Świetlica Szkolna Szkoła Podstawowa w Poczesnej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Advertisements

Wyrównywanie szans edukacyjnych
PRZYSTOSOWANIE BEMOWSKICH SZKÓŁ DO PRZYJĘCIA SZEŚCIOLATKÓW.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
Szkoła Podstawowa Nr 225 Oferta dla sześciolatków.
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIA, oraz PLAN DZIAŁAŃ WSPIERAJĄCYCH
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Praca metodą projektu edukacyjnego
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Indywidualizacja pracy w działaniach edukacyjnych świetlicy szkolnej
* ZAUŁEK ŚWIETLICOWY * Harmonogram pracy świetlicy.
Model pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jest częścią projektu: „Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami.
w Szkole Podstawowej im. Małego Powstańca Święcieńcu
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa Moduł Wychowawcy ZAPRASZAMY!
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie
Bezpieczna szkoła- Bezpieczny uczeń
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
Program terapeutyczny
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
Planowanie i dokumentowanie pracy świetlicy szkolnej
w Szkole Podstawowej im. Małego Powstańca Święcieńcu
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
Zasady prowadzenia dziennika lekcyjnego
Debata pracowników szkoły
Zespół Szkół w Nowym Folwarku
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Regulamin Świetlicy Szkolnej
RODZICE W SZKOLE.
RAMOWY ROZKŁA D DNIA Ramowy rozkład dnia świetlicy szkolnej
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
Spotkanie z Rodzicami Zespół Placówek Oświatowych w Bieżuniu
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
1.Jesteśmy twórczy, a nie odtwórczy. 2.Jesteśmy uczciwi. 3.Jesteśmy bezpieczni 4.Uczymy bezpieczeństwa. 5.Przestrzegamy netykiety. 6.Używamy nowych technologii.
BAW SIĘ, UCZ I ROŚNIJ RAZEM Z NAMI !
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
SPRAWOZDANIE PSYCHOLOGA SZKOLNEGO za rok szkolny 2014/2015
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
W ankiecie dotyczącej realizacji Szkolnego Programu Wychowawczego wzięło udział 59 rodziców uczniów Punktu Przedszkolnego, Oddziału Przedszkolnego oraz.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Publiczna Szko ł a Podstawowa nr 6 z Oddzia ł ami Integracyjnym im. Or ł a Bia ł ego ul. Paderewskiego 36 tel –
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2015/2016, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
W bieżącym roku nasza Szkoła obchodzi 70-lecie powstania placówki i 10-lecie nadania imienia Księdza Jana Twardowskiego.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Praca metodą projektu edukacyjnego
RAPORT EWALUACJI RAPORT EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ- organizacja pracy świetlicy szkolnej i atrakcyjność organizowanych w niej zajęć w roku szkolnym 2016/2017.
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
im. gen. Władysława Andersa
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 29 SIERPNIA 2014 R
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Dni otwarte Nazwa szkoły Data.
ŚWIETLICA SZKOLNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 150
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Imię i nazwisko nauczyciela
Imię i nazwisko nauczyciela
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
podstawy dydaktyki 2018/2019 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
Zapis prezentacji:

Świetlica Szkolna Szkoła Podstawowa w Poczesnej Spotkanie wychowawców świetlic

Działalność opiekuńczo-wychowawcza świetlicy:

Dokumentacja świetlicy: Roczny plan pracy świetlicy, Plan pracy dydaktyczno-wyrównawczej, Regulamin świetlicy, Tygodniowy rozkład zajęć, Miesięczne plany pracy świetlicy, Dziennik wychowawcy, Karty zgłoszeń do świetlicy, Teczka wychowawcy świetlicy, Inna dokumentacja przygotowywana na potrzeby wychowawcy.

Przykłady dokumentacji świetlicy: REGULAMIN ŚWIETLICY Zachowaj ciszę w czasie odrabiania lekcji i zajęć świetlicowych (twoje postępowanie ma wpływ na ocenę z zachowania). Zachowuj się bezpiecznie korzystając ze świetlicy: (nie biegaj, nie krzycz, nie zachowuj się agresywnie wobec kolegów). Informuj wychowawcę o każdym wyjściu ze świetlicy, nie opuszczaj świetlicy bez zezwolenia nauczyciela. Szanuj gry, sprzęt sportowy i inne pomoce dydaktyczne świetlicy. Zwracaj wypożyczone gry, sprzęt sportowy i inne pomoce świetlicowe. Pomagaj w utrzymaniu porządku i czystości w świetlicy

Przykłady dokumentacji świetlicy: ZGŁOSZENIE UCZNIA DO ŚWIETLICY SZKOLNEJ IMIĘ I NAZWISKO UCZNIA: ..................................................................................... ADRES ZAMIESZKANIA: ..................................................................................... TELEFON KONTAKTOWY Z RODZICAMI: .......................................................................... DZIECKO WYCHODZI SAMO: TAK NIE DZIECKO ODBIERA RODZIC LUB INNY OPIEKUN: TAK NIE KTO MOŻE ODBIERAĆ DZIECKO: ..................................................................................... UWAGI RODZICA: ..................................................................................... PODPIS RODZICA

Rodzaje zajęć świetlicowych: Zajęcia opiekuńcze i umysłowe - Układanie krzyżówki z hasłem : „SPORTY ZIMOWE” Zajęcia wyrównawcze - indywidualne lekcje z uczniami klas IV-VI mającymi trudności w nauce i z dysleksją. Zajęcia artystyczne- Wydzieranka „Moja ulubiona dyscyplina sportowa”. Zajęcia rozrywkowe i komputerowe – Gry komputerowe edukacyjne i strategiczne. Gry planszowe, edukacyjne i warcaby. Zajęcia sportowe , gry i zabawy- Zimowe zabawy: śnieżki, lepienie śniegowych postaci. Miesięczny plan pracy wychowawcy świetlicy może mieć postać tabeli i zawierać następujące informacje: temat kompleksowy, termin realizacji, cele zajęć, rodzaje zajęć z podaniem form realizacji.

Konspekt do zajęć świetlicowych: TEMAT: Gry i zabawy grupowe. GRUPA DZIECIĘCA: uczniowie klasy I CZAS TRWANIA: 120 minut MIEJSCE ZAJĘĆ: świetlica szkolna CELE ZAJĘĆ: Poznanie zabaw grupowych, które rozwijają funkcje poznawcze dzieci. Uczenie autoprezentacji i wyrażania swoich emocji. Nauka twórczego myślenia i współpracy w grupie. METODY PRACY: praktyczna działalność uczniów FORMY PRACY: indywidualna i grupowa TYP ZAJĘĆ: wprowadzająco-ćwiczeniowy ŚRODKI DYDAKTYCZNE: „Tańce i zabawy dla grupy” PSPZ Klanza POMOCE DYDAKTYCZNE: kolorowy papier, kredki, mazaki, gwizdek, kaseta z nagraniem tańcy świata, obręcz, laska, kłębek wełny.

Konspekt, przebieg zajęć: Powitanie grupy dzieci zabawą „WITAM TYCH, KTÓRZY” Nauczyciel rozdaje dzieciom kolorowe papierowe trójkąty i nawiązuje krótką rozmowę na temat: Do czego ludzie używają wizytówek? Zadaniem uczniów jest na otrzymanej kartce trzy razy odrysować swoją dłoń i wpisać w nie: swoje imię, ulubione kolory, ulubione zwierzę. Zabawa „LUDZIE DO LUDZI” Zabawa „PANTOMIMA Z KIJEM I OBRĘCZĄ” Zabawa muzyczna „MAGICZNA LICZBA SIEDEM”. Zabawa „PAJĘCZYNA MARZEŃ” dzieci puszczają do siebie kłębek wełny wypowiadając swoje życzenie na ten rok szkolny. Wełna tworzy na podłodze pajęczynę dzieci wymyślają do czego podobna jest plątanina nici. Wizytówki wykonane przez dzieci nauczyciel wraz z nimi umieszcza na gazetce ściennej. Nauczyciel ocenia aktywność uczniów i zbiera opinie na temat zajęć od dzieci, pożegnanie z dziećmi

Ewaluacja pracy świetlicy: Ocenę pracy świetlicy można dokonywać okresowo np. dwa razy w roku. Oceniającymi pracę świetlicy mogą być: uczniowie, nauczyciele lub rodzice. Najlepszym sposobem ewaluacji pracy jest krótka ankieta o ciekawej szacie graficznej może ona zawierać: pytania zamknięte, skale, pytania otwarte, kafeterie itd.

Vademecum wychowawcy świetlicy: 1. ABC wychowawcy świetlicy: [materiały metodyczne dla wychowawców świetlic] Cz. 1.- Jelenia Góra: WOM, 2. ABC wychowawcy świetlicy: [materiały metodyczne dla wychowawców świetlic] Cz. 2.- Jelenia Góra: WOM, 3. Misiejuk Janina: Plan pracy opiekuńczo-wychowawczej świetlicy szkolnej.- Białystok, 4.Praca wychowawcza w świetlicy szkolnej: praca zbiorowa /pod red. Anny Wiszniewskiej.- Warszawa: WSiP, 5. Rosiński Marian: Organizacja pracy opiekuńczo-wychowawczej w świetlicach.- Szczecin:

Vademecum wychowawcy świetlicy: 6. Praca wychowawcza w świetlicy szkolnej: praca zbiorowa /pod red. Anny Wiszniewskiej Warszawa WSiP, 7. Szymczak Anna: Świetlice dla dzieci.- Warszawa: Fundacja Pomoc Społeczna SOS, 8. Świetlica pomostem między rodziną a szkołą: (materiały pomoc dla wychowa świetlic) Marii Pietkiewicz. Warszawa: Instytut Kształcenia Nauczycieli im. Władysława Spasowskiego, 9. Świetlica szkolna szansą do wykorzystania /pod red. Marii Pietkiewicz.- Warszawa, WSiP, 10. Wiech Anna, Wiech Zdzisław: Poradnik dla wychowawców świetlic szkolnych.- Warszawa, WSiP