WWSI - Liderem Innowacyjności Akademickiej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PITWIN – Portal Innowacyjnego Transferu Wiedzy w Nauce
Advertisements

dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Podsumowanie II edycji CoRe IT Program Program szkoleniowy dedykowany środowisku akademickiemu Warszawskiej Wyższej Szkoły Informatyki pod auspicjami.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Fundusze Strukturalne dla placówek naukowych w latach Walne Zgromadzenie Członków Sieci AIRCLIM-NET, Katowice, IETU, r. Barbara Jaros,
1 Największy projekt edukacyjny w Europie Studia podyplomowe dla kadr zarządzających i pracowników przedsiębiorstw.
30 listopada listopada DZIAŁANIA NA RZECZ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI AKADEMICKIEJ.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Koordynator Programu Erasmus Wersja skrócona przez S.Salamon – BWZ UW
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Monitoring Plus Badanie ukrytego potencjału lokalnego rynku pracy Badanie ukrytego potencjału lokalnego rynku pracy Priorytet 2 - Wzmocnienie rozwoju zasobów.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Prezentacja wydziału dr inż. Piotr Bilski Prodziekan ds. Dydaktyki
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Finansowanie działań inwestycyjnych w OIiP
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Badanie opinii absolwentów programów MBA do Rankingu zgłosiło się 28 programów studiów MBA, każdy z programów miał możliwość wskazać max 15 absolwentów,
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Prezentacja inicjatyw Śląskiego Klastra ICT
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Spotkania konsultacyjne
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Warszawa, 14 listopada 2012 r. Warszawa, 14 listopada 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Prezentacja projektów realizowanych przez BIURO KARIER STUDENCKICH POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ Forum Pracodawców Automatyki, Elektroniki i Informatyki 2014 Gliwice,
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
Badanie losów absolwentów Wydziału Nauk o Żywności ANKIETA SATYSFAKCJI – bezpośrednio po studiach wypełniana VI – X 2013 Warszawa, 2014 Biuro Karier i.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
Gdańsk, r. Departament Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJA DOT. DZIAŁAŃ EWALUACYJNYCH w ramach PO KL 2007 – 2013 w województwie pomorskim.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Czerwiec TECHNIK HANDLOWIEC Etap pisemny: przystąpiło - 18 osób zdało – 18 osób Etap praktyczny przystąpiło - 18 osób zdało - 12 osób Dyplom otrzymało.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
Elementy geometryczne i relacje
Andrzej Wodecki Polski Uniwersytet Wirtualny Ogólnopolska Konferencja
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
studia trzeciego stopnia (doktoranckie) studia drugiego stopnia (magisterskie) stacjonarne i niestacjonarne studia pierwszego stopnia (inżynierskie)
Spotkanie Kolegium Rektorskiego Warszawskiej Wyższej Szkoły Informatyki Andrzej Żyławski Prezydent Warszawskiej Wyższej Szkoły Informatyki WWSI - Liderem.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Katedra Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Łódzkiego Łódź 2015 Informacja – droga do przyszłości.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Nasza szkoła - szkołą praktyk w innowacyjnym programie kształcenia przyszłych nauczycieli
Zapis prezentacji:

WWSI - Liderem Innowacyjności Akademickiej Spotkanie Kolegium Rektorskiego Warszawskiej Wyższej Szkoły Informatyki Andrzej Żyławski Prezydent Warszawskiej Wyższej Szkoły Informatyki Warszawa 05.12.2013

W dniu 9 grudnia otrzymałem potwierdzenie, że w lutym Z ostatniej chwili …… sponsorowane studia na Uniwersytecie Waseda w Tokio oraz 3 letni kontrakt na pracę w Japonii dla najlepszych absolwentów WWSI W dniu 9 grudnia otrzymałem potwierdzenie, że w lutym 2014 do WWSI przybędzie specjalna misja z japońskiej firmy Informatycznej Rococo w celu wyboru 2-3 studentów naszej Uczelni, którzy wezmą udział w programie sponsorowanym przez firmę (patrz list od Pana Hamada Mostafa) Pan Andrzej Żyławski Prezydent WWSI na prośbę ambasady Japonii w Polsce spotkał się w dniu 20 września 2013 w siedzibie Uczelni z byłym Ministrem Spraw Wewnętrznych oraz Telekomunikacji Japonii Panem Shinji Tarutoko. W spotkaniu oprócz Ministra uczestniczyli ze strony japońskiej Pan Kazuhiko Hasegawa Prezydent  firmy informatycznej Rococo oraz Pan Hamada Mustafa. Spotkanie dotyczyło omówienia możliwości podjęcia przez absolwentów WWSI studiów w Japonii oraz 3 letniego kontraktu na pracę w formie Rococo Warszawa 05.12.2013 2/22

WWSI – liderem innowacyjności akademickiej Agenda WWSI – liderem innowacyjności akademickiej 1. Wirtualizacja i digitalizacja procesu kształcenia 2. Innowacyjne projekty rozwojowo-badawcze realizowane przez WWSI 3. Studenckie koła naukowe kreatorem innowacyjności akademickiej 4. Ocena Polskiej Komisji Akredytacyjnej potwierdzeniem wysokiej pozycji WWSI wśród polskich uczelni prowadzących studia na kierunku informatyka 5. Internacjonalizacja – źródłem innowacyjności 6. Prace badawczo – naukowe priorytetem WWSI na najbliższe lata 7. IT Szkoła – największy polski edukacyjny program internetowy Warszawa 05.12.2013 3/22

Przemysł muzyczny, publikacje, prasa…… Przemysł muzyczny, publikacje, prasa……., czas na digitalizację i wirtualizację edukacji? Warszawa 05.12.2013 4/22

Zaglądam na portale społecznościowe 228 (52.29%) 131 (30.05%) WWSI - Lider Innowacyjności Akademickiej (1) – digitalizacja i wirtualizacja edukacji   Bardzo często 1 Często 2 Raczej rzadko 3 Nigdy 4 Zaglądam na portale społecznościowe 228 (52.29%) 131 (30.05%) 43 (9.86%) 32 (7.34%) Sprawdzam pocztę 181 (41.51%) 185 (42.43%) 67 (15.37%) 1 (0.23%) Rozmawiam ze znajomymi 232 (53.21%) 136 (31.19%) 55 (12.61%) 10 (2.29%) Gram w gry 73 (16.74%) 101 (23.17%) 179 (41.06%) 78 (17.89%) Przeglądam ofertę sklepów internetowych, aukcji 45 (10.32%) 159 (36.47%) 203 (46.56%) 25 (5.73%) Uczę się korzystając z platform edukacyjnych 35 (8.03%) 115 (26.38%) 221 (50.69%) 59 (13.53%) Szukam informacji potrzebnych do nauki 146 (33.49%) 222 (50.92%) 54 (12.39%) 7 (1.61%) Korzystam z zasobów portalu IT Szkoła 16 (3.67%) 100 (22.94%) 209 (47.94%) 103 (23.62%) Szukam treści rozrywkowych, muzyki 237 (54.36%) 160 (36.70%) 27 (6.19%) 4 (0.92%) Przeglądam serwisy informacyjne 113 (25.92%) 176 (40.37%) 120 (27.52%) 19 (4.36%) Badanie uczniów szkół ponadgimnazjalnych WWSI czerwiec-lipiec 2013, próba 836 uczniów. W jaki sposób spędzasz czas w Internecie - określ częstotliwość?

WWSI - Lider Innowacyjności Akademickiej (2) – digitalizacja i wirtualizacja edukacji Warszawa 05.12.2013 6/22

Lider Innowacyjności Akademickiej WWSI - Lider Innowacyjności Akademickiej (3)) – digitalizacja i wirtualizacja edukacji Lider Innowacyjności Akademickiej L.p Website Views Visits Average time of visit % new visits Pages/visit Unique users Bounce rate 1. IT Szkoła (IT School) http://it-szkola.pl 3 173 411 229 188 00:10:56 48,56% 13,85 111 782 22,46% 2. Studencki Panel Informacyjny (Students Information Website) http://student.wwsi.edu.pl 957 300 164 773 00:03:30 24,53% 5,81 42 414 11,01% 3. Warszawska Wyższa Szkoła Informatyki (Warsaw School of Computer Science) http://wwsi.edu.pl 598 653 221 842 00:02:39 40,26% 2,7 92 547 57,71% 4. Uniwersytet Wirtualny* (Virtual University) http://uniwersytet-wirtualny.edu.pl 121 687 14 416 00:06:55 50,53% 8,44 7 328 33,52% 5. Informatyka+ (Computer Science Plus) http://informatykaplus.edu.pl 45 656 19 762 00:01:32 76,94% 2,31 15 547 61,74% 6. Kuźnia Kompetencji IT (IT competence forge) http://akademiaitefs.wwsi.edu.pl 38 555 10 784 00:02:02 50,68% 3,58 5 843 35,24% 7. Polska Wszechnica Informatyczna  http://www.pwi.edu.pl 34 844 13 472 00:02:03 66,64% 2,59 9 111 66,46% 8. Core IT Program (Core IT Programme) http://core-it.wwsi.edu.pl 15 836 6 317 00:02:04 50,72% 2,51 3 241 31,06% 9. Konferencja Infoskop (Infoskop conference) http://infoskop.wwsi.edu.pl 5 967 2 425 00:01:49 69,69% 2,46 1 714 58,31% 10. Projekty rozwojowe realizowane w WWSI (Development projects realised in WWSI) http://projektyefs.wwsi.edu.pl/infp.php/ 5 678 2 684 00:01:25 2,12 2 118 62,41% 11. Poczet Wyróżnionych Absolwentów WWSI  http://wyroznieni.wwsi.edu.pl 4 758 1 912 00:01:06 93,46% 2,49 1 788 55,33% 12. Studia podyplomowe dofinansowane z EFS  http://podyplomowe.wwsi.edu.pl/infp.php 3 549 1 991 00:01:10 65,14% 1,78 1 370 66,05% Total 5 005 894 689 566   294 803 1 paźdzerinik 2012 – 30 wrzesień 2013 Witryny internetowe WWSI

WWSI - Lider Innowacyjności Akademickiej (4) – innowacyjne projekty Teleinformatyka w biznesie – podnoszenie kwalifikacji kadr MŚP. Polska Wszechnica Informatyczna. Informatyka+ - ponadregionalny program rozwijania kompetencji uczniów szkół ponadgimnazjalnych w zakresie technologii informacyjno- komunikacyjnych (ICT). Z teorią w praktykę – program rozwoju oferty dydaktycznej WWSI we współpracy z pracodawcami. Nowoczesne kompetencje IT dla rynku pracy - studia podyplomowe dla przedsiębiorców i pracowników przedsiębiorstw. Program rozwoju oferty dydaktycznej i podnoszenia kompetencji wykładowców w Warszawskiej Wyższej Szkole Informatyki. Kuźnia kompetencji IT - otwarte szkolenia IT dla osób spoza społeczności akademickiej. Promocja studenckich kół naukowych jako uczelnianych ośrodków kształtowania Innowacyjności i przedsiębiorczości akademickiej. Efektywni 50+. Wirtualne Laboratoria Fizyczne nowoczesną metodą nauczania. Informatyka – mój sposób na poznanie i opisanie świata – program nauczania informatyki z elementami przedmiotów matematyczno-przyrodniczych. Akademia bezpiecznego IT – równe szanse na rynku pracy. CoRe IT Program. IT Szkoła. Uniwersytet Wirtualny. Zawody przyszłości – studia podyplomowe dla pracowników przedsiębiorstw Warszawa 05.12.2013

Lider Innowacyjności Akademickiej (5) - Ranking perspektyw 2013 Możliwości rozwijania zainteresowań naukowych - studenckie koła naukowe w WWSI Uczelnie, które prowadzą studia I i II stopnia na kierunku informatyka Lp. Nazwa uczelni Możliwości rozwijania zainteresowań naukowych Liczba prowadzonych kierunków Kierunek Informatyka I/II 1 Warszawska Wyższa Szkoła Informatyki 29,92 I (inż.) / II 2 Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych w Warszawie 13,65 6 3 Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie 13,10 14 4 Społeczna Akademia Nauk  12,64 22 5 Wyższa Szkoła Informatyki Stosowanej i Zarządzania w Warszawie 10,35 Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej 5,61 7 Wyższa Szkoła Informatyki i Umiejętności z siedzibą w Łodzi 4,10 12 Studenckie Koła Naukowe w WWSI Grupa WWSI.NET / HTML5/CSS3/JavaScript Grupa WWSI.NET / Dynamiczna populacja Grupa WWSI.NET / C# Grupa WWSI.NET / WindowsPhone .NET/MVC WWSI Security Koło Naukowe Miłośników Algorytmów Grafika 3D Technologie Oracle Warszawa 05.12.2013 9/22

Lider Innowacyjności Akademickiej (6) PKA   Koncepcja rozwoju kierunku Cele i efekty kształcenia oraz system weryfikacji Program studiów Zasoby kadrowe Infrastruktura dydaktyczna Prowadzenie badań naukowych System wsparcia studentów w procesie uczenia się Wewnętrzny system zapewniania jakości Warszawska Wyższa Szkołą Informatyki w Warszawie w pełni wyrózniająco Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej znacząco Nie dotyczy Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nysie Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie Społeczna Akademia Nauk w Łodzi Wyższa Szkoła Techniczno-Ekonomiczna w Warszawie niedostatecznie częściowo Warszawa 05.12.2013 10/22

Lider Innowacyjności Akademickiej (7) PKA   Struktura kwalifikacji absolwenta Plany studiów i programy nauczania Kadra naukowo- dydaktyczna Efekty kształcenia Badania naukowe Wewnętrzny system zapewnienia jakości Baza dydaktyczna Sprawy studenckie Kultura prawna uczelni i jednostki Kontakty z otoczeniem Poziom umiędzynarodowienia Politechnika Śląska w Gliwicach, Wydział Automatyki, Elektroniki i Informatyki oraz Zamiejscowy Ośrodek Dydaktyczny w Rybniku w pełni wyrózniająco znacząco Politechnika Warszawska, Wydział Elektryczny Politechnika Warszawska, Wydział Matematyki i Nauk Informacyjnych Warszawska Wyższa Szkołą Informatyki w Warszawie Uniwersytet Warszawski (MIM) Warszawa 05.12.2013 11/22

Lider Innowacyjności Akademickiej (8) – wybrane badania Pod kierunkiem prof. Zenona Gniazdowskiego prowadzone są badania nad nowym algorytmem szyfrowania symetrycznego Zespół kierowany przez prof. Andrzeja Szałasa pracuje nad warunkami implementacji języka 4QL, który jest regułowym językiem zapytań do bazy danych, opartym na semantyce z czterema wartościami logicznymi: true, false, inconsistent, unknown. Pod kierunkiem prof. Bogdana Galwasa prowadzony jest projekt badawczy IT Szkoła, zintegrowana internetowa platforma edukacyjna – analiza możliwości zastosowań nowoczesnych technologii informatycznych w budowaniu indywidualnych ścieżek edukacyjnych uczniów. Pod kierunkiem prof. Bogdana Galwasa prowadzony jest innowacyjny projekt badawczy Efektywni 50 plus. Warszawa 05.12.2013 12/22

WWSI uczestniczy w programie Lider Innowacyjności Akademickiej (13) - internacjonalizacja Komisja Europejska przyznała Warszawskiej Wyższej Szkole Informatyki jako jednej z pierwszych uczelni Kartę ECHE (Erasmus Charter for Higher Education) ważną do 2020 roku. Tym samym WWSI przystąpiła do Programu Erasmus+, który 1 stycznia 2014 roku zastąpi siedem poprzednich programów (np. LLP-Erasmus, LLP-Leonardo da Vinci, LLP-Study Visits, z których nasza uczelnia do tej pory korzystała). Program Erasmus+ obejmuje wyjazdy w celach edukacyjnych, współpracę na rzecz innowacji i dobrych praktyk oraz wsparcie dla reform w obszarze edukacji. WWSI uczestniczy w programie Intel Galileo Warszawska Wyższa Szkoła Informatyki jako jedna z nielicznych uczelni polskich ma w swoim składzie kadrowym trzech etatowych Profesorów uczelni amerykańskich: 1. Prof. Teodor Przymusiński California University informatyka,  matematyka Wprowadzenie do sieci neuronowych i ich zastosowań 2. Prof. Włodek Zadrożny Unifersity of Carolina Informatyka, predictive analytics Interpretatory języków naturalnych (współtwórca maszyny WATSON, wieloletni pracownik IBM Watson Research laboratories) 3.. Prof. Marian Stachowicz University of Minnesota informatyka,  automatyka i robotyka Inteligent control systems Warszawa 05.12.2013 13/22

Wybrane nagrody i wyróżnienia przyznane WWSI Nagroda New@Poland 2008/09 przyznawana przez Polski Związek Prywatnych Pracodawców Informatyki i Telekomunikacji - Lewiatan Spotkanie liderów edukacji informatycznej uczelni wyższych z Europy środkowo-wschodniej z Billem Gatesem, Warszawa 2006.Na zdjęciu (pierwszy od lewej): Rektor Warszawskiej Wyższej Szkoły Informatyki Andrzej Żyławski 14/22

Warszawa 05.12.2013 15/22

Partner projektu: Naukowa Akademicka Siec Komputerowa (NASK) Program IT Szkoła po pierwszym roku realizacji Partner projektu: Naukowa Akademicka Siec Komputerowa (NASK) Warszawa 05.12.2013 16/22

99452 Najczęściej realizowane kursy Liczba zrealizowanych kursów Program IT Szkoła po pierwszym roku realizacji (1) – liczba zrealizowanych kursów Najczęściej realizowane kursy Liczba zrealizowanych kursów Obróbka i wizualizacja obrazów – jak poprawiać i przekształcać zdjęcia. 15196 Tworzenie serwisów internetowych 9208 Jak chronić swoją prywatność w Internecie 9010 Od abaków do maszyny ENIAC i Internetu 8537 Ochrona komputerów przed atakami z sieci Internet - dobre praktyki 8332 Grafika fotorealistyczna - jak się ją tworzy w praktyce 5640 Witryna w Internecie – zasady tworzenia i funkcjonowania 5547 Gimp – edycja grafiki i zdjęć 5124 Komunikacja w sieciach komputerowych 5069 Czy komputery będą robić biznes ? 5019 ……………………………………. Łącznie 56 kursy 99452 Warszawa 05.12.2013 17/22

146 5O1 unikalnych użytkowników, 5 milionów odsłon Program IT Szkoła po pierwszym roku realizacji (2) 146 5O1 unikalnych użytkowników, 5 milionów odsłon Warszawa 05.12.2013

Program IT Szkoła po pierwszym roku realizacji (3) 560 lokalizacji w Polsce Warszawa 05.12.2013 19/22

Perspektywy rozwoju Uczelni Plany na najbliższe lata obejmują przede wszystkim dalsze wzmocnienie funkcji badawczej Uczelni. Prowadzone na wysokim poziomie badania w zakresie wybranych obszarów IT, w szczególności dotyczące bezpieczeństwa systemów informatycznych, data analytics, czy wykorzystania technologii informatycznych w edukacji pomogą w sprofilowaniu i koncentracji na tych obszarach, w których WWSI może podjąć samodzielnie lub we współpracy z innymi jednostkami próbę „zaistnienia” na rynku badań. W kontekście priorytetów Unii Europejskiej ten obszar działań wydaje się być szczególnie obiecujący. Uczelnia podejmie próby nawiązania strategicznego partnerstwa w tym zakresie z innymi instytucjami i ośrodkami akademickimi polskimi i zagranicznymi. Nadal ważnym kierunkiem rozwoju będzie pogłębianie relacji z podmiotami rynku pracy, poprzez kierowanie pod ich adresem specjalistycznej oferty badawczej i szkoleniowej oraz wspólne profilowanie specjalności studiów. Ostatnie osiągnięcia związane z uruchomieniem innowacyjnego systemu szkoleniowego WWSI napawają optymizmem. Wiele wysiłku (i nakładów finansowych) wymagają działania związane z internacjonalizacją. Poziom satysfakcji w tym obszarze jest niezadowalający. Zatrudnienie profesorów uczelni amerykańskich w WWSI stanowi pierwszy krok na drodze do umiędzynarodowienia Uczelni pisanego wielką literą. Kolejnym kierunkiem rozwoju w najbliższej perspektywie będzie wdrażanie w coraz większym stopniu procesów wirtualizacji kształcenia. Inteligentne platformy edukacyjne w dobie społeczeństwa wiedzy to wyzwanie dla Uczelni, która specjalizuje się w kształceniu. W perspektywie 3 do 5 lat planowane jest podjęcie starań o uzyskanie uprawnień do doktoryzowania w informatyce. Stworzyłoby to sytuację, w której Uczelnia będzie postrzegana jako „pełnowartościowa” instytucja akademicka. Warszawa 05.12.2013 20/22

Lider Innowacyjności Akademickiej Warszawa 05.12.2013 21/22

Warszawa 05.12.2013 34/35