LAS ŁAGIEWNICKI WOKÓŁ NAS Projekt realizowany przez klasę II A Szkoła Podstawowa nr 120 w Łodzi pod opieką nauczycieli Wandy Fibakiewicz i Anny Ciągło
Cele projektu nabycie umiejętności samodzielnego gromadzenia wiadomości przyrodniczych związanych z lasem zrozumienie zależności przyrodniczych i przyrodniczo społecznych dotyczących z lasu formułowanie wniosków na podstawie obserwacji przeprowadzonych w lesie, zebranych materiałów i samodzielnych doświadczeń uświadomienie znaczenia lasu i zastanowienie się nad sposobami jego ochrony.
Zbieranie informacji- zajęcia w lesie
Wiosenny las w obiektywie
Zbieranie informacji – zajęcia w bibliotece szkolnej
Wykonywanie plakatów ze zgromadzonych materiałów
Prezentacja i omówienie plakatów przez grupy
Kolejne grupy prezentują plakaty
Prezentacja plakatów w Galerii Szkolnej
Praca nad makietą Lasu Łagiewnickiego
Kolejne grupy wykonują makietę
Praca: Agatki, Kingi, Dominiki, Natalki i Julki
Praca Julka, Filipa, Szymona, Tomka i Mateusza
Praca Pawła, Gabrysia, Witolda i Bartosza Praca Weroniki, Oliwki, Mai, Julki i Kaliny.
Praca Wojtka, Michała, Kamila
Prezentacja makiet Lasu Łagiewnickiego na szkolnym korytarzu
Praca z programem graficznym Paint- plakat zachęcający do ochrony lasów
Przykłady wykonanych plakatów z wykorzystaniem programu graficznego Paint
Przykłady kolejnych plakatów
Prace uczniów wykonane na zajęciach koła komputerowego
Przedstawienie „ W zielonym lesie”
Wnioski ze zrealizowanego projektu. Pobyt w lesie działa uspokajająco. Las obdarowuje nas swoimi owocami, które uzupełniają nasze pożywienie w witaminy. Grzyby są dobre w smaku, ale nie zaspokajają głodu. Na liściach drzew zatrzymują się kurz i pyły wirujące w powietrzu, przyczyny wielu chorób. W ten sposób las oczyszcza powietrze z zanieczyszczeń. Las jest miejscem , gdzie możemy spotkać wiele gatunków zwierząt, roślin i ptaków.
Podsumowanie projektu Uczniowie byli zaangażowani w realizację zadań przez: gromadzenie materiałów do badań prowadzenie dokumentacji badawczej poszukiwanie informacji w różnych źródłach podczas pracy w grupach przy wykonywaniu plakatów, makiet, haseł zachęcających do ochrony lasów wspólne wykonywanie rekwizytów i strojów do prezentacji przygotowanie scenografii do przedstawienia.
DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ