Profesjonalne zarządzanie szkoleniami językowymi a wizerunek pracodawcy

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Gminne forum edukacji finansowej w gminie Żagań”
Advertisements

Obudź jutro – galeria sztuki alternatywnej Unia Europejska Instytucja Pośrednicząca Ministerstwo.
Katarzyna Szypuła-Sajon
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS POROZUMIENIE O PROGRAMIE ZAJĘĆ Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
Konferencja Związku Pracodawców Forum Okrętowe na temat Przygotowanie kadr dla przemysłu okrętowego Gdańsk, 29 marca 2007r.
GIMNAZJUM NR ul. Szarych Szeregów 6
Studenci na START Program stażowy dla studentów Grupa Bureau Veritas w Polsce.
1.
system zarządzania zasobami ludzkimi
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
(na podstawie badań ankietowych)
Kształtowanie motywacji pracowników
Język angielski Profesjonalne usługi dla firm
Budowanie wizerunku pracodawcy – trzy perspektywy
Współpraca tłumacza z BT przed zdobyciem i po zdobyciu certyfikatu normy PN:EN Autor: Magdalena Gałczyńska Firma: BTInfo Biuro Tłumaczeń Informatycznych.
Trendy na rynku pracy finansowo-bankowym
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Oxford Business Unit consulting i szkolenia OXFORD Business Unit Sp. z o.o., tel/fax: , , site:
TOEIC Test of English in Communication
ABC e-learningu.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
TOEIC® Test Of English for International Communication
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Struktura egzaminu zawodowego
BUŁHAK STOI JĘZYKAMI! Zespół językowy SSP 12.
Profesjonalizacja branży eventowej
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PROJEKTU DOBRE PRAWO – DOBRE RZĄDZENIE.
Produkujesz, sprzedajesz, zarządzasz? Zyskaj przewagę! Uniwersytet Ekonomiczny Wrocław, 10 czerwca 2008 Kontrola i analiza procesów biznesowych Mateusz.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Test de français international. > Obiektywny i uznany egzamin Stworzony w odpowiedzi na potrzeby firm i instytucji z kapitałem francuskim Stosowany przez.
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
EDUCATIONAL TESTING SERVICE ETS Europe-Poland
Wzorowy i zmotywowany personel - wizytówką hotelu
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
compulsory full-time education
Erasmus+ KA 2 cechy projektów: elastyczność różnorodność innowacja, rozwój i modernizacja działania: innowacja - programy, materiały, narzędzia, metody.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
„A man who works with his hands is a laborer, a man who works with his hands and his brain is a craftsman but a man who.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Oferta Happyhours: Kompletność, Innowacyjność, Skuteczność.
Maria Góreczna Innowacje w budownictwie Poznań, 22 stycznia 2008 r.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
XVI Liceum Profilowane CXIII Liceum Ogólnokształcące Technikum nr 11
Praktyki zagraniczne w Irlandii. Głównym celem naszego projektu jest: podniesienie umiejętności praktycznych zawodowych uczniów poprzez realizację praktyk.
Agnieszka Bieniak Zaangażowanie pracowników – 365 dni zaangażowania.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA.
Skłonność do angażowania się w działania pro-konsumenckie i pro-społeczne wśród polskich przedsiębiorców Warszawa 6 czerwca 2006 Prezentacja wyników badań.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Brokering edukacyjny – doświadczenia z projektu Krzysztof Strzelecki Wiesława Stafiej.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Trochę informacji o nas. Nowoczesna szkoła języków obcych przez Internet Zajęcia z lektorem ‘na żywo’ Najnowsze technologie w nauczaniu Rewelacyjna i.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
7 Nawyków – mapa wdrożenia
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
Oferta kursów języka rosyjskiego dla firm
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Zwiększenie efektywności sprzedaży dzięki platformie do delegowania i weryfikacji zadań pracowników w sieci sprzedaży.
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
Raport po ocenie 360° - fragment
Zapis prezentacji:

Profesjonalne zarządzanie szkoleniami językowymi a wizerunek pracodawcy Sylwia Pawska Kierownik Działu Szkoleń Leroy Merlin Polska Karol Granoszewski Country Manager Educational Testing Service Global BV, oddział w Polsce

Wprowadzenie Leroy Merlin Polska Sp. z o.o. - firma grupy Adeo Jeden z liderów rynku hipermarketów budowlanych, oferujący szeroki asortyment produktów z dziedziny budownictwa, majsterkowania, wystroju wnętrz i ogrodnictwa. 24 sklepy w Polsce 5092 pracowników Grupa Adeo: ponad 50 000 pracowników na świecie ponad 800 sklepów Educational Testing Service ETS Global BV, oddział w Polsce Niezależna organizacja zajmująca się testowaniem, zał. w 1947 r. Produkty dostępne w ponad 180 krajach, ponad 2600 pracowników Ponad 12 000 000 testów rocznie – lider na rynku assessment Twórca certyfikatów TOEFL, TOEIC, TFI, GRE, GMAT

Analiza przypadku Szkolenia językowe w Leroy Merlin Polska (przed zmianami): Nauczane języki: angielski i francuski Ilość uczestników szkoleń: 41 osób Zajęcia indywidualne dla 90% uczestników, małe grupy Zajęcia prowadzone w godzinach pracy 100% dofinansowanie ze strony pracodawcy

Wyzwania / przeszkody / problemy Frekwencja ok. 50% Znaczna ilość odwoływanych zajęć Koszty po stronie pracodawcy związane z zajęciami odwoływanymi tego samego dnia

Wyzwania / przeszkody / problemy Małe zaangażowanie uczestników w przebieg zajęć, brak wymagań w stosunku do lektorów Niska motywacja do nauki Brak jasno określonych celów nauki, brak jednolitego systemu odniesienia EFEKT: Decyzja Zarządu o zawieszeniu szkoleń ze względu na niekorzystną relację kosztów do efektów nauki

Rozwiązanie: wprowadzenie audytu językowego Analiza sytuacji Wprowadzenie nowych zasad uczestnictwa w szkoleniach Nawiązanie współpracy z ETS, zewnętrzną firmą zajmującą się audytem językowym (nie prowadzącą szkoleń językowych) Wsparcie ETS przy wyborze dostawcy szkoleń

Rozwiązanie: wprowadzenie audytu językowego Wprowadzenie nowych zasad uczestnictwa w szkoleniach (c.d.) Wybór narzędzi do testowania pracowników: międzynarodowe certyfikaty TOEIC i TFI Wprowadzenie testowania jako integralnego elementu szkoleń Testowanie przed i po każdym etapie szkoleń – mierzalny sposób określania postępów w nauce Określenie celów szkolenia dla każdego pracownika

Rozwiązanie: wprowadzenie audytu językowego Wprowadzenie nowych zasad uczestnictwa w szkoleniach (c.d.) Lekcje odbywają się poza godzinami pracy Uczestnicy partycypują w kosztach W przypadku nie zrealizowania założonych celów – zwrot kosztu testowania i brak możliwości kontynuowania nauki „Nieuniknione testowanie” „Brak wymówek” – w trakcie szkoleń istnieje możliwość zmiany lektora i oceny przebiegu szkoleń

ETS – audyt językowy – egzaminy TOEIC & TFI ETS = Educational Testing Service – lider testowania i oceny w edukacji i biznesie, organizacja specjalizująca się w testowaniu Egzaminy TOEIC & TFI – profesjonalne, niezależne narzędzia testujące, uznane certyfikaty językowe, honorowane przez ponad 8000 firm i instytucji

Egzaminy TOEIC & TFI Egzaminy stworzone w 1979 roku z myślą o testowaniu pracowników w międzynarodowym środowisku pracy Testy poziomujące, wyniki na skali punktowej: 10-990 Egzaminów się nie ‘oblewa’ Egzaminy nie wymagają przygotowania po kątem zawartości egzaminu Wszyscy piszą ten sam test, nie deklarują poziomu Wyniki są znane średnio w 48h; max.: 10 dni Atrakcyjne cenowo w zależności od rozmiaru projektu 11

Test of English for International CommunicationTM (TOEIC® ) Egzaminy rozwiązywane ołówkiem na karcie odpowiedzi, sprawdzane komputerowo, szybkie raportowanie wyników – 48h do 10 dni, eliminacja błędu ludzkiego podczas sprawdzania

Score Report – Zestawienie Wyników

Score Report – Zestawienie Wyników

Uznane na świecie certyfikaty… Certyfikaty TOEIC® i TFI® w 5-ciu kolorach, zależnie od wyniku, satysfakcja z otrzymanego dyplomu

Wprowadzenie testowania: reakcja pracowników Nastawienie pracowników do pomysłu testowania Mentalność „uczniów” Rozwiązanie: prezentacja audytu językowego dla pracowników, wewnętrzny marketing nowego systemu szkoleń Pracownicy zaczynają „mierzyć siły na zamiary” Czy zdołam „utrzymać się” na szkoleniach? Czy mam wystarczającą motywację? Wzrost świadomości pracowników, że firma aktywnie angażuje się w szkolenia

Wizerunek pracodawcy i prowadzonych szkoleń Leroy Merlin Polska poszukuje nowatorskich rozwiązań w zarządzaniu szkoleniami, wprowadza nowoczesne metody testowania i nauczania Pracodawca inwestuje w rozwój pracowników, daje uczestnikom szkoleń wszystkie potrzebne narzędzia, w zamian oczekując zaangażowania i odpowiedzialności ze strony osób szkolonych

Wizerunek pracodawcy i prowadzonych szkoleń Pracodawca (a nie szkoła językowa) sprawuje kontrolę nad szkoleniami Wyniki pracowników mierzą również efektywność nauczania

Wizerunek pracodawcy i prowadzonych szkoleń Menedżerowie mają wgląd w obiektywne i rzetelne wyniki testów, w oparciu o nie mogą podejmować decyzje i dodatkowo motywować swój zespół, omawiając wyniki z każdym z pracowników Pracownik staję się odpowiedzialny za rozwój swoich kompetencji językowych, jest zachęcany do zaangażowania się w proces szkolenia

Efekty wprowadzenia audytu językowego Zdecydowany wzrost frekwencji na zajęciach: z 50% do 93% Wzrost motywacji do uczestnictwa w szkoleniach Zwiększone zainteresowanie uczestnictwem w szkoleniach, zwiększona atrakcyjność szkoleń w firmie Wzrost liczby uczestników: z 41 do 116 osób

Efekty wprowadzenia audytu językowego (c.d.) Realizacja celów szkoleń (2006-2007): Przyrost o 100-200 punktów: 71% Przyrost o 200-300 punktów: 13% Przyrost > 300 punktów: 3% Brak przyrostu lub przyrost poniżej oczekiwań: 13%

Efekty wprowadzenia audytu językowego (c.d.)   Total (2006) Założenia Total (2007) Progresja Pracownik 1 830 50 915 85 Pracownik 2 795 905 110 Pracownik 3 855 850 -5 Pracownik 4 355 100 595 240 Pracownik 5 410 495 Pracownik 6 255 590 335 Pracownik 7 175 Pracownik 8 570 Pracownik 9 505 720 215 Pracownik 10 580 835 Pracownik 11 450 przerwa 400 -50

Efekty wprowadzenia audytu językowego (c.d.) Wyniki ankiety na temat zadowolenia z przebiegu zajęć: 4,75 punktów na 5 możliwych Jednolite narzędzie w całej firmie, wiedza na temat znajomości języków obcych w przekroju całej firmy

Efekty wprowadzenia audytu językowego (c.d.) Przedstawienie efektów szkoleń w przejrzysty, mierzalny i łatwy do zrozumienia sposób – skala punktowa Nad efektami szkoleń czuwa zewnętrzna firma specjalizująca się wyłącznie w testowaniu Dodatkowa motywacja dla zdających: międzynarodowe certyfikaty uznane w środowisku pracy

Podsumowanie Rozważne i zaplanowane zarządzanie szkoleniami buduje profesjonalny wizerunek pracodawcy Audyt językowy przynosi korzyści dla wszystkich uczestników projektu: Pracownicy rozwijają się i mają wysoką motywację Pracodawca ma kontrolę nad szkoleniami i zwrotem z inwestycji Firma szkoleniowa podnosi swoją wiarygodność w oczach klienta

Pytania?

Kontakt Sylwia Pawska Kierownik Działu Szkoleń Leroy Merlin Polska Karol Granoszewski Country Manager ETS Global BV, oddział w Polsce