Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Poznawanie metody projektu
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Przedsiębiorczość i przedmioty ekonomiczne Edukacja regionalna w praktyce szkolnej Szczecin, r.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Akademia przyszłości -program rozwoju Gimnazjum nr 18 im
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
Laboratorium szkolne – sposób na wolny czas
Młodzieżowa przedsiębiorczość
METODA PROJEKTU SZKOLENIOWA RADA PEDAGOGICZNA
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
Co to jest TIK?.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
MOJA SZKOŁA W LICZBACH Prezentacja projektu z zakresu przedmiotów przyrodniczych: matematyka, biologia, chemia. Projekt wykonała: Monika Wojtyła, kl.
„Od kropelki do kropelki… sukces będzie wielki!”
Okiem i szkiełkiem - przez działanie do sukcesu Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Sprawozdanie z projektu Mali Badacze realizowanego w klasach I-III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w roku szkolnym 2012/2013.
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Idea oceniania kształtującego
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
NASZA SZKOŁA W PROJEKCIE „MŁODZI-KREATYWNI”
Motywowanie do nauki – rola rodzica
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
W latach uczniowie obecnej klasy trzeciej biorą udział w projekcie Od grosika do złotówki. Jego realizacja potrwa dziesięć miesięcy, w trakcie.
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
GMINAZJUM NR I IM. SZARYCH SZEREGÓW W NAMYSŁOWIE GR.II- 12 UCZNIÓW PROWADZĄCY IZABELA HELIŃSKA – PEDAGOG SZKOLNY/ DORADCA ZAWODOWY.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
„Bądź bezpieczny w sieci’’ W dwugodzinnych zajęciach wzięli udział uczniowie klas III. Celem zajęć i działań było poznanie przez uczniów zasad bezpiecznego.
Centrum w Ostrołęce Centrum w Ciechanowie Centrum w Płocku Centrum w Radomiu Centrum w Siedlcach Centrum w Warszawie - poradnictwo zawodowe - pośrednictwo.
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
ALEKSANDER KŁODNICKI Koło TIK W zajęciach uczestniczy 15 uczniów, rozwijających swoje zainteresowania w obszarze nowoczesnych technologii.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Spotkanie podsumowujące.
Szkoła Kluczowych Kompetencji luty 2009 rok – grudzień 2012 rok. Zespoły Szkół Ponadgimnazjalnych w Lipsku i Siennie.
DORADZTWO ZAWODOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GĘBICACH PUBLICZNYM GIMNAZJUM IM. LEŚNIKÓW POLSKICH rok szkolny 2015/2016.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
Konferencja współfinansowana z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1 Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa na terenie Powiatu.
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Szkoła Nauczycielem stoi
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach

Obszar: matematyka, przedsiębiorczość, ICT Cele: poznawanie świata finansów osobistych, uświadomienie sobie osobistych preferencji zawodowych, budowanie pozytywnego wizerunku samych siebie, planowanie, tworzenie biznes planu, projektowanie przychodów i rozchodów, ustalanie cen towarów, współpraca z innymi, ocenianie działalności przedsiębiorstwa, bilans zysków i strat

Metody: Ćwiczeniowe, Burza mózgów, Gry dydaktyczne, Prezentacja wytworów, Działania praktyczne, Praca z komputerem Uczestnicy: uczniowie klasy IV szkoły podstawowej

Na zajęcia koła przedsiębiorczości Biznesowcy uczęszczali uczniowie klasy 4. W czasie spotkań Działania: W czasie spotkań dowiedzieli się, jak w praktyczny sposób można ustalać ceny towarów, które wykonywali samodzielnie.

Uczniowie przeprowadzili rozmowy o zawodach wykonywanych przez ich rodziców i wykonali prezentacje multimedialne na temat Mój wymarzony zawód.

Poznali produkty bankowe, pod hasłem: Jak banki zdobywają klientów Oszczędzanie i jego formy, czyli co dla kogo najlepsze. W ramach zajęć samodzielnie przeliczali zyski własne na lokatach, zyski banku przy kredytach oraz planowali wydatki z własnych kieszonkowych.

Formą zajęć, która u uczniów zyskała dużą aprobatę była gra finansowa w Internecie – Wolni Farmersi. Do końca zajęć uczniowie grali, poznawali zasady i prawa rządzące światem finansów. Samodzielnie decydowali, co uprawiają będąc farmerami, kiedy, komu i za ile sprzedadzą własne uprawy.

Gra odbywała się głównie w domu, codziennie sami decydowali ile czasu poświęcają na nią. Pozwoliło to uczestnikom zajęć spędzać czas na grze w Internecie – ulubionej formie dzieci, ale także dokonywać wyborów, ponosić odpowiedzialność za nie / np. zdobywanie punktów, przechodzenie do kolejnych etapów, zdobywanie pieniędzy, zakup zwierząt, budynków gospodarczych itp./. W czasie zajęć rozmawiali o problemach z decyzjami, chwalili się swoimi osiągnięciami, wyjaśniali innym napotkane w grze trudności.

Podczas spotkań uczestnicy mogli także zapoznać się z pojęciem giełdy. Otrzymali wirtualne pieniądze, które musieli zainwestować na giełdzie, aby na kolejnych zajęciach sprawdzić czy zyskali, czy ponieśli straty. Zadanie to spowodowało u niektórych uczniów takie zainteresowanie, że w domach zaczęli poszukiwać informacji na temat akcji sprzedawanych na giełdzie, śledzić jej notowania.

Rezultaty: Uczeń nauczył się planowania, tworzenia schematu działań w przedsiębiorstwie poznał drogę zdobycia wymarzonego zawodu, nauczył się konsekwencji podejmowanych decyzji wzrosły aspiracje uczniów poprzez podniesienie samooceny staje się wrażliwy i odpowiedzialny za swoje środowisko zna i wykorzystuje TIK współpracuje w zespole jest aktywny, twórczy i poszukujący

Szkoła podnosi poziom nauczania i wychowania wzmacnia swój wizerunek w środowisku zyskuje ucznia z cechami przydatnymi w dalszym życiu promuje osiągnięcia uczniów

Dziękuję za uwagę prezentację opracowała mgr Iwona Idzikowska szkolny koordynator programu