MARKETING MIX CYKL ŻYCIA PRODUKTU Opracowała: Grażyna Nowak.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
MARKETING Dr Aleksandra Gniot
Advertisements

POPYT PODAŻ RÓWNOWAGA RYNKOWA.
Oligopol – konkurencja i współpraca
Istota i przesłanki badań marketingowych
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
6. Strategie zarządzania
Gospodarka Rynkowa RYNEK – podstawowy mechanizm gospodarki rynkowej. Rynek jest miejscem, zorganizowanym zazwyczaj w sensie instytucjonalnym, miejsce na.
Warsztat z pomysłem, cz. III
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
badania rynku turystycznego
Ekonomia popyt, podaż i rynek reakcje popytu na zmiany cen i dochodów
Popyt, podaż, rynek.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Dane INFORMACYJNE: Nazwa szkoły: ID grupy: Kompetencja:
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Droga innowacji mBank. Prawo Moorea Liczba tranzystorów w układzie scalonym podwaja się w ciągu 18 miesięcy Sformułowana w 1965 roku prognoza Gordona.
Funkcjonowanie mechanizmu rynkowego
Podstawowa analiza rynku
Podstawowa analiza rynku
Zintegrowane techniki analizy strategicznej
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
P O P Y T , P O D A Ż.
MARKETING STRATEGICZNY
Katedra Marketingu Usług
ISTOTA PRODUKTÓW Plan wykładu
Rynki konkurencji niedoskonałej
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Analiza potencjału firmy
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Wprowadzenie do zaawansowanych elementów popytu i podaży
INFORMACJA MARKETINGOWA
Strategia przedsiębiorstwa
Operacyjne sterowanie produkcją
KONKURENCJA NIEDOSKONAŁA: konkurencja monopolistyczna, oligopol
BADANIA ROZWOJU NOWEGO PRODUKTU
POJĘCIE MARKETINGU. MARKETING jest to proces społeczno-gospodarczy mający na celu poznanie przyszłej struktury popytu na produkty lub usługi oraz zaspokojenie.
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Model łańcucha wartości
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” Projekt opracowany przez Ministerstwo Rolnictwa.
Marketing usług agroturystycznych
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Rynek wolnej konkurencji
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
CENA JAKO ELEMENT MARKETINGU MIX. FUNKCJE CEN DOTYCZĄ REALIZACJI 5 CELÓW Cel w postaci pożądanej wielkości zysku Cel związany ze sprzedażą Cel związany.
MARKETING MIX mgr Agata Wiznerowicz.
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
Decyzje dotyczące cen na rynku UE A.M. Zarzycka. Czynniki wpływające na kształtowanie cen na eurorynku - adaptacja zróżnicowana struktura konkurencji.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
STRATEGIA EUROCENY I JEJ ELEMENTY PLAN 1.Determinanty ceny na rynkach europejskich. 2.Dyferencjacja euroceny. 3. Standaryzacja euroceny.
Segmentacja rynku.
Istota i znaczenie marketingu. Plan wykładu 1.Fazy ewolucji orientacji przedsiębiorstwa 2.Pojęcie marketingu ▫ rozumienie tradycyjne /historyczne/ ▫ rozumienie.
Firmy globalne.
Dominika Muś TiR, grupa 2b
Prezentacja biznesplanu
MIKROEKONOMIA – program przedmiotu
Zasady funkcjonowania rynku
Marketing w Firmie.
Prezentacja biznesplanu
Prezentacja biznesplanu
Zapis prezentacji:

MARKETING MIX CYKL ŻYCIA PRODUKTU Opracowała: Grażyna Nowak

Podstawowe pojęcia Cykl życia produktu – okres w którym produkt znajduje się na rynku nabywcy Fazy cyklu życia produktu – różne stadia sprzedaży produktu

Cykl życia produktu

Czynniki wpływające na cykl życia produktu rodzaj produktu możliwości jego różnicowania i nadawania mu odmiennej charakterystyki podatność na zmiany koniunkturalne (moda) rodzaj zaspokojonych potrzeb konsumentów i tempo ich zmian postęp techniczny i technologiczny

FAZY CYKLU ŻYCIA A PODSTAWOWE CELE MARKETINGU  Wprowadzenie - uświadomienie istnienia produktu  Kreowanie produktu - maksymalizacja udziału w rynku

FAZY CYKLU ŻYCIA A PODSTAWOWE CELE MARKETINGU  Dojrzałość - maksymalizacja zysku - utrzymanie udziału w rynku  Spadek - minimalizacja kosztów - wycofanie produktu z rynku

CHARAKTERYSTKA FAZ CYKLU ŻYCIA PRODUKTU NA RYNKU Faza Wprowadzenie Wzrost Dojrzałość Spadek Cel marketingowy Uświadomienie nabywcom istnienia produktu Zwrócenie uwagi na zróżnicowanie produktu Utrzymanie lojalności wobec marki Dokonanie żniw, zawarcie kontraktu, wycofanie Produkt Jeden model Kilka modeli Pełna linia produktu Modele najlepiej sprzedające się Cena Wysoka lub niska Cena umożliwiająca wzrost udziału w rynku Cena umożliwiająca utrzymanie udziału na rynku Cena umożliwiająca utrzymanie określonej rentowności Dystrybucja Ograniczony zasięg Wzrost liczby placówek Maksymalna liczba placówek Spadek liczby placówek Promocja Informująca edukacyjna Podkreśla atuty konkurencyjne Przypominająca Minimalna Konkurenci Brak Pojawiają się Wielu Spadek liczby

ĆWICZENIE 1 Wyjaśnij przebieg krzywej cyklu rynkowego życia produktu. Sprzedaż Czas

BIBLIOGRAFIA Mazur J., Sznajder A., Marketingowa orientacja przedsiębiorstwa, WSHiP, Warszawa 1998. Wiśniewski A., Marketing, WSiP, Warszawa 1995.

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ