TIK w szkole podstawowej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WITAMY W ŚWIECIE MATEMATYKI
Advertisements

Wykorzystanie w szkole
Przez wiedzę i kompetencje do sukcesu
QUIZ MATEMATYCZNY.
TIK w szkole podstawowej
JĘZYK POLSKI KLASY IV - VI
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Sześciolatek w Szkole Podstawowej nr 65 w Bydgoszczy
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
PROJEKT OPRACOWANY PRZEZ
Jak pisać pracę dyplomową?
MATEMATYKA KRÓLOWA NAUK
MATEMATYKA.
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
Sprawdzian dla uczniów kończących szóstą klasę szkoły podstawowej.
SPRAWDZIAN PO KLASIE SZÓSTEJ
Realizacja programu edukacyjnego „ŻYJ SMACZNIE I ZDROWO”
I. Wybór przedmiotów egzaminacyjnych 1. Egzaminy obowiązkowe: w części ustnej – poziom podstawowy: a) język polski, b) język obcy nowożytny, c) język mniejszości.
Konferencja regionalna projektu „Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach” TIK w szkole podstawowej Wykorzystanie.
Prezentacja A.Burghardt
Graniastosłupy i ostrosłupy
TIK w szkole podstawowej MAPY MYŚLOWE i MAPY POJĘĆ
Konferencja regionalna projektu „Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach” TIK w szkole podstawowej arkusze kalkulacyjne.
Stan edukacji leśnej w polskich szkołach
Pola figur płaskich Stanisława Kalita.
Techniki efektywnego uczenia – ćwiczenia cd. zajęć 3 Zajęcia 5
TIK w szkole podstawowej
TIK w szkole podstawowej
„Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach” Wykorzystanie narzędzi (aplikacji) TIK do pracy edukacyjnej w szkole.
TIK W SZKOLE PODSTAWOWEJ MAPY MYŚLI - MINDMAP W PROGRAMACH MIND42
Rozporządzenie MEN z 7 lutego 2012 roku Pojawia się tam zapis język obcy ukierunkowany zawodowo- Efekty kształcenia wspólne dla wszystkich zawodów Efekty.
M Jak Matematyka Pt."Pola i Obwody" Reżyseria Natalia Orlicka
RODZAJE CZWOROKĄTÓW.
Przygotował Maciej Wiedeński Zapraszam!!!
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Opracowała Agnieszka Balcerak
w praktyce pedagogicznej
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Realizacja edukacji zdrowotnej na III i IV etapie edukacyjnym
Czy znasz podstawowe wzory na pola i obwody czworokątów i trójkątów?
TIK w pracy nauczyciela
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych: leksykalnych,  gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych, umożliwiającym.
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację.
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
Cele kształcenia wymagania ogólne
Bryły ostrosłupy graniastosłupy bryły obrotowe.
PODNIESIENIE JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W ZAKRESIE UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONYCH W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM.
Gotowość szkolna Długotrwały proces przemian psychofizycznych, które prowadzi do przystosowania się dziecka do systemu nauczania początkowego. Zawsze.
Zasady wyboru przedmiotów rozszerzonych i uzupełnień w Zespole Szkół Odzieżowych.
TIK w szkole CYFROWA SZKOŁA.
Sportowy Okrągły Stół – debata na temat udoskonalania zajęć sportowych w szkole 12 listopada 2015.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Czego dokonał Pitagoras?.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych wiedza o języku w szkole podstawowej i gimnazjum.
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2016/17 klasa I 2017/18 klasa II 2018/19 klasa III MATURA.
Czego dokonał Pitagoras?.
XX Liceum Ogólnokształcące
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Czworokąty i ich własności
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Opracowała: Justyna Tarnowska
Wyniki egzaminu próbnego
Zapis prezentacji:

TIK w szkole podstawowej Konferencja regionalna projektu „Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach” TIK w szkole podstawowej Mapy myślowe na lekcjach w szkole podstawowej Opracowanie: Małgorzata Rabenda

Dlaczego mapy myśli?

Mapy myśli a podstawa programowa MATEMATYKA: 2.7 Rozpoznaje liczby naturalne podzielne przez 2,3,5,9,10,100... 9.1 Rozpoznaje i nazywa trójkąty, (podział ze względu na boki i kąty) 9.5 Zna najważniejsze własności kwadratu, prostokąta, rombu... 10.1 Rozpoznaje graniastosłupy proste, ostrosłupy, walce, stożki i kule... (przykłady z życia codziennego)

Mapy myśli a podstawa programowa

Mapy myśli a podstawa programowa PRZYRODA: 1.5 (…) prawidłowo planuje i realizuje swój rozkład zajęć w ciągu dnia, tygodnia. 1.6 Nazywa zmysły człowieka i wyjaśnia ich rolę w poznawaniu przyrody 4.7 Rozpoznaje i nazywa warstwy lasu, charakteryzuje panujące w nich warunki abiotyczne

Mapy myśli a podstawa programowa

Mapy myśli a podstawa programowa JĘZYK POLSKI: I.3.3 Rozpoznaje w wypowiedziach podstawowe części mowy (… ) i wskazuje różnicę między nimi. II.2.9 Omawia akcję, wyodrębnia wątki i wydarzenia III.2.5 Pisze poprawnie pod względem ortograficznym (…)

Mapy myśli a podstawa programowa

Mapy myśli a podstawa programowa

Mapy myśli a podstawa programowa HISTORIA: 1.2 Podaje przykłady różnorodnych potrzeb człowieka oraz sposoby ich zaspokojenia 2.2 Zbiera informacje o rozmaitych formach upamiętniania postaci i wydarzeń z przeszłości 10.4 Opowiada historię zjazdu gnieźnieńskiego uwzględniając postacie: Św. Wojciecha, Ottona III i Bolesława Chrobrego.

Mapy myśli a podstawa programowa JĘZYK OBCY: 1.6 Żywienie, artykuły spożywcze, posiłki 1.10 Sport, popularne dyscypliny sportu, sprzęt sportowy 8.1 Uczeń przetwarza tekst: przekazuje ustnie informacje uzyskane z teksu słuchanego lub czytanego

Kiedy nie stosować? Uczniowie nie znają zasad czytania i tworzenia map myśli Treści są bardziej czytelne w innej formie (np. diagram, tabela, wykres, notatka linearna) Trudności w posługiwaniu się aplikacją do tworzenia map myśli

Przydatne linki: http://www.ceo.org.pl/pl/cyfrowaszkola/news/mapy-myslowe - Opis programów i aplikacji do tworzenia map myśli: www.mapy-mysli.com – Strona na temat tworzenia i wykorzystania map myśli www.kurs.mapy-mysli.com – Darmowy kurs tworzenia map myśli „Mapologia” – ebook na temat map myśli, autorstwa Katarzyny Szafranowskiej Mapy myśli – społeczność fanów map myśli na Facebooku