Ramy formalne Badania zrealizowano w ramach projektu nr 1.R.06 pt.:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
Advertisements

BEZPIECZNA i PRZYJAZNA SZKOŁA
Informacja o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego za rok 2008 w powiecie nidzickim Nidzica, r.
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Analiza wyników konkursów przedmiotowych
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
ZNACZENIE ZDROWIA PSYCHICZNEGO DLA EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKA
w kontekście rozwoju człowieka dorosłego
Badanie opinii i postaw członków Konfederacji Pracodawców Prywatnych LEWIATAN na temat aktualnej sytuacji w Polsce Wrzesień 2007 RAPORT PRZYGOTOWANY DLA.
Podatki i opłaty lokalne w 2010 roku
Prezentacja badań Johna Hattiego
Projekt Życie Lubuszan. Współczesność i perspektywy współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PEJZAŻ RODZINNY.
Kształtowanie motywacji pracowników
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
Szkoła mojego dziecka ( analiza badania) Opracowała : mgr Anna Kędziorek – Pedagog.
PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr.
Wiedza i opinie Polaków na temat wyborów do Parlamentu Europejskiego
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
SZKOŁA BEZ PRZEMOCY RODZICE.
Opracował: Zespół Humanistyczny. Klasa Średnia ww - wielokrotnego wyboru (na 20 p) Średnia KO - krótkie odpowiedzi (na 10 p) Średnia za zaproszenie (na.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
W Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 73
MODUŁ SZKOLENIOWY CZĘŚĆ 4. OBLICZANIE WYNIKÓW SRP I ICH INTERPRETACJA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
Zdrowie samo w sobie jest bogactwem. Wyniki autoewaluacji w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2011/2012 Zespół Szkół Publicznych.
Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych w Olecku zaprasza do rozpoczęcia nauki w zawodzie ASYSTENT OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ ul. Gołdapska Olecko Tel.
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
VI przegląd plastyczny z rysunku, malarstwa i rzeźby
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Przedstawianie innym organom (radzie szkoły, radzie pedagogicznej, dyrektorowi) wniosków i opinii w sprawach dot. szkoły Możliwość redagowania i wydawania.
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
CENTRUM WSPÓŁPRACY SZKOŁY I RODZINY PUNKT KONSULTACYJNY.
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
OBLICZANIE WYNIKÓW SRP
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Szkoła Współpracy.
Spływ należności w Branży Elektrycznej
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Praktyki zawodowe na kierunku FIZJOTERAPIA w roku akademickim 2012/2013.
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Nowe technologie w edukacji
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Komenda Powiatowa Policji
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
EWALUACJA LOKALNEGO SYSTEMU PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE - DOŚWIADCZENIA DOTYCZĄCE SPOSOBÓW POMAGANIA I NASILENIA STRESU POURAZOWEGO (PTSD) Z.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Czerwiec TECHNIK HANDLOWIEC Etap pisemny: przystąpiło - 18 osób zdało – 18 osób Etap praktyczny przystąpiło - 18 osób zdało - 12 osób Dyplom otrzymało.
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
MAŁGORZATA STEFANIAK KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. WIOSNY LUDÓW W KSIĄŻU WIELKOPOLSKIM
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

Ramy formalne Badania zrealizowano w ramach projektu nr 1.R.06 pt.: Pozytywne i negatywne elementy psychospołecznego środowiska pracy w szkole przemoc w relacji nauczyciel – uczeń Finansowanie: Program Wieloletni Narodowego Centrum, Badań i Rozwoju pn. „Poprawa bezpieczeństwa i warunków pracy”

Zespół realizujący – IMP w Łodzi dr J. Pyżalski, dr E Korzeniowska, dr P. Puchalski (Krajowe Centrum Promocji Zdrowia w Miejscu Pracy) dr D. Merecz, dr A. Mościcka, mgr M. Drabek (Zakład Psychologii Pracy) dr Z. Jóźwiak (Zakład Fizjologii Pracy i Ergonomii)

Książka

Subiektywne odczuwanie obciążeń Zdecydowanie tak Raczej tak Raczej nie Zdecydowanie nie Trudno powiedzieć Czy zgadza się Pan(i) ze stwierdzeniem że obciążenia w zawodzie nauczyciela są relatywnie wyższe niż w innych zawodach? 48 38 6 2

Wypalenie zawodowe CAŁA PRÓBA KOBIETY MĘŻCZYŹNI Średnia Odchylenie standardowe Wyczerpanie emocjonalne 9,32 6,26 9,38 6,35 8,97 5,71 Cynizm 4,47 4,59 4,34* 4,53* 5,24* 4,87* Obniżone osobiste zaangażowanie 27,26 6,93 27,36 6,92 26,72 6,98

Zaangażowanie Zdecydowanie tak Raczej tak Raczej nie Zdecydowanie nie Trudno powiedzieć Czy, gdyby jeszcze raz dokonywał(a) Pan(i) wyboru zawodu byłby to ponownie zawód nauczyciela? 37 41 11 3 9

Pomieszczenia i wyposażenie tak Korytarze lub schody w szkole są wąskie i panuje na nich ścisk. 78% 22% Pokój nauczycielski jest niewystarczająco duży, aby wszyscy podczas przerw czuli się wygodnie. 67% 33% W szkole nie mam odpowiednich mebli, żeby przechować potrzebne materiały lub przedmioty osobiste. 75% 25% Meble, z których korzystam w szkole są niewygodne (np. źle wyprofilowane krzesło). 82% 18%

Hałas i oświetlenie nie tak Podczas pracy w szkole jestem często narażony na dotkliwy hałas. 37% 63% Pomieszczenia, w których pracuję w szkole są źle oświetlone. 89% 11% Pomieszczenia, w których zwykle pracuję charakteryzują się złymi warunkami klimatyzacyjnymi (panuje w nich np. zbyt wysoka lub niska temperatura, brak jest świeżego powietrza).

Higiena i stan pomieszczeń sanitarnych/socjalnych nie tak Toalety dla personelu są w kiepskim stanie technicznym. 84% 16% Czystość pomieszczeń, w których muszę pracować pozostawia wiele do życzenia. 85% 15% Brak jest w toaletach dla personelu niezbędnych środków czystości. 89% 11% Estetyka stołówki szkolnej jest kiepska. 87% 13%

Ze strony dyrektora Mój dyrektor jest osobą która …. nieprawda prawda Wpiera gdy mam problemy osobiste 14% 86% Sprawiedliwie ocenia pracę Liczy się z moją opinią 12% 88% Rozmawia ze mną o moich problemach zawodowych 11% 89% Dobrze organizuje pracę personelu 10% 90% Sensownie doradza w sprawach zawodowych 8% 92% Dostosowuje doskonalenie zawodowe do potrzeb nauczycieli 9% 91% Wspiera w trudnych sytuacjach z rodzicami Zapewnia odpowiednie wyposażenie szkoły 7% 93% Jest prawdziwie zaangażowana w swoją pracę 6% 94%

Ze strony innych nauczycieli Jak wielu kolegów z pracy …. większość nieliczni nikt Pożycza materiały, książki potrzebne do pracy 73% 26% 1% Wysłucha, pocieszy gdy mam problemy z uczniami 70% 28% 2% Wspiera młodych nauczycieli 27% 0% Udziela przydatnych rad 69% 30% Aktywnie pomaga gdy mam kłopoty z uczniami 59% 40% Cieszy się z moich sukcesów 39% Pomaga w pracy w trudnych sytuacjach osobistych 57% 41% Pomaga gdy trzeba wykonać większą pracę na rzecz szkoły 48% 49% 3% Cieszy się moim zaufaniem 42% 55% Jest autorytetem w zawodzie Ma inspirujące pomysły dydaktyczne i wychowawcze 50%

Procentowy rozkład narażenia badanych nauczycieli na wrogie zachowania i mobbing

Żródło:wyciagamykarteczki.pl

zdecydowanie tak raczej tak raczej nie zdecydowanie nie Stosowanie kar cielesnych w szkole powinno być zabronione w każdej sytuacji. 69 21 7 3 Nauczyciel powinien mieć więcej środków do dyscyplinowania uczniów. 46 39 10 4 Problemy wychowawcze wynikają z tego, że uczniowie mają więcej praw od nauczycieli. 33 20 8 Są uczniowie w stosunku do których działają jedynie ostre słowa lub krzyk. 44 26 Aby w szkole panował porządek uczeń powinien chociaż trochę bać się nauczyciela. 17 Są uczniowie w stosunku do których kary cielesne wydają się być jedyną metodą. 11 19 23 47

Podsumowanie Konsekwencje – nie alarmujące globalnie, jednak poważne w przypadku konkretnych osób placówek Poważne problemy, np. mobbing dotyczą co piątego/co dziesiątego nauczyciela Otwarcie na działania z zakresu promocji zdrowia w różnej skali