Rola promocji w kształtowaniu wizerunku gospodarstwa agroturystycznego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Skrzynka dobroci Internetowe Pośrednictwo Wolontariatu Stowarzyszenie Centrum Wolontariatu w Warszawie.
Advertisements

Jak zatrzymać najlepszych pracowników?
Znaczenie agroturystyki dla rozwoju regionu
Działania „Integracji” wspierające pracodawców i osoby niepełnosprawne – Łukasz Strączek dyrektor Centrum Integracja w Katowicach Katowice,
Zintegrowany system informacji warunkiem skutecznej aktywizacji zawodowej Osób Niepełnosprawnych 15 grudnia 2011 r.
Migracje zarobkowe i ich wpływ na lokalny rozwój i rynek pracy – możliwości i wyzwania dla instytucji rynku pracy Biała Podlaska,
PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
Magdalena Dul Winnice jako specyficzny produkt turystyczny Polski - metody promocji   PRACA DYPLOMOWA MAGISTERSKA Promotor: Prof. nadzw. dr hab. inż.
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
Stowarzyszenia Doradców Gospodarczych Pro-Akademia Oferta Stowarzyszenia Doradców Gospodarczych Pro-Akademia Beata Bartoszewska Seminarium dla przedsiębiorców.
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
PROGRAM BUDOWY SIECI „ROSzEFS”
Pozytywne doświadczenia współpracy organizacji pozarządowych z samorządem miasta Przemyśla Konferencja inaugurująca Działalność Powiatowych Rad Organizacji.
KATEDRA REKREACJI AWF WROCŁAW 2013/2014
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
Jedyna taka sieć w Europie Sieć Regionalnych Ośrodków EFS Mirella Szeremeta Krajowy Ośrodek EFS Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości 4 grudnia 2007r.
Wdrażanie Regionalnej Strategii Innowacji w województwie lubelskim.
Wyniki badań grona spożywczego na Podkarpaciu Charakterystyka potencjału województwa Zarys analizy materiału empirycznego.
WYMIAR PRAKTYCZNY BADAŃ RYNKU PRACY Rafał Muster Instytut Socjologii, Uniwersytet Śląski Kraków, r.
Ogólnopolska Federacja Stowarzyszeń Uniwersytetów Trzeciego Wieku KRAKÓW
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Jakością Procesów i Produktów kierownik katedry: dr hab. Paweł.
POLITECHNIKA ŚLĄSKA w Gliwicach WYDZIAŁ ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA Katedra Stosowanych Nauk Społecznych.
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Stosowanych Nauk Społecznych Kierownik Katedry: dr hab. Jacek Rąb, prof. nzw.
Promocja destynacji turystycznej za granicą
5 grudzień styczeń 2010 PROJEKT MARKETINGOWY.
PROJEKT 1.19 ZINTEGROWANY SYSTEM WSPARCIA EKONOMII SPOŁECZNEJ POŻYCZKI DLA PRZEDSIĘBIORSTW EKONOMII SPOŁECZNEJ - ROLA DORADCY BIZNESOWEGO OWES W SYSTEMIE.
Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu Wydział Ekonomiczno-Społeczny kierunek: Ekonomia specjalność: Ekonomika Gospodarki Żywnościowej Kamila Kobusińska ROLA.
Tytuł Projektu: Absolwent na wagę złota Analiza rynku pracy pod kątem wymagań pracodawców względem potencjalnych pracowników.
Województwo pomorskie –
SPOSÓB NA BEZROBOCIE Dofinansowane przez Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu w ramach Programu Aktywizacji Zawodowej Absolwentów PIERWSZA PRACA GMINNE CENTRUM.
(Z)agro(sz)turystyka w okolicach Wołowa: pieszo, rowerem, autokarem Projekt zawodoznawczy realizowany przez uczniów klasy 2ht w Zespole Szkół Zawodowych.
Marketing elektroniczny w turystyce
Technik turystyki wiejskiej
ANALIZA KLUCZOWYCH SEKTORÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
Turystyka wiejska, w tym agroturystyka, jako element zrównoważonego i wielofunkcyjnego rozwoju obszarów wiejskich” Kielce, kwiecień „Projekt finansowany.
Razem dla Północnego Mazowsza Założenia oraz cele projektu.
Uruchomiliśmy dla Państwa możliwość tworzenia swoich własnych domen MSB. Domena internetowa jest całkowicie bezpłatna dla naszych DYSTRYBUTORÓW.
Prawne aspekty tworzenia i sprzedaży zintegrowanych produktów turystycznych „Turystyka wiejska na drodze do komercjalizacji” Kielce 9-10 kwietnia 2010.
RESCOLD Sp.J. Zamówienia on-line Informacja dla klientów na temat sprzedaży przez internet.
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
Skuteczność promocji z wykorzystaniem internetowych portali agroturystycznych w świetle opinii ich użytkowników. Model portalu internetowego dla regionu.
Lokalna Strategia Rozwoju Obszarów Rybackich LGR Obra - Warta
Rozwój turystyki wiejskiej i agroturystyki Doświadczenia XX - lecia
Krajowy System Usług Kierunki rozwoju Krajowego Systemu Usług i jego oferta wsparcia przedsiębiorczości Warszawa, 26 listopada 2010 r. 1.
Technik Organizacji Reklamy
Technik Turystyki Wiejskiej
Doświadczenia z wdrażania systemu
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
2013 Polska Federacja Turystyki Wiejskiej ,,Gospodarstwa Gościnne’’
Obsługa klienta — narzędzie uaktualniające Dla użytkowników produktów firmy Novell.
Marketing usług agroturystycznych
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
Katedra Zarządzania Jakością Procesów i Produktów Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Jakością Procesów.
2014. Uzasadnienie realizacji projektu, czyli skąd taki pomysł... GŁÓWNE ŹRÓDŁA DANYCH O PROBLEMIE : Wnioski z badań ilościowych i jakościowych realizowanych.
Hmarjak.zut.edu.pl Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny Dr inż. Henryk Marjak ANALIZA WYKORZYSTANIA MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH JAKO INNOWACYJNEGO.
Gdzie klienci szukają informacji o pożyczkach pozabankowych?
Reorientacja zawodowa rolników i członków ich rodzin Podsumowanie warsztatów tematycznych „Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
Stowarzyszenie „Doradców PROW”. Nazwa stowarzyszenia - Nazwa nie powinna nas w żaden sposób ograniczać - Może wiązać się z obszarami wiejskimi - nazwa.
Konferencja Gdańsk - PODR
British Polish Chamber of Commerce Usługa wsparcia polskich producentów Usługa Eksportowa – BPCC Export Marta Smolarek Konsultant ds. eksportu Brytyjsko.
Krzysztof Margol. Cele projektu: -zbudowanie modelowego systemu uzyskiwania przychodów przez wiejskie organizacje pozarządowe; - zwiększenie potencjału.
OCZEKIWANIA I MOŻLIWOŚCI WSPÓŁPRACY POMIĘDZY BRANŻĄ TURYSTYCZNĄ I POT W ZAKRESIE PROMOCJI NA WYBRANYCH RYNKACH Warszawa
udział w międzynarodowych targach przygotowanie plansz, prezentacji, które umożliwią szybkie i efektowne zaprezentowanie miasta.
Konferencja prasowa Podsekretarza Stanu Ryszarda Zarudzkiego Warszawa, 31 sierpnia 2016 r.
PREZENTACJA SPECJALNOŚCI ORGANIZATOR PRZEDSIĘWZIĘĆ TURYSTYCZNYCH (OPT)
1.
Katedra Ekonomiki Edukacji, Komunikowania i Doradztwa
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
MARKETING INTERNETOWY
Zapis prezentacji:

Rola promocji w kształtowaniu wizerunku gospodarstwa agroturystycznego dr hab. Krystyna Krzyżanowska, prof. SGGW Katedra Ekonomiki Edukacji, Komunikowania i Doradztwa 

Liczba gospodarstw agroturystycznych w latach 1990-2007 Dane MR i RW za 2005 r. oraz Instytutu Turystyki za 2007 r 

Rysunek 1. Województwa o największej liczbie gospodarstw agroturystycznych w 2007 r. 

Rysunek 2. Województwa o najmniejszej liczbie gospodarstw agroturystycznych w 2007 r. 

Rysunek 3. Udział osób fizycznych i prawnych w promocji produktu agroturystycznego (w%) 

Rysunek 4. Sposoby pozyskiwania klientów stosowane przez właścicieli gospodarstw agroturystycznych (w%) 

Rysunek 5. Działania podejmowanie przez doradców ODR na rzecz rozwoju agroturystyki w opinii usługodawców (w%) 

Rysunek 6. Działania marketingowe na rzecz rozwoju agroturystyki podejmowane przez przedstawicieli stowarzyszeń agroturystycznych w opinii rolników (w%) 

Rysunek 7. Działania podejmowane przez władze gminy na rzecz rozwoju agroturystyki w opinii usługodawców (w%) 

Rysunek 8. Podstawowe formy promocji stosowane przez usługodawców (w%) 

Rysunek 9. Źródła informacji o ofercie agroturystycznej (w%) 

Rysunek 10. Formy promocji stosowane przez usługodawców i preferowane przez turystów (w%) 

Ocena merytoryczna witryn internetowych badanych gospodarstw agroturystycznych W większości wykonane profesjonalnie Łatwe do wyszukania W większości przypadków oprócz oferty można było znaleźć mapę dojazdu, zdjęcia pokoi i usług, dokładny adres i dane kontaktowe Prawie połowa zawierała cennik Prawie 90% usługodawców dysponowało pocztą elektroniczną 

Mankamenty ocenianych witryn internetowych W większości brak oferty w języku obcym (90%) Rzadka aktualizacja witryny W większości brak możliwości złożenia zamówienia on-line (83%) 

Podsumowanie W działaniach promocyjnych gospodarstw agroturystycznych ważną rolę pełnią sami usługodawcy, doradcy ODR oraz przedstawiciele stowarzyszeń agroturystycznych Formy promocji stosowane przez usługodawców nie w pełni były dostosowane do potrzeb i oczekiwań potencjalnych turystów 

Podsumowanie (c.d.) Obecnie głównym narzędziem promocji gospodarstw agroturystycznych stał się internet, co potwierdzają badania empiryczne przeprowadzone w wielu ośrodkach naukowych w Polsce Rolnicy oczekują pomocy i wsparcia w zakresie przygotowania stron internetowych głównie ze strony doradców ODR 

Dziękuję za uwagę 