Style uczenia się i typy uczniów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODSUMOWANIE II ETAPU PROJEKTU PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY
Advertisements

Matematyka w życiu codziennym
uczyć się języka angielskiego
Może na początek przenieśmy się trochę w czasie.
UTRACONA SZTUKA SŁUCHANIA Autor: Richard Forster
WKUWAJ Z GŁOWĄ – style uczenia się
Sprawdzian także dla rodziców
Indywidualizacja procesu nauczania jak sprawnie wdrożyć jej założenia?
UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie.
JAK UCZYĆ SIĘ JĘZYKÓW OBCYCH
Europejski Dzień Języków Obcych
Temat: BUDOWA I ROLA UKŁADU ODDECHOWEGO
Niecodziennik x. Jan Twardowski.
Gatunki dziennikarskie
Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie
UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTANIA INDYWIDUALNEGO STYLU NAUKI
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
Dojrzałość szkolna - czyli gotowość do uczenia się
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
Pedagogika szkoły wyższej
Walk ę matematyczn ą prowadzi ł a z nami pani mgr El ż bieta Maciejewska.
Badanie potrzeb dzieci i młodzieży w środowisku lokalnym
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Oprac. Wioletta Sadowska. Komputer i Internet umo ż liwiaj ą dost ę p do szybkiej informacji U ł atwiaj ą naukowcom i studentom prowadzenie bada ń Dostarczaj.
WZROKOWIEC, SŁUCHOWIEC I KINESTETYK
PROJEKT WIELOSTRONNY CZAS REALIZACJI: 01 SIERPNIA 2009 DO 31 LIPCA 2011 KWOTA DOFINANSOWANIA: EURO.
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Jak uczyć się szybko i skutecznie?.
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Szkolne Rowerowe Ko ł o Krajoznawczo – Turystyczne PTTK KWADRANS SP – maja 2004 r. odby ł o si ę w naszej szkole uroczyste spotkanie z Prezesem Oddzia.
Techniki efektywnego uczenia – ćwiczenia cd. zajęć 3 Zajęcia 5
Lilianna Kupaj Master Coach ICI Trener Transforming Communication
Edytor tekstu - Word.
Niektórzy chcieliby Niektórzy nigdy nie chcieliby dorosn ąć … …pozostaj ą c na zawsze dzieckiem, obracaj ą c si ę w ś wiecie beztroski, rado ś ci i zabawy…
„Style i techniki uczenia się”
„Zdolności a umiejętności”
„Style i techniki uczenia się”
Energia mechaniczna.
 Prezentacja dla uczniów klas 1 realizuj ą cych zaj ę cia artystyczne wg programu „Kraina muzyki”.  Zeszyt ć wicze ń „ Ś wiat d ź wi ę ków”: - Modu.
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
Trening metodą Warnkego
Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Blogi w nauczaniu języka obcego.
Moduł 5 Wyznaczanie ścieżki kariery. Na zakończenie tego modułu będziesz posiadał informacje odnośnie:  5.1 Rozpoznania swojego typu inteligencji  5.2.
MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację.
WZROKOWCY, SŁUCHOWCY I KINESTETYCY, CZYLI JAK POMÓC DZIECKU W NAUCE?
Podręczniki dla klas I – III Szkoła Podstawowa
JAK SIĘ UCZYĆ? ROZPOZNAJEMY SWÓJ STYL UCZENIA SIĘ
JAK SIĘ UCZYĆ, ŻEBY SIĘ NAUCZYĆ?
Zaburzenia przetwarzania słuchowego
Jak dobrze i efektywnie się uczyć? część IV Czytanie ze zrozumieniem.
Dla lidera SZTUKA PERSWAZJI Zygmunt Korzeniewski.
TEST POZWALAJĄCY USTALIĆ ODPOWIADAJĄCY CI STYL UCZENIA SIĘ.
Jaki jest Twój dominujący zmysł?
…rozwijając umiejętności, otwieramy możliwości …
wzrokowiec/ słuchowiec/ czuciowiec
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji? Jaki styl uczenia preferujemy? Opr. Wioleta Stypuła.
Nasz dzień w Przedszkolu Grupa 4 latki Wychowawca: mgr Jolanta Pawlik mgr Małgorzata Kolonko 1.
EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH JAK SIĘ UCZYĆ EFEKTYWNIE?
W ramach „XV Tygodnia Ziemi” – akcji organizowanej przez Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu – przeprowadzono konkurs na przygotowanie gry edukacyjnej.
Osiąganie sukcesów przez dzieci Prezentację przygotowała : Aleksandra Grzegorczyk.
Dlaczego warto uczy ć si ę j ę zyków obcych?. 6 języków, których najczęściej się uczymy.
Trochę informacji o nas. Nowoczesna szkoła języków obcych przez Internet Zajęcia z lektorem ‘na żywo’ Najnowsze technologie w nauczaniu Rewelacyjna i.
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
SYSTEMY REPREZENTACYJNE
WZROKOWIEC, SŁUCHOWIEC I KINESTETYK
WYMARZONY ZAWÓD.
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Skuteczność zachowań werbalnych i niewerbalnych w sytuacjach
Wspomaganie procesu efektywnego uczenia się
Zapis prezentacji:

Style uczenia się i typy uczniów

i w jaki sposób ułatwić i zwiększyć efektywność nauki. Każdy z nas ma swoje strategie nauki, każdy uczy się na swój sposób. Niektórzy uczą się szybciej, kiedy coś słyszą, inni z kolei muszą to samo zobaczyć lub dotknąć. Dlatego ważne jest to, aby odkryć, który ze zmysłów jest u nas najbardziej wyostrzony i w jaki sposób ułatwić i zwiększyć efektywność nauki.

Wyróżnia się 3 główne typy uczniów: wzrokowiec słuchowiec kinestetyk (czuciowiec)

Wzrokowiec: Ma potrzebę przebywania w ładnym środowisku. Jest schludny, zwraca uwagę na wygląd zewnętrzny swój i innych ludzi.

Jest wrażliwy na elementy wizualne otoczenia- kolory i kształty.

Najlepiej zapamiętuje to, co zobaczy w postaci materiałów graficznych , tekstów, zdjęć, filmów, programów.

Dobrze zapamiętuje twarze.

Mówi szybko, utrzymując z rozmówcą kontakt wzrokowy.

Nie przeszkadza mu w nauce muzyka, czy odgłosy rozmów, ale wizualna dezorganizacja, nieład i niepasujące do siebie szczegóły wyglądu otoczenia bądź osoby skutecznie wytrącają go z równowagi i nie pozwolą się skoncentrować, dopóki niedoskonałość nie zostanie poprawiona.

Metody uczenia się: kolorowe karteczki Wzrokowiec szybko przyswoi słownictwo dzięki karteczkom samoprzylepnym. Tak zwane „sticky notes” powinny znaleźć się w jego pobliżu. Powinien wypisać na karteczkach słowa, frazy, zwroty w języku obcym, a następnie umieścić je w miejscach, w które często zagląda, np. lodówka, okolice łóżka. Za każdym razem, kiedy spojrzy na zapisane tam zwroty, nieświadomie przeczyta je i tym samym szybciej je zapamięta np. gdy chce nauczyć się słówek po niemiecku związanych z jedzeniem, karteczki może umieścić na pożywieniu w lodówce. Sięgając po dany produkt będzie czytał jego nazwę co utrwali się w jego pamięci. zakreślacze Wzrokowiec powinien zakreślać ważne informacje flamastrami.

Słuchowiec: Mówi dużo i rytmicznie. Pamięta to , co usłyszy lub sam opowie.

Potrzebuje nieustannych bodźców słuchowych.

Jeśli przez dłuższy czas przebywa w ciszy- sam wytwarza dźwięki( nuci, śpiewa, gwiżdże, mówi do siebie).

Łatwo uczy się języków obcych.

Przedłużony kontakt wzrokowy jest dla niego rozpraszający.

Najchętniej uczy się w grupie lub z druga osobą zadając pytania i odpowiadając na nie.

Muzyka lub hałas rozpraszają go podczas nauki.

Lubi słuchać siebie i innych, chętnie prowadzi dialogi i rozmowy.

Metody uczenia się: nagrywanie na dyktafon Słuchowiec, aby nauczyć się danego materiału powinien nagrać wymagane informacje, a następnie odsłuchiwać je parokrotnie. w każdej wolnej chwili korzystanie z audiobooków oglądanie filmów (najlepiej z oryginalnym lektorem, np. niemieckojęzycznym i napisami) słuchanie piosenek obcojęzycznych śpiewanie nowych słówek słuchanie wszelkiego rodzaju nagrań np. ze słownictwem udzielanie się w dyskusjach grupowych

Kinestetyk: Jest wyczulony na ruch i działanie w otoczeniu. Zapamiętuje nowe treści poprzez zaangażowanie w aktywność ruchową. Dekoncentruje go ruch innych osób.

Potrzebuje dużo przestrzeni, gdyż lubi dużo i często się poruszać.

Lubi dotykać przedmiotów, manipulować nimi.

Lubi zmieniać miejsca, podróżować.

Na muzykę żywo reaguje ruchem.

Ma dobrze rozwinięte zdolności manualne.

Mówi niewiele i lakonicznie, za to często gestykuluje.

Metody uczenia się: aktywność na lekcjach ruch podczas nauki np. czytanie w momencie biegu na bieżni, klaskanie, pstrykanie palcami uczenie się poprzez odgrywanie scen w wyobraźni, pisanie notatek żywe gestykulacje, gesty pomogą zapamiętać i przypomnieć informacje na lekcjach wykonywanie niewielkiego ruchu np. ruszanie długopisem wyobrażanie sobie ruchu, zachowania bohatera podczas czytania książki

Gdy już zidentyfikujemy swoje preferencje w zakresie uczenia się, możemy dobrać odpowiednie metody i materiały, które pomogą nam w osiągnięciu celu. Wiadomo, że nie zawsze jest to możliwe. Ale możemy sobie pomóc przekształcając dostępne pomoce naukowe na bardziej przystępne dla nas samych.

Test określający styl uczenia się: http://ciekawanauka.com.pl/index.php/rozpoznawanie-wlasnego-stylu-uczeni-sie/ Bibliografia: http://www.stypendium.info.pl/node/104 http://lingolab.pl/blog/najlepsze-metody-nauki-jezyka-obcego-dla-wzrokowca http://artelis.pl/artykuły/5113/style-uczenia-sie-znajdz-sposob-by-uczyc-sie-szybciej-i-efektywniej Edyta Pawlik „Skuteczne techniki zapamiętywania słówek i nauki języka niemieckiego”.