Webquest dla członków Klubu SAS MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
Advertisements

METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
TEMAT: ŚWIĘTA WIELKANOCNE WebQuest skierowany jest dla uczniów klasy V Szkoły Podstawowej w Pielgrzymowicach. Stworzony został przez bibliotekarza i.
ENGLISH AROUND THE WORLD
Temat: Cegłów dawniej i dziś
Zespół szkolny w Cegłowie
1 Technologia informacyjna Małe ojczyzny – propagujemy region, w którym mieszkamy.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
Od pierwszego krzyku do …
Jak cało i zdrowo przyszedłem na świat
Pasożyty wokół nas Kozieł Mirosława.
Segregacja to rewelacja WebQuest dla uczniów gimnazjum
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Rośliny - nie tylko tlen i ozdoba
Budowa atomu Katarzyna Chojnacka.
Przygotował : Robert Jaworski. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
WebQuest dla uczniów klasy IV Cyfrowa historia Jolanta Wuzik
Co to jest TIK?.
2009- Rok Wojciecha Korfantego Polskiego przywódcy narodowego Górnego Śląska Strona GłównaStrona Główna/Wstęp/Zadanie/Procedura/Źródła/Ewaluacja/KonkluzjaWstępZadanieProceduraŹródłaEwaluacjaKonkluzja.
TAJEMNICZE ZAMKI I PAŁACE POWIATU RACIBORSKIEGO
Autor: mgr Beata Gorzelańczyk
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
IWONA SOKOŁOWSKA-DZIUK KURS BELFER ON LINE
Być może, że już za chwilę staniesz przed życiową decyzją kupna lub budowy swojego własnego M. Ale gdzie?!! Wieś czy miasto, spokój czy hałas, nuda.
Maszyny proste i ich wykorzystanie w życiu codziennym
WebQuest Tropem Pluszowego Misia A. Schneefuhs W. Koczubik.
WALORY TURYSTYCZNE POLSKI
Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela Opracowanie.
Technologia informacyjna
WebQuest Zajęcia Techniczne Wielościany foremne
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Polskie Parki Narodowe autor: Izabela Lara
W program Szkoła z klasą 2.0 wprowadziła nas nasza wychowawczyni p. K. Gasiorkiewicz, która jest koordynatorem tej akcji w naszej szkole. Na godzinie.
Webquest Wojciech Korfanty
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
Warzywa i owoce, czyli to co reguluje moje moce.
Wprowadzenie Zadania O turnieju Źródła Ocenianie Organizatorzy.
Webquest dla uczniów klasy VI
„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”
Halina Bienienda Dorota Jezusek Regina Domogalla
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Aplikacje internetowe do wizualizacji tekstu
Znaczenie produktów zbożowych
Świat wierszy Jana Brzechwy
Zabytki Berlina Sehenswürdigkeiten in Berlin
Segreguję i Ziemię ratuję!
Opracowały: Paulina Pietruszka, Beata Wojciechowska
WebQuest Jestem ptakiem
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
Webquest Rośliny - nie tylko tlen i ozdoba „Więcej pokarmów roślinnych dla zdrowia, lepsze naturalne produkty roślinne na co dzień”
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
„CZY WIESZ CO JESZ ?” WebQuest dla uczniów szkoły ponadgimnazjalnej autor: Gabriela Gurgul Edukacja zdrowotna w ramach wychowania fizycznego.
Web Quest dla uczniów klasy drugiej gimnazjum przygotowała: Marlena Partyka – Koperek.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
WebQuest Barbara Skoczewska. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
prezentacji multimedialnej na konkurs „Tajemniczy świat Bałtyku”
WYPRAWY PO PRZYPRAWY Barbara Świątek.
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
WebQuest Legendy Głogowa Dla klasy V szkoły podstawowej zaprojektowany przez Joannę Pytel, Marzenę Rokaszewicz
KOMÓRKA Web Quest przeznaczony jest dla uczniów gimnazjów. Jego celem jest zwiększenie zainteresowania uczniów biologią i pozyskiwaniem nowych informacji.
Zapis prezentacji:

Webquest dla członków Klubu SAS MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO

WPROWADZENIE Rozpoczynamy realizację nowego szkolnego projektu, w ramach którego będziemy przygotowywać mapę turystyczną wybranego obszaru Beskidu Śląskiego. Ta mapa ma być wyjątkowa, przydatna i zachęcająca do odwiedzenia miejsc i szlaków, którymi wędrował Alfred Szklarski. Dzięki wykonaniu tego zadania, zgromadzicie wiele informacji, poznacie ciekawostki, o których do tej pory nie wiedzieliście i lepiej poznacie ten region. Zapraszam do wędrówki po Beskidzie Śląskim. Rozpoczynamy realizację nowego szkolnego projektu, w ramach którego będziemy przygotowywać mapę turystyczną wybranego obszaru Beskidu Śląskiego. Ta mapa ma być wyjątkowa, przydatna i zachęcająca do odwiedzenia miejsc i szlaków, którymi wędrował Alfred Szklarski. Dzięki wykonaniu tego zadania, zgromadzicie wiele informacji, poznacie ciekawostki, o których do tej pory nie wiedzieliście i lepiej poznacie ten region. Zapraszam do wędrówki po Beskidzie Śląskim.

Beskid Śląski widok na Ustroń

ZADANIE Na jakiś czas wcielicie się w role młodych kartografów, którzy zbiorą ciekawe informacje o regionie Beskidu Śląskiego, przygotują zestaw znaków topograficznych i opracują mapę tego regionu. Mapa ma być waszego autorstwa- estetyczna, ciekawa, a przede wszystkim przydatna turyście wędrującemu szlakami. Mapę zaprezentujecie podczas wspólnego rajdu szkół A. Szklarskiego. Pamiętajcie, że każda ze szkół przygotuje własną mapę, która będzie oceniana przez jury.

Będziecie pracować z komputerem

PROCES Aby wykonać powierzone wam zadania będziecie podzieleni na dwu lub trzyosobowe grupy. Każda z grup wykona to samo zadanie. Sami ustalacie skład grupy. Grupa samodzielnie wyznacza lidera, który koordynuje prace jej członków.

PROCES c.d. Aby dobrze wykonać zadanie należy: 1. Przypomnieć sobie znaki topograficzne stosowane na mapach turystycznych; 2. Na podstawie mapy fizycznej zapoznać się z topografią wybranego obszaru Beskidu Śląskiego;

PROCES c.d. Dalej należy: 3. Wyszukać w Internecie ciekawe informacje dotyczące regionu, którego mapę wykonujecie; 4. Dokonać selekcji informacji zebranych w czasie pracy i wybrać te, które są najwłaściwsze; 5. Zamieścić wybrane informacje na mapie Beskidu Śląskiego;

PROCES c.d. Należy wykonać: mapę na kartonie o wymiarach mapę na kartonie o wymiarach 100 cm x70 cm dowolną techniką; 100 cm x70 cm dowolną techniką; mapa powinna odzwierciedlać rzeczywistą topografię, zawierać istotne znaki informacyjne, ciekawostki, charakteryzować się wysokim poziomem estetycznym; mapa powinna odzwierciedlać rzeczywistą topografię, zawierać istotne znaki informacyjne, ciekawostki, charakteryzować się wysokim poziomem estetycznym;

ŹRÓDŁO Wykonując zadanie możecie korzystać z zasobów Internetu, map, atlasów, podręczników do przyrody, literatury popularno – naukowej oraz innych źródeł. Wykonując zadanie możecie korzystać z zasobów Internetu, map, atlasów, podręczników do przyrody, literatury popularno – naukowej oraz innych źródeł. Przydatne źródła:

ŹRÓDŁA c.d. styczna styczna

EWALUACJA Działanie Podstawowe 1p. Rozszerzające 2p. Dopełniające 3p. Wykraczające 4p. Zgodność i wyczerpanie tematu Informacje na mapie ubogie, niepełne, odbiegające od tematu. Informacje mało interesujące, nieprzydatne turyście. Mało znaków topograficznych. Korzystanie tylko z jednego źródła. Informacje zgodne z tematem, interesujące, przydatne turyście. Dużo znaków topograficznych, Widoczna rzeźba terenu.Korzystanie z małej ilości źródeł. Informacje pełne, wyczerpujące temat ale nie zawierające ciekawych, interesujących informacji. korzysta z kilku (trzech,czterech) źródeł. (trzech,czterech) źródeł. Informacje na mapie w pełni wyczerpują temat, podane ciekawie, opracowane z wykorzystaniem różnych źródeł. Widoczna rzeźba terenu. Zawiera dodatkowe informacje w postaci odnośników, zdjęć, odchylanych zakładek tekstowych. Estetyka pracy Słaba szata graficzna mapy(uboga grafika), słaba jakość znaków. Kolorystyka niedobrana. Nie zawiera żadnych dodatkowych informacji, ciekawostek. Szata graficzna mapy nienajlepszej jakości (uboga grafika) na mapie nie wszystkie informacje są czytelne. Zawiera mało znaków topograficznych. Mało dodatkowych informacji. Szata graficzna dobra, zawiera wyraźne znaki topograficzne, mapa jest czytelna. Dobrze dobrana kolorystyka, odpowiada rzeźbie terenu. Zawiera dodatkowe informacje, ciekawostki. Wizualnie bardzo dobra, przejrzysta (zaawansowana grafika). Znaki topograficzne czytelne. Zawiera wiele ciekawych informacji dodatkowych, zdjęcia. Sposób prezentacji (zgodność z czasem) Prezentujący mówi nieciekawie, nie zna treści prezentowanej pracy, czyta z notatek, nie mieści się w przewidzianym czasie. Nie zainteresował słuchaczy. Prezentujący mieści się w czasie, ale nie do końca zna treść prezentacji, często korzysta z notatek. Nie zainteresował słuchaczy. Prezentujący mówi jasno i wyraźnie, od czasu do czasu spogląda w notatki, zna treść prezentacji, mieści się w czasie. Wzbudził zainteresowanie słuchaczy. Prezentujący mieści się w czasie, mówi interesująco, używa logicznych argumentów, zna prezentowany materiał. Wzbudził zainteresowanie słuchaczy. Współpraca w grupie Brak lub bardzo mała- wykonanie pracy przez jedną osobę. Współpraca niewielka, znaczna część pracy wykonana przez jedną osobę. Pozostali członkowie mieli niewielki wkład po interwencji nauczyciela lub lidera. Nie w pełni zadowalająca współpraca, wystąpiły problemy z integracją grupy wokół zadań. Po interwencji nauczyciela lub lidera wszyscy zaangażowali się w pracę. Wszyscy członkowie zaangażowani w zadanie, współpraca pełna i zadowalająca. Członkowie zintegrowani wokół zadań.

OCENIANIE Skala oceniania Skala oceniania punktyocena punktyocena 8 celująca 8 celująca 7 bardzo dobra 7 bardzo dobra 6 dobra 6 dobra 5-4 dostateczna 5-4 dostateczna 3 dopuszczająca 3 dopuszczająca 0-2 niedostateczna 0-2 niedostateczna

KONKLUZJA Celem waszego projektu było: Wykonanie wybranego obszaru Beskidu Śląskiego; Wykonanie wybranego obszaru Beskidu Śląskiego; wyszukanie informacji na temat tego regionu; wyszukanie informacji na temat tego regionu; nabycie umiejętności wyszukiwania nabycie umiejętności wyszukiwania i przetwarzania informacji; i przetwarzania informacji; doskonalenie umiejętności wykorzystywania nowoczesnych narzędzi i metod technologii doskonalenie umiejętności wykorzystywania nowoczesnych narzędzi i metod technologii informacyjnej i komunikacyjnej; informacyjnej i komunikacyjnej; umiejętność współpracy w zespole; umiejętność współpracy w zespole; dokonanie prezentacji swojej pracy. dokonanie prezentacji swojej pracy.