Dokumentacja przebiegu nauczania

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ocenianie i klasyfikowanie uczniów
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Narada dyrektorów szkół i placówek oświatowo-wychowawczych
Realizacja godzin wynikających z Art. 42 ust. 2 pkt
Uwagi i spostrzeżenia z kontroli
ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2009/2010 ZSM - NYSA 2009.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Sposób i warunki funkcjonowania międzyszkolnych/pozaszkolnych punktów katechetycznych Warszawa
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
przeprowadzonych w szkołach/placówkach województwa wielkopolskiego
Wydział Kształcenia, Wychowania i Opieki 1. art. 94a ustawy o systemie oświaty 1. Osoby niebędące obywatelami polskimi korzystają z nauki i opieki w publicznych.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 27 sierpnia 2009 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Podstawy prawne dokumentowania procesu dydaktyczno-wychowawczego
P RAWA DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO O PRACOWANIE : M ARIA R USIN – ST. W IZYTATOR K URATORIUM O ŚWIATY W R ZESZOWIE R ZESZÓW – GRUDZIEŃ
Drugi priorytet Ministra Edukacji Narodowej Wrzesień 2007 r.
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Najczęstsze nieprawidłowości spotykane w trakcie sprawdzania wymogów art. 7 ust. 3 ustawy o systemie oświaty i w dokumentacji związanej z wpisem do.
st. wiz. Czesław Stawikowski Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy
DOKUMENTACJA PRZEBIEGU NAUCZANIA
DOKUMENTACJA PRZEBIEGU NAUCZANIA
DOKUMENTACJA PRZEBIEGU NAUCZANIA
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
RODZICE W SZKOLE umocowania prawne.
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIA, oraz PLAN DZIAŁAŃ WSPIERAJĄCYCH
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Dokumentowanie pracy szkoły
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
Wewnątrzszkolny system oceniania
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Obszary pracy przedszkoli wymagające doskonalenia (ustalone w oparciu o wyniki kontroli) Aleksandra Jadczak – Z-ca Dyrektora Delegatury w Płocku. Narada.
Ocenianie i klasyfikowanie uczniów i słuchaczy.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
Kuratorium Oświaty w Kielcach
KONFERENCJA DYREKTORÓW SZKÓŁ I PLACÓWEK WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO sierpnia 2010 KURATORIUM OŚWIATY W GDAŃSKU.
Ustawa z 7 września 1991r. o systemie oświaty
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Projekt edukacyjny w gimnazjum
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
USO: odraczanie od obowiązku szkolnego obecnie
Zasady prowadzenia dziennika lekcyjnego
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Zmiany w prawie oświatowym
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń Instytucja Edukacyjna m.st. Warszawa Zmiany aktów prawnych obowiązujące w roku szkolnym.
I. Prawa Rodziców wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
UPRAWNIENIA RADY PEDAGOGICZNEJ Narada szkoleniowa dyrektorów Jola nta Lenkiewicz – Broda Eugeniusz Półtorak Białystok, 21 luty 2008 r.
Kształcenie osób niebędących obywatelami polskimi oraz obywateli polskich powracających z zagranicy.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Zmiany w prawie oświatowym
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 29 SIERPNIA 2014 R
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r
Ocenianie w Statucie szkoły
KONTROLE NIEPRZEWIDZIANE W PLANIE NADZORU PEDAGOGICZNEGO Mazowieckiego Kuratora Oświaty /DORAŹNE/ r. – r.
Zapis prezentacji:

Dokumentacja przebiegu nauczania Stan prawny 14.04.2011r.

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 19 lutego 2002 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. Nr 23, poz. 225; z 2003 r. Nr 107, poz. 1003; z 2009 nr 116, poz. 977; z 2010 Nr 156, poz. 1047)  TEKST UJEDNOLICONY [ pogrubioną kursywą wpisano zmiany wprowadzone rozporządzeniem z dn. 24 sierpnia 2010r - obowiązuje od 01.09.2010r.]

Dokumentacja przebiegu nauczania § 1. Rozporządzenie określa sposób prowadze-nia przez publiczne przedszkola, szkoły podstawowe, gimnazja, szkoły ponad-gimnazjalne, (...), dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej.

Dokumentacja przebiegu nauczania 1. Przedszkole i szkoła podstawowa , w której zorganizowano odział przedszkolny, prowadzą dla każdego oddziału dziennik zajęć przedszkola, w którym dokumentuje się przebieg pracy wychowawczo - dydaktycznej z dziećmi w danym roku szkolnym. 2. Do dziennika zajęć przedszkola wpisuje się w porządku alfabetycznym nazwiska i imiona dzieci, daty i miejsca ich urodzenia, nazwiska i imiona rodziców (prawnych opiekunów) i adresy ich zamieszkania. W dzienniku odnotowuje się obecność dzieci w poszczególnych godzinach zajęć w danym dniu oraz tematy tych zajęć. Przeprowadzenie zajęć nauczyciel potwierdza podpisem, z zastrzeżeniem § 20a ust.5.

Dokumentacja przebiegu nauczania § 3a Szkoła podstawowa prowadzi księgę ewidencji dzieci (...) obowiązkowi szkolnemu, zamieszkałych w obwodzie szkoły § 3b Gimnazjum prowadzi księgę ewidencji dzieci i młodzieży, będących absolwentami szkoły podstawowej, podlegających obowiązkowi szkolnemu, zamieszkałych w obwodzie gimnazjum

Dokumentacja przebiegu nauczania § 4. 1. Szkoła prowadzi księgę uczniów. 2. Do księgi uczniów wpisuje się imię (imiona) i nazwisko, datę i miejsce urodzenia numer PESEL oraz adres zamieszkania ucznia, imiona i nazwiska rodziców (prawnych opiekunów) i adresy ich zamieszkania, a także datę przyjęcia ucznia do szkoły oraz klasę, do której ucznia przyjęto. W księdze uczniów odnotowuje się datę ukończenia szkoły albo datę i przyczynę opuszczenia szkoły przez ucznia.

Dokumentacja przebiegu nauczania § 6. Wpisów w księdze ewidencji, w księdze uczniów oraz w księdze wychowanków dokonuje się na podstawie dowodów osobistych lub innych dokumentów tożsamości rodziców (prawnych opiekunów) lub pełnoletniego ucznia, wychowanka, innych dokumentów zawierających dane podlegające wpisowi do odpowiedniej księgi oraz informacji przekazanych przez organ gminy lub dyrektora innej szkoły.

Dokumentacja przebiegu nauczania – dziennik lekcyjny § 7 1. Szkoła prowadzi dla każdego oddziału dziennik lekcyjny, w którym dokumentuje się przebieg nauczania w danym roku szkolnym, (...). 2. Do dziennika lekcyjnego wpisuje się nazwiska i imiona uczniów - w porządku alfabetycznym lub innym ustalonym przez dyrektora szkoły, daty i miejsca urodzenia uczniów, adres zamieszkania uczniów, imiona i nazwiska rodziców (prawnych opiekunów), adresy ich zamieszkania, (to dane ucznia) oraz:

tygodniowy plan zajęć edukacyjnych, Dokumentacja przebiegu nauczania – dziennik lekcyjny tygodniowy plan zajęć edukacyjnych, tematy przeprowadzonych zajęć edukacyjnych, oceny uzyskane przez uczniów z poszczególnych zajęć edukacyjnych, oceny zachowania, imiona i nazwiska nauczycieli prowadzących poszczególne zajęcia. Przeprowadzenie zajęć edukacyjnych nauczyciel potwierdza podpisem W dzienniku lekcyjnym odnotowuje się obecność uczniów na poszczególnych zajęciach.

Dokumentacja przebiegu nauczania – dziennik lekcyjny 1. Szkoła prowadzi dziennik zajęć w świetlicy, w którym dokumentuje się zajęcia prowadzone z uczniami w świetlicy w danym roku szkolnym. 2. Do dziennika zajęć w świetlicy wpisuje się plan pracy w świetlicy w danym roku szkolnym, imiona i nazwiska uczniów korzystających ze świetlicy klasę, do której uczniowie uczęszczają, tematy prowadzonych zajęć, odnotowuje się obecność uczniów na poszczególnych godzinach zajęć. Przeprowadzenie zajęć wychowawca świetlicy potwierdza podpisem,

Dokumentacja przebiegu nauczania-dziennik innych zajęć § 10. 1. Przedszkole, szkoła (...)prowadzą odpowiednio dzienniki zajęć dydaktyczno-wyrównawczych i specjalistycznych oraz innych zajęć, które nie są wpisywane odpowiednio do dziennika zajęć przedszkola, dziennika lekcyjnego, dziennika zajęć w świetlicy (...), jeżeli jest to uzasadnione koniecznością dokumentowania przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej. 2. Do dzienników zajęć, o których mowa w ust. 1, wpisuje się w porządku alfabetycznym nazwiska i imiona odpowiednio uczniów lub wychowanków, indywidualny program pracy z uczniem lub wychowankiem, a w przypadku zajęć grupowych - program pracy grupy, tematy przeprowadzo-nych zajęć, ocenę postępów i wnioski dotyczące dalszej pracy, oraz odnotowuje się obecność uczniów lub wychowan-ków na zajęciach.

Dokumentacja przebiegu nauczania-dziennik innych zajęć § 11 3. W przypadku dzieci i młodzieży zakwalifikowanych do indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego, indywidualnego nauczania (...) przedszkole i szkoła prowadzą odrębnie dla każdego ucznia i wychowanka odpowiednio dziennik indywidualnych zajęć lub dziennik indywidualnego nauczania ( ...)

imiona i nazwiska uczniów, Dokumentacja przebiegu nauczania § 11a 1. Nauczyciel prowadzi dziennik realizowanych w szkole zajęć i czynności, o których mowa w art.42 ust.2 pkt 2 ustawy (...)- Karta Nauczyciela. Do dziennika wpisuje się: imiona i nazwiska uczniów, daty oraz tematy przeprowadzonych zajęć lub czynności, liczbę godzin tych zajęć lub czynności odnotowuje się obecność uczniów, z zastrzeż. ust.2. Przeprowadzenie zajęć nauczyciel potwierdza podpisem, (...).

tematy przeprowadzonych zajęć Dokumentacja przebiegu nauczania 2. Jeżeli w ramach zajęć i czynności, o których mowa w art.42 ust.2 pkt 2 ustawy (...)- Karta Nauczyciela, nauczyciel realizuje zajęcia opieki świetlicowej, (tzw. karciane) do dziennika zajęć świetlicy wpisuje się tematy przeprowadzonych zajęć odnotowuje się obecność uczniów na poszczególnych godzinach zajęć dodatkowo odnotowuje się, że przeprowadzenie tych zajęć stanowi realizację zajęć i czynności, o których mowa w art.42 ust.2 pkt 2 ustawy (...)- Karta Nauczyciela. Przeprowadzenie zajęć nauczyciel potwierdza podpisem,(...).

Dokumentacja przebiegu nauczania- arkusz ocen Szkoła prowadzi dla każdego ucznia przez okres jego nauki w danej szkole arkusz ocen ucznia. Wzór arkusza ocen ucznia określają odrębne przepisy. /rozp. MEN z 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych – Dz. U. Nr 97, poz. 624; rozporządzenie to określa również zasady wypełniania arkusza ocen/

Dokumentacja przebiegu nauczania- arkusz ocen 2. Wpisów w arkuszu ocen ucznia dokonuje się na podstawie danych zawartych w księdze uczniów, dzienniku lekcyjnym, protokołach egzaminów klasyfikacyjnych i poprawkowych, protokołach sprawdzianów wiadomości i umiejętności, protokołach z prac komisji powołanej w celu ustalenia rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, protokołach zebrań rady pedagogicznej, informacji o wyniku sprawdzianu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej i wyniku egzaminu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w gimnazjum albo o zwolnieniu odpowiednio ze sprawdzianu lub egzaminu przez dyrektora okręgowej komisji egzaminacyjnej, a także innych dokumentach potwierdzających dane podlegające wpisowi. Nauczyciel wypełniający arkusz ocen ucznia potwierdza podpisem zgodność wpisów z dokumentami, na podstawie których ich dokonano.

Dokumentacja przebiegu nauczania- arkusz ocen 3. W klasach I-III szkoły podstawowej opisowe oceny końcoworoczne i oceny zachowania sporządzone komputerowo i podpisane przez wychowawcę klasy można załączyć do arkusza ocen ucznia, co jest równoznaczne z wpisem w arkuszu ocen. 4. Podstawą wpisu o klasyfikowaniu, promowaniu lub ukończeniu przez ucznia szkoły jest uchwała rady pedagogicznej, której datę wpisuje się do arkusza ocen ucznia.

Dokumentacja przebiegu nauczania- arkusz ocen 6. W arkuszu ocen ucznia zamieszcza się adnotację o wydaniu świadectwa ukończenia szkoły, duplikatu świadectwa, udzieleniu zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki wydłużeniu etapu edukacyjne-go oraz sporządzeniu odpisu arkusza ocen ucznia. W arkuszu ocen ucznia wpisuje się datę i przyczynę opuszczenia szkoły przez ucznia. W przypadku przejścia ucznia do innej szkoły, przesyła się do tej szkoły lub wydaje, za pokwitowaniem, rodzicom (prawnym opiekunom) ucznia albo pełnoletniemu uczniowi odpis arkusza ocen ucznia lub potwierdzoną przez dyrektora szkoły za zgodność z oryginałem kopię arkusza ocen ucznia.

Dokumentacja przebiegu nauczania § 16. Dokumentację przebiegu nauczania stanowią także uchwały rady pedagogicznej dotyczące klasyfikowania i promowania uczniów oraz ukończenia szkoły, zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki oraz pisemne prace kontrolne i egzaminacyjne słuchaczy szkół dla dorosłych prowadzonych w formie zaocznej.

tygodniowy plan swoich zajęć, Dokumentacja przebiegu nauczania-dziennik pedagoga § 18. Pedagog lub psycholog zatrudniony w przedszkolu, szkole lub placówce prowadzi dziennik, do którego wpisuje tygodniowy plan swoich zajęć, zajęcia i czynności przeprowadzone w poszczególnych dniach, wykaz dzieci, uczniów (...)zakwalifikowanych do różnych form pomocy, (...) informacje o kontaktach z osobami i instytucjami, z którymi pedagog (...) współdziała przy wykonywaniu swoich zadań.

Dokumentacja przebiegu nauczania SPROSTOWANIA § 22 1. Sprostowania błędu i oczywistej omyłki w księgach ewidencji, (...) w księdze uczniów,(...) oraz arkuszu ocen ucznia dokonuje dyrektor szkoły lub placówki albo osoba przez niego upoważniona na piśmie do dokonania sprostowania. 2. Sprostowania błędu i oczywistej omyłki w pozostałej dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej dokonuje osoba, która taki błąd lub omyłkę popełniła, lub dyrektor szkoły lub placówki albo osoba przez niego upoważniona na piśmie do dokonania sprostowania.

Dokumentacja przebiegu nauczania SPOSÓB DOKONYWANIA SPROSTOWANIA Sprostowania błędu i oczywistej omyłki dokonuje się przez skreślenie kolorem czerwonym nieprawidłowych wyrazów i czytelne wpisanie kolorem czerwonym nad skreślonymi wyrazami właściwych danych oraz wpisanie daty i złożenie czytelnego podpisu przez osobę dokonującą sprostowania.

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dn. 28 maja 2010 r Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dn. 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych Dz. U. z 2010 r. Nr 97, poz. 624; Określa min.: Wzory druków, w tym arkuszy ocen, Zasady wypełniania, dokonywania sprostowań

Zasady wypełniania druków szkolnych [§ 14] [1.] (...) druki szkolne wypełnia się czytelnie, bez poprawek, pismem komputerowym, maszynowym lub ręcznym (...).

[2.] Słowami w pełnym brzmieniu, bez stosowania skrótów wpisuje się: Zasady wypełniania druków szkolnych [2.] Słowami w pełnym brzmieniu, bez stosowania skrótów wpisuje się: imię (imiona) i nazwisko, miesiąc i miejsce urodzenia ucznia, klasę (semestr), oceny z zajęć edukacyjnych, oceny zachowania, miesiąc wydania danego druku, nazwę szkoły nazwy zajęć edukacyjnych

Zasady wypełniania druków szkolnych [3.] w wierszach, których się nie wypełnia wstawia się poziomą kreskę, W przypadku niewypełnienia kilku kolejnych wierszy, można je przekreślić ukośna kreską, z wyjątkiem pierwszego i ostatniego wiersza, w których wstawia się poziome kreski

Zasady wypełniania druków szkolnych Zwolnienie ucznia z zajęć edukacyjnych – w wierszu przeznaczonym na ocenę z tych zajęć edukacyjnych wpisuje się wyraz „zwolniony”/ „zwolniona” Nieklasyfikowanie ucznia z zajęć edukacyjnych - w wierszu przeznaczonym na ocenę z tych zajęć edukacyjnych wpisuje się wyraz „nieklasyfikowany”/ „nieklasyfikowana”

SPROSTOWANIA błędu i oczywistej omyłki na podstawie odpowiedniego dokumentu, przez skreślenie kolorem czerwonym nieprawidłowego zapisu, czytelne wpisanie kolorem czerwonym nad skreślonymi wyrazami właściwych danych, Na końcu dokumentu adnotacja: „Dokonano sprostowania”, czytelny podpis dyrektora, data, pieczęć urzędowa.