Zdrowa szkoła i kształcenie Schkola w trójkącie trzech krajów Ute Wunderlich Prezes Schkola gGmbH
O czym zamierzam dzisiaj opowiedzieć? Krótki zarys historyczny Schkola: pedagogika Informacje ogólne Przestrzeń do nauki Szkic: sąsiedztwo a język Schkola Ostritz Krótki film Spotkania Więcej niż spotkania š:Schkola - grenzenlos bilden
Schkola od roku 1995 Schkola Jonsdorf - 1995 Schkola Hartau - 1999 Schkola Oberland - 2003 Schkola Ostritz – 2005 Schkola Lückendorf-2009 Szkoły partnerskie w Czechach i w Polsce š:Schkola - grenzenlos bilden
Schkola: pedagogika Szkoła całodzienna – nauczanie indywidualne i wspieranie talentów Krąg rano i na pożegnanie Mieszane grupy wiekowe Zajęcia w grupach wiekowych Zdrowe śniadanie i podwieczorek Aktywna nauka Zajęcia projektowe Otwarte formy nauczania (tygodniowy plan zadań, nauka wg grafika dnia i czasu, dzień lasu) Inne szkoły (muzyczna,…) š:Schkola - grenzenlos bilden
š:Schkola - grenzenlos bilden
Ocena postępów w nauce Nauczyciele są PARTNERAMI Lepiej bez ocen Reakcje uczniów i nauczycieli Samoocena Rozmowa rodziców, dzieci i nauczycieli Baza danych od 7 klasy Przewodnik Krążący zeszyt š:Schkola - grenzenlos bilden
š:Schkola - grenzenlos bilden
Schkola Ostritz Początek 2005, utworzenie 2003 Modelowa szkoła ochrony środowiska Partnerstwo w małej miejscowości (rok) Partnerstwo w Bogatyni Polski od 1 klasy(częściowo od przedszkola) š:Schkola - grenzenlos bilden
š:Schkola - grenzenlos bilden
Informacje ogólne Dni spotkań w klasach 1-3 2x w miesiącu Klasy4-5-6 1x w miesiącu Każda klasa organizuje i planuje własny autorski temat, który opracowywany jest wspólnie z polską klasą partnerską Rozpoczęcie dnia od wspólnego kręgu, Następnie praca w formie stacji (w zależności od tematu) lub w mieszanych grupach. Prezentacja wyników pracy na plenum. Młodsi uczniowie: niemiecki/polski i środowisko Starsi uczniowie: historia, geografia, kultura, język, obyczaje, aspekty kulinarne. š:Schkola - grenzenlos bilden
Przebieg dnia spotkania 18.10.2010r. w klasie Manni Temat: Wolny Kraj Związkowy Saksonia oraz Województwo dolnośląskie – dwoje sąsiadów Dzień spotkania będzie miał formę warsztatów. Cel: poznanie sąsiedniego kraju (związkowego), połączenie kilku obszarów wiedzy , np. geografii, historii, kultury i aspektów regionalnych) š:Schkola - grenzenlos bilden
Realizacja: ok. godz. 08.30 powitanie polskiej klasy partnerskiej następnie wspólne śniadanie ok. godz. 09.00: wspólny krąg złożony ze wszystkich uczniów z Polski i Niemiec, zebranie pomysłów i propozycji dot. opracowania tematu ok. godz. 09.20 do godz. 10.45 podział na mieszane grupy robocze, które w grupach opracują temat oraz sporządzą plakat – z wykorzystaniem różnych źródeł informacji oraz mediów (PC, laptop, książki itd.) od godz. 10.45 do godz. 11.15 na zakończenie prezentacja plakatów i podsumowanie š:Schkola - grenzenlos bilden
C:\Users\wunderlichu\Desktop\ZHS\Termine BT 2012-2013 deutsch.doc C:\Users\wunderlichu\Desktop\ZHS\Themen der BT 2012 in Ostritz.doc C:\Users\wunderlichu\Desktop\ZHS\Bigos-quizz.pdf š:Schkola - grenzenlos bilden
š:Schkola - grenzenlos bilden
Przykład tematu - bajki Skład grupy jest taki sam cały rok Wykonanie marionetek Przedstawienie bajki jako prezentacji š:Schkola - grenzenlos bilden
Spotkanie to coś więcej wspólne projekty/wycieczki/wyjazdy klasowe na przykład w tym tygodniu jednodniowa wycieczka z polską klasą partnerską do Wrocławia. Święto jabłka z rodziną Oczyszczanie Nysy Łużyckiej š:Schkola - grenzenlos bilden
š:Schkola - grenzenlos bilden