Jacek Cylwik Radny Sejmiku Województwa Podlaskiego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czynniki wzrostu komunikacji miejskiej na przykładzie Białej Podlaskiej Kielce 9 października 2012 r.
Advertisements

Analiza progu rentowności
POŁĄCZENIE SZYNOBUSOWE W RAMACH AGLOMERACJI KALISKO- OSTROWSKIEJ Prezentacja przygotowana w oparciu o dokument Studium zasadności utworzenia połączeń oraz.
FORUM BIZNESU KONFERENCJA i SEMINARIUM BiznesKlaster – innowacyjna forma współpracy sektora biznesu, nauki i administracji Białystok r. KONFERENCJA.
Zasady określania zdolności przepustowej linii kolejowych zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. mgr inż. Ricardo Grabowski Biuro Eksploatacji.
Zarządzanie transportem KURS INŻYNIERSKI
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
Dla każdego ucznia i studenta w wieku od 18 do 26 lat oferujemy
ORGANIZACJA KOLEJOWYCH PRZEWOZÓW OSÓB
Wojewódzkie kolejowe przewozy pasażerskie
SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
W MINISTERSTWIE TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
ProMotor Uwagi do rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz niektórych.
Konferencja Promocyjna Sektorowego Programu Operacyjnego Transport
ZASADY PRZYDZIAŁU DOTACJI PODMIOTOWEJ DLA SPÓŁEK
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
Zarządzanie kapitałem obrotowym c.d.
Przewozy Regionalne w województwie kujawsko-pomorskim
KONFERENCJA ROZKŁADOWA
Toruń, 29. listopada 2007 Konferencja prasowa Nowy rozkład jazdy 2007/8 w województwie kujawsko-pomorskim.
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu Departament Edukacji Ekologicznej.
1Warszawa, 27 września 2012 "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o. pierwszy w Polsce – podmiot wewnętrzny Województwa Mazowieckiego.
Podsumowanie badań potoków podróznych na terenie Powiatu Krotoszyńskiego 1 kwartał 2007 Instytut Rozwoju i Promocji Kolei.
Działania realizowane przez Samorząd Województwa Dolnośląskiego na rzecz transportu pasażerskiego
spotkanie grupy roboczej z Urzędu Samorządowego Kraju Żylińskiego
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
Eurotel SA GRUPA TELEKOMUNKACYJNA
Tania i społecznie akceptowana linia kolejowa do Pyrzowic
Propozycje zmian w istniejącym rozkładzie jazdy Na podstawie wniosków mieszkańców oraz badań potoków pasażerskich wykonanych na zlecenie Urzędu Miasta.
WYZWANIA STOJĄCE PRZED SYSTEMEM UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH
Resortowy program rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 realizowany w latach 2011 – 2013MALUCH Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej.
ROZWÓJ SYSTEMU PUBLICZNEGO TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI, NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA.
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
ZAŁOŻENIA DO ROZKŁADU JAZDY POCIĄGÓW WKD WAŻNEGO OD DO ROZKŁAD JAZDY POCIĄGÓW WKD 2011/2012 GRODZISK MAZOWIECKI 2011.
ZAŁOŻENIA DO ROZKŁADU JAZDY POCIĄGÓW WKD WAŻNEGO OD DO ROZKŁAD JAZDY POCIĄGÓW WKD 2010/2011 GRODZISK MAZOWIECKI 2010.
Bank Gospodarstwa Krajowego dla miast XXXII Zgromadzenie Ogólne Związku Miast Polskich Poznań, 3-4 marca 2011 r. Tomasz Mironczuk Prezes Zarządu.
BARIERY TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO NA TERENIE WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
Propozycja rozszerzenia Listy projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko o nowe projekty w zakresie sektora transportu.
GRZEGORZ WĄSOWICZ TEMAT PRACY:
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Rozwój transportu szynowego między Polską a Niemcami (BERLIN-GORZÓW)
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa,
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
Gorzów Wielkopolski 5 maj 2014 r.
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
19 MAJA 2009r.PREZENTACJA SPÓŁKI1 „KOLEJE MAZOWIECKIE – KM” SP. Z O.O. WDROŻONE I PLANOWANE INWESTYCJE.
Nowy rozkład jazdy i inwestycje taborowe KM. Ilość przewiezionych pasażerów w roku 2009: 51 mln Prognozowana ilość pasażerów w roku 2010: 53 mln Średnia.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
POIS /10-00 „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”
ZAŁOŻENIA DO ROZKŁADU JAZDY POCIĄGÓW WKD WAŻNEGO OD DO ROZKŁAD JAZDY POCIĄGÓW WKD 2009/2010 GRODZISK MAZOWIECKI 2009.
W dniu 12 grudnia wchodzi w życie nowy rozkład jazdy pociągów Spółki „Koleje Mazowieckie – KM”. W tym roku za opracowanie rozkładu, na podstawie przeprowadzonych.
Rachunkowość zarządcza
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
„ Gmina Bytom "Zintegrowane połączenie aglomeracji górnośląskiej z międzynarodowym portem lotniczym Katowice-Pyrzowice " Katowice, 10 grudzień 2008.
Aktualizacja Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego na sieci komunikacyjnej w wojewódzkich przewozach pasażerskich „Plan transportowy”
Zarządzanie transportem Wybrane elementy
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
My Pasażerowie Manifest pasażerów, przygotowany w ramach kampanii obywatelskiej lepszytransport.pl.
1 16 września 2013 r..
Tytuł …. KOLEJOWE PRZEWOZY TOWAROWE Katowice, 18.X.2007
Kolejowa odnowa Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim
Konferencja prasowa Marszałka Województwa Podlaskiego
dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
WSPÓLNY BILET „Koleje Mazowieckie - KM” sp. z o.o. milionów pasażerów
Transport drogowy na Mazowszu
Zakopane 25 października 2018
Włączenie Gminy Łomianki do 1 strefy biletowej warszawskiej komunikacji miejskiej Konsultacje społeczne Łomianki, 16 listopada 2017 r.
Zapis prezentacji:

Jacek Cylwik Radny Sejmiku Województwa Podlaskiego PKP PR Jacek Cylwik Radny Sejmiku Województwa Podlaskiego

Stan obecny Wysokość dotacji z budżetu województwa- 16,5 mln /rok Posiadane udziały w spółce PKP PR: 48281- 3,8% Całkowita roczna praca przewozowa 1 456 916 pockm Pociągi wożą powietrze Zły rozkład Drogie bilety jazdy

Rozkład jazdy Termin składania poprawek/ zamawiania pociągów w nowym rozkładzie 2009/2010 – koniec czerwca 2009 Zakładane zwiększenie pracy przewozowej w obliczu zakupu nowych pojazdów szynowych nie powinno spowodować następstw budżetowych Prezentowana propozycja ma na celu spełnienie dziesięciu kryteriów

Rozkład jazdy Poprawa oferty na odcinkach z najwyższą frekwencją - ma zapobiec odpływowi podróżnych do komunikacji drogowej. BEZ NASTĘPSTW BUDŻETOWYCH. Zwiększenie ilości kursów zgodnie z zapotrzebowaniem pasażerów a nie obiegami, podparte analizą rozkładu jazdy przewoźników drogowych BEZ NASTĘPSTW BUDŻETOWYCH. Zwiększenie wykorzystania szynobusów m.in. poprzez wprowadzenie nowych relacji obsługiwanych obecnie wyłącznie przez przewoźników drogowych. Jeden szynobus kursuje na liniach zelektryfikowanych jako czynna rezerwa - w razie potrzeby zastępuje go EZT. W przypadku wypadku lub napraw nie ma problemu z zamianą obsługi.

Rozkład jazdy Kursowanie szynobusu na linii zelektryfikowanej do Ełku - największa odległość na terenie województwa = największa oszczędność w przeliczeniu na jeden kurs. Ograniczenie kosztów oferty poprzez lepsze wykorzystanie taboru - zapotrzebowanie mniejsze o 5 pojazdów (wyliczenia, obiegi przedłożone w materiale na płycie CD). Pomimo zwiększenia pracy eksploatacyjnej w rozkładzie koszty oferty powinny pozostać na zbliżonym poziomie ze względu na zwiększenie pracy szynobusów i ograniczenia kosztotwórczych EZT. Oferta ma za zadanie wprowadzenie modyfikacji w oparciu o zakupione pojazdy i zamówione pociągi. Podstawą tworzenia były czynniki zapotrzebowania na przewóz osób a nie zapotrzebowania na eksploatację.

Rozkład jazdy Całość oferty spójna pod względem obiegowym i eksploatacyjnym - w pełni realna do wprowadzenia. Dla zachowania komplementarności konieczne jest wprowadzenie na wszystkich liniach systemu biletów miesięcznych, cenowo konkurencyjnych w stosunku do przewoźników drogowych. Zamówione pociągi i tak jeżdżą, niech więc służą jak największej ilości mieszkańców województwa.

Praca przewozowa Obecnie: 1 456 916 pockm Proponowana oferta: 1 545 948 pockm Różnica: +89 032 pockm Różnica nie spowoduje następstw budżetowych ze względu na efektywniejsze wykorzystanie szynobusów. Różnicę można też wyeliminować poprzez ograniczenie o połowę oferty na nowym odcinku (- 50 683 pockm).

Praca przewozowa Obecnie: 1 456 916 pockm Proponowana oferta: 1 545 948 pockm Różnica: +89 032 pockm Przy założeniu kosztu pociągokilometra na poziomie 18 pln 89032x18= 1 602 576 pln co stanowi 9,71% rocznej dotacji z budżetu Samorządu Województwa Podlaskiego. Wprowadzenie na tory nowych pojazdów szynowych powinno bez problemu zrekompensować tą wielkość.

(stan na 14 grudnia 2008) + rezerwa Tabor Typ Obecnie (stan na 14 grudnia 2008) + rezerwa Proponowana oferta EN 57 17 + 3= 20 11+2 SA 133 2 + 0= 2 5+1* SN 81 2+2= 4 1+1 SA 105 1+ 0= 1 1+0 SA 108 2+ 0 =2 2+0 Razem 24+5=29 20+4=24 RÓŻNICA - 5 *- kursuje na linii elektrycznej jako rezerwa czynna W obu przypadkach uwzględniono tabor do obsługi linii przygranicznych

Różnice w stosunku do propozycji PKP Dodatkowa para pociągów do Białystok- Ełk- Białystok. Dodatkowa para pociągów Białystok-Czeremcha- Białystok. Nowa relacja Białystok- Sokoły- Białystok. Zmniejszenie oferty na linii Białystok- Szepietowo- Białystok z obecnych 9 par do 6 par. Trzy dodatkowe pary pociągów Białystok- Łapy. Nowe połączenie z Olsztynem realizowane we współpracy z Województwem Warmińsko- Mazurskim.

Zmniejszenie par do Szepietowa Szepietowo jest najlepiej skomunikowanym miastem w województwie. W obecnym rozkładzie jazdy do Szepietowa dociera 9 par pociągów Przewozów Regionalnych oraz 12 par pociągów IC, w tym 10 pociągów całorocznych. Potok pasażerów w wielu połączeniach przypada głównie na odcinek Białystok- Łapy, co potwierdzają zliczenia pasażerów prowadzone przez Urząd Marszałkowski.

Zastępcza „kolejowa” komunikacja samochodowa –KKS- problem Czyżewa Nierozwiązywalny problem Czyżewa znajduje przełożenie w budżecie województwa. Obecnie 3,11% rocznej dotacji, czyli 512.862,62 pln przeznaczane jest na KKS, którą dziennie podróżuje około 80 osób (8 kursów). Za 293 dni kursowania Urząd Marszałkowski płaci 119086,92 rocznie za sam dojazd pojazdów (tzw. pusty przebieg) na odcinku Czyżew- Szepietowo- Czyżew i Wysokie Mazowieckie- Szepietowo- Wysokie Mazowieckie. Obecny stan rzeczy jest nie akceptowalny i w trybie pilnym winien ulec zmianie.

Nowy rozkład wg PKP Pociągi relacji Białystok - Warszawa - Białystok na RJ 2010 zamówione przez Podlaski Zakład Przewozów Regionalnych w PKP SA: 77116 Białystok o. 04:15 - Warszawa Wschodnia p. 06:48, obsługa szynobus SA 133. 77117 Warszawa Wschodnia o. 11:58 Białystok p. 14:24, obsługa szynobus SA 133. 77118 Białystok o. 16:40 - Warszawa Zachodnia p. 19:19, obsługa EN57. 77119 Warszawa Zachodnia o. 19:55 - Białystok p. 22:36, obsługa EN57. Wszystkie pociągi mają kursować codziennie. W odstępie maksymalnie 60' kursuje pociąg pospieszny finansowany przez Ministerstwo Infrastruktury.

Nowy rozkład PKP PR Pytania do Zarządu Województwa: Czy samorząd zamówił te pociągi u przewoźnika? Czy samorząd chce żeby te pociągi kursowały? Kto w przypadku ich kursowania pokryje deficyt? Jeśli samorząd tych pociągów nie zamówił, to czy sprawuje jakąkolwiek kontrolę nad poczynaniami Zakładu Przewozów Regionalnych, za którego działania ponosi skutki finansowe?

Nowy rozkład wg PKP Pytania do Zarządu Województwa: Czy szynobusy zakupiono do obsługi połączeń osobowych na terenie województwa, czy też po to, żeby kursowały jako deficytowe pociągi pospieszne do Warszawy? Czym kierował się autor pomysłu kursowania w tych godzinach – godziny są mało atrakcyjne, a szynobus stoi w Warszawie ponad 5 godzin!

Ekonomiczne cuda „Zbilansowanie” pociągu ŻUBR Białystok- Warszawa- Białystok: W zestawieniu dla celów zaliczkowania pociąg ten jest zbilansowany na zero pln. Sposób tego zbilansowania budzi zasadnicze wątpliwości. Prognozowane koszty, przychody oraz liczba pasażerów: Koszt pociągu: 133 411,31 pln Liczba pasażerów: 100 Liczba dni kursowania: 27 Cena biletu normalnego 28,5 pln Działanie matematyczne: 133411,31:100= 1334,11pln : 27 = 49,41 pln

Ekonomiczne cuda Pytania do Zarządu Województwa: Kto i z czego dokłada niemal 50% deficytu? Kto analizuje podpisywane dokumenty? W jaki sposób kontrolujemy wydawanie blisko 50 mln pln na Przewozy Regionalne? Czy za pieniądze samorządów ma być rozgrywany ciąg dalszy wojenki między spółkami PKP IC i PKP PR? Czy Województwo Podlaskie stać na „ściganie się” z PKP IC?

Taborowa rozrzutność Kosztochłonne EZT zestawiane są podwójnie, mimo, iż podróżuje nimi na całych trasach mniej osób, niż jest miejsc siedzących w jednym EZT. W efekcie 90 osób jedzie pociągiem przygotowanym dla 440 osób, co znajduje odzwierciedlenie w kosztach ponoszonych za uruchomienie pociągu. Pytania do Zarządu Województwa: Kto analizuje obiegi taboru? Kto analizuje zestawienia składów? Jak wykorzystywane są przeprowadzane zliczenia pasażerów? Czy ktoś liczy straty powodowane takim stanem rzeczy?

Podsumowanie Przedstawiona oferta stanowi kompleksową propozycję rozkładu jazdy pociągów regionalnych w naszym województwie, gwarantującą: Zwiększenie pracy przewozowej bez zwiększenia dotacji samorządowej. Zwiększenie liczby realizowanych połączeń. Objęcie w sposób bardziej zrównoważony całego terenu województwa (wzrost liczby połączeń nie tylko w zachodniej, ale i pozostałych częściach regionu). Efektywniejsze wykorzystanie posiadanego taboru.

Podsumowanie W połączeniu ze skonstruowaniem atrakcyjnej oferty biletów miesięcznych, propozycja może przyczynić się do zwiększenia potoków podróżnych w pociągach regionalnych , co w dużej części przypadków zwiększy sens ich funkcjonowania. Przedstawione w prezentacji dane pochodzą z oficjalnych dokumentów spółki PKP PR oraz Urzędu Marszałkowskiego.