Wykorzystanie technologii mobilnych w jednostkach samorządu terytorialnego. Wojciech Szpara.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Założenia teoretyczne budowy sieciowych produktów turystyki wiejskiej oraz proces ich komercjalizacji Tworzenie wspólnej oferty turystycznej pod hasłem:
Advertisements

STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Ocena procesów zachodzących na obszarze Euroregionu
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Nowy projekt KYB - QR KOD.
Wdrożenie portalu korporacyjnego w oparciu o MOSS2007
1 Projekt System 7/24. Białystok, 9 lipiec 2007 System 7/24 - jako przykład współpracy BIZNES - SAMORZĄD Warszawa,
ISOiWUT Internetowy System Oferowania i Wyszukiwania Usług Transportowych.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
TURYSTYKA. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG IIIA.
Analiza informacji turystycznej na stronach administracji publicznej Joanna Cuber Łukasz Konieczny Karolina Lewicka WSZiNS Tychy Zarządzanie i marketing.
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Usłyszeć miasto o audioguide gdańsk, wygodnym zwiedzaniu oraz kierowaniu strumienia turystów.
Gdańsk miastem wolności.
5 grudzień styczeń 2010 PROJEKT MARKETINGOWY.
Celem KONKURSU jest wyłonienie i wypromowanie produktów, miejsc lub przedsięwzięć, które ze względu na swoją jakość, unikatowe walory i związki z województwem.
Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Republika Czeska - Rzeczpospolita Polska na lata Możliwości realizacji projektu w ramach dziedziny.
Slajd początkowy z animacją, animacja uruchamia się automatycznie po włączeniu tryby prezentacji 1 1.
Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego w kontekście aktualizacji
Proponowana problematyka prac
OFERTA WSPÓŁPRACY DLA FIRM REMONTOWYCH I WYKOŃCZENIOWYCH.
Rozkład jazdy na telefon komórkowy
Technik Obsługi Turystycznej
CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych Wykorzystanie danych w małych firmach Dominika.
W nowej odsłonie.
Plan Odnowy Miejscowości
Prezentacja miast i form promocji. Spis treści Prezentacja miast: – Sopot – Wrocław – Kraków – Zakopane – Warszawa Formy promocji: – Formy Standardowe.
JAKIE MOŻLIWOŚCI WPROWADZIŁY SOCIAL MEDIA I MOBILE W KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ?
Bartłomiej Kamiński Witold Czyż Wydział Promocji i Współpracy Międzynarodowej Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego.
Gimnazjum im. M. Curie – Skłodowskiej Miasto i Gmina Prabuty
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia Łukasz Grodzki, Tel Skype biznesmultimedia
DEBATA Nie tylko wybory czy młodzi ludzie mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? w ramach realizacji programu CEO - Sejm Dzieci.
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Zygmunt Ziobrowski Instytut Rozwoju Miast
Stowarzyszenie LGD Gmin Dobrzyńskich Region Południe.
Leszno jako centrum aglomeracji i centrum subregionu
Projekt współpracy, o którym mowa w art. 65 ust. 1 rozporządzenia Rady(WE) nr 1698/2005 z dnia 20 września 2005 r. w sprawie wsparcia rozwoju obszarów.
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
Aplikacja mobilna Uniwersytetu Andrzej Zadrożny / / Konferencja Promująca Projekt „Platforma usług elektronicznych Uniwersytetu Warszawskiego.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich (M07)
Projekty na rzecz rozwoju świętokrzyskiej kultury i turystyki w kontekście współpracy LGD - ENKOLPION Fundacja Enkolpion Instytut Kultury Regionalnej i.
Strategia Rozwoju Gminy Chrzanów na lata WYNIKI BADANIA ANKIETOWEGO WŚRÓD MIESZKAŃCÓW.
Innowacyjna platforma pomagająca zaplanować podróż i umożliwiająca porównywanie cen usług turystycznych.
Zagadnienia  1. Rzeczywistość rozszerzona  2. Kody QR  3.  3. Komunikacja bliskiego zasięgu (NFC)  4. Aplikacje biznesowe CR i CM  5. Web 2.0 i.
PRZEWODNIK PO APLIKACJI WADEMEKUM REGIONALNE: ZAPOZNAJ SIĘ Z MOŻLIWOŚCIAMI WADEMEKUM REGIONALNEGO. ROZPOCZNIJ INNOWACYJNĄ PROMOCJĘ REGIONU. ZAPOZNAJ SIĘ.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Nasz cel - sprawny urząd i zadowoleni mieszkańcy Oparta na doświadczeniach ze współpracy z samorządami, ngo’s i mieszkańcami, Całościowe zrządzanie BO.
Krzysztof Margol. Cele projektu: -zbudowanie modelowego systemu uzyskiwania przychodów przez wiejskie organizacje pozarządowe; - zwiększenie potencjału.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
PORTAL DIGITALIZACJA AGATA BRATEK Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego Konferencja POLSKIE ZBIORY W EUROPEANIE – Toruń, dn. 19 X 2012 r. Japoński.
Michał Brzeszkiewicz Departament Nowych Technologii Polska Organizacja Turystyczna Nowe technologie w Informacji Turystycznej.
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ.
Jednym z największych problemów związanych z promocją organizacji pozarządowej jest wyasygnowanie środków na zaprojektowanie, hosting, domenę i aktualizowanie.
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
Prezentacja wyników badań ŻYCIE W POZNANIU 2009 Zleceniodawca: Urząd Miasta Poznania Maj 2009.
ZAŁOŻENIA PORTALU. teleKROWA.pl to portal, którego celem jest ułatwienie konsumentom znalezienia optymalnej oferty związanej z:  telefonami komórkowymi,
Sony Ericsson Vivaz – Fashion Show

System lokalizacji GPS
SafeSurfing Moduł 3 Jak zachować bezpieczeństwo korzystając z internetu i aplikacji mobilnych.
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
Tworzeniu interaktywnych map turystycznych
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”. . Informacja na temat możliwości włączenia się do.
E-turystyka w sektorze publicznym
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Koncepcja funkcjonowania klastrów energii
XIV Ogólnopolskie Sympozjum – Krakowskie Spotkania z INSPIRE
Platforma LearningApps
Zapis prezentacji:

Wykorzystanie technologii mobilnych w jednostkach samorządu terytorialnego. Wojciech Szpara

Dlaczego jednostki samorządu terytorialnego powinny wejść do mobile? Do obiadu pozostało 18 min 1

Dlatego! zmiana trendów w popycie – konsument odrzuca to co dla niego mało wartościowe, zip-y informacji po rozpakowaniu go przytłaczają, potrzeba informacji spersonalizowanej. Tu i teraz. To, czego oczekuję, inaczej spadam stąd!

Dlatego! zmiany struktur w podaży – pakiety atrakcji się nie sprzedają, musimy dopasować ofertę pod klienta, zabiegane społeczeństwo nie ma czasu na dwutygodniowy pobyt w naszym mieście, gminie. Klient chce przeżyć coś wyjątkowego, niezapomnianego, idealnie dopasowanego do jego potrzeb. Tu i teraz! Do obiadu pozostało 17 min 30s ;)

Dlatego! Nowe techniki marketingowe umożliwiają tworzenie precyzyjnych strategii komunikacji z mieszkańcem/turystą co pozwala na dotarcie do konkretnej grupy, nie ogółu. Do obiadu pozostało 16 min 30s ;)

Funkcje jakie mogą pełnić technologie mobilne w JST Do obiadu pozostało 16 min 2

Funkcje mobile w JST - (komunikacja zewnętrzna) - innowacyjna informacja turystyczna i kulturalna, - planowanie trasy podróży i programu zwiedzania, - rezerwacja usług (kulturalnych, noclegowych, gastronomicznych), - promocja miasta, instytucji i firm, - dostęp do rozkładów jazdy komunikacji miejskiej, - możliwość uzyskiwania rabatów do muzeów, restauracji, teatrów, kin, koncerty, - wizualizacja nieistniejących zabytków, rekonstrukcja wydarzeń historycznych, - gry miejskie, - usprawnienie komunikacji między samorządem a mieszkańcami (informacja o planach, zagrożeniach).

Funkcje mobile w JST - (komunikacja wewnętrzna) - samoobsługa pracownicza, procesy kadrowe. Do obiadu pozostało 13 min 30 s

Cholernie drogie rozwiązania. Nas na to nie stać! 3

Guzik prawda! 3 Ograniczony budżet wyzwaniem dla kreatywności ;) Do obiadu pozostało 13 min

Połączenie Wikipedii oraz kodów QR Do obiadu pozostało 13 min Wiki-Miasteczko

Mówią o nim, że to pierwsze wiki-miasteczko. Walijska mieścina z 9 tys. mieszkańców, o której zapewne nigdy byście nie usłyszeli, gdyby nie pomysł władz miasta na promocję.

Wiki - Miasteczko Monmouthpedia, czyli internetowa encyklopedia Monmouth ruszyła rok temu. Użytkownik skanuje kod QR zawieszony na tabliczce obok interesującego go pomnika czy budynku, uzyskuje informacje z Wikipedii, a następnie może podążyć za pomocą Google Street View trasą ku kolejnym atrakcjom. W miasteczku rozlokowanych jest tysiąc tabliczek, władze przygotowały też darmowe hot-spoty dla tych, którzy nie mają zakupionych pakietów internetowych w smartfonie. Skorzystać można z ponad kilkuset tekstów na temat zabytków w mieście oraz kilku tysięcy zdjęć przygotowanych dla zwiedzających.

Wiki - Miasteczko - VIDEO

Jak angażować społeczność w tworzenie mobilności 4

Crowdsourcing na przykładzie Berlina Crowdsourcing – proces, w ramach którego organizacja (firma, instytucja publiczna, organizacja non-profit) przeprowadza outsourcing zadań wykonywanych tradycyjnie przez pracowników do niezidentyfikowanej, zwykle bardzo szerokiej grupy ludzi w formie open call. Crowdsourcing umożliwia wszystkim użytkownikom Internetu partycypację w zadaniach, które kiedyś były zarezerwowane dla wąskiej grupy specjalistów.outsourcing

Crowdsourcing na przykładzie Berlina Oprócz strony Projektu Przyszłość, gdzie regularnie przedstawia się głosowania online, powstało kreatywne-miasto-berlin, ogólnoberlińska platforma dla sektora kreatywnego. W ramach platformy zorganizowano konkurs Apps4Berlin – publiczność i zespół ekspertów wybierali pomysły i prototypy cyfrowych aplikacji mobilnych wnoszących wartość dla Berlina. Spośród 72 aplikacji jury wybrało 15 zwycięzców

Crowdsourcing na przykładzie Berlina bePart to koncepcja komórkowej e- demokracji. Aplikacja w smartphonie informuje użytkownika o projektach związanych z rozwojem miasta w pobliżu jego miejsca zamieszkania i wzmacnia udział mieszkańców w debatach publicznych na wczesnych etapach planowania. Do obiadu pozostało 8 min

Jak to robić i czego się wystrzegać w kilku przykładach 5

Aplikacja, którą stworzyło Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Jaworznie. Mieszkańcy mogą na smartfonach śledzić czas przepłynięcia "ładunku" z domowej toalety do oczyszczalni ścieków. Twórcy aplikacji mówią, że można ją zintegrować z Facebookiem i pochwalić się znajomym własnym czasem. Gdzie jest moja kupa? Do obiadu pozostała jeszcze chwilka

Aplikacja zawiera szczegółowy program przebiegu imprezy. Każda z atrakcji została szczegółowo opisana. Zadbano również o możliwość dodania wydarzeń do ulubionych tak, aby niczego nie przegapić. W zakładce Artyści wyszczególniono wszystkich muzyków, jacy wystąpią podczas tegorocznej Kortowiady. Opisy opatrzono również zdjęciami. Nie zapomniano także o krótkiej notce dotyczącej samej imprezy, danych kontaktowych, map dojazdu do poszczególnych miejsc w Olsztynie. Mobilny przewodnik po Juwenaliach w Olsztynie Do obiadu pozostała jeszcze chwilka

Czy rok 2013 będzie rokiem mobile w JST? Do obiadu pozostała jeszcze chwilka Nie wiem. Będziemy mogli to stwierdzić za kilka dobrych lat.

Technologie mobilne w JST - podsumowanie - pozwalają w nowy sposób pokazać dziedzictwo kulturowe i atrakcje turystyczne, - kreują nowe produkty, mogą być atrakcją samą w sobie, - wspomagają istniejące produkty turystyczne, - służą promocji miasta/regionu, - usprawniają komunikację w otoczeniu wewnętrznym i zewnętrznym, - zaspokajają potrzeby współczesnego użytkownika, - użyte w sposób niewłaściwy, nieprzemyślany mogą nam zaszkodzić. Wystrzegajmy się tego!

Dziękuję za uwagę! Smacznego Wojciech Szpara