Internetowy system nauczania na odległość

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PITWIN – Portal Innowacyjnego Transferu Wiedzy w Nauce
Advertisements

ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Wybrane platformy e-learningowe
VI Konferencja DZB, Głogów - Bądzów, X.2012 r.
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Nowy model komunikacji z emitentami
Nowe technologie w nowoczesnej uczelni
dr inż. Paweł Strykowski
SEMINARIUM 2007 NOWOCZESNE TECHNOLOGIE EDUKACYJNE SZANSĄ PRZYSPIESZENIA ROZWOJU JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO A. Ludwicki Warszawa, 19 lutego 2007.
MS Access 2000 Normalizacja Paweł Górczyński 2005.
Propozycja metodyki nauczania inżynierii oprogramowania
Rola studentów w zapewnianiu jakości kształcenia w jednostkach Uniwersytetu Warszawskiego.
Seminarium dyplomowe dr inż. Ewa Więcek-Janka
Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe Cezary Mazurek
System WAP konsultacji dyplomowych Wstępne założenia projektu.
Technologie informacyjne w kształceniu na Politechnice Gdańskiej Wykład 3 Platformy, narzędzia, zasoby Dr inż. Anna Grabowska
METODYKA PROJEKTOWANIA I DOSKONALENIA STRUKTUR
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
E-learning jako element warsztatu informacyjnego współczesnej biblioteki Joanna Rudna Biblioteka WydziałuTechniki Morskiej ZUT.
Jakość i parametry procesu kształcenia
MOODLE Platforma do zdalnej komunikacji dla Kierunku Ekonomia informacje dla Studentów Studentów I Roku Ciechanów, 2013 rok.
Cecylia Szymanska - Ban | Education Lead Microsoft.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
JAK ROZPOCZĄĆ PRACĘ Z KOMPUTEREM ???.
Wprowadzanie opisu przedmiotu po stronie USOSweb (według sylabusa zgodnego z załącznikiem 1 do Zarządzenia nr 11 Rektora UW z dnia 19 lutego 2010) DAK.
Nowoczesne formy kształcenia w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
Tworzenie sylabusa kursu e-learningowego
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
Wanda Klenczon Biblioteka Narodowa
Informatyczny system edukacyjny do przedmiotu „Multimedia”
Dla. Dostęp do panelu admina Na potrzeby szkolenia logowanie odbywa się na witrynie:
E-learning… zasady działania korzyści dla środowisk wiejskich Andrzej Wodecki.
System zamawiania on-line
System raportowania, ewaluacji oraz badania satysfakcji Klienta.
System rejestracji zawodników Polski Związek Judo 2006.
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
POLSKA AKADEMIA OTWARTA Rozpoczęcie roku akademickiego 2007/2008.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Aby wejść na stronę główną Centrum Kształcenia Ustawicznego w Białymstoku, wpisz adres strony: (Rys.1.)
SOS SYSTEM OBSŁUGI SZKOŁY
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Organizacja wspomagania szkół
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Propozycja projektu Andrzej Ziółkowski.
Logistyka Ćwiczenie 3.
Po klasie matematycznej
Komunikacja w bibliotece uczelnianej na tle rozwoju technologii informatycznych. Z doświadczeń BG UMCS Ogólnopolska Konferencja Naukowa Nowoczesna Biblioteka.
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Regulamin przedmiotu: Analiza Ekonomiczna Decyzji Biznesowych Wymagania. Sposób zaliczenia Dr inż. Bożena Mielczarek 413 B1
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego.
ODPŁATNOŚĆ ZA SZKOLENIA : 500,00 Zł Kod kursu: PP/EdB/1/2015
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego Kształcenie w językach obcych.
INŻYNIERIA INTERNETU Krzysztof Bzowski.
„ Platforma edukacji zdalnej ”. Czym jest edukacja zdalna? "Nauczanie na odległość jest to metoda prowadzenia procesu dydaktycznego w warunkach, gdy nauczyciele.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
  Przyjmując za Józefem Półturzyckim definicję UNESCO z 1979 roku,, za kształcenie korespondencyjne uważa się:  Edukację prowadzoną przez pośrednictwo.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
DOKUMENTACJA PROCESU KSZTAŁCENIA
T. 18. E Proces DGA - Działania (operatorka).
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
Zgłoszenie do konkursu
Kształcenie września 2018.
Zapis prezentacji:

Internetowy system nauczania na odległość Rafał Hlebionek (kier. gr.) Anna Głośnicka Jolanta Łazarska Konrad Puchała Prowadzący: prof. dr. hab. inż. Jacek Mercik

Nauczanie na odległość – przyjęta definicja Nauczanie na odległość jest rodzajem kształcenia, które zachodzi, kiedy wykładowca i student są rozdzieleni odległością, czasem, lub obydwoma naraz. We współczesnej postaci wymaga zastosowania specjalnych technik projektowania danego kursu, przy wykorzystaniu pomocy technologii elektronicznych, ustaleń organizacyjnych oraz administracyjnych.

Kierunki rozwoju nauczania na odległość Kursy korespondencyjne Program nauczania na odległość „Radio edukacyjne” „Telewizja edukacyjna” Otwarte Uniwersytety (British Open Univeristy) Tele- i videokonferencje Internet

Znaczenie i ograniczenia związane z nauczaniem na odległość MOCNE STRONY SŁABE STRONY Dostęp do nieograniczonych zasobów informacyjnych; Aktualność informacji; Niska jakość informacji; Pseudonauka; SZANSE ZAGROŻENIA Bieżąca ocena jakości informacji; Skrócony proces publikacji; Szansa dyskusji nad nowymi badaniami naukowymi; Zła informacja - zły student; Brak krytycznych uwag prowadzącego – trudności w ocenie jakości informacji;

Ogólny schemat struktury organizacyjnej REKTOR W1 W2 W3 W4 W5 W6 W7 W8 W9 W10 W11 W12 Z2 Z3 Z4 Z5 Z6 Z7 Z8 Z9 Z10 Z11 System nauczania na odległość Z08-02 Z08-01 I-17 I-23 Z1

Założenia ogólne Wygoda i funkcjonalność nawigacji; Jasne ustalenie zasad i formy zaliczenia kursu ; Łatwość obsługi; Dostosowanie zawartości serwisu do możliwości komunikacyjnych użytkownika ; Jednoznaczność identyfikacji użytkownika; Bezpieczeństwo danych.

Ogólny Diagram Hierarchii Funkcji F0 Zapewnianie studentom możliwości odbywania kursu w trybie elektronicznym; F1 Projektowanie struktury kursu; F2 Realizowanie kursu przez studenta; F3 Tworzenie bazy danych uczestników kursu; F4 Modyfikowanie kursu; F5 Logowanie użytkownika do systemu.

Diagram Obiekt - Związek Odnosi się do TEST # kod * nazwa * rodzaj termin PROWADZĄCY # login * hasło * PESEL * imię * nazwisko * stopień naukowy * e-mail UCZESTNIK KURSU # login (nr indeksu) KURS TEMAT # numer * tytuł Zawiera się w Dzieli się na Jest przyporządkowany Prowadzi Jest podstawą zaliczenia Zaliczony poprzez WYKONANIE TESTU * data * wynik * ocena Jest obiektem Dotyczy GRUPA * numer Należy do Odbywa Realizowany przez Składa się z Przeprowadza Przeprowadzane przez

Tabele Bazy Danych

Projekt systemu Założenia implementacyjne Prowadzący Studenci Administrator

Projekt Interfejsu

Podsumowanie Nauczanie na odległość nie jest „równorzędne” względem tradycyjnych sposobów ze względu na sposoby certyfikowania ; Nierozstrzygnięty pozostaje dylemat skuteczności nauczania na odległość i co za tym idzie jego miejsca na poszczególnych szczeblach edukacji; Należy przeprowadzić badania identyfikujące rzeczywiste koszty w nauczaniu zdalnym; Konieczne jest wprowadzenie odpowiednich rozwiązań organizacyjnych (chociażby sposobów wynagradzania pracowników).

Dziękujemy za uwagę!

Szczegółowy Diagram Hierarchii Funkcji F1 Projektowanie struktury kursu F1.1 Umożliwianie podziału kursu na tematy F1.1.1 Określanie nazw tematów F1.1.2 Wprowadzanie zawartości tematów F1.1.2.1 Importowanie pliku z zawartością tematu F1.1.2.2 Wprowadzanie zawartości tematu „z klawiatury” F1.2 Przygotowywanie testów kontrolnych F1.2.1 Przygotowywanie cząstkowych testów kontrolnych F1.2.1.1 Ustalanie zasad oceny testu F1.2.1.2 Wprowadzanie treści testu F1.2.2. Przygotowanie testu egzaminacyjnego na zakończenie kursu F1.2.2.1 Ustalanie zasad oceny testu F1.2.2.2 Wprowadzanie treści testu F1.3 Ustalanie harmonogramu spotkań z prowadzącym F1.3.1 Ustalanie harmonogramu konsultacji on-line F1.3.1.1 Ustalanie terminów konsultacji on-line F1.3.1.2 Przypisywanie grup do terminów konsultacji F1.3.2 Ustalanie harmonogramu spotkań „na żywo” << Powrót schemat

<<Powrót

Szczegółowy Diagram Hierarchii Funkcji F2 Realizowanie kursu przez studenta F2.1 Prezentowanie materiałów wykładowych F2.1.1 Przeglądanie materiałów na stronie F2.1.2 Umożliwianie ściągnięcia pliku F2.2 Przeprowadzanie konsultacji on-line F2.3 Umożliwianie rozwiązywania testów kontrolnych F2.4 Umożliwianie wymiany informacji między uczestnikami kursu i prowadzącym F2.4.1 Umożliwianie wymiany informacji za pomocą forum F2.4.2 Umożliwianie wymiany informacji za pomocą poczty elektronicznej   F2.5 Ewidencjonowanie wyników testów F2.5.1 Ewidencjonowanie wyników cząstkowych testów kontrolnych F2.5.2 Ewidencjonowanie wyników końcowego testu kontrolnego << Powrót schemat

<<Powrót

Szczegółowy Diagram Hierarchii Funkcji F3 Tworzenie bazy danych uczestników kursu   F3.1 Wprowadzanie danych studentów F3.2 Dzielenie studentów na grupy << Powrót schemat

<<Powrót

Szczegółowy Diagram Hierarchii Funkcji F4 Tworzenie bazy danych uczestników kursu   F4.1 Modyfikowanie podziału kursu na tematy F4.1.1 Modyfikowanie nazw tematów F4.1.2 Modyfikowanie zawartości tematów F4.1.2.1 Importowanie pliku z zawartością tematu F4.1.2.2 Wprowadzanie zawartości tematu „z klawiatury” F4.2 Modyfikowanie testów kontrolnych F4.2.1 Modyfikowanie cząstkowych testów kontrolnych F4.2.1.1 Modyfikowanie zasad oceny testu F4.2.1.2 Modyfikowanie treści testu F4.2.2. Modyfikowanie testu egzaminacyjnego na zakończenie kursu F4.2.2.1 Modyfikowanie zasad oceny testu F4.2.2.2 Modyfikowanie treści testu F4.3 Modyfikowanie harmonogramu spotkań z prowadzącym F4.3.1 Modyfikowanie podziału studentów na grupy F4.3.2 Modyfikowanie harmonogramu konsultacji on-line F4.3.2.1 Modyfikowanie terminów konsultacji on-line F4.3.2.2 Modyfikowanie przyp. grup do terminów konsultacji F4.3.2 Modyfikowanie harmonogramu spotkań „na żywo” F4.3.2.1 Modyfikowanie terminów konsultacji „na żywo” F4.3.2.2 Modyfikowanie terminów egzaminów << Powrót schemat

<<Powrót

Tabela bazy danych - Prowadzący Wymagane Format Maks. długość Klucz 1. login Tak Tekst 20 G 2. hasło 8 3. PESEL 11 4. imię 5. nazwisko 6. stopień naukowy 7. e-mail <<Powrót

Tabela bazy danych – Uczestnicy kursu Wymagane Format Maks. długość Klucz 1. login (nr indeksu) Tak Tekst 6 G 2. hasło 8 3. imię 20 4. nazwisko 6. . e-mail <<Powrót

Tabela bazy danych - Kursy Wymagane Format Maks. długość Klucz 1. kod kursu Tak Tekst 6 G 2. nazwa kursu 50 3. login prowadzącego 20 O <<Powrót

Tabela bazy danych - Grupy Wymagane Format Maks. długość Klucz 1. kod kursu Tak Tekst 6 G, O 2. login uczestnika kursu 3. numer grupy Liczba 3 <<Powrót

Tabela bazy danych - Testy Wymagane Format Maks. długość Klucz 1. kod testu Tak Tekst 5 G 2. nazwa testu 50 3. rodzaj testu 1 4. kod kursu 6 O 5. termin testu Nie Data 8 <<Powrót

Tabela bazy danych - Tematy Wymagane Format Maks. długość Klucz 1. numer tematu Tak Tekst 6 G 2. kod kursu 50 G, O 3. tytuł tematu 20 <<Powrót

Tabela bazy danych – Wykonania testów Wymagane Format Maks. długość Klucz 1. kod testu Tak Tekst 5 G, O 2. login uczestnika testu 6 3. login prowadzącego 20 O 4. data Data 5. wynik Liczba 4 6. ocena 3 <<Powrót