Wolontariat w Placówce Wielofunkcyjnej „Nasz Dom” Rumia

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
RODZICE W OCZACH DZIECKA
Advertisements

BEZPIECZNA i PRZYJAZNA SZKOŁA
Typy i rodzaje placówek
Zbigniew CHŁAP Stowarzyszenie Lekarze Nadziei
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
PRZYJACIEL RODZINY CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA!
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Podstawy Pomocy Psychologicznej
„Człowiek tyle jest wart, ile może dać drugiemu człowiekowi”.
Zadania Świetlicy Profilaktyczno – Wychowawczej w zakresie pomocy dzieciom z trudnościami wychowawczymi i dydaktycznymi.
PRAWA CZŁOWIEKA.
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
Zapraszamy do Szkoły Podstawowej nr 12 w Gdańsku
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Apostolstwo WŻCh w Polsce
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
dynamizm miłości w misji
Nie jest bogatym ten, kto dużo ma, lecz ten, kto dużo daje.
Abc SZKOLNYCH KÓŁ CARITAS.
Niepubliczne Przedszkole ,,Mały Europejczyk” w Chalinie
Świetlica szkolna Gimnazjum nr 2 w Brzeszczach
W szkole Maryi:. Tajemnicze zapewnienie otrzymane przez Jana Bosko: «Dam ci Mistrzynię» jest niezawodną pedagogiczną drogą zdecydowanego powrotu do Jezusa,
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
Szkolne koło PCK.
PEDAGOG SZKOLNY.
Mam 6 lat Chcę poznawać świat
BEZPIECZNA SZKOŁA Profilaktyka jako element przeciwdziałania negatywnym zjawiskom wśród dzieci i młodzieży.
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
You can be someone and do something for somebody.
psychologiczno –pedagogiczne
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
Rodzina-źródłem życia, szacunku i miłości
Zespół Nr 1 Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Ks. Jana Twardowskiego
Wydział Polityki Społecznej Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
WYCHOWANIE PATRIOTYCZNE W RODZINIE Ks. dr Jarosław Lisica.
POMOC DZIECIOM I MŁODZIEŻY Z RODZIN DYSFUNKCYJNYCH W POSŁUDZE CARITAS KIELECKIEJ Kielce, 22 października 2009 r.
9. Być ojcem, być matką – odpowiedzialne rodzicielstwo
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
Forma Aktywności Społecznej !
FRANCISZKANEK RODZINY MARYI
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
mgr Małgorzata Piasecka
„Dzielimy się doświadczeniami”
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
KONCEPCJA PRACY NIEPUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA SIÓSTR SALEZJANEK IM
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
Niepubliczna Szkoła Podstawowa „Animus” Kwiecień 2013.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Janów Lubelski r.. Zadanie gminy:  Wspieranie rodziny przeżywającej trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczych Zadanie powiatu:
W ankiecie dotyczącej realizacji Szkolnego Programu Wychowawczego wzięło udział 59 rodziców uczniów Punktu Przedszkolnego, Oddziału Przedszkolnego oraz.
Szkolne Koło Caritas w Szkole Podstawowej nr 86 działa już 10 lat.
Rekrutacja do Salezjańskiego Gimnazjum 2016/2017.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 111 w Łodzi ul. Jaracza 44/ Łódź
Projekt Partnerski, pn. Rodzina w Centrum Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Oś Priorytetowa 9 Solidarne.
Jak poznać Ks. Bosko? I Część.  Czy ja dobrze Go znam?  Jakie mam o Nim wyobrażenie?
Janowska Gala Wolontariatu 5 grudnia 2016
JAK CHRONIĆ MŁODEGO CZŁOWIEKA PRZED ZAGROŻENIAMI WSPÓŁCZESNEGO ŚWIATA
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Wolontariat „Człowiek odnajduje siebie tylko w bezinteresownym dawaniu” biskup Jan Chrapek.
Szkoła Podstawowa nr 8 w Toruniu
– Światło pośród ciemności
„POSTAW NA RODZINĘ” KAMPANIA PROFILAKTYCZNA
Zapis prezentacji:

Wolontariat w Placówce Wielofunkcyjnej „Nasz Dom” Rumia Jako działanie na rzecz Zmniejszania agresji dzieci i młodzieży w środowisku

Wychowanie w duchu Św. Jana Bosko, to wychowanie w duchu rodzinnym Młodzieży ubogiej, zaniedbanej i zagrożonej, pozbawionej czasowo bądź na stałe własnego domu ks. Bosko stworzył środowisko zbliżone do rodzinnego Wzorował się na rodzinie ludowej i prostej, w której relacje napełnione są serdecznością i przyjaźnią Temu doświadczeniu podporządkowana była struktura dzieła

Dzisiejsza rzeczywistość Młodzi lawinowo tracą domy i rodziców, Tracą poczucie wartości, Wzmaga się poczucie zagrożenia i zagubienia Oferowana filozofia „wyluzowania” i eliminacja wartości pogłębia frustrację i w efekcie rodzi agresję jako postawę obronną przed umierającą w nich nadzieją Dzisiejsza rzeczywistość

„Dziś na naszą nadzieję czyhają z wielu stron niebezpieczeństwa, i grozi nam, że i my podobnie jak starożytni poganie, staniemy się ludźmi nie mającymi nadziei ani Boga na tym świecie. Właśnie stąd bierze się trudność w realizowaniu prawdziwego wychowania. Podłożem kryzysu wychowawczego jest w istocie kryzys ufności w życie” /Benedykt XVI List O potrzebie wychowania/

„Kto chce być kochany musi dać poznać, że sam kocha” /J. Bosko/ Istotą systemu pedagogicznego Księdza Bosko jest obecność wychowawcza, która nie jest „pilnowaniem”, ale wnoszeniem w życie zagubionego dziecka NADZIEI. W tę misję wpisuje się cały personel placówki Wolontariat: wspieranie działań wychowawczych i związanych z organizacją pracy w placówce

Zakres zadań wolontariuszy w bezpośredniej pracy z dzieckiem Wspieranie w zajęciach wyrównawczych, w czasie odrabiania lekcji, nauki języków obcych, gry na instrumentach muzycznych, zajęć sportowych /nauka pływania na windsurfingu i bojerach rekreacji, wyjść i wyjazdów w dni wolne od nauki szkolnej /w czasie wakacji, zimowisk/ Ukazywanie życia w rodzinie przez obecność wychowanków w domu rodzin zaprzyjaźnionych

Wspieranie przez wolontariuszy działań związanych z organizacją pracy w placówce Pomoc w pracach konserwatorskich Pomoc w kuchni, w pralni i w prasowalni

Wolontariusze Przez wspieranie wszystkich działań wychowawczych wzmacniają poczucie wartości Przez obecność w różnych sytuacjach życia placówki wzmacniają poczucie bezpieczeństwa Przez przyjacielskie relacje zaspakajają potrzebę miłości Przez dzielenie się czasem, umiejętnościami i zainteresowaniami przekonują, że w świecie, który utracili istnieją osoby, dla których są ważni, i którzy wierzą w nich

Nie ma innej drogi dla redukcji agresji wśród dzieci i młodzieży, jak tylko poprzez obecność, której celem jest podzielenie się doświadczeniem miłości. BEZ WOLONTARIATU JEST TO NIEMOŻLIWE