Connecting schools, Building Citizenship 2013-2015.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Advertisements

Wręczenie nagrody imienia Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata”
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Partnerskie Projekty Szkół - raporty merytoryczne.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Nasza szkoła w partnerskim projekcie szkół Comenius
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Wszyscy partnerzy pracują nad rozwijaniem i udoskonalaniem u uczniów twórczego myślenie i umiejętności, opracowaniem elastycznych strategii.
Opracował J. Stryjkowski
Prezentacja projektu Education and awareness raising – the key to understand EU enlargement process.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
PROJEKTU SOCRATES COMENIUS 4R W GOSPODARCE ODPADAMI REALIZOWANEGO W ZESPOLE SZKÓŁ EKONOMICZNYCH W SOSNOWCU Rok szkolny 2006/2007, II semestr PROJEKTU SOCRATES.
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Projekt tranSPORTing emotions wrzesień 2009 – czerwiec 2011.
PROJEKT AKTYWNY W SZKOLE –
Współpraca Szkoły Podstawowej nr 43 im
Felix on tour through Europe Felix podróżuje po Europie Comenius Wielostronne Partnerskie Projekty Szkół
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
WIELOSTRONNE PROJEKTY SZKÓŁ w Zespole Szkół w Siedliskach Bogusz
Kodeks „SZKOŁY BEZ PRZEMOCY”. Sporządziła: Krystyna Wesołowska
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
COMENIUS REGIO Safe Future Secure Internet.
w praktyce pedagogicznej
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
Przesłanie SZKOŁY BEZ PRZEMOCY na rok 2010/11
Projekt Comenius Regio
SciFiEd: Science Fiction w Edukacji LLP-1-CY-Comenius-cmp Podstawowe informacje o projekcie „Nauka jest tym czym się zajmuję ale fikcja naukowa.
Trzyletni projekt otrzymał dofinansowanie z UE w kwocie € dla naszej szkoły “B.E.S.T Consumption levels” Building up Entrepreneurial Skills through.
Rok Szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców 1.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Szkolenie krajowe dotyczące wprowadzenia programu edukacyjnego Warszawa, Państwowa Inspekcja Sanitarna Polska Federacja Producentów Żywności.
Comenius w Zespole Szkół w Siedlcu W ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Prezentację przygotowała Jowita Kalitka Siedlec 2014.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła z pomysłem na kulturę SP 255 Warszawa.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
WIELOSTRONNY PROJEKT PARTNERSKI SZKÓŁ „Sport And Nature A Great And Healthy Adventure” [Sporture] Publiczne Gimnazjum w Boratynie.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 14 im. Jana Gutenberga Fundacji Szkolnej w Warszawie Comenius Peaceful Horizons – C.O.M.P.A.S.S. Come.
WIELOSTRONNY PARTNERSKI PROJEKT SZKÓŁ „Understanding and celebrating European Folklore” Gimnazjum im. H. Sienkiewicza w Święcanach Niniejszy projekt został.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Terra Community and Ethics for the future Projekt Unii Europejskiej w którym udział bierze nasza szkoła. Projekt jest skierowany dla uczniów klas gimnazjum.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Praca metodą projektu edukacyjnego
Dobra praktyka w ZSO nr 16 rok szk.2016/2017
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
7 Nawyków – mapa wdrożenia
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
COMENIUS Fotografia i kinematografia
Projekty zrealizowane w ZS1
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

Connecting schools, Building Citizenship

Czym jest program Comenius? Comenius to projekt pracy i nauczania, który polega na wymianie wiedzy pomiędzy szkołami Unii Europejskiej. Opiera się na wielostronnej współpracy pomiędzy uczniami i nauczycielami ze szkół uczestniczących w projekcie poprzez realizacje prac i projektów wykonywanych przez uczniów i wyjazdy do krajów zaangażowanych w projekt.

Jaki jest cel Programu? Poprzez współpracę różnych jednostek edukacyjnych Program zakłada rozwój i promocję poszanowania odmiennych kultur. Promowanie wspólnych spotkań uczniów pochodzących z różnych krajów Unii Europejskiej Planowanie wspólnych strategii pracy pomiędzy szkołami biorącymi udział w projekcie Nauka oraz doskonalenie języków obcych Wspieranie młodych ludzi w zdobywaniu podstawowych doświadczeń życiowych niezbędnych w rozwoju przyszłego życia zawodowego wśród społeczności europejskiej. Podnoszenie poziomu metod nauczania

Conecting Schools, Building CitizenshipConecting Schools, Building Citizenship Projekt Comenius jest działaniem wielostronnym Program obejmuje działania szkoły zarówno tradycyjne jak i zintegrowane oraz działania wynikające z planu nauczania szkoły. Program tworzony będzie w oparciu o Roczny Plan Działań Zgrupowań na lata 2013/2015

Szkoły biorące udział w projekcie Instituto de Enseñanza Secundaria Luís Seoane - Pontevedra, Hiszpania (Kordynator) Escola E.B 23/San Aquilino Ribeiro - Porto Salvo, Portugalia Cité Escolaire Henri Wallon – Aubervilliers, Francja Gimnazjum nr 9 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Św. Królowej Jadwigi – Rzeszów, Polska

Tematyka projektu Młodzież i społeczeństwo europejskie Wielokulturowość i dialog Solidarność i współpraca przeciw rasizmowi, dyskryminacji i ksenofobii Kryzys ekonomiczny i nietolerancja Uczenie się z przeszłości: holokaust Równe traktowanie dziewcząt i chłopców

Strategia Wykorzystanie czynnej metodologii (projekty) opartej na współpracy i wieloprzedmiotowości, która bazuje na nabywaniu kompetencji psychologiczno - społecznych, w tym: kognitywnej - myślenie krytyczne, rozwiązywanie problemów, afektywnej - samoocena, radzenie sobie ze stresem i emocjami, odpowiedzialność, umiejętność radzenia sobie z negatywnymi emocjami, społecznej - zdolność do współpracy i rozwiązywanie konfliktów.

Conecting Schools, Building CitizenshipConecting Schools, Building Citizenship Projekt Comenius jest działaniem wielostronnym Program obejmuje działania szkoły zarówno tradycyjne jak i zintegrowane oraz działania wynikające z planu nauczania szkoły. Program tworzony będzie w oparciu o Roczny Plan Działań Zgrupowań na lata 2013/2015

NrOpis działań i mobilności Kraj docelowy (wyjazdy) Data Zaangażowani partnerzy 1 PREZENTACJA PROGRAMU COMENIUS społeczności edukacyjnej. Przygotowanie czynności wstępnych. Analiza rezultatów. 1– 30 wrześniawszyscy 2 WZAJEMNA PREZENTACJA NASZEJ SZKOŁY I ŚRODOWISKA, w którym funkcjonuje w naszym mieście. Opracowanie niektórych materiałów cyfrowych. 1– 30 października wszyscy 3 Prezentacje w różnych szkołach. SPOTKANIE NAUCZYCIELI, Pontevedra Hiszpanialistopad4 4 WYSTAWA AUBERVILLIERS-RZESZÓW-PORTO SALVO- PONTEVEDRA, która krążyć będzie między szkołami. Ekspozycja będzie się składać ze zdjęć dostarczonych przez każdą ze szkół (w formie pliku) grudzieńwszyscy 527 styczeń – Międzynarodowy Dzień Pamięci o Ofiarach Holokaustu MEMORIAL OF HOLOCAUST VICTIMS styczeń/lutywszyscy

NrOpis działań i mobilności Kraj docelowy (wyjazdy) Data Zaangażowani partnerzy 68 marzec - "DAY OF THE WORKING WOMAN" Analiza roli kobiety w naszych szkołach. Prezentacja wyników marzecwszyscy 7Nagrania i wideoklipy na temat "Twojej wizji Europy" zrealizowane przez uczniów telefonami komórkowymi. Wybór najbardziej kreatywnych i znaczących w celu nagrania płyty CD, która będzie zawierała piosenki napisane przez uczniów. kwieceńwszyscy 8Spotkanie uczniów - AubervilliersFrancjakwieceń12 99 maj - Uroczystość "Dzień Europy"majwszyscy 10NUMER PIERWSZY Cyfrowego Czasopisma z artykułami, napisanymi przez uczniów i nauczycieli, tworzącymi zbiór czynności realizowanych w naszych szkołach. czerwiecwszyscy

NrOpis działań i mobilności Kraj docelowy (wyjazdy) Data Zaangażowani partnerzy 1 Wykonanie plakatu wielokulturowego przez wszystkich uczniów jako potwierdzenie uczestnictwa w każdym spotkaniu Wrzesieńwszyscy 2 Przedstawienie przed innymi szkołami port folio. Najlepsze prace będą złożone w jedną całość. Przykładowe prace to : CD, piosenki, fotografie. Projekt rozpoczyna się w szkole koordynującej i przekazywany będzie do innych szkół uczestniczących w projekcie, aby w końcu powrócić do szkoły koordynującej. Październikwszyscy 3 Spotkanie wszystkich nauczycieli – Porto SalvoPortugaliaListopad4 4 HOLOCAUST WEEK- tydzień Holocaustu- Refleksja nad przeszłością poprzez serie filmów, dokumentów debat, fragmentów literatury. Stworzenie odrębnego projektu dotyczącego tematyki żydowskiej Styczeńwszyscy 5 Wystawa na temat: Rola chłopców i dziewczyn we spółczesnym społeczeństwie Lutywszyscy

NrOpis działań i mobilności Kraj docelowy (wyjazdy) Data Zaangażowani partnerzy 6Spotkanie uczniów -RzeszówPolskamarzec 12 7 Wykonanie filmu krótkometrażowego "GIRLS AND BOYS IN EUROPE" marzec wszyscy 8 8 kwiecień Wystawa o społeczności romskiej, upamiętniająca "Międzynarodowy Dzień Romów" kwiecień wszyscy 9 9 maj - Świętowanie "Dnia Europy" i wydanie drugiego numeru Cyfrowego Czasopisma maj wszyscy 10Ocena końcowa i portfolioczerwiec wszyscy

Grupy Prace Uczniowie pierwszych i drugich klas gimnazjum Dyrekcja i nauczyciele Rodzice uczniów uczestniczących w projekcie Organ prowadzący

NrDataOpis osiągniętych rezultatów 1listopad 2013 CYFROWE PREZENTACJE WIDEO – wzajemna prezentacja naszych szkół i środowiska, w którym działa 2grudzień 2013 WYSTAWA AUBERVILLIERS-RZESZÓW-PORTO SALVO-PONTEVEDRA –stworzona dzięki fotografiom dostarczonym przez każdą ze szkół w celu stworzenia pliku cyfrowego. 3marzec 2014FILMY NA TEMAT WIZJI EUROPY – wykonane przez uczniów 4czerwiec 2014 NUMER PIERWSZY CZASOPISMA CYFROWEGO – składającego się z artykułów napisanych przez uczniów, nauczycieli i rodziców, które stanowią zbiór działań prowadzonych w szkołach. Będzie pełnić funkcję OKRESOWEJ OCENY rozwoju projektu Comenius 5wrzesień 2014 PLAKAT MIĘDZYKULTUROWY – każda szkoła przygotuje swoją część plakatu, która zostanie połączona w jedną całość, by powstał plakat końcowy, który zostanie zaprezentowany podczas spotkania uczniów 6październik 2014 PREZENTACJA PORTFOLIO innym szkołom, gdzie najlepsze prace zostaną zestawione w całość: CD, piosenki, fotografie, analiza rezultatów, etc. 7styczeń 2015 HOLOCAUST WEEK z prezentacjami, filmami dokumentalnymi, filmami, dyskusją i czytaniem fragmentów literatury. Cel: wspólna refleksja i uczenie się z przeszłości. Przygotowanie specjalnego rozdziału poświęconego Romom. 8marzec 2015REALIZACJA filmu krótkometrażowego GIRLS AND BOYS EUROPE 9maj 2015NUMER DRUGI CZASOPISMA CYFROWEGO 10czerwiec 2015OCENA KOŃCOWA I PORTFOLIO