych Województwa Świętokrzyskiego
efekt synergii i skali, Uzyskany zostaje czego przykładem są efekty prowadzonych kampanii promocyjnych: wizerunkowej - Województwa Świętokrzyskiego Świętokrzyskie czaruje- poleć na weekend produktów turystycznych (w tym obszaru produktów turystyki wiejskiej „Swojskie klimaty”)
Grupy docelowe turyści weekendowi rodzinni (rodziny z dziećmi) dzieci i młodzież szkolna zainteresowani wypoczynkiem na wsi turyści zagraniczni: rynek niemiecki, ukraiński, rosyjski – turyści indywidualni, poszukiwacze inności, turyści aktywni
Turystyka dzieci i młodzieży Obszary priorytetowe Marka Świętokrzyskie i priorytetowe obszary produktowe aktywna agroturystyka kulturowa uzdrowiskowa Turystyka dzieci i młodzieży
Założenia strategiczne Kampanie opierają się na następujących przesłankach: Świętokrzyskie nadal postrzegane jest przez część Polaków za obszar pod wieloma względami opóźniony w stosunku do reszty kraju, Potencjalni turyści często nie wiedzą, że w Świętokrzyskim znajduje się wiele cennych atrakcji turystycznych, nie wszyscy kojarzą nasze flagowe produkty czy atrakcje, …bo, wynika to z rezultatów analiz i badań (np. badania wizerunkowe Pentora, 2009 i 2011)
Regionalny Program Operacyjny Województwa Świętokrzyskiego na lata 2007-2013 Badanie wizerunkowe wykonane przez dom badawczy TMS PENTOR w 2009 i 2011 roku Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego Departament Polityki Regionalnej Oddział Zarządzania RPO
Podsumowanie raportu wizerunkowego Regionalny Program Operacyjny Województwa Świętokrzyskiego na lata 2007-2013 Podsumowanie raportu wizerunkowego W 2011- co trzeci badany bierze pod uwagę województwo świętokrzyskie jako miejsce krótkiego wypoczynku Jest to aż o 13% więcej niż w roku 2009. Najczęstszym punktem styku z kampanią były media elektroniczne: telewizja (64%) i internet (23%) oraz prasa ogólnopolska (12%). Ci, którzy spotkali się z kampanią w telewizji, zapytani o konkretny program, audycję w której spotkali się z kampanią, wskazują głównie na serial TVP Ojciec Mateusz (53%) oraz na spoty reklamowe (36%). Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego Departament Polityki Regionalnej Oddział Zarządzania RPO
Podsumowanie raportu wizerunkowego Regionalny Program Operacyjny Województwa Świętokrzyskiego na lata 2007-2013 Podsumowanie raportu wizerunkowego Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego Departament Polityki Regionalnej Oddział Zarządzania RPO
Podsumowanie raportu wizerunkowego Regionalny Program Operacyjny Województwa Świętokrzyskiego na lata 2007-2013 Podsumowanie raportu wizerunkowego Spośród 19 przedstawionych badanym w 2011 miejsc znajdujących się na obszarze województwa świętokrzyskiego 8 było dobrze znanych. Zwraca uwagę wzrost skojarzenia Sandomierza z województwem świętokrzyskim względem roku 2009 (43% vs 35%). Podobny trend wykazują badani kojarząc z województwem świętokrzyskim Święty Krzyż (+2%), Jaskinię Raj (+2%), Pacanów (+3%) i Krzemionki Opatowskie (+1%). Znaczny wzrost skojarzenia z województwem świętokrzyskim odnotował również Sabat Czarownic (27% vs 22%). Region kojarzy się respondentom przede wszystkim ze zwiedzaniem (62%), turystyką pieszą (61%) i agroturystyką (56%, w 2009 – 51%). W coraz większym stopniu upowszechnia się wizerunek regionu jako dobrego miejsca na wypady na narty w okresie zimowym. Z tą formą turystyki kojarzyło ziemię świętokrzyską 30% badanych. Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego Departament Polityki Regionalnej Oddział Zarządzania RPO
Komunikacja regionu i produktów Ramy komunikacyjne Komunikacja regionu i produktów Miejsca mocy -intelektualnej, duchowej, fizycznej, pełne inspirującej energii i magii, bliskie terytorialnie – dobre, aby „polecieć na weekend”, z fascynującymi osobowościami Klimat kampanii produktu „Swojskie klimaty” - piękna przyroda, pozostająca w symbiozie z bogatym dziedzictwie kulturowym
spot
Struktury kampanii i zastosowane narzędzia promocyjne Struktura kampanii; etapy, moduły i części wymienne są spójne: jednolita rama werbalno wizualna, szata graficzna, zastosowane ścieżki dźwiękowe. Zastosowane nośniki i narzędzia promocji gwarantują skuteczne dotarcie do wybranych grup odbiorców.
Turystyczne logo regionu Modyfikacja turystycznego logo regionu na potrzeby różnych form turystyki – dodanie atrybutów.
Międzynarodowe Targi Turystyki Wiejskiej i Agroturystyki AGROTRAVEL www.agro.travel
Wstawić filmik z Sabatu
KONIEC ?
A NO TAK – JESZCZE SIĘ POCHWALIĆ!
GRAND PRIX na Festiwalu Złote Formaty! W prestiżowym konkursie Złote Formaty Świętokrzyskie zdobyło Grand Prix Festiwalu Promocji Miast i Regionów! Projekt na promocję regionu pokonał takich konkurentów, jak Poznań oraz projekty „Kulturalna Małopolska” i kampanię „Śląskie. Pozytywna Energia”
Lider Regionu 2010 w kategorii Sport, turystyka, rekreacja! W piątek 4 lutego 2011 r. po raz jedenasty przyznawano nagrody Lidera Regionu.. Uhonorowano dwadzieścia sześć osób, reprezentujące firmy działające na rzecz rozwoju i promocji województwa świętokrzyskiego oraz kształtujące dobrą markę regionu. W tegorocznej edycji w kategorii Sport, turystyka, rekreacja laureatem nagrody Lidera Regionu została Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego.
Telekamera 2011 dla serialu „Ojciec Mateusz”! Telekamera 2011 w kategorii „Serial cotygodniowy” przypadła serialowi TVP1„Ojciec Mateusz”. Zwycięstwo jest tym bardziej znaczące, że „świętokrzyski” serial pokonał bardzo silną konkurencję. Do nagrody nominowane były bowiem również takie znane produkcje jak: „Blondynka”, „Czas honoru”, „Hotel 52” i „Usta Usta”.
Małgorzata Wilk-Grzywna e-mail: m.grzywna@swietokrzyskie.travel Serdecznie dziękuje za uwagę Małgorzata Wilk-Grzywna www.swietokrzyskie.travel www.rot.swietokrzyskie.travel e-mail: m.grzywna@swietokrzyskie.travel