Obsługa Klienta – sprzedaż soczewek kontaktowych i artykułów z grupy – pozostałe. Czyli sprzedaż przypisana do Klienta i sprzedaż bezimienna (detaliczna).
Aby sprzedać towar z grupy – soczewki kontaktowe lub pozostałe, tak by sprzedaż zapisała się w historii klienta, klikamy w głównym oknie – SOCZEWKI KONTAKTOWE.
W kolejnym oknie pobieramy z listy klienta lub jeśli jest to nowy klient dodajemy go do kartoteki i pobieramy. Następnie uzupełniamy potrzebne nam pola, dane lekarza lub zaznaczamy opcję - Bez lekarza (jeśli chcemy możemy wypełnić parametry optyczne soczewek, które używa klient). Następnie klikamy – Dalej.
W następnym oknie wybieramy interesujący nas towar z grupy – soczewki kontaktowe lub pozostałe i dołączamy go do sprzedaży. Jak widać mamy dostęp do działów z towarami z grupy – soczewki kontaktowe i pozostałe.
Znajdujemy interesujący nas towar ( wyszukiwanie po trzech pierwszych znakach nazwy, modelu, koloru lub po symbolu cyfrowym). Dwukrotnie klikamy na belce produktu lub podświetlamy go i klikamy – Wybierz. W kolejnym okienku, kontrolujemy cenę, rabat i zaznaczamy ilość do sprzedaży. Uwaga! Proszę nie zaznaczać opcji – Składnik wyrobu medycznego. Dotyczy ona tylko sprzedaży produktów z grupy – artykuły optyczne!
Po dodaniu interesujących nas produktów klikamy w dole okna przycisk – Realizacja (paragon). W odróżnieniu od sprzedaży z działu artykuły optyczne, sprzedaż produktów w większości przypadków będzie możliwa natychmiast (soczewki, płyny i galanteria jest na magazynie). Możemy wystawić paragon. W sprzedaży z grupy artykuły optyczne, korzystamy z przycisku – Zapisz i wystawiamy zlecenie na wykonanie okularów. Realizacja następuje po ich wykonaniu i dopiero wtedy klikamy realizacja (paragon).
Po kliknięciu – Zapisz (paragon) pojawia się okno, w którym potwierdzamy realizację zamówienia i klikamy – OK. W następnym oknie (paragonu) ustalamy sposób zapłaty – gotówka, przelew itp., klikamy przycisk – Zapisz.
Jeśli z systemem współpracuje drukarka fiskalna pojawi się pytanie – czy drukować paragon ? Klikamy wybraną opcję i finalizujemy sprzedaż z klientem ( pobieramy zapłatę, wydajemy towar i paragon). Wystawiony paragon można znaleźć w liście paragonów – poprzez kliknięcie ikony – Paragony na niebieskim pasku, w głównym oknie programu lub w górnym pasku menu – Dokumenty – Sprzedaży – Paragony.
Sprzedaż zapisana została w historii klienta Sprzedaż zapisana została w historii klienta. Po kliknięciu ikony – Klienci, znalezieniu osoby, która dokonała zakupu, podświetlamy belkę z jej danymi i klikamy przycisk – Historia PA. Znajdujemy interesujący nas paragon a po podświetleniu go klikamy przycisk – Pokaż paragon. W kolejnym oknie widzimy zawartość paragonu i parametry optyczne (jeśli zostały wypełnione). Ten rodzaj sprzedaży (za pomocą przycisku – soczewki kontaktowe) pozostawia informację o sprzedaży przypisana do klienta.
Jeśli chcemy dokonać szybkiej (bezimiennej) sprzedaży, klikamy w głównym oknie programu przycisk – Pozostałe.
Pojawia się okno, w którym wybieramy tylko formę płatności i klikamy - Dodaj pozycję aby sprzedać interesujący nas produkt lub usługę (np. naprawa oprawki).
Po wystawieniu paragonu jest on widoczny na liście paragonów jako – Sprzedaż Detaliczna.