A OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE MOJEGO DZIECKA Motywacja A OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE MOJEGO DZIECKA
Nikogo nie uczyniono dobrym, mówiąc mu, że jest zły
MOTYWACJA Rozbudzanie ciekawości poznawczej
Rozwój intelektualny dzieci w wieku 12-14 lat intensywny rozwój pojawia się zrozumienie prawości i symboli rozwija się pamięć logiczna (wybiórcze zapamiętywanie materiału) rozwój myślenia formalnego i abstrakcyjnego prowadzi do refleksyjności i krytycyzmu
Rozwój intelektualny dzieci w wieku 12-14 lat rozwój pierwszych poważnych zainteresowań potrzeba poznania siebie i świata
Rozwój emocjonalny dzieci w wieku 12-14 lat nawiązanie ścisłych kontaktów rówieśniczych częste konflikty dziewcząt i chłopców dziewczęta próbują zwrócić na siebie uwagę chłopców
Rozwój emocjonalny dzieci w wieku 12-14 lat chłopcy jeszcze nie interesują się dziewczętami pierwsze przyjaźnie oparte na wspólnym spędzaniu czasu, zainteresowaniach poczucie solidarności z grupą, klasą rozwój uczuć wyższych (intelektualnych, estetycznych, moralno-społecznych
Rozwój emocjonalny dzieci w wieku 12-14 lat wrażliwość na piękno emocjonalny stosunek do samego siebie dążenie do samopoznania, porównywania swojej osoby, wyglądu i zachowania z rówieśnikami
Zasady wydobywania z ludzi tego, co u nich dobre
Oczekuj od dziecka tego co najlepsze koncentruj się na mocnych stronach, punktach rozwijaj jego zainteresowania uwierz w swoje dziecko ono też może osiągnąć sukces!
drugiego człowieka(swojego dziecka) miłości akceptacji tolerancji szacunku bezpieczeństwa przynależności Zauważaj potrzebę drugiego człowieka(swojego dziecka)
Wysoko ustawiaj poprzeczkę doskonałości Do ustawiania poprzeczki doskonałości służą rozmowy i zasady stosowane w domu i szkole Od najmłodszych lat dziecko powinno wiedzieć na co mu się pozwala, a czego zabrania STARANNOŚĆ, KONSEKWENCJA, UMIEJĘTNOŚĆ UPOMINANIA, APROBATA wspomagają dążenie do doskonałości
Kochaj mnie za to, że jestem, a nie jaki jestem! Dom powinien być schronieniem, gdzie można leczyć rany i gdzie ludzie akceptują się bez względu na to, jaki popełniłeś błąd Kochaj mnie za to, że jestem, a nie jaki jestem! Stwórz środowisko, w którym niepowodzenie nie oznacza przegranej
Wykorzystaj wzorce, by zachęcać do sukcesu
Okazuj uznanie i chwal osiągnięcia Niech każdy sukces (nawet drobny) będzie okazją do świętowania Chwal dziecko za to co zrobiło a nie za to jakie jest CHWAL DZIAŁANIE!
Stosuj mieszankę wzmocnienia pozytywnego i negatywnego Odebranie dziecku roweru, komputera na 30 dni zamiast na 3 dni wcale nie jest 10 razy skuteczniejsze Stosowanie długich i ciężkich kar przynosi odwrotne efekty od oczekiwanych Pozytywnie wzmacniaj wszystko to, co nie jest negatywnym zachowaniem GAŃ TO CO ZŁE – POKAŻ TO CO DOBRE!
Człowiek nie jest samotną wyspą. Nagradzaj współpracą !!! Człowiek nie jest samotną wyspą. Przynależność do grupy wspiera motywację do osiągania sukcesu, bycia zauważalnym
Pozwalaj by w grupie zdarzały się burze ! Pozwalaj by w grupie zdarzały się burze Konflikty bywają twórcze, prowadzą do osiągania cudów i twórczych rozwiązań
Staraj się własną motywację utrzymywać na wysokim poziomie
koniec Koncepcja graficzna i wykonanie: Piotr Kościjańczuk Publiczna Szkoła Podstawowa im. S. Mikołajczyka w Rączkach