Wprowadzenie do projektu Cele projektu Zwiększenie poziomu aktywności społecznej uczniów i nauczycieli Podniesienie w szkołach poziomu wiedzy na temat.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rozwój postaw obywatelskich na obszarach wiejskich
Advertisements

Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
Nietoperz – demon czy anioł?
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Na czym polega Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Badanie efektywności pomocy dla grup szczególnego ryzyka
BEZPIECZNA ELEKTRYCZNOŚĆ Kampania społeczna
Plany działania na 2007 i 2008 rok dla regionalnych Priorytetów PO KL Wrocław,
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Organizacja pracy w POWUZ Zadania nauczycieli POWUZ i opiekunów.
PROGRAM BUDOWY SIECI „ROSzEFS”
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się
Projektanci Podlasia Niektóre szanse trafiają się tylko raz!
Powiatowa Stacja Sanitarno – Epidemiologiczna w Radomiu
GŁÓWNY CEL KAMPANII Zwiększenie wśród uczniów i młodych pracowników świadomości zagrożeń związanych z pracą, promocja tematyki bezpieczeństwa pracy w edukacji.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie Doradztwo metodyczne.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Tytuł Projektu: Do pracy – marsz!. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Działanie: 1.3 w ramach Ogólnopolskiego Programu Integracji i Aktywizacji Zawodowej.
Działalność sportowa w 2012 roku. Harmonogram Zawodów Ogólnopolskich w 2012 Nazwa zadaniaTerminMiejsce VIII Ogólnopolskie Zimowe Igrzyska OS - łyżwiarstwo.
Wyniki pracy na platformie e-learningowej Drugi rok realizacji projektu Izabela Kołodziejczyk Marlena Plebańska Maciej Hałaczkiewicz.
Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli
X WSKAŻ WOJEWÓDZTWO GRA DYDAKTYCZNA KLIKNIJ ŻEBY ROZPOCZĄĆ GRĘ.
„Zaopiekuj się z nami elektrośmieciami!”
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Wdrożony przez STOWARZYSZENIE RODZICÓW NA RZECZ POMOCY SZKOŁOM PRZYJAZNA SZKOŁA.
Ośrodek Działań Ekologicznych Źródła
Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych w ramach rządowego programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań Razem bezpieczniej.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU LUTY 2009
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
DRUGIE ŻYCIE ORGANIZATOR
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
STOWARZYSZENIE RODZICÓW NA RZECZ POMOCY SZKOŁOM PRZYJAZNA SZKOŁA.
PRZEMOCY MÓWIMY NIE! KOALICJA NA RZECZ OSÓB ZNAJDUJĄCYCH SIĘ
Plan działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Promocja zdrowia w szkole (propozycja zajęć pozalekcyjnych)
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Ko-Kluby Przedsiębiorczości – promocja świadomości proekologicznej wśród młodzieży szkół ponadgimnazjalnych.
1 Współpraca dla Pracy O SZKOLENIACH Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
1. Ucz i ucz się z TIK! 2. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie. 3. Nie kradnij i nie daj się okraść! 4. Komunikujmy się! 5. Komputery pod.
Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu „Sklep  wysypisko: ulica jednokierunkowa?” Warszawa, dn. 16 lutego 2007 r. Projekt współfinansowany.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
LOGO Szkoła Współpracy. SZKOLNY PLAN AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 W SANOKU ROK SZKOLNY 2014/2015, 2015/2016.
C E L E Kielce r. XXIII Konferencja Szkoleniowa SDSiZ RP : SDSiZ RP K I.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków z Europejskiego Funduszu Społecznego „UCHRONIĆ OD ZAPOMNIENIA” Publiczne Gimnazjum im.
Aktywne szkoły na rzecz globalnej odpowiedzialności Polska Akcja Humanitarna.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Opracowała: Monika Zając, Szkoła Podstawowa nr 23.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Świętokrzyskie Centrum Onkologii Założenia i metody wdrażania projektu „Szkoła promująca zalecenia Europejskiego kodeksu walki z rakiem” w roku szkolnym.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
Wg Pana Profesora Michała Troszyńskiego (GUS) Umieralność okołoporodowa wczesna w latach 1999 – 2008 Współczynnik umieralności >500g Województwo
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Projekt realizowany przez Gminę Zławieś Wielka w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Konferencja operatorów programu JuniorSport Warszawa, 11 października 2016 r. 11:00 – 11:15 Powitanie gości Dyrektor Instytutu Sportu - PIB dr Bartosz.
Cyfrowobezpieczni.pl w 2016 r. i plany na przyszły rok Artur Krawczyk
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
1 16 września 2013 r..
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Ogólnopolski PROGRAM stypendialny
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” Materiał opracowany przez Centrum Doradztwa Rolniczego.
Na czym polega Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Operacje zgłoszone do realizacji w ramach dwuletniego Planu operacyjnego KSOW na lata Warszawa, 24 maja 2018 r. Materiał opracowany przez.
Wyniki wyboru LSR w 2016 r. Czerwiec 2016 r.
Zapis prezentacji:

Wprowadzenie do projektu

Cele projektu Zwiększenie poziomu aktywności społecznej uczniów i nauczycieli Podniesienie w szkołach poziomu wiedzy na temat społeczeństwa obywatelskiego Uwrażliwienie dzieci na problematykę praw człowieka czyniąc tym samym szkołę miejscem integracji społecznej

Udostępniany materiał edukacyjny Materiał składa się z trzech bloków: 1.Podstawy społeczeństwa obywatelskiego 2.Formy i narzędzia wykorzystywane w kampaniach społecznych 3.Wykorzystanie reportażu do prezentacji problemów społeczeństwa obywatelskiego Każdy blok składać się będzie ze: a)scenariuszy zajęć dla nauczycieli b)kursu e-learningowego podsumowującego temat zajęć

Harmonogram działań projektowych Kwiecień – czerwiec 2009 Zajęcia z uczniami

Kwiecień – czerwiec 2009 Udostępniamy pierwszy blok materiału edukacyjnego: Podstawy społeczeństwa obywatelskiego

Kwiecień – czerwiec 2009 Nauczyciel wśród uczniów z całej szkoły rekrutuje 20 dzieci, z którymi prowadzi minimum 4 zajęcia po 45 min, z podstaw społeczeństwa obywatelskiego. Na zajęciach wykorzystywany jest kurs e-learningowy, który zawiera scenariusze zajęć.

Kwiecień – czerwiec 2009 Kurs e-learningowy dla każdego uczestnika kończy się testem. Podczas prowadzonych zajęć nauczyciel zachęca uczniów do opisania lokalnego problemu, którym chcieliby się zająć. Nauczyciel na podstawie projektów i wyników testów wybiera 7 uczniów. Wybrani uczniowie pojadą na warsztaty Prawa człowieka i film w kampaniach społecznych

Wrzesień - październik 2009 Wrzesień – październik 2009 Prawa człowieka i film w kampaniach społecznych

Wrzesień - październik 2009 Warsztaty będą się odbywać na malowniczej wyspie Wolin, gdzie dzieci odcięte od codziennych zajęć wezmą udział w warsztatach. Cele warsztatów: – aktywizacja – pobudzenie kreatywności i wrażliwości uczniów

Wrzesień - październik 2009 Wstępny podział: I termin województwa : małopolskie, podkarpackie, lubelskie II termin województwa : mazowieckie (Gimnazjum w Ożarowie Mazowieckim), łódzkie, lubuskie, warmińsko-mazurskie, kujawsko-pomorskie III termin – województwa : zachodniopomorskie, pomorskie, podlaskie, wielkopolskie, świętokrzyskie, mazowieckie (ZSB Płock) IV termin – województwa : śląskie, opolskie, dolnośląskie

Warsztaty na wyspie Wolin dzień Warsztaty integracyjne – podstawy praw człowieka Pakiet antydyskryminacja: – Każdy różny wszyscy równi warsztaty z zakresu praw człowieka – dyskryminacja, stereotypy, bariery społeczne, niepełnosprawność – Kobiety pochodzą z Wenus a mężczyźni z Marsa? warsztaty z zakresu praw człowieka – kwestie związane z gender i prawami kobiet

Warsztaty na wyspie Wolin dzień Warsztaty będą prowadzone przez doświadczonych trenerów Amnesty International według sprawdzonej od 2002 roku metodologii przygotowania nowych grup edukatorów młodzieżowych z dziedziny praw człowieka. Wszystkie warsztaty będą prowadzone metodami aktywizującymi wykorzystującymi elementy dramy, scenek, pracy nad mapą mentalną itp.

Warsztaty na wyspie Wolin dzień Od problemu do celu – warsztat uczący pracy metodologią projektową. Tworzenie projektu kampanii społecznej w lokalnej społeczności (każda kampania ma się składać z krótkiego reportażu oraz akcji promocyjnej – plakaty, reportaż, informacje prasowe). Warsztaty pracy nad scenariuszem reportażu i korzystania z kamery z doświadczonymi filmowcami.

Warsztaty na wyspie Wolin dzień Warsztaty będą prowadzone przez doświadczony zespół filmowców i ludzi, którzy tworzyli kampanie oraz filmy społeczne. Pracą zespołu będzie kierował Tomasz Szabelski.

Warsztaty na wyspie Wolin Po warsztatach grupy młodzieży wyjadą z wiedzą o tym: – jak tworzyć kampanie społeczne – jak pracować projektowo – jak kreatywnie podchodzić do problemów – jak tworzyć filmy i reportaże – jak tworzyć inne materiały promocyjne

Od września do października 2009r Udostępniamy 2 i 3 blok materiałów edukacyjnych: – Tworzenie kampanii społecznych – Wykorzystanie różnych form filmu do prezentacji problemów społecznych Uczniowie biorący udział we wcześniejszych szkoleniach oraz co najmniej 13 innych uczniów, którzy będą pomagać w realizacji projektu przechodzą kursy e-learning z bloku 2 i 3. Kursy poszerzą i ugruntują wiedzę na powyższe tematy i wprowadzą innych uczniów w tematykę projektu.

Listopad 2009r – styczeń 2010r Wdrażanie projektów w szkołach

Listopad 2009r – styczeń 2010r Prace 23 grup dzieci nad przygotowaniem kampanii społecznych. W ramach każdej z grup uczniowie utworzą 3 zespoły zajmujące się przygotowaniem: – warsztatów tradycyjnych i e-learning (zebranie grup i zaplanowanie szkoleń w szkole) – reportażu – materiałów do promocji kampanii społecznej

Listopad 2009r – styczeń 2010r Szkołom przekazana zostanie: dotacja na pokrycie kosztów produkcji materiału filmowego – wyjazdy studyjne – 1000 zł opłacona pozalekcyjna praca opiekunów grup realizujących kampanie społeczne (35 zł za godzinę pracy x 10 h w miesiącu x 5 miesięcy) – od listopada 2009 do marca 2010 r. udostępnienie na czas projektu: – drobnego sprzętu (pendrive, oprogramowanie do montażu, nośniki miniDV itp.) – kamer dla szkół, które ich nie posiadają

Luty – marzec 2010r. Realizacja kampanii w szkołach

Luty – marzec 2010r. Przeprowadzenie przez przeszkoloną młodzież i nauczycieli min 2 warsztatów prawno człowieczych Amnesty International – dla uczniów, nauczycieli. Zgłoszenie do kursów e-learning po ok 70 osób - uczniów, rodziców, nauczycieli, przedstawicieli lokalnej społeczności. Prezentacja reportażu na forum szkoły lub miejscowości.

Marzec 2010r. Wyłonienie zwycięzców konkursu na najlepszy reportaż i kampanię społeczną

Kwiecień 2010r. Gala kończąca projekt

Kwiecień 2010r. Projekt zostanie zakończony uroczystą galą w Warszawie. Pokazane zostaną najlepsze filmy zrealizowane przez dzieci, skróty ze wszystkich filmów i tzw. Making of projektu. Wystąpienia gości specjalnych z organizacji pozarządowych, realizujących ogólnopolskie kampanie społeczne, którzy przedstawią kulisy ich pracy. Na gali zostaną rozdane wszystkim multimedialne płyty DVD z podsumowaniem projektu.

Korzyści dla szkoły Koszty wyjazdu szkoleniowego zostaną w pełni pokryte. Zostanie opłacona pozalekcyjna praca opiekunów grup realizujących kampanie społeczne. (35 zł za godzinę pracy x 10 h w miesiącu x 5 miesięcy) Szkole zostaną przekazane środki na pokrycie kosztów realizacji kampanii (1000 zł dla każdej szkoły). Na platformie e-learningowej udostępnione zostaną 3 kursy e-learningowe – uczniowie i opiekun dostaną specjalne hasła dostępu do kursów.

Korzyści dla szkoły Szkołom zostaną przekazane płyty CD z materiałem e-learningowym i scenariuszami warsztatów z tematyki obywatelskiej, prawno człowieczej i filmowej. Stworzone reportaże zostaną pokazane na specjalnie zorganizowanej gali, a najlepsze z nich otrzymają nagrody niespodzianki.

Obowiązki szkoły Bezpośrednie zaangażowanie co najmniej 20 uczniów, którzy będą stanowić grupę realizującą kampanię społeczną Zaangażowanie jednego nauczyciela lub innego pracownika szkoły, który będzie opiekował się grupą uczniów i czuwał nad realizacją kampanii w ramach zajęć pozalekcyjnych. Wydelegowanie z grupy 20 osobowej – 7 uczniów wraz z opiekunem na 5 dniowe szkolenia wyjazdowe we wrześniu

Obowiązki szkoły Przygotowanie kampanii społecznej a)zapoznanie się z materiałami edukacyjnymi (e-learning + warsztaty realizowane na podstawie scenariuszy z tematów: społeczeństwo obywatelskie, reportaż, kampania społeczna) b)przygotowanie reportażu obrazującego problem kampanii społecznej c)przygotowanie materiałów promocyjnych związanych z kampanią społeczną (ulotki, plakaty, notki prasowe)

Obowiązki szkoły Przeprowadzenie kampanii społecznej. Przeprowadzenie przez przeszkoloną młodzież i opiekuna co najmniej 2 warsztatów wśród swoich rówieśników. Zrekrutowanie co najmniej 70 osób do przejścia kursu e-learningowego z wybranego tematu. Prezentacja reportażu na forum szkoły.