Analiza ankiety ewaluacyjnej I edycji Konkursu Angielsko – Niemieckiego GIMNAZJALNY POLIGLOTA rok szkolny 2012/2013.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Nowa” Matura 2015 Języki obce
Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
Demokracja w szkole.
Jak konstruować kwestionariusze ankiet?
Konkurs na bajkę lub opowiadanie w języku angielskim.
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
ZASADY REKRUTACJI DO GIMNAZJUM NA ROK SZKOLNY 2007/2008.
OPIS PRZEDMIOTU (ZAJĘĆ)
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Jak moje miasto jeździ z głową?. Nasze Gimnazjum wzięło udział w nowym projekcie edukacyjnym banku BGŻ pt. Jeżdżę z Głową. W inicjatywie udział wzięły.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Egzamin gimnazjalny 2013 Języki obce
10 września 2009 roku szkolny doradca zawodowy, p. B. Białożyt- Horzela, poinformowała Grono Pedagogiczne Gimnazjum nr 9 o możliwości zgłoszenia szkoły.
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Najczęściej występujące odpowiedzi: bardzo dobrze dobrze jest w porządku nie mam uwag jest sprawiedliwy jasny zrozumiały.
Ankieta została przeprowadzona wśród uczniów klas pierwszych w listopadzie 2013 r., przez uczennice klasy 3B: Annę Klecuń, Karolinę Gaczoł i Martę Eljaszewicz.
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego. CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA Średni wynik szkoły znajduje się w 7 przedziale skali staninowej.
„Jakość jest tym czego brak oznacza straty dla wszystkich”
Pracownia Języków Obcych IBE Agata Gajewska-Dyszkiewicz
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PROJEKTU DOBRE PRAWO – DOBRE RZĄDZENIE.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
Sprawozdanie z przeprowadzenia debaty w ramach projektu Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości Wzbogacenie oferty edukacyjnej Publicznego Gimnazjum.
Świat domysłów, plotek i projektów – jakich zmian możemy się spodziewać do/ i 2015 roku? Stan na marzec 2013 roku Mariusz Domański.
GIMNAZJUM DWUJĘZYCZNE
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ GIMNAZJUM im. C. K
Analiza wyników Ankiety dla absolwentów Szkoły Podstawowej nr 3 w Płocku Płock, czerwiec 2013 r.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego Skala staninowa średnich wyników szkół (w %) z egzaminu gimnazjalnego w 2012 r. Stanin Język polski Historia.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Wrzesień Rok 2010   Test diagnostyczny składał się z pięciu zadań i sprawdzał umiejętności: • rozumienie ze słuchu • rozumienie tekstu czytanego • umiejętność.
Wykorzystywać dyktafony za zgodą nauczyciela do nagrywania lekcji.
Angielski na 5! Jak dobrze znamy j. angielski w Chocianowie?
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego 2012
Witamy w Gimnazjum Nr 3 im. Fryderyka Chopina w Sochaczewie.
O MÓWIENIE WYNIKÓW ANKIETY EWALUACYJNEJ PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD UCZESTNIKÓW PROJEKTU „E CHA E UROPY ” ORAZ OSÓB ZAINTERESOWANYCH DZIAŁANIAMI PROJEKTOWYMI.
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
przeprowadzona wśród mieszkańców GMINY BOGDANIEC
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKAJI NARODOWEJ w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania.
Egzamin maturalny z języka obcego - poziom podstawowy Renata Malejewska.
Podsumowanie wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów na temat: PSO, WSO - przestrzeganie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz.
Wyniki ankiety przeprowadzonej na III roku FG/SN cykl kształcenia Olsztyn, Listopad 2014.
Dlaczego warto korzystać z
Informator dla rodziców
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
DEBATA O STANIE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO SPORTOWY OKR Ą G Ł Y STÓ Ł.
Ankieta o lekcji matematyki RK. Klasy 6 28 osób wypełniło ankietę, niektórzy nie chcieli.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
KLASA O PROFILU JĘZYKOWYM
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
WYNIKI DIAGNOZY WSTĘPNEJ W KLASACH PIERWSZYCH - WRZESIEŃ 2017
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
Wykonanie: Amelia Kowalczyk
Zapis prezentacji:

Analiza ankiety ewaluacyjnej I edycji Konkursu Angielsko – Niemieckiego GIMNAZJALNY POLIGLOTA rok szkolny 2012/2013

CEL BADANIA Ankieta powstała celem oceny organizacji i przebiegu konkursu, a uwagi w niej zawarte pomogą w zmodyfikowaniu oraz jeszcze lepszym przygotowaniu jego kolejnych edycji.

ADRESACI ANKIETY Badaniami objęto 49 gimnazjalistów (zakwalifikowanych do finału) z 16 szkół gimnazjalnych oraz opiekunów naukowych (16 osób).

OPRACOWANIE WYNIKÓW ANKIETY Wszystkie wartości przedstawione na wykresach podano w punktach procentowych.

CZĘŚĆ I Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród uczniów szkół gimnazjalnych

PYTANIE 1: Czy podoba Ci się nasz pomysł na zorganizowanie konkursu dwujęzycznego?

PYTANIE 2: Oceń w skali od 1 do 6 atrakcyjność konkursu

PYTANIE 3: Oceń w skali od 1 do 6 poziom organizacji konkursu

PYTANIE 4: Oceń w skali od 1 do 6 atmosferę w czasie konkursu

PYTANIE 5: Oceń w skali od 1 do 6 poziom trudności pytań konkursowych

PYTANIE 6: Które zadania konkursowe sprawiły Ci najwięcej kłopotu – były dla Ciebie najtrudniejsze? Dlaczego? Rozumienie tekstu słuchanego – 28,6% Zadania z języka niemieckiego – 22,4% Zadania otwarte – 20,4% Rozumienie tekstu czytanego – 8,2% Dlaczego? należało wykazać się znajomością słówek – 26,5% mam mniejszą wiedzę z języka niemieckiego - 14,2% lektorzy na nagraniu mówili za szybko i niewyraźnie – 10,2% należało wykazać się znajomością gramatyki – 4% list był trudny – 4% nie rozumiałam/łem tekstów czytanych – 2% pytania ze słuchania były podchwytliwe – 2% mam problem z pisaniem – 2% mieszały mi się wyrazy – 2%

PYTANIE 7: Czy udział w konkursie zachęcił Cię do nauki języków obcych?

PYTANIE 8: Czy jesteś zadowolona/ zadowolony z udziału w konkursie? Dlaczego? DLACZEGO? mogłam/łem sprawdzić swoje umiejętności językowe – 42,9% mogłam/łem rozwinąć swoje umiejętności językowe – 12,2% nowe doświadczenie – 8,2% wzbogaciło się moje słownictwo – 4% konkurs zachęcił mnie jeszcze bardziej do nauki języków obcych – 4% przyjemna atmosfera – 4% miłe przeżycie – 4% lubię języki obce – 4% smaczne pączki – 4% bo było fajnie - 4% bo tak - 4% lepiej poznałam/łem j. niemiecki – 2% lubię konkursy – 2% mogę wygrać – 2% cieszę się, że przeszłam/przeszedłem dalej – 2%

PYTANIE 9: Czy chciałabyś/ chciałbyś coś zmienić w przebiegu konkursu? Dlaczego? Tak 10 % Dlaczego? Wprowadziłabym/ wprowadziłbym: więcej zadań zamkniętych – 2% pisanie listu w dowolnym języku – 2% pytania zamknięte z gramatyki – 2% więcej zadań z j. angielskiego – 2% Nie 90 % Dlaczego? wszystko dobrze zorganizowane, bez zarzutu – 28,6% wszystko OK – 18,4% wg mnie było dobrze – 8,2% wszystko przebiegało bardzo dobrze – 8,2% było fajnie – 6% konkurs jest świetny – 4% nie trzeba nic zmieniać – 2% odpowiadają mi jego zasady – 2% atmosfera w porządku – 2% mili i sympatyczni nauczyciele i uczestnicy – 2% podoba mi się ten konkurs – 2%

PYTANIE 10: Czy będziesz uczestniczyła/ uczestniczył w kolejnej edycji konkursu? (dotyczy uczniów kl. I i II gimnazjum)

WNIOSKI Z analizy ankiety przeprowadzonej wśród gimnazjalistów wynika, że zdecydowanej większości (96%) podoba się idea konkursu dwujęzycznego. Najwyżej oceniono atmosferę w czasie konkursu oraz jego organizację. Większość respondentów oceniła poziom trudności pytań konkursowych na 4 - w skali od 1 do 6. Wynik ten sugeruje, że konkurs sprawdzał wiedzę dostosowaną do umiejętności ucznia zdobytych w gimnazjum. Dla 69,4% uczestników udział w konkursie stał się zachętą do nauki języków obcych. 90% nie widzi potrzeby wprowadzenia zmian w przebiegu konkursu. Wszyscy ankietowani są zadowoleni z udziału w konkursie. 81,25 % respondentów wyraziło chęć udziału w kolejnej edycji konkursu.

CZĘŚĆ I Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród naukowych opiekunów

PYTANIE 1: Czy podoba się Pani/ Panu pomysł na zaproponowaną przez organizatorów formę konkursu dwujęzycznego?

PYTANIE 2: Proszę ocenić w skali od 1 do 6 atrakcyjność konkursu

PYTANIE 3: Proszę ocenić w skali od 1 do 6 poziom organizacji konkursu

PYTANIE 4: Proszę ocenić w skali od 1 do 6 atmosferę w czasie konkursu

PYTANIE 5: Czy chciałaby Pani/ chciałby Pan coś zmienić w organizacji konkursu? Dlaczego? bardzo dobra organizacja – 56,25% jasno określone zasady – 12,5% konkurs zorganizowany na znakomitym poziomie – 12,5% poziom adekwatny do zdobytej wiedzy w gimnazjum – 12,5% przyjazna atmosfera – 6,25% formuła i przebieg konkursu bez zarzutu – 6,25% na pewno nie zniechęca uczniów – 6,25% nie ma potrzeby niczego zmieniać – 6,25% uczestnicy konkursu i opiekunowie właściwie doinformowani, potraktowani i zapoznani z wszelkim potrzebnymi informacjami – 6,25% konkurs przebiegał b. sprawnie – 6,25% zaproponowana forma konkursu jest ciekawa – 6,25% organizacja konkursu właściwa – 6,25% formuła i przebieg konkursu bez zarzutu – 6,25% logistycznie wszystko dopięte na ostatni guzik – 6,25% nie mam uwag – 6,25%

PYTANIE 6: Czy będzie Pani/ Pan brał/a udział w następnych edycjach konkursu?

PYTANIE 7: Czy poleciłaby Pani/ poleciłby Pan innej osobie udział w tym konkursie?

WNIOSKI Na podstawie przedstawionych wyników można stwierdzić, że zaproponowana przez organizatorów forma konkursu została przyjęta przychylnie wśród wszystkich respondentów. Zarówno organizacja, jak i atmosfera w czasie konkursu zostały jednogłośnie ocenione na najwyższym - 6 poziomie. Nikt z ankietowanych nie widzi potrzeby zmian w przebiegu konkursu, najczęściej uzasadniając to jego bardzo dobrą organizacją. Wszyscy respondenci zadeklarowali chęć udziału w kolejnej edycji konkursu oraz zdecydowanie poleciliby udział w nim innej osobie. Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród naukowych opiekunów jak i gimnazjalistów pokrywają się w przeważającej części. Z powyższej analizy wynika, że Konkurs Językowy Gimnazjalny Poliglota uzyskał bardzo wysoką aprobatę oraz odniósł sukces w sferze merytorycznej oraz organizacyjnej. Tak wysokie wyniki i pozytywne opinie potwierdzają celowość organizacji konkursu i motywują do kontynuowania tego przedsięwzięcia w jeszcze lepszej formie. Organizatorzy konkursu osiągnęli zamierzone cele: propagowanie nauki języków angielskiego i niemieckiego, rozwijanie uzdolnień uczniowskich, integracja szkół gimnazjalnych, pogłębianie współpracy z PZ Nr 2.