Ocena struktury organizacyjnej Zalecenia niezbędnych zmian

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Advertisements

Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
Po co ? Wprowadzenie standardów usług edukacyjno – szkoleniowych w Małopolsce jest niezbędne dla stworzenia spójnego i efektywnego systemu edukacji pozaformalnej.
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
PREZES ZARZĄDU MR BANKU S.A.
Jak najlepiej wykorzystać ? środki finansowe z Unii Europejskiej? 6 kwietnia 2006.
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
System ewaluacji NPR i NSRO
Elżbieta Malinowska-Misiąg Wojciech Misiąg Marcin Tomalak
1 Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Ministerstwo Gospodarki i Pracy Założenia Planu Oceny Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Ocena funkcjonowania Lokalnych Grup Działania realizujących Lokalną Strategię Rozwoju w ramach PROW 2007 – 2013 czerwiec 2012 r. Wydział Leader DROW Ministerstwo.
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
Wartość czynności doradczych audytu Agata Kumpiałowska
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
OBSZAR OCHRONY ZDROWIA MECHANIZM FINANSOWY EUROPEJSKIEGO OBSZARU GOSPODARCZEGO NORWESKI MECHANIZM FINANSOWY Ministerstwo Zdrowia
Elektronizacja współpracy pomiędzy Zakładem Ubezpieczeń Społecznych
V Konferencja Ewaluacyjna Warszawa, Dr Agnieszka Chłoń–Domińczak Perspektywy wykorzystania ewaluacji w obszarze krajowych środków publicznych.
GRC.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Maciej Jankowski, Maciej Matuszewski
NARZĘDZIA PRZYGOTOWANIA PLANÓW ROZWOJU LOKALNEGO
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
Kryzys pod kontrolą? Ryzyko jako stały element zarządzania firmą II Kongres Dyrektorów Finansowych Sheraton Warsaw Hotel, 28 kwietnia r.
Ogólnokrajowa karta miejska
Wnioski i rekomendacje wynikające z realizacji projektu
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
SEKTOR IT AKTYWIZATOREM SKUTECZNEJ KONKURENCJI BANKÓW SPÓŁDZIELCZYCH NA RYNKU BANKOWYM Jerzy Różyński Prezes Zarządu Krajowego Związku Banków Spółdzielczych.
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
PARTNERSTWO PUBLICZNO PRYWATNE Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie
Tworzenie infrastruktury informacyjnej dla polskiego
mgr Marta Mularczyk Kierownik projektu
Wsparcie dla rozwoju technologii
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Strategia LP Business Solutions Wrocław, styczeń 2013.
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Centralny Elektroniczny Katalog Administracji dr Marcin Kraska Konferencja „e-Usługi. Fikcja czy rzeczywistość?” Poznań, 30 września 2014 r.
Ekonomia Społeczna w perspektywie Małopolski
Audyt wewnętrzny jako źródło oceny kontroli zarządczej w jednostce
Warszawa, 26 maja 2015 r.. Koalicja na Rzecz Otwartego Rządu – KOR  Koalicja powstała w 2012, dziś skupia 15 organizacji działających i popierających.
Strategia Rozwoju Kraju aktualizacja Strategii Rozwoju Kraju
Kierunki rozwoju usług monitorowania Outsourcing stacji monitorowania Optymalizacja kosztów.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Konsolidacja służb informatycznych na przykładzie Centrum Usług Informatycznych we Wrocławia Dariusz Jędryczek
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek – CRZL, kierownik projektu 1.12 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek Kierownik projektu 1.12 Centrum.
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
Metoda partycypacyjnego planowania zintegrowanego rozwoju w SOM.
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
WDROŻENIE ZARZĄDZANIA PROJEKTOWEGO W AKADEMII LEONA KOŹMIŃSKIEGO Maciej Madziński Dyrektor Operacyjny Maciej Zadworny Oskar Kurlanc Mariusz Łopaciński.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Ekoturystyka i jej przyszłość - podsumowanie
Centrum Usług Wspólnych jednostek oświatowych
Czy zostanie wprowadzone MTBF? Wnioski wypływające z analizy przejrzystości polityki fiskalnej w Polsce Rafał Benecki.
Problemy formalno-prawne w procesach rewitalizacyjnych Konferencja „Dylematy rewitalizacji XIX-wiecznej zabudowy w strefach wielkomiejskich Warszawy i.
Efektywność zarządzania w sektorze publicznym Ministerstwo Finansów 16 czerwca 2015 r. Coroczne spotkanie przedstawicieli komitetów audytu.
PROJEKT. Teza: Istnieje silny związek pomiędzy jakością edukacji ekonomicznej, a rozwojem gospodarczym Polski  Obywatele powinni posiadać wiedzę na temat.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Gdańsk, 27 czerwca 2016 r. Centralna koordynacja interwencji EFSI w sektorze zdrowia na lata Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego.
XIV Samorządowe Forum Kapitału i Finansów Katowice 2016
Regionalna Strategii Innowacji nowe rozwiązania/metody/narzędzia dla branży żywności szansa na wspólny projekt?
Dobre praktyki współpracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego z instytucjami otoczenia biznesu oraz przedsiębiorcami Dr Marcin.
Krajowe uwarunkowania aktualizacji strategii rozwoju województw
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zapraszamy Państwa do wzięcia udziału w badaniu satysfakcji
Stanisław Tamm Urząd Miasta Poznania Wydział Działalności Gospodarczej
Zapis prezentacji:

Ocena struktury organizacyjnej Zalecenia niezbędnych zmian Poakcesyjny Projekt Wsparcia Obszarów Wiejskich (PARSP) KRUS w opinii Banku Światowego Ocena struktury organizacyjnej Zalecenia niezbędnych zmian Wyniki misji Banku Światowego realizowanej w KRUS w dniach 10-22 czerwca 2005 roku na zlecenie Ministerstwa Polityki Społecznej przez Mr Gerry’ego Fitzpatricka, niezależnego konsultanta BŚ 1 1

Diagnoza stanu obecnego Silne strony KRUS Odpowiedzialne zarządzanie finansami publicznymi Pełny monitoring ubezpieczonych i świadczeniobiorców Sprawna, terminowa realizacja rosnących zadań Duże zaufanie rolników do instytucji Wysoka, ponad 97-procentowa ściągalność składek Terminowa wypłata świadczeń Kompetentna, stabilna kadra Konsekwentnie realizowana wewnętrzna, nowoczesna strategia rozwoju instytucji Słabe strony KRUS Zbytnie rozproszenie funkcji decyzyjnych Nałożenie wielu obowiązków na poszczególne podmioty zaciera zakres ich kompetencji i odpowiedzialność Brak wewnętrznej, szybkiej komunikacji on line pomiędzy wszystkimi strukturami KRUS oraz w relacjach z klientami Brak zintegrowanego systemu informatycznego Brak centralnego monitorowania bieżących zadań Brak narzędzi do raportowania Centrali przez terenowe jednostki KRUS rozliczeń finansowych i bieżących zadań 2

Argumenty przeciw integracji KRUS z ZUS Integracja jest pomysłem nierealistycznym. ZUS i KRUS wykonują odmienne zadania, mają różne struktury i narzędzia IT. Koszty obsługi systemu KRUS są nieporównanie mniejsze niż w ZUS. Relokacja środków budżetowych przez KRUS jest optymalna z punktu widzenia interesów państwa (zwłaszcza urzędów podatkowych i NFZ). Likwidacja KRUS grozi chaosem i obniżeniem poziomu usług. Nie przełoży się na niższe dla budżetu koszty, ani na poprawę jakości usług. Połączenie obu instytucji zagraża skutecznej ściągalności ogółu składek. Nie sprawdzono, czy systemy IT ZUS mogłyby zrealizować zwiększone zadania, w tym również dotąd nie prowadzone przez ZUS. Prawdopodobnie działania te byłyby nieskuteczne, gdyż ZUS nie rozwiązał dotąd własnych problemów. 3

Zastrzeżenia wobec propozycji radykalnych zmian w rolniczym systemie ubezpieczeń (…) Integracja nie jest dobrym rozwiązaniem, bo obecne zadania KRUS nie mogą zostać zintegrowane z czymś, co nie istnieje – ZUS nie realizuje takich zadań wobec obsługiwanej przez siebie populacji. W takim scenariuszu zdarzeń pojawia się ryzyko naruszenia systemu ubezpieczeń społecznych, które zaowocuje utratą zaufania rolników do systemu, a co za tym idzie obniżeniem poziomu ściągalności składek. Nie należy zatem zbyt łatwo akceptować odejścia od aktualnego systemu, którym KRUS zarządza skutecznie (…) 4

Podsumowanie misji KRUS jest sprawnie, przejrzyście działającą instytucją. Kasa opracowała i skutecznie realizuje koncepcję transformacji opartą na efektywnych standardach scentralizowanego zarządzania jej strukturami, zintegrowanych systemach IT, zapewniających bezpieczeństwo i szybkość przetwarzania danych. Nieodzowne według BŚ są: czas i zewnętrzne wsparcie dla wdrożenia projektów KRUS: budowy WAN i LAN i nowoczesnych procesów zarządzania MIS, HR, FMS, DMS. Porównanie skuteczności działań i kosztów obu instytucji wypada na korzyść KRUS. Za integracją KRUS z ZUS nie przemawiają żadne istotne argumenty ekonomiczne lub społeczne. Szkodliwe ze społecznego punktu widzenia jest fałszowanie wizerunku KRUS bez odniesienia do wielu uwarunkowań funkcjonowania systemu rolniczego ubezpieczenia społecznego. 5

Rekomendacje System KRUS jest korzystny dla rolników i może być bardziej korzystny dla państwa. W odniesieniu do jego organizacji jest możliwe wygenerowanie oszczędności w kosztach obsługi systemu KRUS. Wymaga jednak czasu i zewnętrznego wsparcia dla projektów KRUS związanych z wdrażaniem unijnych standardów zarządzania jakością i bezpieczeństwem informacji oraz nowoczesnych narzędzi informatycznych. Dla zwiększenia udziału ubezpieczonych w finansowaniu systemu potrzeba przygotowania społecznie akceptowanego wzoru naliczania dochodowych składek. Powinny go wypracować wspólnie: MPS, MF, MRiRW, KRUS, GUS, ARiMR i instytuty badawcze. Dochodowa składka na Fundusz Emerytalno-Rentowy KRUS musi być powiązana z polityką rozwoju rolnictwa i przemyślaną strategią globalnego rozwoju gospodarki. 6