AUTOSTRADA WISŁA 25 Dni 870 Kilometrów ∞ - ilość wrażeń

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TECHNICZNE, EKONOMICZNO-SPOŁECZNE I ŚRODOWISKOWE
Advertisements

DZIAŁANIA PRZECIWPOWODZIOWE ORAZ RATOWNICTWA NA WODACH
Zarządzanie operacjami
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
Praca kontrolna Oprogramowania biurowego z Analiza danych z list i tabel. Analiza danych jest to wyodrębnianie najistotniejszych danych z, przeważnie.
DZIAŁANIA PRZECIWPOWODZIOWE ORAZ RATOWNICTWA NA WODACH
KLIMAT A ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII.
Patrycja Wojdyła kl. II B
Wykonał : Jakub Świątkowski
Projekt EUREKA E!3065 „Incowatrans”
Wpływ roślinności na warunki przepływu wody w międzywalu
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
Wykonali Ola i Kuba z klasy 3a
Wisła i jej możliwości dla turystyki wodnej
Szlak Wisły – projekt społeczno-edukacyjny
Transport śródlądowy Wykonali: Piotr Czyż Bartłomiej Szewczyk
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU W MAŁOPOLSCE
Mind Mapping (mapa myśli) – nowy wymiar sporządzania notatek
3. Systemy transportowe – transport globalny
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
„Zachodniopomorski Szlak Żeglarski”
Centra Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu
25 Dni 870 Kilometrów - ilość wrażeń 10 - tki poznanych ludzi Przedsięwzięcie, wydawałoby się, nie do zrealizowania w przyjętych przeze mnie założeniach,
Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe WOPR-OS OSTROŁEKA
Dzisiaj powtarzamy umiejętności związane z tematem-
KONCEPCJE ROZWOJU WIELOFUNKCYJNEJ FLOTY ŚRÓDLĄDOWEJ
KTO ZYSKA A KTO STRACI Praktyczna strona zmian w przepisach o dostępie do zawodu przewoźnika drogowego INFOR, Warszawa,
1.
Opracował: Adam Caputa Klasa IV a
Akademia Rolnicza w Krakowie
Na ratunek bystrzycy.
TECHNIK LOGISTYK "Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić.
Bezpieczny prąd elektryczny
25 Dni 870 Kilometrów - ilość wrażeń 10 - tki poznanych ludzi Przedsięwzięcie, wydawałoby się, nie do zrealizowania w przyjętych przeze mnie założeniach,
w korytarzu transportowym Europy
25 Dni 870 Kilometrów - ilość wrażeń 10 - tki poznanych ludzi Przedsięwzięcie, wydawałoby się, nie do zrealizowania w przyjętych przeze mnie założeniach,
Patryk Cegieła z klasy 6B
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
dr inż. Małgorzata Bogucka-Szymalska
MS Excel - wspomaganie decyzji
23.Statek płynie po rzece z portu A do B z prędkością 15km/h, a z powrotem z prędkością 20km/h względem brzegu. Oblicz prędkość średnią statku na całej.
Czyli gospodarcze wykorzystanie energii mechanicznej płynącej wody.
Analiza kluczowych czynników sukcesu
X Posiedzenie ZR ds. koordynacji wdrażania SUE RMB
Elektrownia wodna Elektrownia wodna to zakład przemysłowy zamieniający energię spadku wody na elektryczną. Elektrownie wodne dzieli się na: "duże" i "małe",
Akademia Morska w Szczecinie Wydział Inżynieryjno-Ekonomiczny Transportu Instytut Zarządzania Transportem Zakład Organizacji i Zarządzania Projekt rozwojowy.
Ocena zadowolenia z przestrzeni publicznych dla młodzieży w regionie świdnickim Wykonali : Dominik Wąsowicz i Dariusz Sywała.
LOCJA.
Środki transportu wodnego
LOCJA.
Pomoc publiczna i skutki budżetowe Iwona Chojnowska-Haponik
Prezentacja wyników badań ŻYCIE W POZNANIU 2009 Zleceniodawca: Urząd Miasta Poznania Maj 2009.
Porty Zalewu Szczecińskiego – poprawa jakości infrastruktury szansą na rozwój Urząd Morski w Szczecinie Marzec 2010.
Technik transportu drogowego
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Kpt. ż.ś dr Krzysztof Woś Potrzeby rozwojowe transportu wodnego śródlądowego w kontekście wymogów sieci TEN-T Szczecin 13 – 15 czerwca 2013r.
Perspektywy rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce
WYKORZYSTAJMY NASZE MOŻLIWOŚCI
„Transport morski w systemie transportu intermodalnego”
Centra Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu
Prezentacja projektu Założenia i wstępne wyniki efektywności przeciwpowodziowej rewitalizacji małopolskiej Wisły Projekt: Rewitalizacja, ochrona bioróżnorodności.
Oferta kursów języka rosyjskiego dla firm
DZIAŁANIA PRZECIWPOWODZIOWE ORAZ RATOWNICTWA NA WODACH
1.
IV FORUM KORYTARZA BAŁTYK - ADRIATYK „Rok rzeki Wisły 2017 –
Kłodzko Miasto – kolej dostępniejsza dla podróżnych
PRACA I EDUKACJA W ŻEGLUDZE ŚRÓDLĄDOWEJ
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. WALERGO GOETLA W SUCHEJ BESKIDZKIEJ
Zapis prezentacji:

AUTOSTRADA WISŁA 25 Dni 870 Kilometrów ∞ - ilość wrażeń Odpowiadając na sugestie jednego z moich rozmówców dotyczące udrożnienia "autostrady wisła" ośmielam sie przedstawić garść przemyśleń i sugestii powstałych w mojej głowie w trakcie trwania spływu. Tak jak założyliśmy, udało się przetransportować na trasie Kraków - Gdańsk, siebie, żywność, ekwipunek, oraz towary w postaci pięciu egzemplarzy czasopisma Eurologistics, drogą wodną . 25 Dni 870 Kilometrów ∞ - ilość wrażeń 10 - tki poznanych ludzi START META AUTOSTRADA WISŁA

AUTOSTRADA Piszę ten artykuł w „konwencji“ fantasy. Inżynierom i specjalistom tematu do rozważenia. Nie wiem czy dorośliśmy do proponowanych rozwiązań, ale wszystko zaczyna się w głowie. Ponieważ nie chcemy, nie potrafimy i prawdę mówiąc nie powinniśmy zmieniać charakteru rzeki, należy, moim skromnym, niekompetentnym zdaniem, przystosować do naszych potrzeb i do warunków panujących na rzece, tabor pływający. WISLA

Rzeka - „dzika i nieujarzmiona“ W przeważającej części, a właściwie w całości swego biegu, jej dzikość jest umowna. Cały jej bieg jest wszak obramowany walami i budowlami regulacyjnymi. Rzeka - „dzika i nieujarzmiona“

Wyrwa w opasce brzegowej Ostatnie powodzie poczyniły w tej strukturze ogromne szkody. Nie wiem czy nas nie stać, czy są inne przyczyny, naprawa szkód ma charakter symboliczny.

Ruch turystycznych jachtów i statków Wisła jest pięknym i jedynym w swoim rodzaju sanktuarium przyrodniczym i krajobrazowym. Na każdym odcinku jest inna i niepowtarzalna. W zasadzie jest to kręgosłup naszej pięknej ojczyzny.

Sandomierz z „poziomu zero” Wisły Warto i powinno się ją poznać, historię i teraźniejszość ludzi, miast, miasteczek i wsi leżących nad jej brzegami. Poznanie to daje obraz i ogląd na cały nasz kraj. Sandomierz z „poziomu zero” Wisły

Dolna Wisła – mozolnie w górę rzeki Transport towarów Dolna Wisła – mozolnie w górę rzeki Wykorzystanie Wisły, jako arterii komunikacyjnej do transportu towarów, odbywa się w formie szczątkowej. Czy można ten stan zmienić? I znowu, z pozycji laika, twierdzę że tak. W jaki sposób? Przy pomocy istniejącej infrastruktury i taboru pływającego jest to raczej niemożliwe.

Zapora we Włocławku od strony Zalewu Płockiego Uważam jednak, że przy odrobinie wyobraźni i dobrej woli decydentów, na podstawie rzetelnego rachunku ekonomicznego, uruchomienie i realizacja transportu towarów tą arterią jest możliwe na znacznie większą skalę niż kiedykolwiek w przeszłości. Co należy zrobić aby to osiągnąć? Zapora we Włocławku od strony Zalewu Płockiego

Przystosowanie rzeki W kilku punktach niestety należy skorygować koryto rzeki tak, aby umożliwić przepłynięcie jakichkolwiek jednostek większych od kajaka. Są to następujące miejsca: Śluza Przewóz w Krakowie Katarakta na 119 km szlaku żeglownego Wisły Przegroda spiętrzająca wodę przy elektrowni w Połańcu Przemiał, gruzowisko na wysokości fabryki samochodów na Żeraniu w Warszawie

Elastyczna przegroda spiętrzająca przy Elektrowni Połaniec Oprócz tego należałoby usunąć lub należycie oznakować wszystkie przeszkody, mianowicie: pnie drzew, większe kamienie i inne przeszkody zalegające w ciągu toru wodnego. Należy oznakować i korygować na bieżąco oznakowanie toru wodnego.

Górna Wisła, pień w środku koryta rzeki Są to prace wymagające znacznych nakładów finansowych, na pewno jednak wielokrotnie mniejszych niż wydatki na planowaną kilkakrotnie w naszej historii budowę kaskady górnej, środkowej i dolnej Wisły. Jak pokazuje historia i praktyka, nie tylko w naszym kraju, kaskada zapór i stopni wodnych wcale nie jest rozwiązaniem najkorzystniejszym.

Flota transportowa Odpowiednie jednostki pływające są moim zdaniem kluczem do sukcesu. Istniejące jednostki, barki, pchacze, holowniki, ze względu na wiek (większość powstała w drugiej połowie dwudziestego wieku) nie spełnia swego zadania w istniejących warunkach hydrologicznych. Czy jest na to jakaś rada?

Szyper wyskoczył do domu na obiad Należy zbudować jednostki dostosowane do warunków żeglugowych panujących na rzece. W górnym biegu muszą to być jednostki o minimalnym zanurzeniu. Wraz ze wzrostem głębokości toru wodnego, z biegiem rzeki zanurzenie może wzrastać. Szyper wyskoczył do domu na obiad

Ja osobiście postawiłbym na system „modułowy“ jednostek Ja osobiście postawiłbym na system „modułowy“ jednostek. Od małych, do transportu towarów na paletach, do jednostek średnich i dużych wielkości, do transportu towarów w kontenerach. Realizacja tego zamierzenia wymaga śmiałych i nowoczesnych rozwiązań technicznych przy projektowaniu i budowie jednostek pływających. Flota (holowników, barek, pchaczy) funkcjonować powinna od elementu o najmniejszym zanurzeniu do dużych jednostek transportu rzecznego i morskiego.

Na początku tego łańcucha znaleźć powinny się jednostki o zanurzeniu 15 cm i masie nie większej od 2 ton. Łączone w zestawy po kilka, kilkanaście sztuk. Można by na tak skonstruowanych statkach umieszczać towary odpowiednio zabezpieczone na paletach i w kontenerach. Do napędu tych zestawów potrzeba holowniki ze sprawnym, wydajnym napędem oraz systemem sterowania i manewrowania na wodzie. Spływ optymistów 2005r, w oczekiwaniu na otwarcie śluzy Przewóz

W centrach załadunkowo-przeładunkowych, usytuowanych w miejscach , w których droga wodna zmienia swoje parametry, cały zestaw (bez holownika) umieszczamy na pokładzie jednostki większej, o masie 40 ton i zanurzeniu do 30cm. Operacje te należy wykonać jeszcze raz dokując zestaw złożony z barek 40 tonowych na barkę o zanurzeniu 80 cm i masie 200 ton. Odwrotne operacje należałoby wykonać, przy transporcie w górę rzeki.

System ten nie wyklucza transportu towarów na barkach o najmniejszym zanurzeniu na większej części lub całej drodze wodnej. Zrealizować to można w następujący sposób: W centrach przeładunkowych należy zmienić strukturę załadunku, zwiększając tym zanurzenie a co za tym idzie nośność jednostki pływającej.

Przed dziobem Wiślanego lotniskowca Wdrożenie, modyfikację i wykonanie powyższych założeń pozostawiam specjalistom posiadającym odpowiednią wyobraźnię, wiedzę i umiejętności w podjętym przeze mnie temacie. Przed dziobem Wiślanego lotniskowca

Eksploatacja floty stworzonej według proponowanych założeń wymaga nowoczesnych, wydajnych systemów logistycznych przy organizacji i realizacji przepływu towarów. stworzenia systemu łączącego transport wodny z istniejącą strukturą transportu lądowego i powietrznego.