IWONA SOKOŁOWSKA-DZIUK KURS BELFER ON LINE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS POROZUMIENIE O PROGRAMIE ZAJĘĆ Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
Advertisements

Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
Taniec jako sposób na wyrażenie siebie
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
TEMAT: ŚWIĘTA WIELKANOCNE WebQuest skierowany jest dla uczniów klasy V Szkoły Podstawowej w Pielgrzymowicach. Stworzony został przez bibliotekarza i.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
ENGLISH AROUND THE WORLD
Temat: Cegłów dawniej i dziś
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
Od pierwszego krzyku do …
Jak cało i zdrowo przyszedłem na świat
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Segregacja to rewelacja WebQuest dla uczniów gimnazjum
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Budowa atomu Katarzyna Chojnacka.
Przygotował : Robert Jaworski. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
SYLWETKI WIELKICH POLSKICH SPORTOWCÓW
WebQuest dla uczniów klasy IV Cyfrowa historia Jolanta Wuzik
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
2009- Rok Wojciecha Korfantego Polskiego przywódcy narodowego Górnego Śląska Strona GłównaStrona Główna/Wstęp/Zadanie/Procedura/Źródła/Ewaluacja/KonkluzjaWstępZadanieProceduraŹródłaEwaluacjaKonkluzja.
Autor: mgr Beata Gorzelańczyk
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
Być może, że już za chwilę staniesz przed życiową decyzją kupna lub budowy swojego własnego M. Ale gdzie?!! Wieś czy miasto, spokój czy hałas, nuda.
Webquest dla członków Klubu SAS MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO.
Maszyny proste i ich wykorzystanie w życiu codziennym
WebQuest Tropem Pluszowego Misia A. Schneefuhs W. Koczubik.
SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU
WALORY TURYSTYCZNE POLSKI
Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela Opracowanie.
im. Adama Mickiewicza w Łebie
W 2009 roku będziemy obchodzić 70 rocznicę śmierci Wojciecha Korfantego. Dla uczczenia wielkiego syna Śląskiej Ziemi podjęto wiele działań. Jednym z nich.
WebQuest Zajęcia Techniczne Wielościany foremne
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Polskie Parki Narodowe autor: Izabela Lara
Webquest Wojciech Korfanty
Warzywa i owoce, czyli to co reguluje moje moce.
Wiem, co jem?! Webquest dla uczniów klasy VI szkoły podstawowej
Webquest dla uczniów klasy VI
„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Znaczenie produktów zbożowych
Świat wierszy Jana Brzechwy
Zabytki Berlina Sehenswürdigkeiten in Berlin
Segreguję i Ziemię ratuję!
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
WebQuest Król Maciuś I miał na imię Janusz
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
„CZY WIESZ CO JESZ ?” WebQuest dla uczniów szkoły ponadgimnazjalnej autor: Gabriela Gurgul Edukacja zdrowotna w ramach wychowania fizycznego.
Web Quest dla uczniów klasy drugiej gimnazjum przygotowała: Marlena Partyka – Koperek.
W wybranym przez nas projekcie wzięli udział wybrani uczniowie ze wszystkich klas Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej oraz Szkoły Specjalnej Przysposabiającej.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
Anna Gościmska Antonina Telicka - Bonecka.  Wiedza z zakresu historii jest wymagana w zadaniach nieliterackich  Brak wiedzy z zakresu historii może.
WebQuest Barbara Skoczewska. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
WYPRAWY PO PRZYPRAWY Barbara Świątek.
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
WebQuest Legendy Głogowa Dla klasy V szkoły podstawowej zaprojektowany przez Joannę Pytel, Marzenę Rokaszewicz
KOMÓRKA Web Quest przeznaczony jest dla uczniów gimnazjów. Jego celem jest zwiększenie zainteresowania uczniów biologią i pozyskiwaniem nowych informacji.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

IWONA SOKOŁOWSKA-DZIUK KURS BELFER ON LINE Henryk Sienkiewicz IWONA SOKOŁOWSKA-DZIUK KURS BELFER ON LINE

Spis treści 1. Wprowadzenie 2. Zadanie 3. Proces 4. Źródła 5. Ewaluacja 6. Konkluzja 7. Podręcznik dla nauczyciela

„Człowiek zawsze może wstąpić na lepszą drogę – póki żyje.” Wprowadzenie Praca będzie dotyczyła przedstawienia życia i twórczości pisarza oraz jego wpływu na kształtowanie się tożsamości narodowej Polaków „Człowiek zawsze może wstąpić na lepszą drogę – póki żyje.” powrót

Zadanie ZAGŁĘBIAJĄC SIĘ W ŻYCIE HENRYKA SIENKIEWICZA BĘDZIECIE MIELI DO WYKONANIA WIELE ZADAŃ. NAJPIERW PODZIELCIE SIĘ NA GRUPY 2-3 OSOBOWE. Grupa 1 - biografów - sporządzi kalendarium życia dotyczące edukacji, ukończonych przez niego szkół, kierunków studiów podróży zagranicznych oraz pracy zawodowej. Grupa 2 - bibliofilów- zajmie się zaprezentowaniem dorobku literackiego. Grupa 3 - socjologów - przybliży działalność społeczną pisarza. Grupa 4 - reporterów - przeprowadzi sondaż uliczny dotyczący znajomości postaci  Henryka Sienkiewicza (np. ankieta, kamera, magnetofon), a następnie zaproponuje sposoby upowszechniania wiedzy o naszym nobliście. Grupa 5 - rekapitulacyjna - zajmie się oceną dorobku, przedstawieniem korzyści jakie popłynęły z jego dokonań i pokazaniem na czym polega jego ponadczasowy sukces. powrót

Proces powrót Krok pierwszy Na początku zapoznajcie się z zadaniami, a następnie dokonajcie wyboru grupy. Krok drugi Teraz przyszedł czas na wybór lidera grupy. Jego zadaniem będzie: - dbanie o to, abyście planowo wykonali wszystkie zadania, - koordynowanie pracy grupy, - współpraca z liderami pozostałych grup. Krok trzeci Teraz musicie ustalić plan pracy i wybrać osoby, które będą odpowiedzialne za różne działania. Krok czwarty Następnie razem musicie wspólnie opracować zebrane materiały. W razie potrzeby możecie skonsultować się z opiekunem projektu osobiście, telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej. Jeśli będziecie opracowywać wasze zadania w formie multimedialnej możecie korzystać z różnorodnych technik i programów komputerowych (np. Power Point itp.) oraz ze źródeł własnych (fotografie, filmy, nagrania audio) dostępnych w Internecie, archiwach i zbiorach bibliotecznych. Pamiętajcie przy tym koniecznie o przestrzeganiu praw autorskich. powrót

Ewaluacja dalej Wymagania Poziom podstawowy 1 punkt Poziom rozszerzający 2 punkty Poziom dopełniający 3 punkty Poziom wykraczający 4 punkty Wyniki wyszukiwania informacji (ilość i jakość wyszukanych informacji oraz materiałów) Zgromadzono niektóre wymagane materiały oraz informacje, jednak w ilości niewystarczającej do zrealizowania zadania. Zgromadzono większość wymaganych informacji oraz materiałów. Zgromadzono wszystkie wymagane informacje oraz materiały konieczne do zrealizowania w pełni zadania. Zgromadzono wszystkie informacje oraz materiały korzystając ze źródeł trudno dostępnych oraz nie zaprezentowanych przez autorów WebQuestu. Zawartość merytoryczna (dobór informacji i materiałów, poprawność merytoryczna, sposób opracowania) Temat opracowany pobieżnie, nieumiejętnie dobrane informacje, liczne błędy merytoryczne, brak własnych opracowań. Poprawnie opracowany temat, lecz bez szczegółowych informacji, nie wykorzystano wszystkich zebranych danych, nieliczne opracowania własne. Dobrze opracowany temat, zawiera szczegółowe informacje oraz własne opracowania, wykorzystano większość zebranych informacji do podsumowania pracy. Wyczerpujące omówienie tematu, logiczne wykorzystanie zebranych informacji, spójne opracowanie własne podsumowujące pracę. dalej

Ewaluacja dalej Wymagania Poziom podstawowy 1 punkt Poziom rozszerzający 2 punkty Poziom dopełniający 3 punkty Poziom wykraczający 4 punkty Umiejętność współpracy w zespole i współpraca podczas pracy nad zadaniem Zauważalny brak współpracy w grupie lub współpracy pomiędzy grupami. Niektórzy uczniowie nie uczestniczą w pracy grupy. Zadania nie są wykonywane terminowo. Zdarzały się konflikty lub brak komunikacji. Uczniowie starają się współpracować ze sobą, ale nie wszyscy uczestniczą w realizacji ważnych aspektów zadania. Kolejne kroki są wykonywane częściowo i nie zawsze terminowo. Częściowa komunikacja. Uczniowie dobrze współpracują z partnerami, większość uczniów uczestniczy w realizacji wszystkich aspektów zadania. Kolejne kroki są wykonywane dokładnie, ale nie zawsze terminowo. Bardzo dobra współpraca całej grupy, wszyscy uczestniczą w realizacji wszystkich aspektów zadania. Kolejne kroki wykonywane są dokładnie terminowo. Pełna prawidłowa komunikacja. Poprawność i atrakcyjność przeprowadzonej prezentacji Prezentacja zawiera błędy stylistyczne, ortograficzne, merytoryczne, w tekście brak logiki, spójności, mało estetyczny układ graficzny, niska atrakcyjność. Prezentacja stereotypowa, ale materiał do prezentacji przygotowany poprawnie, pojedyncze błędy w spójności przedstawionych treści. Prezentacja przeprowadzona poprawnie (wstęp, rozwinięcie, podsumowanie), materiał spójny i logiczny, forma prezentacji atrakcyjna. Prezentacja wykonana i przeprowadzona na wysokim poziomie, brak błędów merytorycznych, stylistycznych, gramatycznych, starannie wykonana od strony graficznej. dalej

Liczba zdobytych punktów Ewaluacja – skala ocen Liczba zdobytych punktów Ocena 16 celujący 15 – 14 bardzo dobry 13 – 12 dobry 11 – 9 dostateczny 8 – 7 dopuszczający 6 – 0 niedostateczny powrót

Konkluzje Gratuluję Wam bardzo dobrze wykonanych zadań !! powrót Dzięki pracy nad projektem poznaliście postać Henryka Sienkiewicza oraz jego dokonania literackie. Jesteście w gronie osób, które potrafią wykazać wielkie znaczenie jego osiągnięć dla dziedzictwa literackiego. Przyczyniliście się do upowszechnienie wiedzy o tym wielkim Polaku, który udowodnił swoim życiem, że pisarz z nieistniejącego kraju może osiągnąć ponadczasowy światowy sukces, dając tym samym nadzieję wszystkim rodakom, którzy nie zrezygnowali z walki o odzyskanie utraconej ojczyzny. Głęboko wierzę, że taka forma aktywności przyczyniła się do  zdobycia wielu nowych doświadczeń, które z całą pewnością zostaną kiedyś spożytkowane. Mam nadzieję, iż przygotowany przez nas temat wzbudził wasze zainteresowanie i zmotywuje Was do poznania dorobku literackiego Henryka Sienkiewicza. powrót

Podręcznik dla nauczyciela Zadanie przeznaczone jest dla grupy uczniów liczącej od10 do 15 osób. Czas wykonania zadań – maksymalnie 2 miesiące. Pracę uczniów należy monitorować, aby zespoły realizowały swoje zadania systematycznie. Uczniowie powinni poznać harmonogram spotkań z opiekunem projektu. Podczas spotkań z nauczycielem uczniowie prezentują efekty swojej pracy, omawiają sposoby realizacji zadań. powrót

Źródła http://literka.pl/baza/konkursy_i_testy-gimnazjum/jezyk_polski/972/3 http://polski.opracowania.pl/gimnazjum/ http://www.sciaga.pl/tekst/88599-89- http://język-polski.pl/ http://youtu.be/7VZPVfLoJ5g powrót