Podstawy Informatyki II

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gambit Centrum Oprogramowania i Szkoleń Sp. z o.o Kraków, al.Pokoju 29B/ Autoryzowany dystrybutor Thomson-Reuters.
Advertisements

KORESPONDENCJA SERYJNA
Tematyka kursu z informatyki dzień 3
przetwarzaniu informacji
MS Access 2003 Kwerendy Paweł Górczyński.
-Microsoft PowerPoint -Microsoft Word -Microsoft Excel
Procesor tekstu Word część 2
Procesor tekstu Word część 1
„Zasady formatowania plików w formacie Microsoft Word”
Poznajemy edytor tekstu Word
program służący do tworzenia, modyfikowania i drukowania tekstów
KURS Z INFORMATYKI prowadzący: mgr Przemysław Głowacki.
Wady i zalety Microsoft Word –a
Łukasz Sobczak. 1)Co to jest Office 2010 Web Apps 2)SharePoint 2010 a narzędzia pakietu office 3)Integracja Office Web Apps z SharePoint )Problemy.
ADRESOWANIE WZGLĘDNE I BEZWZGLĘDNE Ćwiczenia
Podstawy Informatyki II
Menu Tabela program Microsoft Word
Edytor tekstu MS WORD.
WORD Mgr inż. Jolanta Hopciaś
Opracowanie Anna Madeksza nauczyciel bibliotekarz
Podstawy Informatyki II
Wprowadzenie do edytorów tekstu.
Poznaj bliżej program Microsoft Office Word 2007
EXCEL TO HTML Wykonawca Jarosław Ferenc. CO CHCEMY UZYSKAC Przed uzupełnieniem Po uzupełnieniu.
Podstawy Informatyki II
Podstawy pracy z dużym tekstem w programie Microsoft Word 2003
(C) Studenckie Koło Naukowe Bibliotekoznawców UŁ Kurs komputerowy dla słuchaczy Łódzkiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku Zajęcia drugie Obsługa edytora tekstu.
Opracowała Urszula Guzikowska
Projektowanie tabeli w arkuszu kalkulacyjnym
Word to proste!.
Poznajemy edytor tekstu Word
Poznajemy edytor tekstu Microsoft Word
TECHNOLOGIE INFORMATYCZNE Tydzień 6
TECHNOLOGIE INFORMATYCZNE Tydzień 7
Formatowanie tabel. Formatowanie warunkowe. Wstawianie funkcji.
Pierwsze kroki w edytorze tekstu
Edytor tekstu Word.
Robimy własne notatki - Notatnik
Tytuł:Poradnik do programu PowerPoint?
zasady edycji, rodzaje i formy czcionek, formatowanie tekstów,
Formatowanie tekstu w Microsoft Word
Ujarzmić Worda Agnieszka Terebus.
System komputerowy sprzętu komputerowego oraz oprogramowania,
Wprowadzenie do spisów treści j a następnie naciśnij klawisz F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku, aby rozpocząć kurs. Na pasku komunikatów.
1.)Zaznaczamy kursor nad tabelą w miejscu gdzie pokazuje czerwona strzałka 2.) Wciskamy przycisk zaznaczony w czerwonym kółku „Wstaw podział strony”
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
MS Word – „proste” akapity
Praca z wzorcami materiałów informacyjnych j następnie naciśnij przycisk F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku w celu rozpoczęcia kursu. Na.
Znaki specjalne Co i jak + brak przykładów.  Aby wstawić symbol lub znak specjalny należy na karcie Wstawianie w grupie Symbole kliknąć na przycisk Symbol.
MS Word – problemy efektywności
Excel Filtrowanie Funkcje bazodanowe
Formatowanie tabel. Formatowanie warunkowe. Wstawianie funkcji.
prezentacja multimedialna
Kolumny, tabulatory, tabele, sortowanie
Poznajemy arkusz kalkulacyjny
TWORZENIE I FORMATOWANIE TABEL
Beata Sanakiewicz. Spis treści  Łączenie dokumentów Łączenie dokumentów  Mechanizm OLE Mechanizm OLE  Obiekt osadzony Obiekt osadzony  Obiekt połączony.
Beata Sanakiewicz. Spis treści  Pierwsze spotkanie Pierwsze spotkanie  Ustawienia witryny Ustawienia witryny  Tło strony Tło strony  Teksty na stronie.
Formatowanie dokumentów
Procesor tekstu Word część 3
Temat: Edytor tekstu Word – redagowanie tekstu. Szukanie i zamiana tekstu Znajdowanie tekstu w dokumencie Znajdowanie tekstu i jego zamiany dokonujemy.
WITAM. Dziś poznacie kilka dodatkowych opcji, jakie posiada Microsoft Word z pakietu Office Zapraszam do Prezentacji.
Microsoft® Office Word
Podstawowe zadania w programie Excel 2010 Klasa 2 TOR.
Excel 2007 dla średniozaawansowanych Zajęcia z Prowadzący: Artur Kołos.
 Cele operacyjne:  Uczeń:   doskonali:   · zasady tworzenia tabeli;  · sposoby formatowania tekstu w programie Word;  · umiejętność wyrównania.
Formatowanie, projektowanie tabeli
Wprowadzenie do edytorów tekstu.
Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania
Poznajemy edytor tekstu Word
Zapis prezentacji:

Podstawy Informatyki II Procesor tekstu czyli Jak napisać dobrze wyglądającą pracę magisterską? WordPerfect Office StarOffice

Edytor tekstu To program komputerowy służący do edycji tekstu. W odróżnieniu od procesora tekstu nie zajmuje się wyglądem i formatowaniem tekstu, lub też ma te możliwości bardzo ograniczone. vi (vim) Notepad Emax Pico nano TeX jEdit – napisany w jawie –> działa na wszystkich platformach wspierających Javę

Procesor tekstu To program komputerowy służący do edycji, formatowania, edytowania i drukowania dokumentów. Oprogramowanie typu - Desktop publishing Najbardziej złożone oprogramowanie służące do skomplikowanego składania tekstu. Używane w wydawnictwach.

Na wydruku dostaniesz to co widzisz Procesor tekstu Współczesne procesory tekstu są oparte o graficzny interfejs użytkownika i o tzw. mechanizm WYSWYG WYSWYG – What You See is What You Get Na wydruku dostaniesz to co widzisz Wyjątek: TeX

Maszyna do pisania była procesorem tekstu Historia Termin procesor tekstu pojawił się w 1960 w IBM i określał sprzęt służący do obróbki i pisania tekstu Maszyna do pisania była procesorem tekstu Pierwszy prawdziwy edytor tekstu pojawił się w 1970 r. w Wang Laboratories

Procesory tekstu (przykłady) Darmowe AbiWord (GPL) OpenOffice.org Writer (LGPL) LyX TeX Emacs Płatne Microsoft Word — obecnie najbardziej popularny AppleWorks WordPerfect StarOffice Writer — firmowa wersja OpenOffice.org Adobe FrameMaker

Pakiet biurowy Pakiet biurowy – zbiór programów służących do pracy biurowej: Procesor tekstu Program kalkulacyjny Baza danych Narzędzia do komunikacji (poczta elektroniczna, itp.) Pakiet graficzny To być musi zawsze Adobe Works Lotus SmartSuite Microsoft Office Star Office (Open Office) WordPerfect Office

Microsoft Office Może być uruchamiany na następujących platformach Windows Apple Macintosh Linux – przy użyciu: CrossOverOffice lub WINE Najnowsze wersje Windows Office 2003 (Word 2003, itd.) Apple Office 2004 (Word 2004, itd.)

Microsoft Office 2003 Word 2003 – edytorem/procesorem tekstów pakietu Microsoft Office Excel 2003 - do tworzenia arkuszy kalkulacyjnych Outlook 2003 - do komunikacji i zarządzania informacjami osobistymi PowerPoint 2003 - do tworzenia prezentacji w formie graficznej Access 2003 - do zarządzania bazami danych FrontPage 2003 - do tworzenia witryn sieci Web i zarządzania nimi OneNote 2003 - do sporządzania notatek i zarządzania nimi Publisher 2003 - do tworzenia publikacji biznesowych i materiałów marketingowych Project 2003 - do zaawansowanego zarządzania projektami w organizacji Visio 2003 - do tworzenia diagramów biznesowych i technicznych InfoPath - do gromadzenia informacji i zarządzania nimi

Jak zdobyć pakiet Microsoft Office ? Kupić w sklepie Cena pakietu Office – ponad 2000 zł !!! Skorzystać z Licencji Akademickiej Cena ok. 200 zł

Licencja Akademicka Microsoft Jest to licencja subskrypcyjna, to znaczy taka, w której użytkowane oprogramowanie nie jest wieczyste, tzn. klient oprogramowanie wynajmuje na czas trwania umowy. Licencja na UJ Akademicka licencja Select License 6.0 Licencja wygasa pod koniec 2006 r. Zakup licencji jest dostępny dla studentów poprzez program Student Select Pracownik, lecz nie student może uruchomić dodatkową kopię programu na komputerze domowym

Przykładowe ceny Jak załatwić ? Ośrodek Informatyki Administracji UJ Microsoft Office 2003 Professional – $50,40 Microsoft Windows XP Professional– $52,92 Microsoft Visual Studio .NET – $47,04 Jak załatwić ? Ośrodek Informatyki Administracji UJ p. Iwony Gajdy, Collegium Novum, p. 10a, tel. 1219

Microsoft Word 2003 Menu Pasek narzędzi Pasek formatowania Pozwolę sobie nie wyjaśniać w jaki sposób wprowadzać tekst i jak zmieniać wygląd czcionki.

Piszemy pracę magisterską Wymyślić, co chce się napisać Przygotować rysunki i wykresy Zacząć wprowadzać tekst Ustawić/sformatować tekst/paragrafy Wprowadzić: - odnośniki (referencje ) - rysunki, podpisy pod rysunkami - wzory i ich automatyczną numerację - tabele wraz z podpisami - numerację stron Podzielić pracę na sekcje Utworzyć automatyczny spis treści

Strona tytułowa Kursor na koniec tekstu i dzielimy stronę

Podziękowania A co to za sztuczka? Broń Boże zapomnieć o jakimś tytule ! Ale nie wygląda to za ładnie. Może przesunąć akapit w prawo

Formatowanie akapitów Ciąg zdań zakończony ENTER’em suwak do przesuwania początku pierwszej linijki akapitu w prawo Pasek formatowania akapitu suwak do przesuwania początku pozostałych linijek akapitu w prawo (za wyjątkiem pierwszej linijki akapitu) suwak do przesuwania początku wszystkich linijek akapitu w prawo

Nagłówki Najechać na Nagłówek 1 i nacisnąć prawy przycisk myszy

Dlaczego używać predefiniowane style ? Ponieważ: później jednocześnie będziemy mogli zmieniać wygląd nagłówków w całym dokumencie później będziemy mogli utworzyć automatyczny spis treści.

Rozdziały i podrozdziały

Numerowanie i wypunktowywanie A tu jest błąd ortograficzny !

Przypis / referencja Informacja o tym, gdzie możemy znaleźć pierwsze opracowanie traktujące o danym problemie W zależności od czasopisma przypisy/referencje oznacza się w różny sposób. Najczęściej: Ala ma kota [1]. Ala ma kota1. Wpisać odnośnik/referencję

A co zrobić, gdy numeracja przypisu ma być inna? Skorzystać i możliwości zmiany stylu i formatowania poprzez opcję Style i formatowanie A jak wykorzystać już wprowadzony przypis ?

Jak wykorzystać już wprowadzony przypis/referencję ? Użyć opcji: odsyłacz (cross-reference)

Co się dzieje jak dodamy nowy przypis ? Te się zmieniły Ten się nie zmienił !!

Przypisy/referencje a odsyłacze Odsyłacz jest przypisem do już wprowadzonego przypisu. Po wprowadzeniu lub usunięciu nowego przypisu/referencji pozostałe przypisy zmieniają się automatycznie. Po wprowadzeniu lub usunięciu nowego przypisu/referencji odsyłacze się nie uaktualniają. Aby je uaktualnić należy zaznaczyć cały tekst i nacisnąć F9

Uaktualnianie zmian – F9 F9 – uaktualnia wszelkie zmiany dokonane w dokumencie Nacisnąć F9

Wprowadzanie rysunku ze schowka i przygotowanie podpisu Rysunek możemy wprowadzić bądź ze zbioru, bądź poprzez operację kopiowania i wklejania. Przesuń kursor na linię, w której ma być rysunek i wklej rysunek ze schowka Przesuń kursor na następna linię wewnątrz pola tekstowego Należy teraz ustawić styl podpisu. W tym celu zaznaczamy tekst podpisu, wybieramy opcję Styl i formatowanie, przesuwamy kursor myszy na okienko z tekstem Legenda i naciskamy prawy przycisk myszy.

Dlaczego używać ramek ? Bo dzięki temu mamy łatwą kontrolę na położeniem rysunku, jak również możemy powiązać podpis z rysunkiem w jedną całość

Formatowanie położenia rysunku Usuwanie linii ramki. Przesuń kursor na linię ramki i naciśnij prawy przycisk myszy Formatowanie położenia rysunku Nacisnąć prawy przycisk na linii

Wstawienie odsyłacza do rysunku

Wstawienie rysunku z pliku

Wstawienie rysunku z pliku Wstaw – wstawia rysunek do dokumentu Połącz – wstawia połączenie (link) do zbioru. Rysunek jest w zbiorze na dysku: Mniejszy zbiór wynikowy. Rysunek jest automatycznie uaktualniany Musimy pamiętać, aby przekopiować wszystkie zbiory

Pozostało nam jeszcze ustawić położenie podpisu Wpisywanie wzorów Do wpisywania wzorów służy, tzw. edytor równań Teraz należy wprowadzić podpis do równania Musimy ręcznie dokończyć podpis równania - ) Pozostało nam jeszcze ustawić położenie podpisu

Ustawienie podpisu Znaki tabulatora

Wstawienie tabeli Chcemy wstawić tabelę o 2 kolumnach i 3 wierszach

Wstawienie tabeli Tak jak i poprzednio powinniśmy wprowadzić pole tekstowe, aby móc utworzyć jedną całość z podpisem

Tabela Pole tekstowe

Podział na sekcje Chcemy np., aby po każdym rozdziale był umieszczony spis publikacji Chcemy, aby po spisie publikacji był umieszczony spis rysunków i spis tabel Chcemy, aby każda sekcja była inaczej formatowana

Podział na sekcje

Wstawienie numeru stron

A co, gdy nie chcemy mieć numeru stron na spisie rysunków ? Tu już nie ma łącza. Można usunąć pole numeracji stron Nacisnąć klawisz DEL Jest numer strony Nie ma numeru strony

Automatyczne przygotowanie spisu treści Można wykonać jedynie, gdy nagłówki podrozdziałów i rozdziałów były zdeklarowane przez użycie predefiniowanych stylów.

Spis treści

Spis treści Spis możemy uaktualnić przez zaznaczenie całego tekstu i naciśniecie przycisku F9

Praca grupowa Word umożliwia grupowa pracę nad tekstem. W tamach tej usługi możliwe jest: wprowadzanie komentarzy zaznaczanie tekstu wprowadzanie poprawek praca on-line.

Wprowadzanie komentarzy

Wprowadzanie poprawek 1) Uruchomić mechanizm śledzenia zmian 2) Zmiany są od razu widoczne na dokumencie

3) Inny członek grupy może zmiany: Wprowadzanie zmian 3) Inny członek grupy może zmiany: zaakceptować lub odrzucić

Wyróżnienie tekstu

Możliwości zaaranżowania konferencji pomiędzy oddalonymi użytkownikami Praca on-line Możliwości zaaranżowania konferencji pomiędzy oddalonymi użytkownikami

Pakiet Office – Excel i Access Co za tydzień ? Pakiet Office – Excel i Access Arkusz kalkulacyjny Baza danych