Aktywizujące metody nauczania na zajęciach z optyki

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Advertisements

E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
7 punktów Kodeksu 2.0.
„WITAMY W NASZEJ SZKOLE”
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Szkoła Podstawowa nr 2 w Kwidzynie Klasy I - III.
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Jak przygotować ucznia do matury z matematyki
Nadleśnictwo Świeradów.
Jak uczyć się szybko i skutecznie?.
Blended learning w naszej szkole WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Europejski Przegląd Szkół Technologie Informacyjno-Komunikacyjne w Edukacji. Edukacja informatyczna.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Egzamin gimnazjalny 2014 Zasady i informacje.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
KODEKS 2.0 Szkoły Podstawowej w Licheniu Starym
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Obserwacja wybranych uczniów
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
CZYLI JAK STWORZYĆ IDEALNY SAMORZĄD SZKOLNY?
Nasza szkoła w liczbach i procentach
CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Seminarium podsumowujące projekt Barbara Pietrzak - Koordynator Projektu Małkinia Górna, 28 maja 2014 r.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
Samorządy Szkolne Jak zorganizować pracę samorządu, żeby włączyć w jego działania jak największą liczbę uczniów?
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.
Talent jest darem uniwersalnym, ale potrzeba wielkiej odwagi, żeby go wykorzystać. Nie bój się być najlepszy.
”Otwarta droga ku przyszłości. Stworzenie i realizacja innowacyjnych programów nauczania na zajęciach pozalekcyjnych oraz zarządzania i administrowania.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ 2013/2014. W roku szkolnym 2013/2014 kolejny raz podjęliśmy działania mające na celu podniesienie jakości pracy naszej.
Samorząd Uczniowski.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
Przeprowadzona w Gimnazjum nr 2 NOWY S Ą CZ.  Samodzielne decyzje ucznia dotyczące spraw uczniów i szkoły, uczniów  Współdecydowanie w sprawach.
DEBATA SZKOLNA WITAMY SERDECZNIE!!! CHCEMY STAĆ SIĘ SZKOŁĄ Z KLASĄ.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Lekcje z komputerem, 2006.
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Jak zarządzać szkołą, aby sześciolatek odniósł sukces? Konferencja podsumowująca wyniki sprawowanego nadzoru pedagogicznego w zakresie przygotowania lubuskich.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Szkoła Podstawowa Nr Kraków ul. Bolesława Śmiałego 6 tel: (12) im Św. Benedykta z Nursji w Krakowie.
III EDYCJA. ZADANIA DO WYBORU NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Praca metodą projektu edukacyjnego
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Obserwacja wybranych uczniów
Projekt „Po co. Dlaczego. Jak
DEBATA: SAMORZĄD SZKOLNY BLISKO KAZDEGO UCZNIA
Szkoła w Mieście Rodzaj innowacji: organizacyjno – metodyczna.
Szkoła Podstawowa nr 67 im. Władysława Łokietka w Krakowie
Kurs – OK zeszyt.
Zapis prezentacji:

Aktywizujące metody nauczania na zajęciach z optyki Marcin Paweł Sadowski Jadwiga Poznańska Warszawa 2007

Aktywizujące metody nauczania… Metody aktywizujące Ile zapamiętujemy? 10% z tego, co słyszymy 20% z tego, co widzimy 40% z tego, o czym rozmawiamy 90% z tego, co robimy CF 1, str. 59 14.2.2007 Aktywizujące metody nauczania…

Aktywizujące metody nauczania… Fotografia CF 3, str. 118 GL: zdjęcie z podręcznika GP: zdjęcie uczniowskie z FN DL: zdjęcie uczniowskie na konkurs DP: zdjęcie nauczycielskie 14.2.2007 Aktywizujące metody nauczania…

Symulacja komputerowa „Fizyka i astronomia”, WSiP programy na płytach CD-ROM z książkami (podręcznikami) internet http://www.walter-fendt.de/ 14.2.2007 Aktywizujące metody nauczania…

Prezentacja komputerowa Przygotowana przez ucznia Przygotowana przez nauczyciela 14.2.2007 Aktywizujące metody nauczania…

Aktywizujące metody nauczania… Film Internet, np. Węzły i strzałki na drgającej płycie 14.2.2007 Aktywizujące metody nauczania…

Aktywizujące metody nauczania… Projekt 1/2 Rola nauczyciela: zainicjowanie pracy, bieżąca kontrola, ocenienie wyników. Zadania uczniów: realizacja projektu, zbieranie i systematyzacja informacji, przedstawienie rezultatów swojej pracy. 14.2.2007 Aktywizujące metody nauczania…

Aktywizujące metody nauczania… Projekt 2/2 Prezentacja projektu może przybrać formę: eseju, referatu, wystawy, przedstawienia, makiety, albumu, prezentacji komputerowej, itp. 14.2.2007 Aktywizujące metody nauczania…

Doświadczenia uczniowskie w szkole w grupach ideał, lecz nierealny w licznych klasach pokaz, prezentacja szybciej i łatwiej, lecz mniejsze zaangażowanie uczniów w domu duże zaangażowanie uczniów Doświadczenie… w domu… gdy korzysta z DB „Ciekawa fizyka” może sam robić bo w pełni opisane. 14.2.2007 Aktywizujące metody nauczania…

Aktywizujące metody nauczania… Kamera obscura 14.2.2007 Aktywizujące metody nauczania…

Aktywizujące metody nauczania… Soczewka Fresnela 14.2.2007 Aktywizujące metody nauczania…

Aktywizujące metody nauczania… Peryskop 14.2.2007 Aktywizujące metody nauczania…

Aktywizujące metody nauczania… Kalejdoskop 60° • • • • • • 14.2.2007 Aktywizujące metody nauczania…

Aktywizujące metody nauczania… Światłowód 14.2.2007 Aktywizujące metody nauczania…

Aktywizujące metody nauczania… Słoik – soczewka 14.2.2007 Aktywizujące metody nauczania…

Stosując metody aktywizujące uczniowie… samodzielnie przeprowadzają doświadczenia poznają prawa fizyczne zaczynają lubić fizykę osiągają sukces na egzaminach kontynuują naukę na kierunkach fizycznych i technicznych 14.2.2007 Aktywizujące metody nauczania…