Projekt pt. „ZANIM ZOSTANIESZ UCZNIEM”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
Advertisements

który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Przygotowanie młodzieży do wejścia na rynek pracy
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
ZESPÓŁ WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECI
Wczesne wspomaganie rozwoju i wczesna interwencja
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
Piła, 22 lutego 2010r. Przedszkola Publiczne w Pile 16 placówek 170 nauczycieli.
KLASY TERAPEUTYCZNE Jako jedna z form opieki psychologiczno-pedagogicznej w Gimnazjum nr 14.
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
z Oddziałami Integracyjnymi
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
PROGRAM EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA- - OD PRZEDSZKOLA DO MATURY jest częścią Projektu Doskonalenie podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
„Dziecko 6-letnie w szkole”
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Zajęcia z zakresu logopedii szkolnej
Doradztwo zawodowe w Publicznym Gimnazjum nr 12
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
POMORSKIE CENTRUM PSYCHOEDUKACJI, DIAGNOZY I TERAPII W GDAŃSKU.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
III MAŁOPOLSKIE FORUM PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNYCH IWONA JANEK GIMNAZJUM NR IM. B.GŁOWACKIEGO.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
DOJRZAŁOŚĆSZKOLNA INFORMACJE DLA RODZICÓW Opracowanie: Beata Wilk.
Tytuł: Wspomaganie szkół w zakresie kształcenia uczniów niepełnosprawnych Autor: Agnieszka Mąkowska.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka – jest jednostką organizacyjną, powołaną przez Dyrektora Przedszkola „Leśne Skrzaty” w Przeźmierowie w dniu.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Wspieranie szkół i przedszkoli przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Krotoszynie Karina Bratborska Krotoszyn, dnia 25 lutego/7 marca 2014 r.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny
OFERTA Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Środzie Śląskiej dla szkół i placówek powiatu średzkiego Środa Śląska ul. Wrocławska 2, Środa Śląska.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Wczesne wspomaganie rozwoju i wczesna interwencja
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Ul. Lipska 2, Radom Tel: (48) W Zespole Szkół Specjalnych i Placówek Oświatowych w Radomiu funkcjonują: Zespół Wczesnego Wspomagania.
EUROPEJSKI DZIEŃ LOGOPEDY Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Zakopanem Zespół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Sierockiem Sierockie, r.
Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR UL. BAŁTYCKA 59
Pomoc bezpośrednia udzielana w naszej placówce
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną w Augustowie – dobre praktyki 1.
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

Projekt pt. „ZANIM ZOSTANIESZ UCZNIEM” Cel: Przygotowywanie dziecka do podjęcia roli ucznia poprzez: stymulowanie rozwoju dziecka, zwiększanie kompetencji Rodzica, „oswajanie ze szkołą” Adresat: Dzieci w wieku przedszkolnym, Rodzice Sposoby realizacji: zajęcia dla dzieci, wykłady, dyżury specjalistów dla Rodziców, wycieczki do placówek Realizator: Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Ełku Pomysł i opracowanie oraz organizacja przedsięwzięcia - Maria B. Włodkowska

L.p Forma zajęć Osoba prowadząca Cel Adresat Efekt Uwagi 1. Zajęcia z elementami terapii logopedycznej logopeda Ćwiczenie narządów artykulacji Stymulowanie opóźnionego rozwoju mowy Dzieci 3-4 letnie usprawnienie narządów mowy diagnoza nieprawidłowości zalecenie terapii logopedycznej rozwijanie zasobu słownictwa usprawnianie funkcji wzrokowych i słuchowych E. Kotarska M. Wojtulewicz 2. Zajęcia z elementami terapii pedagogicznej pedagog terapii pedagogicznej Ćwiczenia analizatorów wzrokowego/słuchowego Dzieci 4-5 letnie usprawnienie analizatorów wskazanie potrzeby stymulacji A. Maciejewska M. Czuper 3. Badanie przesiewowe narządu wzroku/słuchu Surdopedagog tyflopedagog Wykrycie ewentualnych nieprawidłowości Dzieci 4-5 -6 letnie podjecie przez Rodzica działań wspomagających rozwój dziecka B. Gos 4. Zajęcia z elementami doradztwa zawodowego Doradca zawodowy Zwiększenie wiedzy dzieci na temat niektórych zawodów Dzieci 5-6 letnie zdobycie wiedzy na temat zawodów, rozwijanie zainteresowań problematyką zawodoznawczą rozwijanie zainteresowań E. Osowska T. Garlicka Z. Lenczewska 5. Zajęcia z elementami edukacji seksualnej Edukator seksualny Kształtowanie właściwych postaw wobec własnej seksualności Rozwijanie umiejętności prowadzenia rozmowy na tematy tzw. trudne Zdobycie umiejętności prowadzenia rozmowy na tematy dotyczące płciowości M. Włodkowska 6. Zajęcia kształtujące postawy tolerancji Pedagog Kształtowanie właściwych postaw wobec niepełnosprawności Poznanie funkcjonowania rówieśnika z dysfunkcją wzroku, słuchu, z autyzmem 7. Zajęcia z elementami twórczego myślenia Rozwijanie wyobraźni i pomysłowości Dzieci 6-letnie Poznanie swoich mocnych stron Otwarcie się na różne formy działalności twórczej K. Jachowicz

8. Zajęcia z elementami asertywności Psycholog Poznanie sytuacji zagrażających zdrowiu , bezpieczeństwu, życiu Dzieci 5-6 letnie Zdobycie umiejętności mówienia NIE E. Osowska L. Litwin 9. Zajęcia z elementami negocjacji Pedagog Lepsze poznanie rówieśników z grupy Dzieci 4-6 letnie Zdobycie umiejętności pracy w grupie A. Maciejewska 10. Wykład dla Rodziców Logopeda Realizacja tematu dotyczącego roli Rodzica w osiąganiu przez dziecko gotowości szkolnej Rodzice Włączenie Rodzica w działania służące stymulowaniu rozwoju swojego dziecka w szczególności tego z nieprawidłowościami Pozyskanie Rodzica do współpracy ze specjalistami w tym z poradni Zwiększanie kompetencji Rodzica E. Osowska: „Jak z miłością wyznaczać granice” M. Wojtulewicz: „Jak pomóc dziecku z opóźnionym rozwojem mowy” E. Kotarska „Jak rodzice mogą wspomagać rozwój mowy dziecka” M. Czuper J. Kierwiak- Staszek „ Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami u dzieci” K. Olszewska „Wpływ rozwoju ruchowego na funkcjonowanie dziecka w szkole” A. podgórska „ Rola konsekwencji w procesie wychowawczym”

11. Dyżur popołudniowy dla Rodzica psycholog Kontakt Rodzic-specjalista Rodzice Nawiązanie współpracy ze specjalistą Zwiększenie kompetencji wychowawczych Rodzica E. Osowska B. Krakowiak A. Podgórsak J. Kierwiak-Staszek 12. Wizyta w PP-P w Ełku Dyrektor poradni Wszyscy pracownicy Prezentacja placówki Dzieci Przybliżenie specyfiki pracy poradni. A. Maciejewska M. Włodkowska pozostali chętni pracownicy 13. Otwarta Sobota - Akademia 3-latka Lekarz Pracownicy poradni Wspomagania rozwoju małego dziecka Rodzice i dzieci 3-letnich Pozyskanie nowych klientów poprzez wzrost świadomości Rodzica M. Wojtulewicz E. Sobala 14. Wizyta uczniów klasy I w przedszkolu pedagog Przekazanie przedszkolakom wiedzy o życiu ucznia Zdobycie poprzez, między innymi, wywiad informacji o roli ucznia Chętni pracownicy 15. Wizyta przedszkolaków w szkole Psycholog/pedagog Poznanie szkoły Dzieci 5-6 letnie Oswojenie lęków, obaw przed nowym, wyzwolenie uczucia radości z powodu przyszłej zmiany Chętni pracownicy biorący udział w Programie 16. Zajęcia wzmacniające poczucie własnej wartości Psycholog Budowanie pozytywnej samooceny Poznanie swoich mocnych stron L. Litwin M. Czuper A. Podgórska 17. Zajęcia z elementami relaksacji Nauka technik służących likwidowani napięcia emocjonalnego Dzieci 4-5 letnie Zdobycie umiejętności odreagowania napięć emocjonalnych 18. Zakończenie projektu Pracownicy uczestniczący w Projekcie Uroczyste podsumowanie przedsięwzięcia Reprezentacja przedszkoli i szkół uczestniczących w Projekcie Zdobycie informacji o celowości kontynuacji Projektu w przyszłym roku szkolnym