Udział osób niepełnosprawnych prawnie na 100 osób ludności w wieku 15 lat i więcej w 2004 r. Polska – 13,4%

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
BEZROBOCIE W GMINIE MSZCZONÓW
Advertisements

Podsumowanie I edycji Projektu: „Kształcenie rolników w zakresie nowych technologii” Łomża, 23 czerwca 2007 r. Projekt finansowany ze środków Europejskiego.
Konferencja podsumowująca Projekt: „Kształcenie rolników w zakresie nowych technologii” Łomża, 12 kwietnia 2008 r. Projekt finansowany ze środków Europejskiego.
Lublin, 5 lipca 2006 r..
Analiza sytuacji na polskim rynku pracy
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
WOJEWÓDZTWO WIELKOPOLSKIE WRK. ZAREJESTROWANIE ORGANIZACJI 41% ORGANIZACJI ZOSTAŁO ZAREJESTROWANYCH PO 2000 ROKU 1949 ROK – NAJWCZEŚNIEJ ZAREJESTROWANA.
ROLA POWIATOWYCH URZĘDÓW PRACY WE WSPIERANIU ZATRUDNIENIA OSÓB ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM - realizacja projektów współfinansowanych przez Europejski.
Elżbieta Malinowska-Misiąg Wojciech Misiąg Marcin Tomalak
URZĄD STATYSTYCZNY – CENTRUM WIEDZY WSPIERAJĄCE ZARZĄDZANIE W REGIONIE Wspólne budowanie przyszłości Mazowsza Warszawa, marzec 2011 r.
Recesje i bezrobocie.
Sytuacja na rynku pracy
Dostęp osób niepełnosprawnych do szkolenia i zatrudnienia
SYTUACJA NA RYNKU PRACY W POLSCE
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
Bezrobocie w okresie transformacji w Polsce Mariola Bartnicka.
Informacja o sytuacji na rynku pracy w Gminie Wadowice
Małopolskie Obserwatorium Polityki Społecznej
DLACZEGO ABSOLWENCI MAJĄ KŁOPOTY ZE ZNALEZIENIEM PRACY?
1 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej Poznań Małgorzata Świderska Warszawa Sektorowy Program Operacyjny WZROST KONKURENCYJNOŚCI.
Powiatowy Urząd Pracy w Grodzisku Mazowieckim Posiedzenie Powiatowej Rady Zatrudnienia w Grodzisku Maz. dn r. BEZROBOCIE W POWIECIE GRODZISKIM.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Sytuacja na lokalnym rynku pracy
Spotkanie z organizacjami pozarządowymi 27 stycznia 2006
INFORMACJA O OSOBACH NIEPEŁNOSPRAWNYCH ZAREJESTROWANYCH W URZĘDZIE PRACY POWIATU OLSZTYŃSKIEGO ORAZ FORMY WSPARCIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH KRYSTYNA DUDZIŃSKA.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Agnieszka Jankowicz-Szymańska1, Wiesław Wojtanowski1,2
Sytuacja na Rynku Pracy na terenach wiejskich powiatu brodnickiego. Brodnica, 29 wrzesień 2010 roku.
Harmonogram naboru do ZPORR w Województwie Małopolskim UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZE STRUKTURALNE Marszałek Województwa Małopolskiego Janusz Sepioł
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Dr hab. Agata Zagórowska, prof. PO
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Aktywni zawodowo Aktywni zawodowo projekt realizowany na podstawie.
1 ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ZA ROK 2004 ORAZ PORÓWNANIE Z LATAMI.
Rynek pracy a osoby niepełnosprawne stan obecny i perspektywy zmian Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych Warszawa, kwiecień 2006.
Źródła danych liczbowych na temat rynku pracy osób niepełnosprawnych
Główne czynniki wpływające na aktywność zawodową i zatrudnianie osób niepełnosprawnych
Człowiek - najlepsza inwestycja 18 listopada 2009 r. Człowiek – najlepsza inwestycja Konferencja współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Możliwości wsparcia edukacji osób niepełnosprawnych ze środków PFRON Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych Ministerstwo Pracy i Polityki.
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Powiatowy Urząd Pracy w Grodzisku Mazowieckim
Niepełnosprawni w badaniach GUS Niepełnosprawni ogółem
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Aktywni zawodowo Aktywni zawodowo projekt realizowany na podstawie.
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
Spływ należności w Branży Elektrycznej
mieszkańców pomorskiej wsi
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Założenia do Planów Działania Priorytetu VI PO KL na 2013 rok.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Aktualna informacja o rynku pracy w województwie zachodniopomorskim Szczecin, 29 czerwca 2011 r.
Projekt: „Opracowanie modelu poradnictwa zawodowego oraz internetowego systemu informacji edukacyjno-zawodowej” Priorytet III – Wysoka jakość oświaty Działanie.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
MŁODZIEŻ NA RYNKU PRACY W WOJEWÓDZTWIE DOLNOŚLĄSKIM
Gdynia - rynek pracy bez barier Niepełnosprawny pracownik na otwartym rynku pracy Gdynia, 7 grudnia 2006r.
Dlaczego projekt KONSERWATOR jest potrzebny? Tendencje na małopolskim rynku pracy Kraków, grudzień 2011 r.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
POWIATOWY URZĄD PRACY W RACIBORZU
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku ul. Pogodna Białystok
Kobiety na rynku pracy.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
Rynek pracy w gminie Swarzędz. sierpień 2015 roku
Rynek pracy i wynagrodzenia dla kobiet
Biuro Funduszy Europejskich Europejski Fundusz Społeczny dla szkół ponadgimnazjalnych Marta Krause Biuro Funduszy Europejskich Urząd Miasta Poznania 12.
Zapis prezentacji:

Udział osób niepełnosprawnych prawnie na 100 osób ludności w wieku 15 lat i więcej w 2004 r. Polska – 13,4%

Statystyka w tys. Osoby niepełnosprawne ogółem w tym osoby niepełnosprawne prawnie Dzieci niepełnosprawne (w wieku poniżej 16 lat) 202 w tym niepełnosprawne prawnie 135 Dzieci i młodzież ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wynikającymi z niepełnosprawności 179,5*) Niepełnosprawni studenci 9,2 Osoby niepełnosprawne w wieku produkcyjnym (18-59/64 lat): w tym osoby niepełnosprawne prawnie (2.396) Rodziny z co najmniej jedną osobą niepełnosprawną *) bez dzieci niedostosowanych społecznie, z zaburzeniami zachowania, zagrożonych uzależnieniem Źródło: GUS; NSP 2002, GUS - Edukacja 2004/2005, GUS- Szkoły Wyższe 2004/2005, BAEL- iii kwartał 2005

Struktura osób niepełnosprawnych prawnie w wieku 16 lat i więcej według stopnia niepełnosprawności i wykształcenia w 2002 r. Stopień niepełno- sprawności Ogółem Poziom wykształcenia wyższe policealne i średnie zasadnicze zawodowe podstawowe ukończone podstawowe nieukończone i bez wykształcenia Ogółem 100,04,824,423,540,26,8 Znaczny 100,04,620,313,946,214,7 Umiarkowany 100,05,826,923,138,45,6 Lekki 100,04,425,530,436,73,0 Źródło: NSP 2002

Odsetek osób w wieku 13 lat i więcej z danym poziomem wykształcenia kontynuujących naukę w w 2002 r. WyszczególnienieOgółem Poziom posiadanego wykształcenia* wyższe policealne i średnie zasadnicze zawodowe podstawowe ukończone podstawowe nieukończone i bez wykształcenia szkolnego Ogółem 18,812,017,34,033,535,2 Osoby sprawne 21,912,819,34,642,451,9 Osoby niepełnosprawne 3,02,42,50,83,95,8 *bez osób o nieustalonym poziomie wykształcenia Źródło: NSP 2002

Osoby w wieku 13 lat i więcej kontynuujące naukę w 2002 r. WyszczególnienieLudnośćOsoby sprawneOsoby niepełnosprawne Ogółem 18,821,93, lat 90,590,783, lat 29,029,416,3 30 i więcej lat 1,51,90,2 Tryb dzienny Razem 14,516,82, lat 86,886,981, lat 13,613,88,2 30 i więcej lat 0,1 0,0 Tryb zaoczny, wieczorowy i eksternistyczny Razem 4,35,10, lat 3,73,82, lat 15,415,68,1 30 i więcej lat 1,41,70,2 Źródło: NSP 2002

Udział osób z wykształceniem co najmniej średnim wśród osób sprawnych i niepełnosprawnych według wieku w 2002 r. Źródło: NSP 2002

Udział osób z wykształceniem średnim wśród osób sprawnych i niepełnosprawnych według wieku w 2002 r. Źródło: NSP 2002

Udział osób z wykształceniem wyższym wśród osób sprawnych i niepełnosprawnych według wieku w 2002 r. Źródło: NSP 2002

Częstość niepełnosprawności w poszczególnych grupach ludności w wieku 13 i więcej lat według wieku i wykształcenia w 2002 r. w% Grupa wieku Ogółemwyższe policealne i średnie najwyżej zasadnicze zawodowe lat3,1XX3, ,1X1,73, ,31,11,96, ,41,02,36, ,21,12,96, ,01,54,68,7 40>27,713,521,534,0 Źródło: NSP2002

Statystyka współczynnik aktywności zawodowej i wskaźnik zatrudnienia ponad trzykrotnie niższe niż osób sprawnych Bezrobocie rejestrowane osób (listopad 2005)

Aktywność zawodowa osób niepełnosprawnych prawnie w wieku produkcyjnym (18-59/64 lat) według wykształcenia w III kw r. Wyszczególnienie Poziom wykształcenia wyżsześrednie poniżej średniego Współczynnik aktywności zawodowej 35,030,120,9 Wskaźnik zatrudnienia 31,122,316,4 Stopa bezrobocia. 25,421,6. – dane o ograniczonej wiarygodności Źródło: BAEL GUS

Aktywność zawodowa osób niepełnosprawnych prawnie w wieku 15 lat i więcej według wykształcenia w 2004 r. i w III kw r. Wyszczególnienierok / kwartał Poziom wykształcenia wyżsześrednie poniżej średniego Współczynnik aktywności zawodowej ,119,115,0 III kw ,421,214,7 Wskaźnik zatrudnienia ,614,912,2 III kw ,916,112,1 Stopa bezrobocia ,918,8 III kw ,317,8. – dane o ograniczonej wiarygodności Źródło: BAEL GUS

Odsetek osób długotrwale bezrobotnych (zarejestrowanych w urzędach pracy powyżej 12 m-cy) według poziomu wykształcenia w czerwcu 2005 r. Źródło: sprawozdawczość urzędów pracy

Udział osób z wykształceniem co najmniej średnim wśród osób w wieku 15 lat i więcej, w % Osoby sprawne45,047,1 w tym z wyższym11,913,2 Osoby niepełnosprawne prawnie - ogółem26,827,8 w tym z wyższym4,54,8 Osoby niepełnosprawne prawnie - miasta37,338,4 w tym z wyższym7,07,2 Osoby niepełnosprawne prawnie - wieś11,312,2 w tym z wyższym0,81,1 Źródło: BAEL GUS

Włączenie społeczne osób niepełnosprawnych - uwarunkowania Sytuacja społeczno – gospodarcza Polityka –zdrowotna –edukacyjna –rynku pracy Otoczenie prawne Zachowania i postawy głównych aktorów Klimat społeczny

Osoby niepełnosprawne Zmiana postaw –aktywność, –wola samostanowienia –gotowość na zmiany –gotowość do partnerskiej współpracy Zdolność do wyłonienia reprezentacji

Najważniejsze akty prawne - stan obecny Ustawa zasadnicza Kodeks pracy Ustawy sektorowe (dotyczące zdrowia, edukacji, zatrudnienia, ubezpieczenia społecznego, pomocy społecznej itp.) Ustawy kompetencyjne Lex specialis Ustawa o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych Karta Praw Osób Niepełnosprawnych

Instrumenty finansowe - stan obecny Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Środki własne samorządu Budżet państwa Fundusz Pracy Środki UE –Fundusze strukturalne (EFS, EFRR) –Środki przeznaczone na finansowanie programów wspólnotowych (m. in. EQUAL)

Wsparcie dla studentów, w tym studentów niepełnosprawnych stypendium socjalne stypendium za wyniki w nauce lub w sporcie stypendium na wyżywienie stypendium mieszkaniowe zapomoga (z przyczyn losowych) kredyt studencki z dopłatą do oprocentowania

Uzupełniające formy wsparcia dla studentów niepełnosprawnych stypendium specjalne dla osób niepełnosprawnych program Student (PFRON) program Komputer dla Homera (PFRON) Program Pegaz 2003 (obszar B) program Pitagoras (PFRON) (skierowany do uczelni) rozwój infrastruktury edukacyjnej (ZPORR – 1.3.1) stypendia (ZPORR – 2.2 ) rozwój systemu kształcenia ustawicznego, w tym kształcenia na odległość (SPO RZL - 2.1)

Studenci niepełnosprawni Źródło: GUS – publikacje z roku 1997, 2000, 2002, 2003, 2004 pt. Szkoły wyższe i ich finanse

Powiatowe zespoły do spraw orzekania o niepełnosprawności

Model docelowy Kogo wspieramy? Powiązania systemowe z innymi obszarami wsparcia ( zdrowie, rynek pracy, zabezpieczenie społeczne, pomoc społeczna) Działania specjalne w obszarze edukacji

Kierunki ewentualnych zmian – podstawowe dylematy Które instrumenty są skuteczne, a które nie i dlaczego? Czego brakuje? – niezbędne uzupełnienia Co jest zbędne? Co wymaga zmiany albo uproszczenia? Uwarunkowania i ograniczenia