TIK w szkole podstawowej MAPY MYŚLOWE i MAPY POJĘĆ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmiany w egzaminie maturalnym od 2015 r.
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
MATURA 2015.
TIK w szkole podstawowej
Praca z pozaliterackim tekstem kultury na lekcjach języka polskiego
DIALOG MIĘDZYKULTUROWY W KSZTAŁTOWANIU POSTAW UCZNIÓW
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
POLSKIE TAŃCE NARODOWE
Sprawdzian dla uczniów kończących szóstą klasę szkoły podstawowej.
ANALIZA PROBLEMÓW W POCZĄTKOWEJ FAZIE PLANOWANIA I ROZWOJU MAŁEJ FIRMY
Egzamin maturalny zmiany od 2009 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 września 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków.
Egzamin maturalny CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język obcy nowożytny zdawany na jednym poziomie wybrany.
SPRAWDZIAN PO KLASIE SZÓSTEJ
narzędzie w językowych pracach projektowych
Teatr Dzień 1- W teatrze Dzień 2- Przygotowujemy przedstawienie
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 4 Wprowadzanie i uczenie pojęć na lekcjach języka polskiego Dr Krzysztof Koc.
Co to jest TIK?.
Konferencja regionalna projektu „Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach” TIK w szkole podstawowej Wykorzystanie.
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
TIK w szkole podstawowej Ani widu, ani słychu… Audiowizualność wykorzystywana i tworzona prze uczniów Konferencja regionalna projektu Wdrożenie podstawy.
Nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych
Zmiany w systemie egzaminów zewnętrznych MATURA od 2007 roku Materiały zebrała i opracowała mgr Barbara Adamiak.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Świat domysłów, plotek i projektów – jakich zmian możemy się spodziewać do/ i 2015 roku? Stan na marzec 2013 roku Mariusz Domański.
TIK w szkole podstawowej
Konferencja regionalna projektu „Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach” TIK w szkole podstawowej arkusze kalkulacyjne.
Stan edukacji leśnej w polskich szkołach
TIK w szkole podstawowej
TIK w szkole podstawowej
„Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach” Wykorzystanie narzędzi (aplikacji) TIK do pracy edukacyjnej w szkole.
TIK W SZKOLE PODSTAWOWEJ MAPY MYŚLI - MINDMAP W PROGRAMACH MIND42
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Nowa podstawa programowa.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
w praktyce pedagogicznej
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
EGZAMIN MATURALNY ’2015 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
TIK w pracy nauczyciela
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Kształcenie Blokowe Prezentacja na radę szkoleniową obejmująca tematykę kształcenia blokowego, wykonana w programie MS Power Point. Wykonał : mgr Roman.
Dźwiękoludki Junior Music Course. Kraje, w których działają Szkoły Muzyczne YAMAHA.
Informator dla rodziców
Egzamin maturalny od 2010 r.. CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe:  język polski – nie określa się poziomu egzaminu  język obcy nowożytny zdawany na poziomie.
Nauczanie języka mniejszości narodowej w województwie opolskim.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Anna Gościmska Antonina Telicka - Bonecka.  Wiedza z zakresu historii jest wymagana w zadaniach nieliterackich  Brak wiedzy z zakresu historii może.
Metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI. celeprzedmiotu:celeprzedmiotu:
Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych wiedza o języku w szkole podstawowej i gimnazjum.
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
Nowe ramowe plany nauczania w szkołach publicznych Jakie unormowania nie zmieniają się ?
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2016/17 klasa I 2017/18 klasa II 2018/19 klasa III MATURA.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Programowanie dla każdego
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
Zapis prezentacji:

TIK w szkole podstawowej MAPY MYŚLOWE i MAPY POJĘĆ Konferencja regionalna projektu „Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach” TIK w szkole podstawowej MAPY MYŚLOWE i MAPY POJĘĆ

Dlaczego mapy myśli ? Pomagają zaoszczędzić czas na tworzenie notatek; Ułatwiają ich zapamiętywanie i powtarzanie; Wykorzystują potencjał całego mózgu; Zwiększają efektywność: nauki, kreatywności, myślenia, planowania, podejmowania decyzji, prezentacji itd. http://www.kurs.mapy-mysli.com

Mapy myśli i mapy pojęć Mapa myśli pojęć metoda błyskawicznego, opisują relacje między graficznego notowania pojęciami i terminami wspomagająca twórcze z określonej dziedziny myślenie

Przykładowe zastosowania map pojęć w edukacji szkolnej sprawdzenie wiedzy początkowej uczniów (np. przed rozpoczęciem nowego działu); „zebranie”, uporządkowanie zdobytych wiadomości (np. przed sprawdzianem); jako sprawdzian (aby móc wykorzystać mapy myśli jako sprawdzian trzeba stopniowo przygotować do tego uczniów)

Możliwe zastosowania język polski rozpoznawanie podstawowych funkcji składniowych wyrazów użytych w wypowiedziach rozpoznawanie w wypowiedziach podstawowych części i określanie ich cech; rozpoznawanie w tekście literackim: porównań, przenośni, epitetów, wyrazów dźwiękonaśladowczych; charakteryzowanie bohaterów literackich;

Możliwe zastosowania język obcy Gromadzenie zasobów słownictwa w zakresie tematów takich jak na przykład: dom, szkoła, zakupy, podróżowanie, życie rodzinne i towarzyskie;

historia i społeczeństwo Możliwe zastosowania historia i społeczeństwo poznawanie mniejszości narodowych i etnicznych żyjących w Polsce; wymienianie miejsc największych skupisk Polaków na świecie; opisywanie życia w Atenach peryklejskich, przy użyciu pojęć: teatr, filozofia, bogowie olimpijscy (Zeus, Atena, Apollo), mity (Herakles, Odyseusz), olimpiada;

Możliwe zastosowania przyroda wymienianie form ochrony przyrody stosowanych w Polsce; rozróżnianie i opisywanie rodzajów wód powierzchniowych.

Możliwe zastosowania matematyka rozpoznawanie różnych rodzajów liczb; odczytywanie i interpretowanie danych przedstawionych w tekstach, tabelach, diagramach i na wykresach

Możliwe zastosowania muzyka wprowadzanie i rozumienie podstawowych pojęć muzycznych (melodia, akompaniament, rytm, dźwięk, akord, gama, tempo); określanie charakterystycznych cech polskich tańców narodowych (poloneza, krakowiaka, mazura, kujawiaka i oberka).

Przydatne narzędzia TiK http://www.text2mindmap.com http://blumind.pl/pobierz/ http://imindmap.pl – program komercyjny http://www.mindmeister.com/ - darmowa aplikacja on-line http://www.xmind.net/ http://www.kurs.mapy-mysli.com/ - darmowy kurs tworzenia map myśli

DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM ZA UWAGĘ  Anna Fatyga