A OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE MOJEGO DZIECKA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Teresa Grąziewicz - Jóźwik
Advertisements

Bez pozytywnej motywacji zdobywanie wiedzy przekształca się w uciążliwą, mozolną prace. "Tego się trzeba nade wszystko strzec, aby nie znienawidził nauki.
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Co wpływa na jakość życia w późnym okresie dorosłości ?
Cele spotkania: Uświadomienie rodzicom problemu jakim staje się nasilające się wśród dzieci i młodzieży zjawisko agresji. Zapoznanie rodziców z pojęciem.
Sposoby motywowania dzieci do nauki.
Jak motywować dziecko do nauki?
Dojrzałość szkolna dziecka
Uzależnienia a rozwój dziecka
Dojrzałość szkolna - czyli gotowość do uczenia się
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
PROGRAM WYCHOWAWCZY.
Jak motywować dziecko do nauki
Zasady dobrej komunikacji
„Jak pomóc dziecku w nauce”
Jak pomóc dziecku i rodzinie. 1
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
Rozwój Psychofizyczny
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
POTRZEBY DZIECKA POWINNOŚCI RODZICA
 Osoby w mojej grupie są dla mnie bardzo ważne, poprzez rozmowę z nimi staram się ich poznać i stwierdzić ich samopoczucie aby potem móc określić.
,,Filozofia pozytywnego myślenia’’
Motywowanie do nauki – rola rodzica
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
KOCHAĆ TO ZNACZY WYMAGAĆ - WYCHOWUJ MĄDRZE
Zajęcia Integracyjne. Aktywność jest warunkiem prawidłowego rozwoju każdego człowieka, ponadto umożliwia prowadzenie twórczego życia.
Sukces jako czynnik motywujący ucznia do rozwoju Sztuka motywacji, czyli jak wydobyć z dzieci to, co w nich najlepsze... Psycholog E.D. Hermanowicz Powiatowa.
Izba Celna w Toruniu Efektywne i skuteczne komunikowanie się z audytorami jako element wsparcia procesu osiągania celów kierownika jednostki. ul. Mazowiecka.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 166 W ŁODZI
Sposoby motywowania dzieci do nauki
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Jak pomagać dziecku w nauce?
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
Warszawa, 26 sierpnia 2015 r.. Cel badania jakościowego SALA – katalog rozwiązań przestrzennych sali lekcyjnej w nauczaniu wczesnoszkolnym jest efektem.
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
8 zasad postępowania lidera
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
Rola rodziców w kształtowaniu motywacji do nauki
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Co to jest SzPZ? Koncepcja SzPZ narodziła się w Europie w latach 80-tych, jako drugi po „zdrowych miastach” szeroki ruch promocji zdrowia.
Motywowanie do nauki – rola rodzica. Na brak motywacji ucznia do nauki wpływają różne czynniki Związane z uczniem Związane z domem Związane ze szkołą.
Opracowanie i prowadzenie: Karolina Głuszek Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt pt.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Jak rozwiązywać problemy kryzysu dojrzewania dr Genowefa Janczewska-Korczagin.
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECKA
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
NARODOWY PROGRAM ROZWOJU CZYTELNICTWA
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECKA
Wpływ czytania na rozwój dzieci
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Sposoby motywowania dzieci do nauki.
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI
JAK MOTYWOWAĆ DZIECKO DO NAUKI?
Czytanie wspiera rozwój dziecka
Rola rodziców w kształtowaniu motywacji do nauki
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
Jak ustrzec dziecko wpływowe przed presją rówieśniczą?
Zapis prezentacji:

A OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE MOJEGO DZIECKA Motywacja A OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE MOJEGO DZIECKA

Nikogo nie uczyniono dobrym, mówiąc mu, że jest zły

MOTYWACJA Rozbudzanie ciekawości poznawczej

Rozwój intelektualny dzieci w wieku 12-14 lat intensywny rozwój pojawia się zrozumienie prawości i symboli rozwija się pamięć logiczna (wybiórcze zapamiętywanie materiału) rozwój myślenia formalnego i abstrakcyjnego prowadzi do refleksyjności i krytycyzmu

Rozwój intelektualny dzieci w wieku 12-14 lat rozwój pierwszych poważnych zainteresowań potrzeba poznania siebie i świata

Rozwój emocjonalny dzieci w wieku 12-14 lat nawiązanie ścisłych kontaktów rówieśniczych częste konflikty dziewcząt i chłopców dziewczęta próbują zwrócić na siebie uwagę chłopców

Rozwój emocjonalny dzieci w wieku 12-14 lat chłopcy jeszcze nie interesują się dziewczętami pierwsze przyjaźnie oparte na wspólnym spędzaniu czasu, zainteresowaniach poczucie solidarności z grupą, klasą rozwój uczuć wyższych (intelektualnych, estetycznych, moralno-społecznych

Rozwój emocjonalny dzieci w wieku 12-14 lat wrażliwość na piękno emocjonalny stosunek do samego siebie dążenie do samopoznania, porównywania swojej osoby, wyglądu i zachowania z rówieśnikami

Zasady wydobywania z ludzi tego, co u nich dobre

Oczekuj od dziecka tego co najlepsze koncentruj się na mocnych stronach, punktach rozwijaj jego zainteresowania uwierz w swoje dziecko ono też może osiągnąć sukces!

drugiego człowieka(swojego dziecka) miłości akceptacji tolerancji szacunku bezpieczeństwa przynależności Zauważaj potrzebę drugiego człowieka(swojego dziecka)

Wysoko ustawiaj poprzeczkę doskonałości Do ustawiania poprzeczki doskonałości służą rozmowy i zasady stosowane w domu i szkole Od najmłodszych lat dziecko powinno wiedzieć na co mu się pozwala, a czego zabrania STARANNOŚĆ, KONSEKWENCJA, UMIEJĘTNOŚĆ UPOMINANIA, APROBATA wspomagają dążenie do doskonałości

Kochaj mnie za to, że jestem, a nie jaki jestem! Dom powinien być schronieniem, gdzie można leczyć rany i gdzie ludzie akceptują się bez względu na to, jaki popełniłeś błąd Kochaj mnie za to, że jestem, a nie jaki jestem! Stwórz środowisko, w którym niepowodzenie nie oznacza przegranej

Wykorzystaj wzorce, by zachęcać do sukcesu

Okazuj uznanie i chwal osiągnięcia Niech każdy sukces (nawet drobny) będzie okazją do świętowania Chwal dziecko za to co zrobiło a nie za to jakie jest CHWAL DZIAŁANIE!

Stosuj mieszankę wzmocnienia pozytywnego i negatywnego Odebranie dziecku roweru, komputera na 30 dni zamiast na 3 dni wcale nie jest 10 razy skuteczniejsze Stosowanie długich i ciężkich kar przynosi odwrotne efekty od oczekiwanych Pozytywnie wzmacniaj wszystko to, co nie jest negatywnym zachowaniem GAŃ TO CO ZŁE – POKAŻ TO CO DOBRE!

Człowiek nie jest samotną wyspą. Nagradzaj współpracą !!! Człowiek nie jest samotną wyspą. Przynależność do grupy wspiera motywację do osiągania sukcesu, bycia zauważalnym

Pozwalaj by w grupie zdarzały się burze ! Pozwalaj by w grupie zdarzały się burze Konflikty bywają twórcze, prowadzą do osiągania cudów i twórczych rozwiązań

Staraj się własną motywację utrzymywać na wysokim poziomie

koniec Koncepcja graficzna i wykonanie: Piotr Kościjańczuk Publiczna Szkoła Podstawowa im. S. Mikołajczyka w Rączkach