Zarzadzanie bezpiecznym systemem transportowym dziś…

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
Advertisements

Zasady szkolenia maszynistów
W ramach studium wykonalności zostały przeprowadzone obszerne analizy poprawy bezpieczeństwa oparte na doświadczeniach krajowych i zagranicznych, których.
Stanisław Gaca – Politechnika Krakowska
STRATEGIA LOKALIZACJI zarządzanie produkcją
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój Edycja 2013.
Ocena ryzyka zawodowego Narzędzie do poprawy warunków pracy
Zawracanie Cofanie Postój i zatrzymanie
Sektorowy Program Operacyjny: Transport na lata
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym
Konferencja „Wykorzystanie Paliw Metanowych w Transporcie”
Przygotowanie projektu technicznego
Stan i perspektywy rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego w Polsce
Porozumienie dla Bezpieczeństwa w Budownictwie
Kierunki zmian przepisów w zakresie oznakowania
WPROWADZENIE DO SYSTEMU TACHOGRAFÓW CYFROWYCH
Działania w zakresie poprawy brd na sieci dróg powiatowych Posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Strzyżów, 6.III.2012 r.Krzysztof Piękoś
„Drzewa przydrożne – sytuacja w Polsce i Europie”
Sytuacja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
Informacja o wynikach kontroli bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
Informator dla kierowców podróżujących w czasie Świąt Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku.
Schweizerische Eidgenossenschaft Confédération suisse Confederazione Svizzera Confederaziun svizra Confoederatio Helvetica Konfederacja Szwajcarska Zurych,
Przygotował: Tomasz Kacprzak 2014
Program Operacyjny KAPITAŁ LUDZKI Priorytet IV Szkolnictwo Wyższe i Nauka Dział Rozwoju Kadry Naukowej Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
Założenia do projektu ustawy o czasie pracy maszynistów
Poprawa bezpieczeństwa na drogach. Sieradz ul. Henryka Sienkiewicza.
Centralny Elektroniczny Katalog Administracji dr Marcin Kraska Konferencja „e-Usługi. Fikcja czy rzeczywistość?” Poznań, 30 września 2014 r.
NURD – TRZEŹWOŚĆ KIERUJĄCYCH Wydział Ruchu Drogowego KWP w Opolu
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Warszawa, grudzień 2011.
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym
Ministerstwo Transportu Jerzy Król
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Warszawa, dnia 25 sierpnia 2015 r.
NADZÓR STAROSTY NAD OŚRODKAMI SZKOLENIA KIEROWCÓW POWIAT GRODZKI TORUŃ
Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata Ocena wniosków pod kątem merytorycznym Kraków, 14 października 2015 r.
Analiza wypadków drogowych i ich skutków powstałych w wyniku najechania na drzewo na drogach województwa kujawsko-pomorskiego w latach 2006 – 2014 Runowo.
Weryfikacja obszarów zabudowanych ZARZĄD DRÓG WOJEWÓDZKICH W BYDGOSZCZY Komisja Infrastruktury, Organizacji i Nadzoru Ruchu Drogowego Runowo Krajeńskie.
TEMAT: Zasady ruchu drogowego. Znaki drogowe.
Ekoturystyka i jej przyszłość - podsumowanie
Zmiana przepisów dotyczących europejskich ugrupowań współpracy terytorialnej. Perspektywa Polski.
NARODOWY PROGRAM BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO 2013 – 2020 Rzeszów, 12 wrzesień 2013 r.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu płockiego. Płock, 13 października 2009r.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ciechanowskiego Ciechanów, 20 października 2009.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu radomskiego. Radom, 17 listopada 2009 r.
Organizacja krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego
WRBRD Rzeszów,12 grudzień 2013r..  Ustawa o kierujących pojazdami z dnia 5 stycznia 2011 roku - obowiązuje od 19 stycznia 2013 roku  Rozporządzenie.
Bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe na ul. Stryjeńskich m.st. Warszawa | Zarząd Dróg Miejskich.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ostrołęckiego. Ostrołęka, 27 października 2009 r.
Znaki Drogowe Prezentację przygotował: Radosław Drużyński Klasa I a rok szkolny 2009/2010 koło techniczne.
Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT 2000 na lata Politechnika Gdańska Katedra Inżynierii Drogowej Prof. Ryszard KRYSTEK Politechnika.
Najwyższa Izba Kontroli Departament Komunikacji i Systemów Transportowych Informacja o wynikach kontroli zabezpieczenia interesów Skarbu Państwa w umowach.
Projekt Zintegrowanej Polityki Bezpieczeństwa „Szkoła Promująca Bezpieczeństwo” W Zespole Szkół w Więcławicach Starych.
„ Procedury Urzędu Marszałkowskiego – mechanizmy funkcjonowania” Bartosz Szymański Naczelnik Wydziały Zarządzania PROW Urząd Marszałkowski Województwa.
Symulatory w kolejnictwie
Rozbudowa skrzyżowania zwykłego na skrzyżowanie typu rondo drogi wojewódzkiej nr 984 Lisia Góra – Radomyśl Wielki – Mielec z drogą wojewódzką nr 983 Sadkowa.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Opolu
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zbiór przepisów dotyczących Karty Rowerowej
Zadania drogowe planowane do realizacji w 2017 r
TRANSPORTOWY DOZÓR TECHNICZNY
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU OBSZARU FUNKCJONALNEGO
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
II spotkanie konsultacyjne dotyczące budowy drogi dla rowerów oraz wydzielenia torowiska wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej Poznań,
Prędkość – główna przyczyną wypadków drogowych w Polsce !
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu pociągów
Posiedzenie Małopolskiej Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Kraków, dnia 29 stycznia 2019 r.
Zapis prezentacji:

Zarzadzanie bezpiecznym systemem transportowym dziś…

Transport drogowy – strategia 4 E

Inżynieria drogowa - kluczowe obszary działań legislacja

nauka i rozwój Zadania Podmiot odpowiedzialny Termin realizacji 1. Inspirowanie, zlecanie prac naukowo-badawczych, których wdrożenie służyć będzie poprawie brd. MTBiGM, KRBRD, GDDKiA 2. Współpraca międzynarodowa w zakresie wykorzystywania najnowszych zdobyczy nauki i wymiany doświadczeń. MTBiGM, KRBRD, GDDKiA 3. Szkolenia kadry zarządcy drogi ośrodki naukowe Podjęcie badań bezpieczeństwa ruchu drogowego m.in. w zakresie: -źródeł zagrożeń niechronionych uczestników ruchu drogowego i możliwych środków poprawy ich bezpieczeństwa, -metod prognozowania zagrożeń bezpieczeństwa na różnych elementach infrastruktury drogowej; - wpływu nowych rozwiązań technicznych pojazdu na wymagania projektowe i organizację ruchu; - opracowania mapy oznakowania kierunkowego dla docelowego przebiegu autostrad i dróg ekspresowych; -opracowania jednolitych zasad oznakowania niebezpiecznych łuków poziomych i pionowych w powiązaniu ze stopniem zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz niebezpiecznych zjazdów i stromych podjazdów; -aktualizacji wytycznych projektowania skrzyżowań; -instrukcji obliczania przepustowości skrzyżowań; -zasad projektowania i oznakowania miejsc do kontroli pojazdów; -opracowania podręcznika dobrych praktyk projektowania bezpiecznych dróg; -badania drogowych barier ochronnych na łukach o małych promieniach; -opracowania na wzór instrukcji do przeprowadzania oceny i audytu brd, instrukcji do przeprowadzania kontroli brd; -wpływu wydawanych zgód na odstępstwa od warunków technicznych na bezpieczeństwo ruchu drogowego.

legislacja Zmiany w warunkach technicznych są wymuszane przez postęp w zakresie projektowania dróg w Europie, a także zmian w ruchu drogowym i otoczeniu drogi. Na warunki techniczne mają istotny wpływ najnowsze rozwiązania konstrukcyjne, technologiczne oraz materiałowe. Dlatego ważne jest, aby doprowadzić do zgodności z obowiązującymi przepisami, doprecyzować definicje stosowanych pojęć oraz ograniczyć rozstrzygnięcia uznaniowe, jak również ujednolicić standardy techniczne dla poszczególnych klas dróg, wyeliminować błędy, niejednoznaczność przepisów oraz zmienić zapisy niezrozumiałe. Zadania Podmiot odpowiedzialny Termin realizacji 1.Zmiana obowiązujących regulacji prawnych pod kątem eliminacji niejednoznacznych zapisów, ujednolicenia standardów: - zarządzania procesem inwestycyjnym, - projektowania, budowy i eksploatacji dróg, -wzmocnienie ochrony nawierzchni drogowej (automatyzacja systemu ważenia pojazdów) 2.Zmiana rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. MTBiGM, ośrodki naukowe, GDDKiA 3.Opracowanie przepisów (także wewnętrznych) regulujących zarządzanie bezpieczeństwem dróg i kontrolę bezpieczeństwa. MTBiGM, GDDKiA

projektowanie Zadania Podmiot odpowiedzialn y Termin realizacj i 1.Wyeliminowanie błędów planistycznych i projektowych powstałych w skutek niejednoznacznych przepisów, np.: - niewłaściwy dobór prędkości do funkcji bądź sytuacji na drodze, - brak chodników, bezpiecznych dojść do przystanków lub ich nieprawidłowe oświetlenie, - brak skutecznej segregacji ruchu rowerowego i pieszego w przekroju ulicy, - obecność drzew i słupów oświetlenia w koronie drogi, a także projektowanie barier podatnych bezpośrednio przy słupach i podporach w pasie dzielącym, - niezapewnienie dostatecznej widoczności na łukach poziomych i pionowych, na skrzyżowanych, przy wyjazdach i wyjściach spoza ekranów oraz przy zastosowaniu barier, - należy określić lokalizację przejść dla pieszych, tak by wyeliminować dotychczasowe błędy związane z ich lokalizacją, - brak wyspy azylu na szerokim przejściu lub zbyt krótka wyspa, która nie zabezpiecza przejścia, - niestandardowe, różne rozwiązania oznakowania miejsc do prowadzenia kontroli, - łączenie stref zmiany przekroju dwujezdniowego na jednojezdniowy z miejscami i rozwiązaniami zawierającymi potencjalne punkty kolizji (skrzyżowania, przejścia dla pieszych, zjazdy i przewiązki), - przyjmowanie zbyt krótkiego pojazdu do analizy trajektorii ruchu kół lub pudła pojazdu MTBiGM, GDDKiA

zarządzanie brd Zadania Podmiot odpowiedzialny Termin realizacji - wykonywanie procedur oceny i audytu BRD; - wykonywanie kontroli brd na sieci istniejącej, zgodnie z określonymi, przyjętymi założeniami; - przeprowadzenie klasyfikacji odcinków sieci drogowej ze względu na bezpieczeństwo sieci i koncentrację wypadków; - wybór efektywnych środków i podjęcie skutecznych działań mających wpływ na brd; - włączenie projektów stałej organizacji ruchu jako projektów budowlanych podlegających prawu budowlanemu, - zapewnienie niezależności Audytorom, tak by uniknąć sytuacji, gdy ta sama osoba audytuje, a następnie uzasadnia uwagi Audytora, GDDKiA