Parowozownia Wolsztyn

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
innowacyjna wielkopolska
Advertisements

Wrocław. Środki na przedsiębiorczość MŚP EFRREFS RPOPO KL Środki na wsparcie już funkcjonujących przedsiębiorstw Środki na założenie przedsiębiorstwa.
Zasady szkolenia maszynistów
POŁĄCZENIE SZYNOBUSOWE W RAMACH AGLOMERACJI KALISKO- OSTROWSKIEJ Prezentacja przygotowana w oparciu o dokument Studium zasadności utworzenia połączeń oraz.
Jarosław Wróbel – Biuro Sprzedaży
ORGANIZACJA KOLEJOWYCH PRZEWOZÓW OSÓB
Wojewódzkie kolejowe przewozy pasażerskie
Konferencja Promocyjna Sektorowego Programu Operacyjnego Transport
Program Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego Województwa Lubuskiego na lata Zielona Góra, dnia 16 sierpnia 2010r.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Idea klastra Wszystko, co obecnie masz czy kiedykolwiek będziesz mieć, wszystko, czym się staniesz, co zrobisz i czego doświadczysz, uzyskasz wraz z innymi.
PKP CARGO kreatorem rynku towarowych przewozów kolejowych
1 OPINIA WOJEWODY DOLNOŚLĄSKIEGO w sprawie zgodności Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego z celami Strategii Rozwoju Kraju 2007.
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
1Warszawa, 27 września 2012 "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o. pierwszy w Polsce – podmiot wewnętrzny Województwa Mazowieckiego.
Rozw ó j Polski Wschodniej. 2 października 2007 r. komisarz ds. polityki regionalnej Danuta Hübner podpisała decyzję Komisji Europejskiej przyjmującą
Jakość, efektywność i skuteczność w pomocy społecznej
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
Wykonanie dochodów i wydatków Województwa Dolnośląskiego w latach 1999 – 2011, przewidywane wykonanie 2012 r. oraz projekt uchwały budżetowej na 2013 r.
Tania i społecznie akceptowana linia kolejowa do Pyrzowic
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Działania w celu zwiększenia kompetencji przyszłych pracowników KGHM
Założenia Powiatu Świeckiego do Strategii Rozwoju Województwa Kujawsko – Pomorskiego do 2020 roku
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego Lubuska Strategia Ochrony Zdrowia na lata 2010 – 2013.
PROGRAM ROZWOJU FIRM INTERNETOWYCH Phare Spójność Społeczna i Gospodarcza 2001 PL Warszawa, 22 stycznia 2003 r.
GRZEGORZ WĄSOWICZ TEMAT PRACY:
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa,
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
Założenia do projektu ustawy o czasie pracy maszynistów
Strategia LP Business Solutions Wrocław, styczeń 2013.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Współpraca PROW
„Projekty Europejskiego Funduszu Społecznego o znaczeniu regionalnym w oparciu o wybrane przykłady”
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Planowana koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Zielona Góra,
Program rozwoju turystyki w województwie śląskim Regionalne Centrum Analiz i Planowania Strategicznego Wydział Rozwoju Regionalnego Urząd Marszałkowski.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
„Infrastruktura zakładu opieki zdrowotnej i aparatura medyczna – jak efektywnie dokonywać pożądanych zakupów” KIELCE 20 WRZEŚNIA 2012 WITOLD PONIKŁO.
1. Departament Funduszy Europejskich Wrocław, lipiec 2014.
Działanie 2.3 Rozwój kompetencji i umiejętności osób dorosłych Poddziałania oraz (1 typ) Olsztyn, 7 grudnia 2015 r. 1.
Główne założenia konkursu w ramach Działania Podmioty Ekonomii Społecznej Konkurs numer: RPPM IZ /16 Regionalny Program Operacyjny.
Wprowadzenie akcji na NewConnect Zainwestuj w SEKA S.A. 7 października 2011 r.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 10 marca 2016 r. Założenia konkursu dla działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjalnych.
Informacja, opieka i asysta – wsparcie Wielkopolskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Sp. z o.o. w ramach projektu Punkt Konsultacyjny KSU Leszno
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ.
IV Konferencja Koleje Samorządowe Szanse i zagrożenia Łódź r ROLA WSPÓŁPRACY KOLEI SAMORZĄDOWYCH W ODPOWIEDZI NA ZAGROŻENIA PŁYNĄCE Z RYNKU.
Perspektywy funkcjonowania regionalnych przewozów kolejowych w Polsce dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański Zakopane,
Projekt „Rozwój kompetencji pielęgniarskich” realizowany w ramach
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Filar rynkowy IV pakietu kolejowego a krajowe regulacje – zmiany i podstawowe wyzwania Anna Glapa Senior Associate Domański Zakrzewski Palinka sp.k.
Nowe instrumenty wsparcia dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw
XXV SESJA SEJMIKU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO- POMORSKIEGO
Tytuł …. KOLEJOWE PRZEWOZY TOWAROWE Katowice, 18.X.2007
Paczków dnia r..
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
NOWOCZESNA INFRASTRUKTURA - KLUCZ DLA ROZWOJU GOSPODARCZEGO ŚLĄSKA
Plan finansowy programu
dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
Europejskiego Funduszu Społecznego
Potrzeby informacyjne ROT WŁ w kontekście monitorowania SRWŁ 2020 i RSI LORIS 2030 Maciej Bąk (BPPWŁ ROT)
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
OFERTA USŁUG Wagony Lokomotywy spalinowe i elektryczne Podzespoły
Transport drogowy na Mazowszu
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA
(Drogie) Koleje Wielkopolskie
Zapis prezentacji:

Parowozownia Wolsztyn

Podstawa Prawna Samorząd Województwa Wielkopolskiego jest Organizatorem przewozów na podstawie: a) Ustawy o transporcie kolejowym z 28 marca 2003 roku, która w artykule 40 określa, iż „organizowanie i dotowanie regionalnych kolejowych przewozów osób, wykonywanych na podstawie umowy o świadczenie usług publicznych oraz nabywanie kolejowych pojazdów szynowych należy do zadań własnych samorządu województwa”. b) Ustawy z dnia 16 grudnia 2010 roku o publicznym transporcie zbiorowym, która w artykule 7 wskazuje, iż „organizatorem publicznego transportu zbiorowego, zwanym dalej „organizatorem”, właściwym ze względu na obszar działania lub zasięg przewozów jest województwo na linii komunikacyjnej albo sieci komunikacyjnej w wojewódzkich przewozach pasażerskich”.

Wsparcie rozwoju Samorząd Województwa Wielkopolskiego wspiera rozwój systemu połączeń pociągami, prowadzonymi trakcją parową, gdyż: Projekt doskonale wpisuje się w możliwości, wynikające z realizowania usług o charakterze służby publicznej, dając efekt synergii ( umowa PSC plus komercja), Jest on elementem szerszego programu w połączeniu z modernizacją odcinka Wolsztyn – Luboń k/Poznania (86% środków finansowych pochodzi z WRPO), Funkcjonowanie regularnych połączeń z parowozami generuje przychody i zabezpiecza miejsca pracy – głównie w sektorze usług (choć nie są to bezpośrednie przychody Parowozowni Wolsztyn).

Idea funkcjonowania Propozycja powołania samodzielnego podmiotu wynika z: konieczności znalezienia formuły utrzymania i rozwoju przewozów, realizowanych trakcją parową, które mają spełniać rolę „lokomotywy turystycznej” wśród produktów turystycznych Wielkopolski, na bazie biznesowo zarządzanego podmiotu, restrukturyzacji PKP Cargo S. A. istotnego znaczenia, jako marki Regionu.

Założenia biznesowe Założenia biznesowe w zakresie zasobów do opracowywanego biznes planu (koszty): zasoby rzeczowe minimum - w horyzoncie 10 letnim: 3 czynne parowozy do realizacji usługi PSC i przejazdów turystycznych, 4 wagony do przejazdów PSC i/lub pociągów turystycznych na dłuższych trasach, 6 wagonów Retro Bi/Ci do przejazdów turystycznych na trasach krótkich, zatrudnienie – w pierwszym etapie maksymalnie 33 osoby, z czego 25 w działalności podstawowej: drużyny trakcyjne, warsztat, drużyny konduktorskie nieruchomości (wartość rynkowa 4,022 mln PLN)

Założenia biznesowe c.d. Założenia biznesowe – główne źródła przychodów oraz środków wspierających: umowa PSC – wieloletnia na realizację kolejowych przewozów regionalnych pociągami prowadzonymi trakcją parową (około 114 tys. pockm rocznie), będąca finansowym filarem działalności (obecnie roczna rekompensata wynosi około 3,5 mln PLN z budżetu Województwa Wielkopolskiego, rekompensata ta uwzględniać będzie rozsądny zysk), turystyka (pociągi dodatkowe i nadzwyczajne) której udział w przychodach wzrastałby o minimum 10% rocznie: inne, w tym zbilansowanie działalności ekspozycyjnej (muzeum), sponsorzy, przygotowanie projektów z wykorzystaniem unijnych środków wsparcia na rozwój w kolejnej perspektywie finansowej na lata 2014 – 2020.

Podstawowe kierunki działania świadczenie usług w ramach umowy PSC z organizatorem przewozów, na możliwie najwyższym poziomie i według oczekiwanych standardów (przez pasażerów niekoniecznie interesujących się trakcją parową), rozwój turystyki kolejowej między innymi poprzez: współpracę z podmiotami o podobnym charakterze i partnerów biznesowych (muzea, koleje dojazdowe, parki rozrywki, projekty) celem wygenerowania wspólnych produktów (np. Karnet Wielkopolska), rozbudowę nowoczesnych technik przekazu w ramach Parowozowni, szczególnie kierowanych do najmłodszych, stworzenie i rozbudowanie oferty „Sklep parowozowy” w tym e-sprzedaż, udział w targach turystycznych, promocja i marketing poprzez internet, elastyczność w dostosowaniu oferty do popytu.

Tradycja Parowozowni Ludzie podtrzymujący tradycję Parowozowni Wolsztyn: zatrudnienie nowych maszynistów posiadających prawo kierowania na trakcję parową (doraźnie), opracowanie i uzgodnienie z kompetentnymi organami programu szkoleń i zasad kształcenia w zakresie uprawnień do wykonywania zawodu maszynisty trakcji parowej (długoterminowo), nawiązanie współpracy z placówkami dydaktycznymi w regionie dla właściwego poziomu utrzymania w zakresie warsztatowym (system praktyk zawodowych), objęcie wszystkich pracowników Parowozowni systemem szkoleń, w tym w zakresie relacji z klientem.

Analiza Finansowa Plan prezentacji wyników analizy finansowej Prognoza pracy eksploatacyjnej, Przychody z działalności operacyjnej Spółki Parowozownia Wolsztyn, Kalkulacja dopłat z UMWW – Wariant 1 Kalkulacja dopłat z UMWW – Wariant 2 Kalkulacja dopłat z UMWW – Wariant 3 Kalkulacja dopłat z UMWW – Wariant 4

Praca eksploatacyjna (pockm)

Przychody z działalności operacyjnej bez dopłat (tys. zł)

Wariant 1 – Założenia Założenia do analizy finansowej: Wniesienie środków trwałych przez PKP Cargo S.A. na poziomie 2,4 mln zł, W kalkulacji dopłat uwzględnione zostały koszty operacyjne Spółki oraz inwestycje odtworzeniowe, Zakładane wydatki odtworzeniowe i remonty Lp. Wyszczególnienie 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 1. Ol49-7 250 700 2. Ol49-23 1500 3. Ol49-59 4. Ol49-69 5. Suma 2000 1200

Wariant 1 -Kalkulacja dopłat UMWW (zł/pockm)

Wariant 2 – Założenia Założenia do analizy finansowej: Wniesienie środków trwałych przez PKP Cargo S.A. na poziomie 4,8 mln zł, W kalkulacji dopłat uwzględnione zostały wyłącznie koszty operacyjne Spółki, Zakładane wydatki odtworzeniowe i remonty Lp. Wyszczególnienie 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 1. Ol49-7 250 700 2. Ol49-23 1500 3. Ol49-59 4. Ol49-69 5. Suma 2000 1200

Wariant 2 - Kalkulacja dopłat UMWW (zł/pockm)

Wariant 3 – Założenia Założenia do analizy finansowej: Wniesienie środków trwałych przez PKP Cargo S.A. na poziomie 2,4 mln zł, W kalkulacji dopłat uwzględnione zostały koszty operacyjne Spółki oraz inwestycje odtworzeniowe, zamiana lokomotywy Ol49-69 na Pm36-2 Zakładane wydatki odtworzeniowe i remonty Lp. Wyszczególnienie 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 1. Ol49-7 250 700 2. Ol49-23 1500 3. Ol49-59 4. Pm36-2 5. Suma 750 1200 2450

Wariant 3 - Kalkulacja dopłat UMWW (zł/pockm)

Wariant 4 – Założenia Założenia do analizy finansowej: Wniesienie środków trwałych przez PKP Cargo S.A. na poziomie 4,8 mln zł, W kalkulacji dopłat uwzględnione zostały wyłącznie koszty operacyjne Spółki, zamiana lokomotywy Ol49-69 na Pm36-2 Zakładane wydatki odtworzeniowe i remonty Lp. Wyszczególnienie 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 1. Ol49-7 250 700 2. Ol49-23 1500 3. Ol49-59 4. Pm36-2 5. Suma 750 1200 2450

Wariant 4 - Kalkulacja dopłat UMWW (zł/pockm)

Harmonogram realizacji Przewidywany harmonogram realizacji przedsięwziecia: etap 1: powołanie niskokapitałowej spółki celem przygotowania i uzyskania dokumentów formalno – prawnych ( licencja na przewozy, certyfikat bezpieczeństwa, regulamin organizacyjny, wewnętrzne akty prawa pracy, rejestracja nowego podmiotu KRS, NIP, Inspekcja Pracy), zatrudnienie pracowników, zawarcie umów z partnerami współrealizującymi proces przewozowy: do 30.06.2011 etap2 : dokapitalizowanie spółki i rozpoczęcie działalności operacyjnej: 11.12.2011

Parowozownia Wolsztyn TO MUSI SIĘ UDAĆ !!!