Realizator projektu: Realizator projektu: Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli Czas trwania: 1.01.2010 – 31.12.2014 Zasięg: całe województwo Małopolskie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmiany w systemie kształcenia zawodowego od 1 września 2012
Advertisements

Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Kierunki zmian w kształcemiu zawodowym.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
kształcenia zawodowego
Modernizacja kształcenia zawodowego
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
1. Konferencja otwierająca 15 maja 2009 SGGW w Warszawie Cele, zadania i spodziewane rezultaty Projektu.
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
1 1.
1 1 MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO W MAŁOPOLSCE PROJEKT SYSTEMOWY WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLSKIEGO Kraków, 17 listopada 2009 r.
Szkolnictwo ponadgimnazjalne – nowa podstawa programowa i zmiana przepisów od 1 września 2012 roku Zmiany dotyczą: 1. Ustawa z dnia o zmianie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Przykłady dobrej.
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
POKL /12. GRUPA DOCELOWA Do udziału w projekcie zapraszamy nauczycieli kształcenia zawodowego zamieszkałych lub zatrudnionych na terenie.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego UDA-POKL /10 Szyte na miarę kwalifikacje przyszłością
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
PROGRAM LEONARDO DA VINCI Konferencja informacyjno-promocyjna Uczenie się przez całe życie. Comenius oraz Leonardo da Vinci Wrocław, 19 listopada 2010.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
ZESPÓŁ SZKÓŁ BUDOWLANYCH
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
Projekt „Szkoła Kluczowych Kompetencji
Konferencja upowszechniająca dla kadry kierowniczej szkół System pracy z uczniami zdolnymi jako produkt finalny projektu DiAMEnT Upowszechnianie dobrych.
Przedsiębiorcy a szkolnictwo zawodowe
CHARAKTERYSTYKA SZKOŁY W SISLI
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Priorytet IX PO KL Podkarpacie stawia na rozwój Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Województwo Podkarpackie.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Zmiany ustawy o systemie oświaty
CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W SANOKU Oferta edukacyjna.
Szkoła zawodowa Rzeszów 2013.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Warszawa, 14 listopada 2012 r. Warszawa, 14 listopada 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Metoda Teach-IT.net … od „Multimediów w dydaktyce”
„Myśl przyszłościowo – kształć się zawodowo”
Witold Woźniak Gronowo, 28 października 2014 Doświadczenia we wdrażaniu nowej podstawy programowej kształcenia zawodowego.
Praktyczna nauka zawodu Zajęcia praktyczne Pion budowlany Pion gastronomiczny Praktyka zawodowa Firmy zewnętrzne.
Doskonalenie pracy nauczyciela ODiDZ, w tym mobilności zagraniczne
WSPÓŁPRACA KANY Z WOJEWÓDZTWEM MAŁOPOLSKIM W DZIEDZINIE DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Stanisława Klimczak Dyrektor Małopolskiego Ośrodka Szkoleniowego w Krakowie.
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
MONITOROWANIE LOSÓW ABSOLWENTÓW SZKÓŁ ZAWODOWYCH
Technologia kształcenia zawodowego 6. Kształcenie modułowe1 6. Idea, organizacja i technologia kształcenia modułowego 1. Podstawy teoretyczne, założenia.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie potencjału województwa pomorskiego w zakresie zróżnicowania.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
Zapis prezentacji:

Realizator projektu: Realizator projektu: Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli Czas trwania: – Zasięg: całe województwo Małopolskie Adresaci: Nauczyciele i dyrektorzy szkół zawodowych (w tym również instruktorzy praktycznej nauki zawodu)

Dlaczego realizujemy projekt Kwalifikacje nauczycieli należy uaktualniać Programy nauczania są przestarzałe Mało wykorzystywane są w procesie dydaktycznym technologie ICT Pragniemy połączyć kształcenie zawodowe z pracodawcami Chcemy wyjść naprzeciw planowanej reformie szkolnictwa zawodowego ukierunkowanej na programy modułowe Chcemy system kształcenia nauczycieli szkół zawodowych uczynić najnowocześniejszym w Polsce Wspieramy projekt systemowy województwa Małopolskiego realizowany w ramach działania 9.2 POKL

Dostosowanie kwalifikacji kadr pedagogicznych szkół zawodowych do wymogów związanych ze strategicznymi kierunkami rozwoju Małopolski w zakresie kształcenia zawodowego Cel strategiczny projektu

Cele główne projektu 1 Przygotowanie szkół i nauczycieli do podejścia modułowego 2 Przygotowanie JST do wspierania realizacji programów rozwojowych 3 Zbudowanie systemu doskonalenia n-li szkół zawodowych 4 Wsparcie n-li szkół biorących w projekcie z dz. 9.2 POKL 5 Przygotowanie n-li do egzaminowania w specjalnościach w zawodzie nadających kwalifikacje na terenie całej UE

Kto weźmie udział? 200 szkół zawodowych z całej Małopolski 200 dyrektorów 448 n-li przedmiotów ogólnokształ n-li przedmiotów zawodowych 23 przedstawicieli JST

Do czego dążymy

Pracodawcy N-le przedm. zawodowych N-le przedmiotów ogólnokszt. Dyrektorzy szkół, liderzy zmian, JST

Możliwość programowania metod pracy nauczycieli i szkół z wykorzystaniem modułowego systemu kształcenia Podział zawodu szkolnego na kwalifikacje zawodowe w oparciu o tzw. klasyfikację gospodarczą Bieżące reagowanie na zmiany na rynku pracy Łatwość zdobywania kwalifikacji w tym samym zawodzie i zawodzie pokrewnym Możliwość przystosowywa- -nia programu nauczania do aktualnych potrzeb rynku pracy

Przykład podziału zawodu na kwalifikacje w zawodzie elektryk Zawód elektryk Kwalifikacja 1Kwalifikacja 2 Montaż i konserwacja instalacji elektrycznych Montaż i konserwacja maszyn i urządzeń elektrycznych

Posiadający doświadczenie zawodowe w zawodzie nauczyciela Dobry strateg i dydaktyk stosujący nowe technologie w zakresie uruchamiania procesów uczenia się i nauczania

Pracujący w zawodzie przed wykonywaniem zawodu nauczyciela Praktyka lub staż jeden raz w roku Nie pracujący w zawodzie przed wykonywaniem zawodu nauczyciela Staż obowiązkowy 1 miesiąc + raz w roku praktyka

Uruchamiający procesy myślenia przyczynowo- skutkowego u ucznia Elastycznie planujący proces dydaktyczny Stosujący ocenianie kształtujące Refleksyjny praktyk

Stała modyfikacja Mapy Zawodów Stworzenie banku kwalifikacji zawod. Planowanie pracy szkoły: JST+ dyrektor+ pracodawca Włączenie pracodawców do systemu egzaminowania

Posiadający kwalifikacje zgodne z ECVET Reagujący na potrzeby rynku pracy Nowy typ absolwenta

Mapa drogowa

Nauczyciele teoretycznych przedmiotów zawodowych, praktycznej nauki zawodu oraz instruktorzy praktycznej nauki zawodu Szkolenia branżowe śrd. 60 godzinne dla 7 branż Przygotowanie kadry do egzaminowania w systemie ECVET 5 pakietów; min. 74 h szkoleniowych Praktyki i seminaria zawodowe – 860 osób Program wsparcia doskonalenia z wykorzystaniem technologii ICT (np. AutoCad) – 40 h.szkoleniowych 900 osób (min.)

Droga rozwoju szkoły Dyrektorzy szkół Dyrektorzy szkół - szkolenia przygotowujące do zarządzania szkołą w aspekcie wprowadzania programów modułowych (reforma szkolnictwa zawodowego MEN) – 200 osób; 40 h. szkoleniowych Szkolni liderzy zmian -szkolenia przygotowujące do wdrażania programów rozwojowych szkół ; 200 osób; 40 h. szkoleniowych Pracownicy JST -szkolenia przygotowują- ce do wdrażania programów rozwojowych szkół na terenie powiatu 23 osoby; 40 h. szkoleniowych N-le przedmiotów ogólnokształcących -szkolenia dla n-li przedmiotów: mat – przyrod.; j.obcych; ICT Przygotowujące do prowadzenia wystandaryzowanych zajęć pozalekcyjnych; 200 osób (min.) 40 h szkoleniowych

Narzędzia wspomagające 7 branżowych programów modułowych modyfikowanych do potrzeb lokalnych Poradniki z ćwiczeniami do nauczania modułowego 3 specjalistyczne, mobilne pracownie komputerowe z programami do nauczania zawodu (np. AutoCad) Program praktyk i wizyt studyjnych za granicą realizowany w ramach programu Leonardo da Vinci

Zaprogramowanie zajęć pozaszkolnych / pozalekcyjnych Projektowa nie w oparciu o Małopolską Mapę Zawodów Dostosowanie programów nauczania do potrzeb szkół Realizacja zajęć dla uczniów w 3 obszarach (ICT, nauki mat-przyrod; j.obce jednolite w całym województwie, zgodna z nowymi programami opracowanymi w dz.9.4 Dostosowanie kierunków kształcenia zaw. w Małopolsce z podziałem na branże i zawody (z podziałem na powiaty) Programy zajęć pozaszklonych / pozalekcyjnych dla uczniów dostosowanych do zawodów w branżach zdefiniowanych w oparciu o Mapę Zawodów Zaprogramowanie zajęć pozaszkolnych / pozalekcyjnych Efekt Nowe ramowe programy zajęć dla uczniów w 3 obszarach (ICT, nauki mat-przyrod; j.obce jednolite w całym województwie Projektowa nie w oparciu o Małopolską Mapę Zawodów Efekt Dostosowanie kierunków kształcenia zawodowego nauczycieli w Małopolsce z podziałem na branże i zawody (z podziałem na powiaty) Dostosowanie programów doskonalenia n-li dostosowanych do potrzeb szkół Efekt Programy szkoleń n-li dostosowane do zawodów w branżach zdefiniowanych w oparciu o Mapę Zawodów Efekt

Opracowanie narzędzi / manuali dla ucznia Efekt Pakiety dla uczniów (pakiet – ćwiczenia dla uczniów, programy specjalistyczne np. Auto Cad, gry symulacyjne itp.) Mauale dla uczniów – z wykorzystaniem narzędzi krytycznego myślenia TOC (uruchamianie związków przyczynowo – skutkowych w procesach myślenia) Analiza potrzeb rynku pracy Efekt Bieżąca modyfikacja programów nauczania w szkołach zawodowych Opracowanie narzędzi / manuali dla nauczycieli Efekt Pakiety dla nauczycieli (pakiet – ćwiczenia dla uczniów, programy specjalistyczne np. Auto Cad, gry symulacyjne itp.) Mauale dla nauczycieli – narzędzia krytycznego myślenia TOC (uruchamianie związków przyczynowo – skutkowych w procesach myślenia) Analiza potrzeb rynku pracy Efekt Bieżąca modyfikacja programów doskonalenia zawodowego nauczycieli

Przy opracowywaniu projektu współpracujemy z: Firmą szkoleniową EUROCOTT z Londynu, wchodzącą w skład Europejskiej Izby Przemysłowej w Brukseli – pełnoprawny członek Europejskiego Forum Technicznego, Kształcenia i Szkolenia Zawodowego (ECVET); Dr Shoshi Reiter z Uniwersytetu w Tel Avivie (Master Facilitator, trener Thinking Across the Curriculum Tools); Instytutem Technologii I Eksploatacji w Radomiu (specjalizacja w opracowywaniu programów modułowych); Centrum Kształcenia Zawodowego w Norymberdze

Orientacyjny harmonogram szkoleń 1.Wrzesień marzec 2011 – szkolenia dyrektorów szkół, liderów programów rozwojowych i pracowników JST; 2.Marzec 2011 – sierpień 2011 – szkolenia n-li przedmiotów ogólnokształcących 3.Kwiecień 2011 – rozpoczęcie szkoleń dla nauczycieli teoretycznych przedmiotów zawodowych, praktycznej nauki zawodu i instruktorów nauki zawodu

Kontakt Strona internetowa: lub (przekierowanie) Telefon: 14/ Telefon komórkowy: