Grupy społeczne.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WROCŁAWSKA SIEĆ SZKÓŁ PROMUJĄCYCH ZDROWIE
Advertisements

Edukacja globalna w praktyce szkolnej
Nasze zwariowane życie
Solidarność międzypokoleniowa a aktywność społeczna osób starszych.
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
realizacja VIII punktu
Subkultura gotycka.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
WOLONTARIAT.
Debata na temat: Czy samorząd uczniowski jest w szkole potrzebny?
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych w ramach rządowego programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań Razem bezpieczniej.
POWTÓRZENIE PRZED EGZAMINEM GIMNAZALNYM 2013
Polskie dobre praktyki - doświadczenia „Niebieskiej Linii”
VI PRZYSTANEK PaT Ostrołęka-Kadzidło 5-10 lipca 2011.
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
„Wszystkie dzieci nasze są „
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
PRZEMOCY MÓWIMY NIE! KOALICJA NA RZECZ OSÓB ZNAJDUJĄCYCH SIĘ
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
WYBRANE ZAGADNIENIA Z PSYCHOLOGII SPOŁECZNEJ
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
WARSZTATY GRUNDTVIG „Improvement of the Environmental Communication of Migrants” Oerlinghausen września 2009 r.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
w praktyce pedagogicznej
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
BEZPIECZNA SZKOŁA Profilaktyka jako element przeciwdziałania negatywnym zjawiskom wśród dzieci i młodzieży.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
ERASMUS+ unijny program w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Młodzieżowa Rada Gminy
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Włączanie podmiotów w działalność szkoły
BEZPIECZNA SZKOŁA - BEZPIECZNY UCZEŃ
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
Autorzy: Kinga Kolaszyńska Anna Jankowska weronika wlaszczyk
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
WOLONTARIAT.
Samorząd Uczniowski.
. Jak można pomóc ludziom potrzebującym? Czy da się zmienić ich życie na lepsze? Czy można pomóc dzieciom, kształcić się i rozwijać? Myślimy, że dzięki.
Samorząd Uczniowski.
Nasza „mała” demokracja
Wychowanie ekologiczne
„Każde dziecko ma prawo do szczęścia i swego miejsca w społeczeństwie’’
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Badanie oczekiwań i potrzeb kulturalnych młodzieży powiatu żarskiego.
EMO.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Rządowy program na lata „Bezpieczna i przyjazna szkoła” Założenia programu i efekty jego realizacji w 2014 r. Data Ogólnopolski program Komendy.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
ZBIOROWOŚĆ I GRUPY SPOŁECZNE
Jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich ?
7 Nawyków – mapa wdrożenia
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Zespół Stowarzyszenia NL
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Grupy społeczne

Spis tresci: Rodzaje grup społeczenych………………....3-15 Subkultury……………………………………………16-23 Grupy, do których ja należę………………….25-35

Grupy małe: Rodzina-jest podstawową grupą społeczną dla każdego człowieka. Potrzebna do prawidłowego rozwoju oraz zaspokajania potrzeb. Pomaga nam uczyć się życia, rozwijać umiejętności, wspiera w trudnych chwilach. Zawsze możemy na nią liczyć Zespół taneczny-grupa, z którą łączy nas wspólny cel i pasja. Budujemy z nią więzi poprzez ilość spędzonego czasu razem, wspólne sukcesy i porażki. Każdy z członków jest zaangażowany w prace na rzecz kształtowania umiejętności zespołu. Klasa-rodzaj grupy rówieśniczej. Są to uczniowie uczęszczający razem na te same zajęcia edukacyjne. Ich więzi zaciśniają się po dłuższym okresie czasu spędzonego ze sobą. Poprzez konieczność przebywania w tej grupie zaczynamy poznawać ją, zawierać przyjaźnie, nawiązywać kontakty, rozumieć się nawzajem.

Grupy duże: Harcerstwo –polski ruch społeczny i wychowawczy dzieci i młodzieży wzorowany na skautingu brytyjskim, oparty na służbie, samodoskonaleniu i braterstwie. PaT- to skrót od nazwy programu „Profilaktyka a Ty”: co Ty zrobiłeś w sprawie profilaktyki uzależnień? W programie znajdzie miejsce każdy, komu bliska jest myśl humanistyczna. Wartością tej inicjatywy są ludzie, którzy chcą działać dla drugiego człowieka. Wierzący-osoby wyznające te sama wiarę o identycznych wartościach i zasadach moralnych. Mają swoje źródła typu: księgi, święte miejsca, prorocy. Łączą ich wspólne obrzędy odprawiane na pamiątke niektórych wydarzeń istotnych dla danej religii bądź filozofii zwykle kultywowane w co roku w tym samym dniu.

Grupy formalne: Szkoła-w oświacie instytucja oświatowo-wychowawcza zajmująca się kształceniem i wychowaniem w państwie, w której każdy ma określoną rolę i obowiązki. Stowarzyszenie-organizacja społeczna(zrzeszenie) powoływana przez grupę osób mających wspólne cele lub zainteresowania. Partia polityczna-dobrowolna organizacja społeczna o określonym programie politycznym, mająca na celu jego realizację poprzez zdobycie i sprawowanie władzy lub wywieranie na nią wpływu.

Grupy nieformalne: Grupa znajomych-tworzona spontanicznie, z która łącza nas wspólne tematy rozmowy, koleżeńskie relacje, podobne poglądy oraz pasje. Koła zainteresowań-grupa ludzi, którą łączy to samo hobby. Rozwijają wspólnie swe zamiłowanie do pewnej dziedziny. Uczą się od siebie nawzajem, zdobywają wiedze w pewnym zakresie i doskonalą umiejetności. Subkultura-grupa młodzieżową odróżniającą się od reszty społeczeństwa swoimi poglądami, wyglądem, zachowaniem i występującą przeciw normom ustanowionym przez starsze pokolenia.

Grupy pierwotne: Są to grupy, do których należymy mimowolnie na przykład rodząc się w niej. Mają one określone normy, zwyczaje i tradycje. Mamy z nimi kontakt osobisty oraz cechy wspólne: kolor skóry, miejsce zamieszkania, język, geny, rysy twarzy i temu podobne. Przykłady: Rodzina Naród Rasa sąsiedzi

Grupy wtórne: Członkowie należą do nich dobrowolnie. Łącza ich podobne zainteresowania i wspólne cele. Posiadają formalny typ więzi. Mają określone zasady i normy. Przykłady: Szkoła Partia polityczna Związek zawodowy Stowarzyszenie Koła artystyczne

Grupy trwałe Grupy nietrwałe Istniejące przez dłuższy okres czasu. Biorące udział we wspólnych wydarzeniach. Mając e swoje zwyczaje, święta i tradycje. Przebywające ze sobą przez krótki okres czasu, mimowolnie,ze względu na okoliczności, Nie mające ze soba nic wspólnego,nie spotykacjące się w konkretnym celu lecz przypadkowo.

grupy inkluzywne (otwarte) grupy ekskluzywne (zamknięte grupy inkluzywne (otwarte) Stosują ściśle określone wymagania członkowstwa, rygorystyczne kryteria np: pochodzenie,religia, kolor skóry, stan majątkowy. Otwarte dla wszystkich. Wybór jednostki zależy od przynależności do danej grupy

Grupa odniesienia Normatywnego Porównawczego Grupa, z która jednostka się jednoczy i, którą pragnie naśladować. Posiada system aksjonormatywny,z którym jednostka się utożsamia. Zachowania, działania i postepowanie członków imponuje jednostce przez co stara się je powielać, Pozwalają jednostce umiejscowić się w świecie społecznym, znaleźć odpowiednie miejsce w danej grupie własnej czy też odnieść pozycję ingrupy do innych grup.

Struktury Komunikacyjna Przywódcza Opiera się na wzajemnym odbieraniu i przekazywaniu sobie wiadomości. Iterpretowaniu intencji, wzajemnym uleganiu bądź nie zgadzaniu się Solidarności Analizie Wyrażaniu uczuć Grupą kieruje jedna osoba która: Narzuca ogólnie przyjęte zasady Nagradza i wymierza karę Koordynuje pracę grupy Jest mediatorem i ekspertem Reprezentuje grupę

Style kierowania grupami demokratyczny liberalny Lider zachęca grupę do podejmowania samodzielnych decyzji, Lider daje grupie pełna swobodę członkom w podejmowaniu decyzji na rzecz grupy.

Relacje między jednostką a grupą Komformizm- jednostka podporządkowuje się zasadom panującym w grupie Indywidualizm- jednostka różni się od reszty, ale akceptuje swa odmienność Bunt- jednostka odrzuca ogólnie przyjete panujące normy, zaburza porządek Relatywizm- jednostka uznaje przyjęte reguły za względne wobec okoliczności. Wycofanie- jednostka izoluje się od grupy na skutek brak osiągnięć i przeżytych porażek.

Subkultury

Dlaczego młodzi ludzie należa do grup społecznych? Znajduja akceptacje wśród rówieśników Czuja się doceniani i potrzebni Dana grupa im imponuje Łącza ich nia wspólne cele, wartosci i pasje Mogą się w niej rozwijać Nawiazuja nowe znajomości Sa podatni na wpływ innych ,tych krórzy zachęcaja ich do czegoś Utożsamiają się z daną grupą Mogą w niej wyrazić swoje uczucia,emocje

Hipisi: Wykształcili się w latach 60 w USA głównym powodem ich powstania był bunt przeciwko wojnie w Wietnamie .Byli pacyfistami. Ich głównym założeniem była wolnośc jednostki i równość wobec siebie, zniesienie hierarchii. Aby bardziej obcować z naturą hipisi opuszczali miasta, zakładali komuny ,produkowali ekologiczna żywność próbując stawać się przy tym jak najbardziej samowystarczalnymi. Główne ich hasło to FLOWER POWER mówiące o niestosowaniu przemocy znajdujace swoje odzwierciedlenie w ich ubiorze i zachowaniu(rozdawanie kwiatów). Nie uznawali rodziny jako podstawy społeczeństwa stąd kult „wolnej miłości”. Regularnie zazywali narkotyki, w ich grupie zrodził się mit LSD, które miało wyzwolić od starej kultury, presji społecznej i pozwolić poszukiwać własnej drogi życiowej. Ich ideologia miała znaczny wpływ na rozwój i kształtowanie się muzyki,filmu,prozy,malartwa. Znani Przedstaiciele tego ruchu to:Bob Dylan, Jimi Hendrix, Janis Joplin i The Doors.

Emo Jedna z najmłodszych subkultur powstałych w Polsce. Zrodziła się w latach 80 w USA. W grupie dominuje uczucie spokoju i wyciszenia. Jej członkowie są indywidualistami krytykującymi siebie i świat dookoła.Sprzeciwiaja się agresji,w wiekszości sa wegetarianiami, nie spożywaja alkoholu. Maja charakterystyczny ubiór: obsicłe bluzki często z motywem zespoły,spodnie rurki jednokolorowe,tenisówki stare i wychodzne, grzywka zaczesana na jedną strone twarzy, oczy pomalone czarna kredka oraz sporo dodatków w postaci ćwieków, opasek, kolczyków.

Skinheadzi Pierwsze grupy skinheadzie powstały na początku lat sześćdziesiątych XX wieku w Wielkiej Brytanii i były wyrazem sprzeciwu młodzieży przeciw angielskiej arystokracji. W połowie lat siedemdziesiątych ten ruch nabrał rozpędu w wyniku reakcji na pojawienie się subkultury punkowej. Dlatego też skinheadów zaliczamy do kontrkultury. W latach 90 zaczęli wyrażać bunt w stronę ludzi innej narodowości ,religii, koloru skóry przeistaczając się w ten sposób w ruch faszystowski. Uzasadniając swą postawę tym iż właśnie tacy ludzie zabierają prace rdzennym mieszkańcom kraju. Ich świętem jest dzień narodzin Hitlera. N ie toleruja oni również narkomanów, anarchistów i członków innych subkultur zwalczając ich istnienie poprzez dotkliwe pobicia. Ubierają zwykle wojskowe spodnie, kurtkeę typu fleyers. Glany oraz czerwone szelki opuszczone na biodra.

Ratafarianie Subkultura mająca charakter religijno-filozoficzno-kulturowy Powstała na terenie Jamajki w latach trzydziestych. Utworzone prze ksiecia Ras Taffari Makkonena. Ich religia to połączenie judaizmu, hinduizmu i etiopskiego chrześcijaństwa. Korzystają z Pisma Świętego w wersji Króla Jakuba, mają Nie spożywaja wieprzowiny. To ludzie pozbawieni jakiejkolwiek formy agresji, spokojni, szanujący naturę, żyjący bezstresowo. Jenym z ich rytułałów jest palenie marihuany nazywanych przez nich świętym ziołem, wspomnianym w Biblii Drzewem Życia. Uważaja ,iż ten obrząd przybliża ich do Boga, zwiększa świadomość i pozwala pokojowo obcować z ludźmi. Muzyka powstała w tym ruchu to reggae. Najbardziej znanym jej przedstawicielem był Bob Mrley. Ratafarinaie noszą kolorową wełnianią czapkę, dredy oraz ubrania w barwie ich flagi czyli żółte,czerwone i zielone. Koniecznie luxne i ekologiczne.

Hip- hop’ owcy Hip- hop pojawił się na początku lat siedemdziesiątych południowym Bronksie w czarnej dzielnicy Nowego Jorku. Właśnie tam DJ-e, raperzy, grafficiarze i breakdancerzy stworzyli własną kulturę. Rapowanie JesT dla nich najlepszym środkiem przekazu emocji. W swoich utworach wyrażają bunt wobec patologii, biedzie, obłudy polityków, przemocy. Maja jasno sprecyzowane poglądy, nie wstydzą się marzeń i ambicji. Ich formą sztuki jest również grafiiti czyli malowanie obrazów na murach gównie sprayem. Najbardziej znani hip-hop’owcy to :50 cent, Eminem, Soop Dog,a w Polsce: Peja, Mezo, Verba, Jeden Osiem L. Ubierają się w luźne obszerne bluzy i spodnie z opuszczonym stanem, choć nie wszyscy, gdyż ważniejszy jest dla nich światopogląd niż kwestia ubioru.

Goci Ta subkultura powstała na przełomie lat 70 i 80 Wywodziła się z ruchu post punk. Goci słuchają gothic metalu, doom metalu, metalu progresywnego, oraz metalu symfonicznego, a także, zwłaszcza ostatnio, muzyki industrialnej oraz industrialno-elektronicznej. Interesują się okultyzmem, literaturą, poezją, wampiryzmem mitologia nordycką i słowiańską. Zazwyczaj to osoby inteligentne fascynujące się mrokiem w dziedzinach wyżej wymienionych. Często sa postrzegani jako smutni, samkaleczający się, sataniści jednak to tylko błędne stereoptypy. Maja pewien dystans do świata są zwykle nie rozumiani przez społeczeństwo. Swe ubrania wzoryja na na XIX-wiecznej arystokracji, czarne płaszcze i ciemne okulary, jak i niezwykle krzykliwe czarno-kolorowe futurystyczne kreacje graniczące z zagranicznymi stylami techno – oraz wszelkie ich kombinacje.

Grupy,do których należę

:

Co to jest PaT? Co to jest PaT?   Co to jest PaT? PaT to skrót od nazwy programu „Profilaktyka a Ty”: co Ty zrobiłeś w sprawie profilaktyki uzależnień? W programie znajdzie miejsce każdy, komu bliska jest myśl humanistyczna. Wartością tej inicjatywy są ludzie, którzy chcą działać dla drugiego człowieka. Autorem programu jest Grzegorz Jach – inspektor Policji (Pełnomocnik Komendanta Głównego Policji ds. promocji bezpieczeństwa publicznego). PaT to program: - mody na życie bez uzależnień; - profilaktyki rówieśniczej; - dobrych wiadomości, a nie protestów; - zaproszeń, a nie wykluczeń; - destygmatyzacji młodzieży wykluczonej lub środowiskowo marginalizowanej; - bez nagród i działania za coś; - nie robienia co się chce ale odpowiedzialności za siebie i innych.   PaT to twórcza profilaktyka w działaniu bez fikcji i ulotek. PaT nie ma charakteru akcyjności i konkurencyjności. Społeczność PaT budowana jest na relacjach łączenia środowisk, wzajemnego wsparcia, wymiany doświadczeń i twórczych prezentacji. PaT to głos młodzieży w profilaktyce uzależnień!

Działania PaT/M (młodzież): informacja o programie PaT, spektakl edukacyjno-profilaktyczny, badanie naukowe (ankieta audytoryjna) poświęcone rozpoznawaniu zagrożeń zjawiskiem narkomanii wśród uczniów, edukacja w zakresie prawa z wykorzystaniem metody dramy, rozmowa z młodzieżą na temat postaw społecznych, kampania programu PaT „NIE WSIADAM!” dotycząca prowadzenia pojazdów przez nietrzeźwych kierowców oraz film edukacyjno-profilaktyczny. Działanie PaT/M trwa 90 minut i prowadzone jest w ramach szkolnego programu profilaktycznego.   PaT/R (rodzice): informacja o programie PaT, spektakl edukacyjno-profilaktyczny, prezentacja wyników badań z działań PaT/M oraz otwarta dyskusja prowadzona z uczestnikami spotkania. Działanie PaT/R trwa 60 minut i najczęściej prowadzone jest na terenie szkoły przed wywiadówkami rodziców.   PaT/L (liderzy): wykłady i ćwiczenia dla młodzieżowych liderów PaT na temat zarządzania grupą rówieśniczą, kompetencje interpersonalne, współpraca z oświatą, samorządem i Policją. Szkolenie Ogólnopolskiego Zespołu Liderów PaT prowadzone jest dwa razy w roku. Uczestniczą w nim liderzy PaT lub ich przedstawiciele. Centralne szkolenie trwa 4 dni i dla liderów PaT jest bezkosztowe. Impresariat PaT wspiera również szkolenia lokalnych Zespołów Liderów PaT, które finansowane są przez lokalne samorządy.   PaT/E (edukacja): to szkolenie uczestniczące dla animatorów/nauczycieli, którego program obejmuje bezpośredni udział w przygotowaniu działania PaT/M oraz egzamin ekspercki PaT. Szkolenie trwa 4 dni. Kończy się zbudowaniem młodzieżowej grupy PaT, przeprowadzeniem działania PaT/M z udziałem utworzonej grupy PaT i uczestników szkolenia oraz wręczeniem certyfikatów eksperckich PaT.

Obszar pierwszy = działanie Obszar drugi = informacja Obszar trzeci = edukacja Obszar czwarty = certyfikat „Wspiera nas PaT” Obszar piąty = Akcja „Przystanek PaT” Obszar szósty = PaH czyli Profilaktyka a Harcerstwo Obszar siódmy = PaTosfera

Spektakl narzędziem profilaktyki Program PaT dociera do młodziezy w sposób dość nietypowy. Nie jest to rozdawanie ulotek bądź zwykłe pogadanki. Nasz sposób to przekonanie widza poprzez spektakl, który skłania do reflaksji,przeżyć,wyciągania wzniosków.Dotyczy on zawsze tematyki profilaktycznej często wzrusza,zaskakuje formą i historią

Warszawska Noc Profilaktyki Moda na życie wolne od uzależnień Warszawska Noc Profilaktyki jest pilotażem projektu planowanego do realizacji od 2013 roku na terenie całego kraju w oparciu o współpracę z lokalnym samorządem. Pomysł jest wzorowany na powodzeniu i społecznej akceptacji Nocy Muzeów, która z pomysłu grupy entuzjastów przekształciła się w masowe, ogólnopolskie wydarzenie kulturalne. Wzorując się na tym doświadczeniu organizatorzy proponują pilotażowe przeprowadzenie interaktywnych działań profilaktycznych w jednym czasie i miejscu (Plac Bankowy w Warszawie) w sposób atrakcyjny, dynamiczny i innowacyjny, oparty na profilaktyce rówieśniczej.

Przystanek PaT Jesteś potrzebny. Bądź wolny od uzależnień. Staraj się pomagać innym!” to hasło największej ogólnopolskiej akcji profilaktycznej „Przystanek PaT”. Akcja organizowana jest od 2006 roku z myślą o wszystkich, którzy przez sztukę chcą przeciwdziałać zjawiskom patologii społecznej. Każdy, kto chce zrobić coś dla drugiego człowieka, znajdzie tu miejsce dla siebie. „Przystanek PaT” to coroczne, ogólnopolskie spotkanie młodzieży z całego kraju. Na uczestników każdego roku czeka moc atrakcji. Przez pięć dni odbywają się bezpłatne warsztaty artystyczne prowadzone przez zawodowych instruktorów. Można wziąć udział m.in. w zajęciach teatralnych, wokalnych, tanecznych, literackich, plastycznych, recytatorskich, dziennikarskich, iluzjonistycznych, charakteryzatorskich i technicznych. W programie przewidziane są również warsztaty profilaktyczne, rozmowy filozoficzne koncerty oraz spektakle w wykonaniu grup teatralnych z całej Polski. Ostatniego dnia, podczas finału akcji uczestnicy wszystkich warsztatów artystycznych prezentują efekty swojej pracy m.in. przed znakomitymi gośćmi (od Wiceprezesa Rady Ministrów po przedstawicieli ministerstw, organizacji i instytucji prospołecznych, wyższych uczelni, mediów, a także znanych i cenionych artystów, zainteresowanych tym wydarzeniem). Przystanek PaT to też profesjonalne szkolenia dla instruktorów teatralnych i policyjnych specjalistów ds. prewencji kryminalnej. W akcję zawsze zaangażowane są lokalne władze oświatowe, samorządowe, Policja i media. W roku 2009 „Przystanek PaT” gościł obserwatorów z Niemiec, Szwecji, Wielkiej Brytanii i Portugalii. W 2009 roku akcja „Przystanek PaT” została objęt patronatem Europejskiego Roku Kreatywności i Innowacji 2009, zaś cały program PaT w 2007 roku wpisany został do Banku Dobrych Praktyk rządowego programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań „Razem bezpieczniej”.

Grupy teatralne: „Podaj Dalej” „Za scianą” Grupa teatralna "Podaj dalej" działa w ramach programu PaTw Malborku i tworzy spektakle profilaktyczne dla młodzieży szkolnej. W naszej grupie znajdzie miejsce każdy, kto lubi spędzać wolny czas aktywnie i kreatywnie, chce poznać nowych ludzi a także pomagać innym rozwijając swoje pasje. Nasze spektakle poruszają różne tematyki profilaktyczne: przemoc psychiczna, fizyczna, uzależnienie od narkotyków i alkoholu, handel ludźmi... Chcemy pokazać młodym ludziom zagrożenia dzisiejszego świata. To nasze zadanie, które w pełni chcemy realizować. Grupa działa od niecałych dwóch lat. Rozwijamy swoje umiejętności i pasje poprzez teatr. Spektakle, które tworzymy wynikają z naszej inicjatywy sami tworzymy scenariusz szukając inspiracji w codzienności. Aktywnie działamy artystycznie biorąc udział w takich wydarzeniach jak : „Międzynarodowe Spotkania Artystyczne”, „Teatralne Terefere”, „Maraton Artystyczny”, ”Laboratorium Ciała”, w których jesteśmy organizatorami, wolontariuszami, instruktorami warsztatów opiekunami grup oraz konferansjerami.

Zrealizowane spektakle: „Podaj Dalej” : „Sekret”-o problemie uzależnienia od narkotyków i presji wywoływanej przez rodziców na dzieci „Ale ja”-o przemocy psychicznej „The body shop”-o handlu ludźmi „Ośrodek”- spektakl uliczny o choobach psychicznych wywoływanych przez narkotyki „Za ścianą” „Mam na imię grzeczna”- o tym co na co nas ogranicza, o presji wywieranej przez środowisko „W szufladzie”- spektakl dla dzieci opowiadający historię życia sznurka, zastosowano w nim różne formy:teatr cieni,teatr przedmiotu,teatr czarny(uv)

K O N I E C