1 Projekt Międzynarodowy Bank Pamięci o Demokracji
2 Cele: Podwyższyć umiejętności nauczycieli w zakresie nauczania wiedzy o społeczeństwie Wzbogacić wiedzę uczniów dotyczącą społeczeństwa obywatelskiego Utworzyć internetowy bank pamięci o demokracji Stworzyć możliwości współpracy pomiędzy organizacjami partnerskimi
3 Kraje- partnerzy projektu: Kolumbia – Porządek Prawa Gruzja – Różana Rewolucja Mongolia – Przemiany Demokratyczne Irlandia Północna – Problemy Filipiny – Siła tkwiąca w ludziach Polska– Ruch Solidarność Południowa Afryka – Anty-Apartheid U.S.A. – Prawa Człowieka
4 Zagadnienia: Rząd jako reprezentant społeczeństwa/ludzi Wolność, uczciwość oraz cykliczne wybory Konstytucyjne ograniczenia działań rządu Zasada większości/ prawa mniejszości Przejrzystość i wiarygodność System wielopartyjny Wolność rynkowa Praworządność Prawa człowieka i wolność a tyrania państwa Wolność wypowiedzi/słowa Wolność zrzeszania się Wolność religijna
5 Polska: 25 nauczycieli weźmie udział w seminarium 2-5 grudnia 2009 roku Każdy uczestnik będzie miał zadanie przeszkolenia 25 nauczycieli- czyli w sumie nauczycieli weźmie udział w profesjonalnym szkoleniu zorganizowanym przez SKO I W NSZZ Solidarność 280 (suma) nauczycieli zostanie objętych projektem
6 Polska-uczniowie : Jeżeli 280 nauczycieli przekaże wiedzę uzyskaną podczas działań projektowych 100 uczniom to projekt obejmie 28.ooo osób. 150 nauczycieli zostanie przeszkolonych i każdy z nich przeprowadzi wraz z uczniami min 3 wywiady z działaczami to powstanie 450 historii ludzi wałczących o nową demokratyczną Polskę.
7 Działania rok I oraz II: Jesień– selekcja nauczycieli 2-5 grudnia – Seminarium wprowadzające dla 25nauczycieli oraz 2 reprezentantów z USA Zima 2010 – praca z uczniami – zbieranie wywiadów Marzec– 2 tygodniowa wizyta w USA (2 nauczycieli)
8 Sierpień – 2 tygodniowa wizyta nauczycieli z USA oraz przeprowadzenie Konferencji (4 dni) dla 100 nauczycieli Rok Szkolny – Nauczyciele pracują z uczniami nad powstaniem wywiadów i zamieszczają je na stronie internetowej. Nauczyciele przeprowadzą szkolenia dotyczące założeń projektu.
9 Obowiązki; Krajowa Sekcja Oświaty i Wychowania NSZZ Solidarność – koordynacja działań, wybór kandydatów,przekaz informacji, wsparcie techniczne oraz monitorowanie celów które maja być osiągnięte. Nauczyciele: przedstawić uczniom podstawowe wartości demokratyczne oraz monitorować wywiady Uczniowie: poszukiwać uczestników walki o wolność i demokracje oraz przeprowadzić wywiady.
10 Zadania koordynatora rok I: przeprowadzenie selekcji 25 nauczycieli, którzy wezmą udział w seminarium wstępnym. udział w konferencjach i spotkaniach. zapewnienie wsparcia logistycznego w organizacji seminarium wstępnego oraz tygodniowego pobytu delegacji amerykańskiej. przyjęcie kamer wideo- narzędzie pracy oraz dystrybucja kamer wśród nauczycieli.
11 monitorować zbieranie wywiadów oraz wsparcie techniczne w zakresie zamieszczania ich na stronie internetowej. opieka koordynatora nad delegacją polską podczas 2 tygodniowego pobytu w USA włączając uczestnictwo w światowej konferencji w Waszyngtonie. zagwarantować realizację założeń oraz zagadnień opisanych w projekcie.
12 W jaki sposób projekt wpłynie na rozwój organizacji- NSZZ Solidarnosc? Szansa … Promocja … Wiedza o historii współczesnej