Nie zaśmiecaj Ziemi WebQuest

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Chroń środowisko- segreguj odpady
Advertisements

„Czy jestem Eko?” Dąbrowa Górnicza 2013.
Myślę globalnie, dbam o przyrodę lokalnie !
Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
„PORZĄDKUJMY WSPÓLNY DOM - świadomość ekologiczna mieszkańców
TEMAT: ŚWIĘTA WIELKANOCNE WebQuest skierowany jest dla uczniów klasy V Szkoły Podstawowej w Pielgrzymowicach. Stworzony został przez bibliotekarza i.
WEBQUEST COMENIUS Eco & Art POZNAJ INNYCH UCZESTNIKÓW PROGRAMU.
ENGLISH AROUND THE WORLD
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
DRUGIE ŻYCIE ŚMIECI.
Pasożyty wokół nas Kozieł Mirosława.
PROJEKT EDUKACYJNY DZIECI HOLOKAUSTU
Segregacja to rewelacja WebQuest dla uczniów gimnazjum
Budowa atomu Katarzyna Chojnacka.
Projekt pt. „Co można zrobić z odpadami?”
SYLWETKI WIELKICH POLSKICH SPORTOWCÓW
Rok 2009 rokiem wojciecha korfantego
WebQuest dla uczniów klasy IV Cyfrowa historia Jolanta Wuzik
Moja wymarzona podróż po Europie
2009- Rok Wojciecha Korfantego Polskiego przywódcy narodowego Górnego Śląska Strona GłównaStrona Główna/Wstęp/Zadanie/Procedura/Źródła/Ewaluacja/KonkluzjaWstępZadanieProceduraŹródłaEwaluacjaKonkluzja.
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
IWONA SOKOŁOWSKA-DZIUK KURS BELFER ON LINE
Być może, że już za chwilę staniesz przed życiową decyzją kupna lub budowy swojego własnego M. Ale gdzie?!! Wieś czy miasto, spokój czy hałas, nuda.
Webquest dla członków Klubu SAS MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO.
Maszyny proste i ich wykorzystanie w życiu codziennym
WebQuest Tropem Pluszowego Misia A. Schneefuhs W. Koczubik.
„Wrocławskie Dzieci Uczą Segregować Śmieci” 2011/12
WALORY TURYSTYCZNE POLSKI
Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela Opracowanie.
Ochrona Środowiska Nasza miejscowość nie może być śmietniskiem, co można zrobić z odpadami?
Technologia informacyjna
W 2009 roku będziemy obchodzić 70 rocznicę śmierci Wojciecha Korfantego. Dla uczczenia wielkiego syna Śląskiej Ziemi podjęto wiele działań. Jednym z nich.
WebQuest Zajęcia Techniczne Wielościany foremne
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Polskie Parki Narodowe autor: Izabela Lara
Szkoła z klasą EKO - PLASTYKA.
Według młodzieży w wieku 14 lat: Często segreguje się śmieci. Według młodzieży w wieku 15 lat: W ich domach nie segreguje się śmieci nigdy. Według młodzieży.
Webquest Wojciech Korfanty
Warzywa i owoce, czyli to co reguluje moje moce.
Webquest dla uczniów klasy VI
„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”
Zadania w ramach projektu Czysta Małopolska
Halina Bienienda Dorota Jezusek Regina Domogalla
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Cyberstrach ma wielkie oczy
Znaczenie produktów zbożowych
Segreguję i Ziemię ratuję!
Recykling Ważna Rzecz Filip Kępa Hubert Perliński Klasa 6.
Opracowały: Paulina Pietruszka, Beata Wojciechowska
„Czysta Małopolska” selektywne gospodarowanie odpadami Szkoła Podstawowa im. Wł. Broniewskiego w Psarach ul. Szkolna
ANKIETA 1. Czy segregujecie odpady? 2. Czym są elektrośmieci? 3. Czy stanowią one zagrożenie dla środowiska i dlaczego? 4. Co należy zrobić ze zużytym.
PROJEKT REALIZOWANY PRZEZ PRZEDSZKOLE W BACHOWICACH
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
PROJEKT SZKOŁY Z KLASĄ „RADY NA NASZE ODPADY”.
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
„Odpady to nie musi być koniec”
„CZY WIESZ CO JESZ ?” WebQuest dla uczniów szkoły ponadgimnazjalnej autor: Gabriela Gurgul Edukacja zdrowotna w ramach wychowania fizycznego.
Web Quest dla uczniów klasy drugiej gimnazjum przygotowała: Marlena Partyka – Koperek.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
Dobre rady na odpady Projekt realizowany przez uczniów klasy III a Szkoły Podstawowej nr1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu w ramach programu „Szkoła Myślenia”
Działania informacyjno – promocyjne w Programie Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa,
RECYKLING – czyli co możemy zrobić z odpadami
WYPRAWY PO PRZYPRAWY Barbara Świątek.
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
Temat: Sgregacja odpadów, jak żyć ekologicznie. Odpady są jednym z najważniejszych problemów środowiskowych w Polsce i na świecie. W Polsce obecnie wytwarza.
KOMÓRKA Web Quest przeznaczony jest dla uczniów gimnazjów. Jego celem jest zwiększenie zainteresowania uczniów biologią i pozyskiwaniem nowych informacji.
Zapis prezentacji:

Nie zaśmiecaj Ziemi WebQuest Jolanta Rozmus Kurs Belfer Online Nr 21/SM/K/2011

Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja

Wprowadzenie Odpady towarzyszą ludzkości od zarania. Mieli z nimi do czynienia ludzie zarówno żyjący w jaskiniach 3000 lat p.n.e. jak i królowie w średniowieczu. Mamy z nimi do czynienia i my. Niestety skala odpadów z jaką musimy uporać się wzrasta każdego dnia. Dlatego właśnie takie ważne jest aby każdy z nas włączył się w proces selektywnej zbiórki odpadów oraz ich recyklingu. Dzięki takiemu podejściu wszyscy będziemy mogli żyć w mniej zanieczyszczonym środowisku, oddychając świeższym powietrzem i pijąc czystszą wodę. Gimnazjalistów, którym losy naszej Planety nie są obojętne, zapraszam do rozpoczęcia badań, jak możemy pomóc zaśmiecanej Ziemi.

Zadanie Ziemia w Twoich rekach Segregacja odpadów Waszym zadaniem będzie zgromadzenie i opracowanie istotnych informacji dotyczących segregacji odpadów oraz możliwości ich powtórnego wykorzystania, czyli recyklingu. Rezultaty waszej pracy przedstawicie koleżankom i kolegom w postaci prezentacji multimedialnej oraz krótkiej broszury informacyjnej. Na wykonanie całego zadania macie 4 tygodnie. Aby przekonać Was, jak ważny to problem, proponuję zacząć od obejrzenia dwóch krótkich spotów dostępnych w Internecie: Ziemia w Twoich rekach Segregacja odpadów

Proces Zadanie będziecie realizować w czterech grupach: Grupa I ma za zadanie zbadać, jaki wpływ na środowisko naturalne wywierają odpady komunalne – z uwzględnieniem ich poszczególnych kategorii, takich jak: baterie, elektrośmieci, szkło, papier, metale i tworzywa sztuczne. Grupa II ma zebrać informacje na temat sposobów segregacji odpadów oraz możliwości ich selektywnej zbiórki w swoim miejscu zamieszkania.

Proces – c.d. Grupa III ma za zadanie prześledzić proces recyklingu, czyli powtórnego wykorzystania surowców wtórnych pozyskiwanych podczas segregacji odpadów, a także dowieść korzyści, jakie niesie on dla środowiska. Rezultaty swojej pracy (w postaci tekstu oraz ilustrujących go elementów graficznych) trzy pierwsze grupy zobowiązane są przesłać kolegom z ostatniej grupy w formie elektronicznej. Zadaniem Grupy IV będzie opracowanie informacji zebranych przez kolegów i przedstawienie ich w formie prezentacji multimedialnej oraz krótkiej broszurki informacyjno – edukacyjnej, propagującej działania proekologiczne, takie jak świadoma i odpowiedzialna segregacja śmieci.

Konkluzja Wiecie już, jak sami możemy chronić środowisko naturalne – wystarczy poznane zasady wprowadzić do praktyki codziennego życia, aby uratować kawałek Naszej Ziemi, jej czyste powietrze, źródlaną wodę i bujną przyrodę  A jeżeli chcecie zrobić coś więcej dla naszej „Niebieskiej Planety”, wejdźcie na poniższą stronę i zbadajcie swój własny ślad ekologiczny : http://ziemianarozdrozu.pl/kalkulator

Źródła W swojej pracy możecie korzystać z informacji pozyskiwanych z różnorodnych źródeł. Warto do tego celu wykorzystać materiały programu Szkoła globalna działa lokalnie (dostępne w bibliotece szkolnej) oraz Internet. Wiele ciekawych wiadomości możecie znaleźć m.in. na stronach: http://www.ekolog.ovh.org/odpady.php http://www.recykling.pl/recykling/index.php/linki/407 http://www.segregacjaodpadow.eco.pl/broszura.pdf http://www.ekospotkania.republika.pl/segregacja.htm http://www.sciaga.pl/tekst/65794-66-segregacja_odpadow http://www.gazetapodatnika.pl/artykuly/jak_segregowac_odpady-a_413.htm

Źródła – c.d. Aby jeszcze bliżej zapoznać się z tematyką segregacji odpadów i recyklingu obejrzyjcie też kilka ciekawych filmów dostępnych w Internecie: Segregujmy odpady! Mały może dużo! Felka rady jak segregować odpady Cztery filmy instruktażowe

Ewaluacja Współpraca w grupie podczas wykonywania zadań Wyma-gania/ liczba punktów Współpraca w grupie podczas wykonywania zadań Wartość merytoryczna pracy Walory estetyczne pracy końcowej - prezentacja końcowej - ulotka Podsta- wowe 0-1p Brak wzajemnej współpracy uczniów w grupie, kolejne zadania wykonywane niedokładnie i nieterminowo. materiał nie wyczerpuje tematu, liczne błędy merytoryczne, brak własnych opracowań. Prezentacja nieatrakcyjna, nieprzejrzysta i mało czytelna, brak nawigacji, efekty chaotyczne lub ich brak. Ulotka nieestetyczna, tekst niepoprawnie sformatowany, brak elementów graficznych. Rozsze-rzające 2p Uczniowie w niewielkim sposób współpracują ze sobą w grupie, niektóre zadania są wykonywane są częściowo i nie zawsze terminowo. Temat zrealizowany poprawnie, częściowe wykorzystanie dostępnych źródeł, brak szczegółów, mało opracowań własnych, nieliczne błędy merytoryczne. Prezentacja mało atrakcyjna i przejrzysta, , niezbyt zrozumiała, słaba nawigacja, efekty częściowo dostosowane do treści Ulotka raczej estetyczna, dość przejrzysta, ubogie formatowanie tekstu, niewiele elementów graficznych lub grafika nie dostosowana do treści. Dopeł- niające 3p Uczniowie dobrze współpracują ze sobą, większość uczniów uczestniczy w realizacji wszystkich zadań, które w większości wykonywane są dokładnie i terminowo. Temat dobrze opracowany, szczegółowe informacje, wykorzystano większość dostępnych źródeł, zawiera własne opracowania, brak błędów merytorycznych Prezentacja atrakcyjna, dobrze uporządkowana i zrozumiała, przejrzysta nawigacja, efekty dostosowane do treści. Ulotka interesująca pod względem graficznym, prawidłowo sformatowany tekst, dobrze dopasowana grafika. Wykra-czające 4p Bardzo dobra współpraca całej grupy , wszyscy uczniowie uczestniczą w realizacji wszystkich zadań, wszystkie etapy wykonywane są dokładnie i terminowo Obszerne i wyczerpujące omówienie tematu, logiczne wykorzystanie zebranych informacji i materiałów, liczne własne opracowania. Prezentacja bardzo atrakcyjna, logicznie uporządkowana, z przejrzystą nawigacja, efekty adekwatne do przedstawianych treści, oryginalne podejście do zagadnienia. Bardzo dobrze zaprojektowana ulotka, przejrzysta, czytelna, z dobrze sformatowanym tekstem, bogato ilustrowana doskonale współgrającymi z treścią elementami graficznymi, atrakcyjna wizualnie.