SPONSORING KULTURY I SZTUKI W POLSCE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
Advertisements

Wyzwania w zarządzaniu prawnikami Pokolenia Y
Dlaczego organizacja pozarządowa to inkubator dobrych pracowników?
Nagroda Marszałka Województwa Wielkopolskiego
Jak zatrzymać najlepszych pracowników?
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
Rzeszów Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej Działanie 7.2 Przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnienie sektora ekonomii społecznej.
E-learning Równowaga pomiędzy pracą, a życiem osobistym w IBM. Work-life balance. Jolanta Jaworska Dyrektor Programów Publicznych IBM Polska.
Wrzesień Kilka słów o nas Przedstawienie kadry GOBLL Aeroklub Polski – sytuacja i plany Wyniki finansowe 2009, 2010 GOBLL na tle naszej konkurencji.
Analiza ryzyka projektu
Łukasz Domagała – Sieć Wspierania Organizacji Pozarządowych SPLOT
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Znaczenie podręcznika
Kobiety w biznesie dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek
Przedsiębiorcy i rozwój
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Budowa powiązań z otoczeniem gospodarczym Panel.
Zdobądź przewagę nad konkurencją ! Bądź społecznie odpowiedzialny!
Rozwijanie Przyszłych Polskich Liderów Innowacji Wojciech Gawlik
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
Zespół konsultantów: Michał Kłos Przemysław Kurczewski Robert Lewicki
Idea klastra Wszystko, co obecnie masz czy kiedykolwiek będziesz mieć, wszystko, czym się staniesz, co zrobisz i czego doświadczysz, uzyskasz wraz z innymi.
Młodzi wobec wyzwań współczesnego z uwzględnieniem Warmii i Mazur
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
KULTURA ORGANIZACYJNA
Studenckie Koło Naukowe „Młody Przedsiębiorca” AE Poznań
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Spółdzielczość w ujęciu ekonomicznym. SILNE STRONY -1 Wysoka jakość z elementami dziedzictwa narodowego Cena adekwatna do jakości Wyroby unikatowe Wyroby.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Zarządzanie projektami
Idea flexicurity w projektach innowacyjnych
Agata Blady, Komunikado PR,
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Szkolenia, Coaching, PR.
„Każdy pracownik jest ważny – podniesienie kompetencji pracowników o niskich kwalifikacjach” „Firmy rodzinne” Chciałabym zaprezentować Państwu dwa projekty.
Piotr Nędzewicz Poznański Park Naukowo-Technologiczny
Charakterystyka przedsiębiorcy cz. I
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości Opiekun: Prof. nadzw. dr hab.. Stanisława Wilmańska-Sosnowska.
Moja przedsiębiorczość
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI STOSOWANEJ I ZARZĄDZANIA
Kapitał dla innowacyjnych i ryzykownych Czego oczekują inwestorzy od innowacyjnych przedsiębiorców? Barbara Nowakowska Polskie Stowarzyszenie Inwestorów.
jaka jest różnica między marzycielem a przedsiębiorcą
IOB w Polsce – wyzwania przyszłości
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
ROLA LIDERÓW W BUDOWANIU PARTNERSTWA LOKALNEGO. Dlaczego o liderze? nurt lokalności, czynnik ludzki, teoria zasobów lokalnych, waga rozpoznawania lokalnych.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót.
Wolontariusz - cenny talent z doświadczeń Fundacji Rozwoju Wolontariatu w Lublinie 15 września 2014 r. frw.org.pl Zdzisław Hofman.
Ilona Gosk Fundacja Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych Warszawa, marzec 2009 Ekonomia społeczna w Programie Operacyjnym Kapitał Ludzki 1.
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna UŁ semestr zimowy 2013/2014 dr Anna Obrębska.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
1 CZY FIRMA KREISEL JEST INNOWACYJNA? INNOWACYJNOŚĆ W CELU OSIĄGNIĘCIA SUKCESU.
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Kreatywność i innowacyjność kobiet w biznesie. Warszawa, 03 kwietnia 2009 dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych.
INSTRUMENTY WSPIERANIA PROJEKTÓW INNOWACYJNYCH ARP S.A.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
 promowanie rozwoju lokalnego Lublina i województwa lubelskiego,  budowa społeczeństwa obywatelskiego,  przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu osób.
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Ramowy program studiów
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W FIRMIE Łatwizna czy wyzwanie?
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
Zapis prezentacji:

SPONSORING KULTURY I SZTUKI W POLSCE SZANSE I ZAGROŻENIA Kamila Kujawska-Krakowiak, Prezes Zarządu COMMITMENT TO EUROPE arts & business

SPONSORING KULTURY I SZTUKI SPONSORING KULTURY W POLSCE 1989 SPONSORING KULTURY I SZTUKI 2 PERSPEKTYWY PERSPEKTYWA PERSPEKTYWA SFERY KULTURY BIZNESU Fazy wg Nomura Instutute www.cte.org.pl

SPONSORING KULTURY W POLSCE Z PERSPEKTYWY SFERY KULTURY: LATA ‘90 funkcjonowanie w zupełnie, nowych nieznanych warunkach brak doświadczenia we współpracy z biznesem brak umiejętności oceny potencjału („nie mam nic do zaoferowania”) LATA ‘00 biznes inicjatorem relacji otwarcie się na współpracę z partnerami biznesowymi strach przed komercjalizacją problemy komunikacyjne (język biznesu niezrozumiały dla kultury) LATA ’10 kultura inicjatorem relacji wzrost liczby wykwalifikowanych managerów kultury aktywizacja instytucji wspierających współpracę biznesu i kultury ale … Fazy wg Nomura Instutute www.cte.org.pl

SPONSORING KULTURY W POLSCE Z PERSPEKTYWY SFERY KULTURY: … sponsoring budzi wciąż wiele kontrowersji 2009 Kongres Kultury Polskiej: „Ile państwa powinno być w kulturze?” 2010 Wydział Teologiczny UKSW „Supermarket Kultury” 2011 Warszawskie Spotkania Teatralne: manifest "Teatr nie jest produktem, widz nie jest klientem" Fazy wg Nomura Instutute www.cte.org.pl

SPONSORING KULTURY W POLSCE Z PERSPEKTYWY BIZNESU: LATA ‘90 początki reklamy w Polsce sponsoring kultury postrzegany jako działanie reklamowe/promocyjne LATA ’00 wzrost zakresu ograniczeń prawnych, skierowanych przeciwko reklamie niektórych towarów, takich jak papierosy i alkohol dostrzeżenie potencjału współpracy: niskie koszty budowania wizerunku sponsoring kultury postrzegany jako działanie z zakresu Public Relations LATA ’10 ograniczenie efektywności oddziaływania tradycyjnych form promocji kultura inicjatorem relacji wzrost wagi działalności odpowiedzialnej społecznie sponsoring kultury postrzegany jako działanie z zakresu CSR Fazy wg Nomura Instutute www.cte.org.pl

na korzystną na współpracę SPONSORING KULTURY W POLSCE 2012 Jakie są szanse na korzystną na współpracę sfery kultury z biznesem? Fazy wg Nomura Instutute www.cte.org.pl

SPONSORING KULTURY W POLSCE BOLĄCZKI WSPÓŁCZESNEGO BIZNESU: rynek: zjawisko komodyzacji powiązane z silną walką konkurencyjną utrata wizerunku w czasie kryzysu – nadszarpnięte zaufanie deficyt innowacyjności organizacja: zmniejszające się poczucie stabilizacji - spadek zaangażowania wzrastający wskaźnik stresu – malejąca efektywność pracowników utrata lojalności społeczeństwo: wzrastające oczekiwania względem działań odpowiedzialnych społecznie Fazy wg Nomura Instutute www.cte.org.pl

KREATYWNOŚĆ I INNOWACJA SPONSORING KULTURY W POLSCE ROZWIĄZANIE: NA CO STAWIA ŚWIAT BIZNESU? KREATYWNOŚĆ I INNOWACJA KREATYWNOŚĆ: wymyślanie nowych rzeczy i ich zastosowań, ciągłe poszukiwanie nowych rozwiązań i metod INNOWACYJNOŚĆ: wprowadzanie zmian w środowisku społecznym i ekonomicznym Fazy wg Nomura Instutute www.cte.org.pl

daje siłę przebicia i nastawia na dużą wydajność SPONSORING KULTURY W POLSCE DLACZEGO? dobry i skuteczny sposób na przezwyciężenie niekorzystnych okoliczności dla przedsiębiorczości CO DAJE? zdolność generowania i wprowadzania nowych produktów / usług umiejętność radzenia sobie z nieoczekiwanymi okolicznościami daje siłę przebicia i nastawia na dużą wydajność niestandardowe podejście będące rynkowym wyróżnikiem Fazy wg Nomura Instutute www.cte.org.pl

SPONSORING KULTURY W POLSCE DLA KOGO TO WAŻNE? rządy i organizacje międzynarodowe (programy wspierania przedsiębiorczości i programy dotacyjne) pracownicy (atmosfera pracy, poczucie stabilizacji i pewności zatrudnienia, efektywność) konsumenci (produkty/usługi dopasowane do potrzeb i oczekiwań) pracodawcy Najważniejsze cechy menedżera czasów kryzysu*: - elastyczność w podejściu do problemu (65%) - umiejętność zarządzania ludźmi (64%) - kreatywność (51%) - doświadczenie (51%) - umiejętność podejmowania ryzyka (45%). *Badania Talent Club Polska wśród kadry menedżerskiej 2011 Fazy wg Nomura Instutute www.cte.org.pl

A CO TO TEGO MA KULTURA? PARADOKSALNIE KRYZYS SPONSORING KULTURY W POLSCE A CO TO TEGO MA KULTURA? PARADOKSALNIE KRYZYS – NAJWIĘKSZE ZAGROŻENIE WSPÓŁPRACY BIZNESU Z KULTURĄ – MOŻE STAĆ SIĘ NAJWIĘKSZĄ SZANSĄ NA ROZWÓJ TEJ WSPÓŁPRACY www.cte.org.pl

SPONSORING KULTURY W POLSCE KULTURA I SZTUKA W FIRMIE: 71% - podwyższa poziom identyfikacji pracowników z firmą 87% - pozyskuje przychylność otoczenia 76% - pozyskuje popularność 92% - buduje pozytywny wizerunek 96% - buduje kapitał kreatywny źródło: Raport skrócony z ilościowych badań sponsoringu kultury i sztuki 2008 www.cte.org.pl

SPONSORING KULTURY W POLSCE KULTURA I SZTUKA W FIRMIE: wpływa na lojalność pracowników Działalność prokulturalna firmy, w której pracuję*:   43% - jest jednym z powodów, dla której w niej jestem   22% - wpływa na moją sympatię do niej 13% - daje mi wymierne korzyści   9% - jest niepotrzebnym wydawaniem pieniędzy  9% - wpływa na moją kreatywność   4% - jest mi obojętna  * ankieta opublikowana na www.cte.org.pl www.cte.org.pl

SPONSORING KULTURY W POLSCE DLACZEGO KREATYWNOŚĆ JEST PORZĄDANA W BIZNESIE? pracownik kreatywny – zalety: - jest pozbawiony uprzedzeń (niekonwencjonalne rozwiązania) - jest wyczulony na uczucia, odczucia i rzeczy intuicyjne - wykazuje dużą tolerancję na stres i frustrację - jest oryginalny, w krótkim czasie rozwija wiele pomysłów - jest szczególnie komunikatywny - jest nastawiony na rozwój i cieszy się z sukcesów. www.cte.org.pl

udoskonalać i rozwijać. SPONSORING KULTURY W POLSCE DLACZEGO KREATYWNOŚĆ JEST PORZĄDANA W BIZNESIE? pracownik kreatywny – wady: - dominuje w grupach lub dąży do dominacji - przeskakuje od idei do idei i żadnej nie wciela w życie - broni się przed administracyjnymi ograniczeniami Kreatywność nie jest predyspozycją, z która przychodzimy na świat. Jest procesem, który wciąż można udoskonalać i rozwijać. Obcowanie z kulturą i sztuką wspomaga naszą kreatywność, ponieważ inspiruje do twórczego myślenia. www.cte.org.pl

SPONSORING KULTURY W POLSCE W JAKICH DZIAŁANIACH BIZNES MOŻE WYKORZYSTAĆ WSPÓŁPRACĘ ZE SFERĄ KULTURY? KULTURA I SZTUKA PROMOCJA ORAZ PR HR CSR koncepty kreatywne (PR) fundacje na rzecz kultury i sztuki (PR, CSR) mecenat /darowizny (CSR) prokulturalne programy wewnętrzne (HR) wolontariat w sferze kultury (HR, CSR) sztuka w miejscu pracy (HR, CSR) www.cte.org.pl

KULTURA: BIZNES: SPONSORING KULTURY W POLSCE CO ZROBIĆ BY RELACJA KULTURY Z BIZNESEM ROSŁA W SIŁĘ? KULTURA: zmiana postawy „nie mam nic do zaoferowania” uproszczenie ofert sponsorskich zrozumienie celów biznesu opanowanie strachu przed komercjalizacją BIZNES: zmiana traktowania kultury „partner, a nie petent” ułatwienie dialogu poprzez unikanie żargonu branżowego autentyzm działania / zaangażowania zrozumienie specyfiki współpracy (brak szybkich efektów, konieczność precyzowania celów) www.cte.org.pl

DZIEKUJĘ ZA UWAGĘ. KAMILA KRAKOWIAK PREZES ZARZĄDU k.krakowiak@cte.org.pl Fundacja COMMITMENT TO EUROPE arts & business www.cte.org.pl