Obsługa zaliczek. Czyli wystawianie paragonu fiskalnego dla zaliczki i paragonu końcowego.
Wystawiamy zlecenie dla klienta klikając np Wystawiamy zlecenie dla klienta klikając np. przycisk >>Artykuły optyczne.
W kolejnym oknie pobieramy z listy klienta lub jeśli jest to nowy klient dodajemy go do kartoteki i pobieramy. Następnie uzupełniamy potrzebne nam pola, dane lekarza lub zaznaczamy opcję - Bez lekarza (jeśli chcemy możemy wypełnić parametry optyczne szkieł, które używa klient). Następnie klikamy – Dalej.
W kolejnym oknie dokładamy do zlecenia wybrane przez klienta oprawki i szkła, ewentualnie usługę wykonania okularów. Aby dodać produkty lub usługę klikamy na przycisk >> Dodaj pozycję.
W następnym oknie wybieramy interesujący nas towar z działu – oprawy okularowe, szkła okularowe i dołączamy go do sprzedaży. Jak widać mamy dostęp do działów z towarami z grupy – artykuły optyczne i pozostałe. Jeśli zlecenie ma być zrealizowane jako wyrób medyczny z 7% Vat, zaznaczamy odpowiednią opcję w oknie wprowadzania pozycji.
W dolnej części okna >>Sprzedaż recepta etap 2 wpisujemy kwotę pobranej zaliczki. Jeśli chcemy ją ufiskalnić, klikamy na przycisk >>Zal. Zostanie wystawiony paragon fiskalny do zaliczki.
Zamówienie zostaje zapisane a paragon zaliczkowy jest widoczny w oknie paragonów.
Do wystawionego paragonu zaliczkowego możemy klientowi wystawić fakturę. Podświetlamy wybrany paragon i klikamy na przycisk >> Wypisz fakturę. Na zakończenie klient otrzyma również drugą fakturę do paragonu kończącego sprzedaż.
Po wykonaniu dla klienta zamówienia, realizujemy go klikając na przycisk >> Realizacja. W kolejnym oknie paragonu widzimy, że powstał nam wyrób medyczny ze stawką 7% Vat. Wartość brutto paragonu końcowego pomniejszona została o kwotę ufiskalnionej zaliczki. Klikając >> Zapisz wystawiamy paragon końcowy i zamykamy zamówienie.
W liście paragonów widzimy dwa paragony do zrealizowanego zamówienia >> paragon zaliczkowy i kończący. Aby wystawić fakturę do paragonu kończącego podświetlamy go i klikamy na przycisk >> Wypisz fakturę.