Sposoby archiwizacji zajęć dydaktycznych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Projekt TESTNET – połączenie testu wyboru i zasobów dydaktycznych WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność
Autor pakietu Alicja Kwaśny Szkoła Podstawowa w Okonku 2006 rok
Zgodnie z obowiązującymi regulacjami prawnymi, eksperymentem pedagogicznym są działania służące podnoszeniu skuteczności kształcenia w szkole, w ramach.
JĘZYK POLSKI W KLASIE IV-VI
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Zanim wybierzesz program nauczania
Autorzy pakietu: mgr Małgorzata Zawilińska mgr Tomasz Mikołajczyk
Zasady konstruowania programów projakościowych
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
System doskonalenia nauczycieli
ku lepszej przyszłości”
Interaktywne oprogramowanie dla szkół
Co to jest TIK?.
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 2 Proces planowania w edukacji polonistycznej Dr Krzysztof Koc.
Edward Krawczyński Nowa Podstawa Programowa z informatyki w rzeczywistości szkolnej RODN WOM Katowice 2012.
Konspekt, a scenariusz (teza 13).
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2010/2011 Gimnazjum Publiczne nr 2 w Solcu Kujawskim Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób , aby uczniowie.
Konstruowanie programu nauczania wychowania fizycznego
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Konspekt (plan metodyczny) a scenariusz
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Treści kształcenia.
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
Archiwizacja i zabezpieczenie danych studia stacjonarne 2008/2009 dr Remigiusz Sapa.
Metoda ćwiczeń praktycznych Scenariusz zajęć
Lekcje z komputerem, 2006.
Aktywne doskonalenie – kompleksowe wsparcie dla szkół i przedszkoli we Wrocławiu Program nauczania.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
1 © copyright by Piotr Bigosiński DOKUMENTACJA SYSTEMU HACCP. USTANOWIENIE, PROWADZENIE I UTRZYMANIE DOKUMENTACJI. Piotr Bigosiński 1 czerwiec 2004 r.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I litery i sylaby 1 godz. lekcyjna.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Klasa matematyczno- informatyczna w Świętej Katarzynie.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
Metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI. celeprzedmiotu:celeprzedmiotu:
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Technologia informacyjna
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Science in English Innowacyjne nauczanie języka angielskiego
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zapis prezentacji:

Sposoby archiwizacji zajęć dydaktycznych

Co to jest archiwizacja? Archiwizacja jest to zbieranie i gromadzenie materiałów w archiwum

Co można gromadzić? Konspekty Scenariusze Protokóły lekcyjne Tworzone programy przez nauczyciela Filmy, zdjęcia z najciekawszych zajęć przeprowadzonych przez nauczyciela Plakaty, mapy przygotowane przez uczniów/nauczyciela Prezentacje multimedialne Pomoce naukowe: muzykę, filmy, zdjęcia

Budowa konspektu Program nauczania/podręcznik Materiał programowy Ścieżki międzyprzedmiotowe Cele lekcji Typy lekcji Metody pracy Formy pracy Środki dydaktyczne Materiał rezerwowy Praca domowa

Budowa scenariusza Temat lekcji Przebieg lekcji (tu: część wstępna, część właściwa, część końcowa)

Protokół lekcyjny Będzie stanowił „dopełnienie” konspektu. Powinien być napisany zaraz po zakończeniu prowadzonej lekcji. Wszelkie uwagi, adnotacje w protokole będą pomocą dla nauczyciela podczas prowadzenia takiej samej lekcji w przyszłości.

Tworzone programy przez nauczyciela, czyli programowanie w warsztacie nauczyciela Struktura programu: Wstęp (opis koncepcji z uwzględnieniem zadań przedmiotowych polonisty) Cele kształcenia (wymagania ogólne) Treści nauczania (wymagania szczegółowe i towarzyszące im teksty kultury) Procedury osiągania treści nauczania (towarzyszące im metody nauczania) Ocenianie osiągnięć (sprawdzanie realizacji programu)

Gdzie można archiwizować? W folderach w komputerze Na nośnikach (płytach, pendrivach) Wydrukowane materiały w dokumentach danych klas

Dlaczego częściej archiwizujemy w komputerach aniżeli w postaci druku? Dokumenty w komputerach: Są trwalsze niż druk Zajmują mniej miejsca Trudniej je zgubić Uproszczenie i przyśpieszenie tworzenia tekstu (łatwiej coś poprawić, kopiować innym nauczycielom)

UWAGA. Archiwizować dokumentacje ma obowiązek zarówno nauczyciel (np UWAGA!!! Archiwizować dokumentacje ma obowiązek zarówno nauczyciel (np. sprawdziany) jak i szkoła (w postaci np. dzienników)

Koniec  Iwona Wabik