Znajduje się na parterze budynku szkolnego; czynna jest codziennie, a godziny jej otwarcia dostosowa- ne są do rozkładu zajęć uczniów
Liczba pomieszczeń - 4 Sposób zagospodarowania: wypożyczalnia z wolnym dostępem do regałów, czytelnia z kompu- terami dostępnymi dla bibliote- karza i czytelników, archiwum, magazyn.
Regały na książki i prasę 4 stanowiska komputerowe z dostępem do Internetu
ponad 6000 książek + multimedia + czasopisma książki: lektury szkolne, poradniki metodyczne, słowniki, encyklopedie, leksykony, wydawnictwa albumowe, atlasy, literatura popularnonaukowa, literatura piękna polska i obca, katalogi,
Wydawnictwa multimedialne: filmy wideo, CD – ROMy, dyskietki, czasopisma ogólne i fachowe: dzienniki, czasopisma popularnonaukowe, metodyczne dla nauczycieli.
Książki: przeważają ilościowo lektury szkolne, bajki, baśnie, literatura młodzieżowa, filmy wideo – adaptacje lektur, czasopisma oraz nowoczesna drukarka połączona ze skanerem.
Katalogi kartkowe: alfabetyczne i rzeczowe, 4 stanowiska komputerowe z dostępem do Internetu.
Internet zawitał na dobre do naszej biblioteki i wszyscy uczniowie mogą z niego korzystać bezpłatnie. Aby odbywało się to w sposób zorganizowany i nie wywoływało konfliktów, został opracowany Regulamin.
Czasami trzeba zapisać się na godzinę....
Internet bardzo podniósł atrakcyjność biblioteki. Zaczęli pojawiać się uczniowie, którzy dotychczas nie znali drogi do biblioteki. Przy okazji odkryli, że czasami dobrze jest przyjść tu, pomyśleć, przeczytać prasę czy choćby posiedzieć w ciszy i spokoju...
Czytelnicy doskonalą umiejętność posługiwania się komputerem, poznają programy edukacyjne, korzystają z dziecięcych stron internetowych, uczą się odróżniać rzeczywistość realną od wirtualnej a przede wszystkim rozszerzają własne pasje i zainteresowania.
Z biblioteki szkolnej korzystają wszyscy uczniowie, nauczyciele i pracownicy naszej szkoły. Bogaty, różnorodny księgozbiór i brak biblioteki publicznej w Matysówce sprawia, że obsługujemy także naszych byłych uczniów, uczęszczających obecnie do szkół średnich oraz ich rodziców, a nawet dziadków.
wprowadzenie komputerowego programu obsługi biblioteki, utworzenie szkolnej bazy materiałów dydaktycznych, utworzenie bibliotecznej strony domowej: promocja biblioteki, informacja o zbiorach.