Badanie zostało zrealizowane w ramach projektu Szkoła na TAK Korporacja Zdiagnozowanie sytuacji wśród szkół wiejskich na temat dysproporcji edukacyjnych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt POKL współfinansowany ze środków UE w ramach EFS
Advertisements

z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
ZESPÓŁ SZKOLNO-GIMNAZJALNY NR 7 W RADOMSKU TO:
Wybrane Punkty wsparcia dla organizacji pozarządowych.
Publiczne Gimnazjum nr 3 w Nowej Soli
INFORMACJA o stanie wdrożenia modeli i standardów edukacyjnych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez miasto Opole.
Granty rozwojowe dla szkół -
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Animatorzy społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu Andrzej Łuszko Szkolna integracja w powiecie Jaworskim.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Spotkanie promujące projekt: Program zindywidualizowanych zajęć pozalekcyjnych dla uczniów Gimnazjum w Moszczenicy RÓWNAJMY DO NAJLEPSZYCH.
Zapraszamy do Szkoły Podstawowej nr 12 w Gdańsku
Możesz uczyć się wszędzie, ale u nas najlepiej Ci będzie ale u nas najlepiej Ci będzie.
nacisk na indywidualny rozwój ucznia wspieranie uzdolnień współpraca międzynarodowa Szkoła wspierająca uzdolnienia, otwarta na Unię Europejską
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Wysokie wyniki nauczania – sukces na egzaminie gimnazjalnym; Tytuły laureatów konkursów przedmiotowych i olimpiad.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
Gimnazjum w Okonku 2008 Wyrównywanie szans edukacyjnych.
Termin realizacji – 20 miesięcy
Projekty edukacyjne z języka angielskiego. W terminie od r. do r. uczniowie szkół przystąpili do realizacji dwóch projektów edukacyjnych.
PROGRAM WYRÓWNYWANIA SZANS EDUKACYJNYCH DZIECI I MŁODZIEŻY W ROKU 2007 TERAZ SZKOŁA! AKTYWIZACJA JST I ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
Warszawa, r. Korporacja Opinie pasażerów i liderów opinii podróżujących pociągami PKP Intercity zatrzymującymi się na stacji Włoszczowa Północ.
Debata środowiskowa Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości" Czaple 23 listopada 2010.
Witamy w Gimnazjum i Liceum Ogólnokształcącym Towarzystwa Salezjańskiego w Pile.
„Szkolne Centrum Nauki”
W naszej szkole naucza wysoko wykwalifikowana kadra dydaktyczna. Znajdziecie tutaj pracownie multimedialne z dostępem do internetu, dwie sale.
Lokalizacja Położenie Oferta edukacyjna na rok szkolny 2012/2013 Nauka w liceum trwa 3 lata Nauka kończy się egzaminem maturalnym, uprawniającym do.
Liceum Ogólnokształcące Nr II im. L. Kruczkowskiego
MATURA PRÓBNA PORÓWNANIE WYNIKÓW Z MATURY PRÓBNEJ ORAZ MATURY Z SESJI LETNIEJ 2005.
ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE SYSTEMU OŚWIATY W BAWARII
DIAGNOZA WSPÓŁPRACY SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO I ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH W GMINIE KLUCZE na podstawie badań przeprowadzonych przez Fundację Biuro Inicjatyw.
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
MATURA PRÓBNA PORÓWNANIE WYNIKÓW
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Wyniki diagnoz w klasach pierwszych i drugich Wrzesień 2014.
WITAMY. WALORY NASZEJ SZKOŁY Nauka w kameralnych klasach – indywidualizacja procesu nauczania, co jest szczególnie ważne w klasach najmłodszych Jednozmianowość.
OFERTA DLA SZEŚCIOLATKÓW.  nauka odbywa się w salach lekcyjnych dostosowanych do potrzeb młodszych dzieci, podzielonych na części: edukacyjną i rekreacyjną,
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
Zespół Szkół Ogólnokształcących im. Jana Kilińskiego w Mogielnicy
1. Nauczyciele i uczniowie nie korzystają z telefonów komórkowych na lekcji.
Nauczanie języka mniejszości narodowej w województwie opolskim.
Mały Mistrz Druga ogólnopolska ewaluacja programu Wałbrzych, r. Paulina Świerczewska.
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
m.in.: dlatego, że szkoła posiada:  monitoring wewnętrzny w szatni i na korytarzach,  monitoring zewnętrzny na dziedzińcu szkolnym,  imienne identyfikatory.
OŚWIATA W GMINIE STOSZOWICE DANE DEMOGRAFICZNE ORAZ INFORMACJE O WYNIKACH SPRAWDZIANÓW I EGZAMINÓW W PLACÓWKACH OŚWIATOWYCH NA TERENIE GMINY STOSZOWICE.
Oferta edukacyjna na rok szkolny 2016/2017 Gimnazjum nr 6 w Rzeszowie.
GIMNAZJUM nr 34 ul. Czajkowskiego Łódź
Gdańska Rada Oświatowa r.. „Wysoka jakość gdańskiej edukacji odpowiadająca na wyzwanie uczenia się przez całe życie” Misja programu Gdańszczanin.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu położona jest w cichym.
Publiczne Gimnazjum nr 41 im. S. Żeromskiego ul. Bohdanowicza 11 Łódź tel/fax:
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1 Czerwiec 2010 PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA odnośnie innowacji.
GIMNAZJUM nr 34 ul. Czajkowskiego Łódź
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 141 W ŁODZI im. generała Mariusza Zaruskiego ul. Zakładowa 35.
Biuro Funduszy Europejskich Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego  Priorytet 1: Rozbudowa.
Szkoła Podstawowa Nr Kraków ul. Bolesława Śmiałego 6 tel: (12) im Św. Benedykta z Nursji w Krakowie.
Łódź ul. Dąbrówki 1 tel
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 113 W ŁODZI ul. Unicka 6 tel
W bieżącym roku nasza Szkoła obchodzi 70-lecie powstania placówki i 10-lecie nadania imienia Księdza Jana Twardowskiego.
SP 160 ul.A.Struga24A Tel
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Szkoła Podstawowa nr 61 im. św. Franciszka z Asyżu Łódź, ul. Okólna 183 tel./fax (0-42)
im. K. K. Baczyńskiego w Jasieńcu
INFORMACJA o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Kartuzy, w roku szkolnym 2015/2016 w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów w szkołach, których.
XX Liceum Ogólnokształcące
ZASADY REKRUTACJI.
Ul. Czajkowskiego Łódź GIMNAZJUM nr 34 ul. Czajkowskiego Łódź
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego
Zapis prezentacji:

Badanie zostało zrealizowane w ramach projektu Szkoła na TAK Korporacja Zdiagnozowanie sytuacji wśród szkół wiejskich na temat dysproporcji edukacyjnych pomiędzy wsią a miastem – wyniki badań jakościowych Badawcza Prezentacja wyników badań P RE T ENDENT Dariusz Chołost Artur Kotliński

Cele badania Cele główne: 1. Ocena aktualnej sytuacji wśród szkół wiejskich 2. Ocena stanu kadry nauczycielskiej w szkołach wiejskich 3. Aktywność w zakresie współpracy pomiędzy szkołami z obszarów wiejskich a organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami w celu wyrównywania szans edukacyjnych 4. Ocena obecnej współpracy szkół wiejskich ze sferą biznesu i społeczną.

Indywidualne wywiady pogłębione (individual in-depth interviews) Metodologia badania

W badaniu wzięły udział: - szkoły podstawowe szkoły gimnazjalne – 11 - NGO mikro przedsiębiorstwa małe przedsiębiorstwa średnie przedsiębiorstwa – 6 - duże firmy – 3 RAZEM: 60 osób RAZEM: 60 osób Próba

Ocena aktualnej sytuacji wśród szkół wiejskich Niewystarczająca ilość sprzętu komputerowego, pomocy dydaktycznych, Brak pełnowymiarowych sal gimnastycznych, boisk itp., Zbyt małe do oczekiwań – środki finansowe na zajęcia dodatkowe, Każda badana szkoła posiada dostęp do Internetu (są i takie, które mają tylko 1 komputer z dostępem do Internetu), Większość szkół nie jest przystosowana dla niepełnosprawnych, Uczniowie (przede wszystkim niepełnosprawni) mogą ubiegać się o indywidualny tok nauczania, Niepełnosprawni są tolerowani przez swoich rówieśników, MENiS oraz Rodzice to główni sponsorzy szkół (ponadto: EFS – Szkoła na TAK, Urząd Marszałkowski), Zaledwie 1 szkoła dostaje dodatkowe środki z budżetu gminy! 2 szkoły prowadzą działalność gospodarczą – najmy sal

Ocena stanu kadry nauczycielskiej w szkołach wiejskich: nauczyciele dokształcają się na st.podyplomowych, ale nie zawsze bezpośrednio związanych ze swoją specjalizacją (np. nauczyciel biologii kształci się na historyka i wuefistę), nauczyciele dokształcają się na st.podyplomowych, ale nie zawsze bezpośrednio związanych ze swoją specjalizacją (np. nauczyciel biologii kształci się na historyka i wuefistę), szkoły prowadzą zajęcia dodatkowe – najczęściej sportowe, komputerowe, UE, teatralne, muzyczne, z języka (ok.20% badanych nie prowadzi!) szkoły prowadzą zajęcia dodatkowe – najczęściej sportowe, komputerowe, UE, teatralne, muzyczne, z języka (ok.20% badanych nie prowadzi!) szkoły prowadzą autorskie zajęcia (np. j.niemiecki, angielski, matematyka, przyroda, j. polski, a także Chrońmy nasze dziedzictwo kulturowe – program interdyscyplinarny z pogranicza geografii, historii, kultury ), szkoły prowadzą autorskie zajęcia (np. j.niemiecki, angielski, matematyka, przyroda, j. polski, a także Chrońmy nasze dziedzictwo kulturowe – program interdyscyplinarny z pogranicza geografii, historii, kultury ),

Aktywność w zakresie współpracy pomiędzy szkołami z obszarów wiejskich a organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami w celu wyrównywania szans edukacyjnych Tylko kilka badanych szkół współpracuje z NGO oraz innymi podmiotami. Żadna badana firma nie prowadzi zajęć w szkołach, za to kilka z nich finansuje zakup pomocy dydaktycznych oraz uczestniczy przy organizacji imprez odbywających się na terenie szkół.

Ocena obecnej współpracy szkół wiejskich ze sferą biznesu i społeczną Tylko niektóre stowarzyszenia współpracują ze szkołami i gimnazjami, Współpraca dotyczy organizacji imprez sportowo – kulturalnych na terenie szkoły, Badane firmy nie do końca są zorientowane czym jest społeczna odpowiedzialność biznesu, Zaledwie 3 badane firmy uważają, iż pomagając szkołom są przedsiębiorstwami odpowiedzialnym społecznie, Przedsiębiorstwa i niektóre NGO oczekują inicjatywy ze strony nauczycieli!

WNIOSEK Zróbmy coś razem dla szkół wiejskich woj. opolskiego! Naprawdę WARTO!

Dziękujemy za uwagę Korporacja Badawcza Pretendent sp. z o.o.