6-latek w naszej szkole Podsumowanie ankiety skierowanej do Rodziców/Opiekunów prawnych dzieci, które w wieku 6 lat rozpoczęły naukę w klasie I Kwiecień.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Advertisements

„Sześciolatek w szkole”
Co powinno się zmienić w Twojej szkole, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi Klasa IIIa.
DOROSŁY W EDUKACJI DZIECKA
Ulotka informacyjna dla rodziców Sześciolatek w szkole.
„Sześciolatek w szkole”
Obniżanie wieku szkolnego Finansowanie zmian, korzyści płynące z wdrożenia reformy, wskazówki i porady Dla organów prowadzących szkoły podstawowe Luty.
Krakowskie szkoły w oczach rodziców sześciolatków.
Sześciolatek idzie do szkoły
SZKOŁA PRZYJAZNA SZEŚCIOLATKOM
Ankieta została przeprowadzona wśród uczniów klas pierwszych w listopadzie 2013 r., przez uczennice klasy 3B: Annę Klecuń, Karolinę Gaczoł i Martę Eljaszewicz.
Z przedszkola do szkoły z uśmiechem
Elementary School Vaterstetten, Gluckstraße Integracja ucznów osiągających słabe wyniki w nauce 1.Pomysł 1.Pomoce Pomoce naukowe Materiały instruktażowe.
Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole.
„Sześciolatek w szkole”
psycholog Ewa Rubaj - Biskupska
Przygotowania szkół na przyjęcie dzieci 6 letnich do klas I.
Mój sześciolatek idzie do szkoły
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
CZAS WOLNY DZIECKA.
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Przedszkole w Dobrocinie – szansa na rozwój dostępna dla każdego dziecka.
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
1 Stan opieki świetlicowej w szkołach w kontekście wprowadzonego obniżenia wieku obowiązku szkolnego.
Informacja o oddziałach przedszkolnych zorganizowanych na terenie Szkoły Podstawowej nr 273 w Warszawie ul. Balcerzaka 1.
Ankieta przedstawiająca potrzeby uczniów i ich rodziców.
MAMO !!! TATO !!! POZWÓLCIE MI NA TO !!! Z łatwością przekraczamy próg szkolny Ponieważ od najmłodszych lat uczestniczymy w codziennym życiu naszej szkoły!
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Mam 6 lat Chcę poznawać świat
Sześciolatek dzieckiem, sześciolatek uczniem
J AK SZKOŁY POWIATU LUBAŃSKIEGO PRZYGOTOWAŁY SIĘ NA PRZYJĘCIE SZEŚCIOLATKÓW ? Analiza ankiet dyrektorów szkół podstawowych.
Analiza ankiety dla uczniów klas V.
Witamy sześciolatki w naszej szkole. Informacja o przygotowaniu szkoły na przyjęcie dzieci sześcioletnich.
Zadania szkół w programie w semestrze letnim 2013/14 roku Zadania obligatoryjne 1. Sportowy Okrągły Stół (SOS) – Zorganizujcie ogólnoszkolną debatę na.
Prawa i obowiązki ucznia…
Autorzy: Kinga Kolaszyńska Anna Jankowska weronika wlaszczyk
Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka w Publicznej Szkole Podstawowej im.Marszałka J.Piłsudskiego w Jedlni Letnisku 20 listopada 2014.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR1 IM. BRONISŁAWA MALINOWSKIEGO W WOLI.
Rozwój dziecka 6-cioletniego „Mój 6-ciolatek idzie do szkoły”
Co może zrobić szkoła, a co powinni zrobić wcześniej rodzice ?
Małe dziecko w systemie edukacji
System edukacji w Polsce
DOJRZAŁOŚĆSZKOLNA INFORMACJE DLA RODZICÓW Opracowanie: Beata Wilk.
Spotkanie z Rodzicami Zespół Placówek Oświatowych w Bieżuniu
Podsumowanie ankiet na temat szkolnego systemu oceniania Ankietę przeprowadzono w kwietniu 2012 r. wzięło w niej udział 13 nauczycieli ZSP w Gietrzwałdzie.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
Dobry start w szkole jest niezwykle ważny dla rozwoju dziecka.
BADANIE BYŁO CAŁKOWICIE ANONIMOWE. POSŁUŻYŁO NAM DO USTALENIA OCZEKIWANIA RODZICÓW NASZYCH UCZNIÓW W ODNIESIENIU DO NAJWAŻNIEJSZYCH KIERUNKÓW DZIAŁAŃ PLANOWANYCH.
GOTOWOŚĆ DZIECKA DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE – ROLA RODZICA Nauka doprowadza do takiej atomizacji wiedzy, że człowiek będzie niedługo wiedział wszystko.
Tel./fax (0 42)
DZIELNICOWA KAMPANIA „SZEŚCIOLATKI W PIERWSZEJ KLASIE”
Mamo, tato chcę już iść do szkoły 1. Potencjał sześciolatka Mózg sześciolatka potrzebuje maksymalnie dużo różnorodnych bodźców i doświadczeń edukacyjnych.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
SP 160 ul.A.Struga24A Tel
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
„Sześciolatek w szkole”
Prezentacja Zespołu Wychowawczego
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
„Sześciolatek w szkole”
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Zapis prezentacji:

6-latek w naszej szkole Podsumowanie ankiety skierowanej do Rodziców/Opiekunów prawnych dzieci, które w wieku 6 lat rozpoczęły naukę w klasie I Kwiecień 2013 r.

Ankietą  objęci zostali Rodzice/Opiekunowie prawni dzieci, które w wieku 6 lat rozpoczęły naukę w klasie I. Ankieta miała na celu pozyskanie informacji na temat spostrzeżeń Rodziców związanych z tym wydarzeniem. W ankiecie wzięło udział 64 Rodziców.

Czym kierowali się Państwo, podejmując decyzję o wcześniejszym posłaniu dziecka do szkoły? (można zaznaczyć kilka odpowiedzi).

Inne czynniki: - młodsze rodzeństwo też rozpocznie wcześniej edukację, - troska aby o rok młodsza siostra lub brat nie uczyli się w jednej klasie, - w przedszkolu przeważa zabawa a nie nauka.

Czy szkoła zapewniła właściwe przygotowanie warunków i otoczenia szkolnego (szatnia, łazienka, świetlica, plac zabaw itp.)?

Czy Pani/Pana zdaniem nauczyciele poświęcali dziecku wystarczająco dużo uwagi?

Czy Pani/Pana dziecko czuło się zagubione lub nie umiało odnaleźć się w szkole?

- bało się hałasu jaki panuje w czasie przerw, Jeśli tak to dlaczego? - bało się hałasu jaki panuje w czasie przerw, - każde niepowodzenie dziecko silnie przeżywało; nie chciało chodzić do szkoły, - dzieci 7 letnie lepiej radziły sobie z zadaniami ( z większą łatwością wykonywały polecenia), -dziecko wracało do domu z płaczem ; było zdenerwowane, twierdziło że koleżanki i koledzy wyśmiewali się z niego.

Czy poziom rozwoju dziecka sprostał Pani/Pana zdaniem wymogom szkolnym?

Czy szkoła zapewniła dziecku bezpieczeństwo fizyczne i psychiczne?

Czy nauczyciele byli dobrze przygotowani do pracy z małymi dziećmi?

Czy program był dostosowany do możliwości dziecka 6-letniego?

Czy dziecko po zajęciach w szkole i odrobieniu zadań domowych miało wolny czas na zabawę i kontakt z rodzicami?

Czy życie emocjonalne dziecka było pod kontrolą nauczycieli, tzn Czy życie emocjonalne dziecka było pod kontrolą nauczycieli, tzn. czy dostrzegali emocje dziecka i reagowali adekwatnie do sytuacji?

Czy proces uczenia dyscypliny szkolnej był prowadzony zgodnie z cechami osobowości i temperamentu dziecka?

Czy poleciłaby/poleciłby Pani/Pan innym rodzicom, biorąc pod uwagę własne doświadczenia, podjęcie decyzji o posłaniu swojego sześcioletniego dziecka do szkoły podstawowej, do której obecnie uczęszcza Pani/Pana dziecko?

Odpowiedź „nie” ponieważ: -brak dojrzałości emocjonalnej u dzieci sześcioletnich, - nadmiar obowiązków i zadań domowych, - dzieci sześcioletnie nie radzą z wykonywaniem niektórych zadań podczas lekcji, - uczeń sześcioletni nie jest gotów na podjęcie nauki w szkole, gdyż klasy zerowe nie przygotowują ich w pełni- zbyt małe wymagania wynikające z podstawy programowej, - uczeń sześcioletni ma problemy ze skupieniem uwagi, - uczeń młodszy ma większą potrzebę ruchu i zabawy, która w sali lekcyjnej nie jest zaspokajana.

Odpowiedź „TAK” ponieważ: Odpowiedź „nie wiem” ponieważ jest to indywidualna decyzja każdego rodzica. Odpowiedź „TAK” ponieważ: kadra nauczycielska jest dobrze przygotowana do pracy z uczniem sześcioletnim, - gotowość szkolna dziecka sześcioletniego nie odbiega poziomem od gotowości szkolnej dziecka siedmioletniego.

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ Opracowanie: Arleta Formela-Biedunkiewicz Anna Mroczyńska