Autor: Tomasz Karczy ń ski Zaj ę cia: Zarz ą dzanie Projektami Prowadz ą cy: prof. Dorota Kuchta eXtream Programming.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Agile w praktyce, czyli jak to robimy naprawdę
Advertisements

GIMNAZJUM SPOŁECZNE MTE W MILANÓWKU `
Matematyka w życiu codziennym
Programowanie Ekstemalne
Opis metodyki i procesu produkcji oprogramowania
Role w zespole projektowym
Nowoczesne metody zespołowego tworzenia aplikacji
CZWOROKĄTY Prezentacja została wykonana przez Kacpra Jackiewicza.
Prąd elektryczny Paweł Gartych kl. 4aE.
EXtreme Programming » Magdalena Tchorzewska.
Metodologia XP Husaria.
J. Nawrocki, Inżynieria oprog. Plan wykładu Praktyki XP Wcześniejsze badania Personal Software Process eXtremme Programming Opis eksperymentu WynikiPodsumowanie.
Struna – rozwi ą zanie dAlemberta Ewa Jench WFiIS AGH.
Cykle życia oprogramowania
Wydział Zarz ą dzania, Informatyki i Finansów Instytut Zarz ą dzania Finansami Zarządzanie finansami.
Agile Programming a jakość
Wymagania jakości w Agile Programming
Metodyki Lekkie Agile Methodologies
Przeprowadziłam wywiad z moim wujkiem – Januszem Twarogiem. Rozmawiałam z nim na temat jego pracy w kopalni siarki w Machowie.
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
Hiperłącza Co to jest? Autor: dalej.
USPRAWNIANIE, DORADZTWO, KONSULTING
Asystent Gabinet Lekarski
Farmersi od środka Czyli jak podejmowa ć decyzje by wygra ć i inne informacje Dla początkujących.
Opracowanie: Maria W ą sik. Pierwsze komputery budowano w celu rozwi ą zywania konkretnych problemów. Gdy pojawiało si ę nowe zadanie, nale ż ało przebudowa.
Walk ę matematyczn ą prowadzi ł a z nami pani mgr El ż bieta Maciejewska.
PASCAL pętla WHILE.
Continuous Integration
Pytanie to coraz cz ęś ciej nasuwa si ę przeci ę tnemu cz ł owiekowi chc ą cemu stworzy ć now ą sie ć w domu. Pytanie to coraz cz ęś ciej nasuwa si.
Asystent Faktura. Plan prezentacji 1. Krótka ogólna informacja o programie 2. Licencjonowanie 3. Interfejs programu 4. Modu ł y i funkcje 5. Dostrajanie.
Mobilny system sprzedaży z wykorzystaniem sieci telefonii komórkowej
PROGRAM AKTYWNOŚCI LOKALNEJ Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Autorzy: Dorota Chmiel Karolina Hinca
Tworzenie aplikacji graficznych na przykładzie programu GregEditor
Asystent Magazyn.
Przegląd funkcji Lab 1 i 2.
Wirtualne spotkania Microsoft
Mobilny system sprzedaży z wykorzystaniem sieci telefonii komórkowej
Asystent CRM.
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU
20 lat wspólnie Dwadzie ś cia lat temu ż ycie było du ż o trudniejsze ni ż dzisiaj. Po ka ż dy towar, nawet najdrobniejszy trzeba było sta ć w kolejkach.
Prof. dr hab. Anna Karma ń ska SGH, SKwP. 1. uwarunkowania zmian w zarz ą dzaniu przedsi ę biorstwem 2. zarz ą dzanie warto ś ci ą przedsi ę biorstwa.
Klasa 3F mia ł a przyjemno ść uczestniczy ć w zaj ę ciach prowadzonych przez Pani ą Magd ę Ko ł b ę, zorganizowanych przez.
Opracowanie: mgr Tomasz Durawa
O tym, że fundusze europejskie są doskonałym narzędziem, które pomagają podnosić poziom nauczania i kwalifikacji młodych ludzi, nie trzeba już dzisiaj.
Mobilny system sprzedaży z wykorzystaniem sieci telefonii komórkowej
Wybory to podstawowy mechanizm demokracji, dzi ę ki któremu decydujemy o naszej przyszło ś ci. Poprzez oddanie głosu na jednego z kandydatów, którego popieramy.
Asystent Rejestr Umów.
Mateusz Siuda klasa IVa
MOCNE I SŁABE STRONY NARZĘDZI PLANISTYCZNYCH
Dnia roku 9 wybranych uczniów klasy 3AB TZ pod opieką Pani Sylwii Samson wyjechało na praktykę do Niemiec, aby reprezentować szkołę oraz ojczyznę.
2 kwietnia 2014r. Dzień Przedsiębiorczości Alicja Rokosz I Liceum Ogólnokształc ą ce ul. Mickiewicza Ła ń cut tel Opiekun: Marta Kaczmarczyk.
Jak można nauczyć korzystania z prawdopodobieństwa.
 Prezentacja dla uczniów klas 1 realizuj ą cych zaj ę cia artystyczne wg programu „Kraina muzyki”.  Zeszyt ć wicze ń „ Ś wiat d ź wi ę ków”: - Modu.
ŁUKASZ DZWONKOWSKI Modele zwinne i ekstremalne. Podejście tradycyjne
Szko ł a demokracji Martyna Pankowska 3c Zuzanna G ł ogowska 3c.
KRĘGIELNIA.
Copyright © Jerzy R. Nawrocki Team Software Process Inżynieria oprogramowania II Wykład.
GRUPY I ZESPOŁY © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
Matematyka w banku. Co to jest bank ? Bank przedsi ę biorstwo us ł ugowe, którego zadaniem jest udzielanie kredytów i zdobywanie ś rodków potrzebnych.
Rewolucja (?) w zarz ą dzaniu według Petera Senge’a Myślenie systemowe – piąta dyscyplina dr Aleksandra Spik.
Innowacyjne metody zarządzania jakością oprogramowania Przeglądy oprogramowania i standard IEEE 1028 Bartosz Michalik
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Michał Nowiński 1D.  Czym jest komunikacja? Czym jest komunikacja?  Wybrane rodzaje komunikacji Wybrane rodzaje komunikacji  Komunikacja człowieka.
Wieloaspektowa analiza czasowo- kosztowa projektów ze szczególnym uwzględnieniem kryterium jakości rozwiązań projektowych AUTOR: ANNA MARCINKOWSKA PROMOTOR:
Informacja na temat projektu informatycznego „Centralizacja przetwarzania danych” V Krajowa Konferencja System Informacji Przestrzennej w Lasach Państwowych.
Agile Programming a jakość
Autor: Magdalena Linowiecka
Jerzy Nawrocki Adam Wojciechowski
Zapis prezentacji:

Autor: Tomasz Karczy ń ski Zaj ę cia: Zarz ą dzanie Projektami Prowadz ą cy: prof. Dorota Kuchta eXtream Programming

Czym jest metodyka XP to styl tworzenia oprogramowania, który zakłada maksymalizacj ę zysków wynikaj ą cych z zastosowania zaawansowanych technik programistycznych, komunikacji i pracy w zespole Jest prób ą pogodzenia człowiecze ń stwa z produktywno ś ci ą. Koncentruje si ę na 3 fundamentalnych poj ę ciach: Warto ś ci Zasady Praktyki 2/17

Metodyka XP – wartości Komunikacja Ułatwienie szybkiego tworzenia i rozprowadzenia niezb ę dnej wiedzy w zespole; Rozpowszechnianie w zespole wizji systemu zgodnej z wizj ą u ż ytkownika; Bazowanie na komunikacji werbalnej; Umo ż liwianie bliskiej współpracy programistów z u ż ytkownikami. Prostota Skupianie si ę na dalekiej przyszło ś ci jest ryzykowne - zespół skupia si ę na tera ź niejszo ś ci; Poprawianie komunikacji w zespole od pocz ą tku do ko ń ca projektu. 3/17

Metodyka XP – wartości Feedback Wprowadzenie testów jednostkowych i integracyjnych pozwala za sprawniejsze zarz ą dzanie zmianami; Ocena systemu dzi ę ki testom zgodno ś ci pisanymi przez klienta; Estymacja czasu wykonania nowych wymaga ń. Odwaga Zachowanie zasady: Koduj na dzi ś a nie na jutro, Brak obaw przed zmian ą struktur aplikacji; Usuwanie przestarzałego kodu. 4/17

Metodyka XP – wartości Szacunek Ka ż dy członek zespołu jest odpowiedzialny za własny kod; Zespół wzajemnie wypracowuje najlepsze rozwi ą zania; Kluczem jest jako ść pisanego kodu aplikacji; Ka ż dy członek zespołu jest akceptowany i doceniany; Fundamentem jest motywacja i wzajemne wsparcie. 5/17

Metodyka XP – czynności Kodowanie Kod musi spełnia ć uzgodnione standardy; Przed napisaniem nowej funkcjonalno ś ci pisane s ą testy jednostkowe; Kod pisany jest w parach, ka ż da z par pracuje w danym momencie nad innym fragmentem aplikacji; Optymalizacja jest wykonywana na ko ń cu prac nad dan ą funkcjonalno ś ci ą. Testowanie Ka ż dy kod musi posiada ć testy jednostkowe; Pojawienie si ę bł ę du skutkuje rozszerzeniem testów jednostkowych; Testy zgodno ś ci wykonywane s ą cz ę sto, a ich wyniki s ą publikowane. 6/17

Metodyka XP – czynności Planowanie Zamiast dokumentacji - zestaw historyjek u ż ytkownika; Projekt dzieli si ę na krótkie iteracje; Przynajmniej raz dziennie zespół spotyka si ę i wymienia problemami, obserwacjami, … Cz ę ste zmiany par; Maksymalne skrócenie czasu dostarczenia nowego oprogramowania klientowi. Projektowanie Prostota; Cz ę ste zmiany struktury kodu; Najpierw to, co musi by ć - nowe funkcje dodawane s ą w pó ź niejszym terminie. 7/17

Metodyka XP – praktyki Programowanie w parach Para u ż ywa jednej klawiatury - Driver pisze, Observer ocenia; Cz ę ste zmiany ról w parze; Ł ą czenie typu nowicjusz – ekspert; Kod musi spełnia ć standardy. Planowanie jako gra Obywa si ę przy ka ż dej z iteracji; Planowanie zarówno wydania, jak i pojedynczej iteracji. 8/17

Metodyka XP – praktyki Planowanie wydania - eksploracja Zebranie wymaga ń klienta; Napisanie historii u ż ytkownika; Estymacja czasu potrzebnego na wykonanie; Podział historii. Planowanie wydania – zatwierdzenie Okre ś lenie zobowi ą za ń ; Posortowanie wymaga ń (warto ść, czas, ryzyko); Wybranie zakresu, który wejdzie do wydania. Planowanie wydania – sterowanie Sterowanie procesem; Wprowadzanie zmian; Poprawa szacowa ń i zało ż e ń. 9/17

Metodyka XP – praktyki Planowanie iteracji – eksploracja Transformacja wymaga ń na karty zada ń ; Estymacja czasu potrzebnego na wykonanie. Planowanie iteracji – zatwierdzenie Akceptacja zada ń przez programistów; Wymiana zada ń ; Estymacja czasu przez programistów. Planowanie iteracji – sterowanie Wybór karty zada ń ; Tworzenie par; Projektowanie zada ń ; Pisanie testów jednostkowych i funkcyjnych; Pisanie kodu; Weryfikacja poprawno ś ci kodu za pomoc ą testów. 10/17

XP - Planowanie iteracji 11/17

XP – Planowanie projektu 12/17

Metodyka XP – praktyki Test driven developent – przed napisaniem kodu nale ż y my ś le ć o mo ż liwych nieprawidłowo ś ciach; Whole Team – klient jest u ż ytkownikiem aplikacji i jest stale dost ę pny dla programistów; Continuous integration– cz ę sta integracja nowych rozwi ą za ń ze starymi wymusza zapisywanie kodu w repozytorium; Designe Improvement – najpierw sprawiamy, by działało, a pó ź niej optymalizujemy kod; Small releases – krótkie iteracje, szybkie dostarczenie działaj ą cego oprogramowania klientowi, natychmiastowa weryfikacja przez klienta; Collective code ownership – ka ż dy w równym stopniu odpowiada za cało ść kodu; Simple design – prostsze oznacza lepsze. 13/17

XP – zalety dla zespołu Jako ść – mniej bł ę dów, czytelniejszy kod; Redukcja kosztów – szybki czas reakcji na bł ę dy; Nauka i trening – przepływ wiedzy; Zwi ę kszenie dyscypliny – mniej czasu na rozrywki podczas pracy; Przezwyci ęż enie trudno ś ci – w my ś l zasady: co dwie głowy to nie jedna. 14/17

XP – zalety zarządzania To zespół tworzy harmonogram; Prostota ułatwia planowanie; Zasada: Co dwie głowy to nie jedna; Łatwo ść integracji; Krótki czas od implementacji do weryfikacji przez u ż ytkownika; Zarz ą dzanie zmian ą dzi ę ki testom jednostkowym; Zapewnienie stabilno ś ci dzi ę ki testom akceptacyjnym. 15/17

XP – kiedy warto, a kiedy nie warto Warto Gdy wyst ę puj ą cz ę ste zmiany wymaga ń ; Ryzyko opó ź nienia projektu; Potrzeba szybkiego posiadania aplikacji, która z czasem b ę dzie rozwijana; Nowatorskie technologie; Innowacyjny charakter projektu. Nie warto Gdy projekt jest du ż y; Projekt ma standardowy charakter – niska innowacyjno ść ; Wymagania klienta s ą sprecyzowane; Brak modelu pracownika jako eksperta wielodziedzinowego. 16/17

Źródła D. Astels, G. Miller, M. Novak eXtream programming – Helion /17